...slávinky...

čtvrtek, února 02, 2023

Příjemné odpoledne vám všem!


Včera jsem náhodou našla recept. Zaujal mě jeho název Slávinky :o)
Četla jsem dal. Nic složitého, kynuté rohlíčky s rozinkami. A tak jsem je hned vyzkoušela.
Těsto připravila pekárna.
Potřebujeme:
120 ml vody, 100 g měkkého másla, 2 žloutky, 400 g hladké mouky, 50 g rozinek, 70 g cukru krupice, citronovou kůru, lžičku citronové šťávy, špetku soli a polovinu kostky droždí
Musím říct, že jsem se zarazila u té vody. Sladké těsto většinou zadělávám mlékem, jogurtem, podmáslím... Hledala jsem, receptů bylo hodně, ale všechny naprosto stejné. No, uvidíme...


Všechny přísady zpracovala pekárna, těsto vypadalo dobře. Rozkrájela jsem ho na 4 bochánky a ty nechala ještě chvíli kynout. Každý jsem rozválela a rozkrájela a 8 trojúhelníčků a ty stočila do rohlíčků.
Na plechu ještě chvíli kynuly, já zatím lehce prošlehla bílek (jeden stačí) se lžící cukru a potřela s ním rohlíčky. Zbývalo jen posypat mandlemi a vložit do trouby předehřáté na 180 stupňů. Za 20 minut bylo hotovo.


Jsou dobré, nadýchané, voňavé. Chutná mi v nich ten jemný dotek citronové kůry, příště bych zkusila místo rozinek kandované citrusy, dobré by byly třeba i brusinky.



Rohlíčky jsou hotové, ještě vás pozvu na procházku. Využili jsme totiž polohu hotelu a šli se ještě před snídani projít. Ve Werichově vile se už svítilo, uklízečky se činily...


Liduprázdná Kampa - to jsem si nemohla nechat ujít...

A už jsme na Karlově mostě - pohled na nábřeží a "zlatou kapličku"

a čelem vzad a je tu Hrad.


Přes Kampu zpět do hotelu.



A ještě pár vět k hotelu. Ubytovali jsme na na Kampě Ve staré zbrojnici. Je to hotel, kde jsme spali mnohokrát. Před možná 10 roky nám ho doporučil kamarád a od té doby jsme ho využívali jak při pracovních, tak i soukromých cestách. Dokonalá poloha, možnost parkování u hotelu, příjemné pokoje, vynikající snídaně. Pak přišel covid a hotel změnil majitele, respektive pronajímatele. Z výše jmenovaného se celkem nic nezměnilo. Jen poměry a personál.
Původní recepce je zrušená, do hotelu vcházíte zadním vchodem, v podstatě od popelnic. Recepční se vám bude věnovat, pokud tedy zrovna netočí pivo... Dočkali jsme se "legrace" začala - pokoj byl objednán předem na stránkách hotelu, hotelem schválená jeho velikost i cena. Ano, tušíte správně - cena byla vyšší a pokoj menší. Došlo až na telefonát manažerce hotelu, cena se nepatrně upravila, objednaný pokoj byl ovšem obsazený a místo omluvy jsme se dozvěděli, že mají chybu na svých vlastních stránkách (a je tam stále) a splést se může každý... Ne, ještě není konec. Následovala informace, že vybírají vratnou kauci 2.500 Kč! Tu lze zaplatit pouze hotově nebo kartou, nikoli kartou v telefonu (fyzicky jsme je sebou neměli a tak velkou hotovost taky ne). Po předchozím martýriu nám byla kauce milostivě odpuštěna. Nutno dodat a myslím, že to vědí i čtenáři mého blogu, cestujeme celkem často, ubytováváme se po celé republice i v Evropě, ale kauci jsme prostě neplatili nikde. 
Hurá, máme karty od pokoje. Jediná cesta k nim vede přes hotelovou jídelnu a restauraci. Podotýkám, že je možno ubytovat se se psem, tudíž i pejsi chodí tamtéž. Myslím, že hygiena by si smlsla...
Po těchto epizodkách jsme si Prahu krásně užili. Všechno hezké končí a je tu čas odjezdu. Manžel odevzdává karty a tu se dozví, že bude čekat, až si slečna recepční najde čas a zajde se podívat do pokoje, zda jsem ho nezničili. Neplatili jsme přece kauci!!! Manžel zuřil až v autě, já bych se asi neudržela. A to jsem netušili, že nám nedovedli vystavit ani správný lístek na výjezd z parkoviště, tak vycouvat a zpět na recepci. Nutno dodat, že se jedná o hotel chlubící se čtyřmi hvězdičkami.
Konec konců, v Praze je hotelů nepočítaně, příště určitě vybereme nějaký, který nepatří do řetězce pana Pytlouna.

Dobře víte, že ráda a zdarma pochválím a doporučím kde koho, ale tohle tedy fakt ne. Příště už dojde na pochvaly, slibuji!

Mějte pohodové dny.

Vaše Helena


 

You Might Also Like

60 komentářů

  1. Helenko, co dodat? Tohle je opravdu ukázka toho, jak by to být nemělo. Prostě se někdo rozhodl, že bude, obrazně řečeno, rýžovat. Také jsem se ještě nesetkala s tím, abychom v Čechách platili kauci. V zahraničí jsme se s tím setkali, ale věděli jsme to předem, že jí platit budeme. Mrzí mě, že to pokazilo dojem z výletu do Prahy.

    Rohlíčky vypadají luxusně a já je příležitostně vyzkouším. Jen je asi budu muset pojmenovat jinak. Slávinka se totiž jmenuje babička naší snachy. Je to milá stará dáma, kterou máme všichni rádi. Jak vyprávěla, s tím jménem si "užívala" celoživotně.
    Měj hezké dny. 🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, máš pravdu. Párkrát jsme kauci platili v Itálii, v apartámánech, ale přesně jak píšeš, věděli jsme to předem. V hotelu nikdy. Dojem z Prahy to nijak nepokazilo, ale byli jsme tam sice možná po desáté, ale určitě naposledy.
      Změna jména je nepochybně povolena :o)
      Moc zdravím, H.

      Vymazat
  2. Tie rohlíky vyzerajú super. Ďakujem za recept, určite ho skúsim

    SPRING COAT

    OdpovědětVymazat
  3. Rohlíčky vypadají velmi dobře a určitě i tak chutnají.
    Zrovna přemýšlím co všechno připravím na sobotu,kdy se u nás sejde velká rodina.Máme tři vodnáře.Fotografie večerní Prahy jsou nádherné.A doufám,že nás nic podobného nepotká v květnu,kdy jedeme na kratší dovolenou.
    Helenko,měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu, podělila jsem se se sousedy a sluply se všechny :o) Na oslavu uděláš jistě něco elegantnějšího, tohle byla taková rychlovka.
      Fotky jsou z rána, večer tam všude bylo hodně lidí. Určitě budete spokojení, tohle byl takový extrém, že jsem si to nechtěla nechat pro sebe.
      Přeji příjemný večer, H.

      Vymazat
  4. Helenko, to znepříjemní dovolenou - ale snad jste se nenechali otrávit. Ty rohlíčky bych si hned dala - ale s kynutým těstem pořád nějak nekamarádím. Fotky noční Prahy povedené.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, otrávit jsme se nenechali, nejdřív mi to přišlo jako skrytá kamera :o)
      Myslím, že tyhle rohlíčky by se daly udělat i s ručním šlehačem, není to nic těžkého, ale chápu, roky jsem se droždí vyhýbala...
      Děkuji za pochvalu a přeji příjemný večer, H.

      Vymazat
  5. Helenko tak ty "slávinky" vypadají náramně a určitě i chutnají...krásné fotografie z večerní Prahy jsem si užila, ale to ubytování - tedy to by pokazilo náladu každému...to je fakt síla! Já také už kartu moc s sebou nenosím a platím telefonem a tak velkou hotovost bych také u sebe neměla. Také jsem se ještě nesetkala s takovým přístupem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, moc děkuji za pochvalu rohlíčků i fotek. Jsou z rána, do pozdního večera tam všude bylo dost lidí.
      Celé to jednání personálu bylo značně bizarní, o kauci na potvrzené objednávce nebylo ani slovo... Příště prostě jinam.
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  6. Já jsem v Austrálii i na Zélandu kauce platila úplně normálně, je to tam standard, ale po Evropě jsem se s tím ještě taky nikdy nesetkala. A co se kvality služeb týče, tak tu snad ani netřeba komentovat... rohlíčky ale každopádně vypadají moc hezky :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marie Veroniko, když jsem o tom přemýšlela, tak v Itálii jsem kauci taky párkrát skládali, ale věděli jsme to předem a nebylo to v hotelu.
      Děkuji za pochvalu a přeji příjemné dny, H.

      Vymazat
  7. Jsou to zase věci...no stále se máme co učit, že? Hlavně, že se vám v Praze líbilo a recept vypadá lákavě. Přeji hezké únorové dny. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, taky jsem koukali :o)
      Dny to byly naprosto parádní!
      I ty měj hezké dny, H.

      Vymazat
  8. Helenka,
    aj mne sa páči ten názov a vyzerajú krásne a lákavo...
    Niektorí "podnikatelia" si nevážia hostí, a potom to tak aj vyzerá. Škoda slov. Verím, že nabudúce budete mať šťastnejšiu voľbu :-)
    Pekný večer,
    A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I mě zaujal, Adinko, ale bohužel, nic pro tebe...
      Určitě se příště ubytujeme jinde, roky jsem tam byli spokojení, prostě přišel čas na změnu.
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  9. Helo, to je krása, ty rohlíčky, hned bych šla vařit kafíčko a dva bych sbaštila...Slávinka byla matka manžela.
    Změny a nejen u hotelů, bývají často k horšímu a vím, že ty bys to nenapsala, kdyby se nepokazili.Mají smůlu a příště dostane vydělat někdo jiný. Přeji šťastnou ruku při výběru.
    Pěkné záběry noční Prahy. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, ze srdce ráda bych ti nabídla. Byly nadýchané, nijak přeslazené, chutnaly dobře :o)
      Moc ráda pochválím, když jsem někde spokojení, ale tohle bylo z toho druhého konce. Tam už fakt ne.
      Moc děkuji a přeji příjemný večer, H.

      Vymazat
  10. Heleno, rohlíčky vypadají moc dobře - já bych si dala, ale nevím, jestli bych uspěla u manžela (na něj by asi "jen" rozinky byly příliš suché těsto ;-)).
    Hotel je asi škoda komentovat - tady nezbývá než "hlasovat nohama" a příště už nepřijet. Kdysi jsme byli v hotelu v Ostrově u Děčína, který do tohoto řetězce patří taky, a bylo to tam celkem fajn, ono asi vždycky záleží na manažerovi. Ale i tak budu k Pytlounovi po tvé recenzi přistupovat s lehkou nedůvěrou... Jo, zkazit si pověst je fakt jednoduché
    Hezký de

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, suché nebyly, maličko připomínaly vánočkové těsto.
      K tvým slovům na téma hotel opravdu není co dodat - svatá pravda.
      Měj klidné pondělí, H.

      Vymazat
  11. Lezarts

    Epizoda s hotelem by s mohla označit, jako” koupě zajíce v Pytlounu“😁
    Ale snímky probouzející se Prahy a recept od Hely, jsou jako vždy, zaručená kvalita👍👍👍

    OdpovědětVymazat
  12. Helenka, rohlíčky vyzerajú veľmi lákavo...recept odkladám, ďakujem :)

    OdpovědětVymazat
  13. Rohlíčky vypadají lákavě. A hotel ? Vše je o lidech. A jak píšeš, víte , kde se příště už neubytujete.
    Moc prima fotky.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko, děkuji za milou návštěvu a přeji příjemné dny s loutkami i bez nich. H.

      Vymazat
    2. Haničko, děkuji za milou návštěvu a přeji příjemné dny s loutkami i bez nich. H.

      Vymazat
  14. Rohlíčky vypadají výborně, rozinky mi nevadí, možná by se tam nic nemuselo přidávat.
    Fotografie výborné, když vidím "Kampa", říkám si, musím napsat, že jsme na Kampě také měli ubytování ve Staré zbrojnici. Hned jsem si vzpomněla na náš zážitek, ale říkám si, je to už pár let, tak to bude jiné - a teď čtu tu vaši čerstvou zkušenost.
    Helenko, byli jsme tam ještě před covidem, takže asi 4 roky zpět. Vybrala jsem to já, protože výborná poloha na Kampě, Karlův most a další památky "na dosah". Vše zajištěno, takže jsme nečekali, že něco se může stát. Hned v recepci šok - prý máme ubytování na jednu noc, ale my jsme tam měli pobyt na týden! Zprvu nechápavě hledím, musela jsem se štípnout, jestli se mi to nezdá ☺. Měli "návrh" - tak tu přespíte jednu noc a pak si někde seženete jiné ubytování. Oni jsou hned hotoví. To jsem se už nedala, byla neodbytná, tak nakonec po dobré hodině dohadování, že oni přece za nic nemohou, jsme v tom objednaném pokoji spali jednu noc a na ty další jsme se přesunuli do jiného, trochu menšího a prostšího pokoje, ale viděli jsme to jako lepší řešení, než se pořád balit, trávit den hledáním noclehu a stále se vláčet s kuframa... No prostě, tohle je Stará zbrojnice. Je škoda, že tyto problémy tam nějak zapustily kořeny. ☻

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, já je pekla, když nebyl Adam doma - ten rozinky rád nemá.
      Vidím, že jste si ve Zbrojnici taky užili své... My tak jezdili opravdu roky, servis byl naprosto perfektní, jeden rok dokonce s ovocem a sektem, protože jsem tam byli myslím 3x za sebou a pro milé hosty prý... To už je minulost.
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  15. Ahoj Helenko,
    rohlíčky dělá i mamka, ale dovnitř dává náplň z tvarohu a rozinek. Je to doma hodně oblíbené, hned bych si dala. S tím hotelem je to tedy děsné. Díky za tip, rozhodně se budu tomuto řetězci vyhýbat.
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, tohle ubytování opravdu nedoporučuji!
      Měj příjemný den. H.

      Vymazat
  16. Helenko, takove epizody dokazi pobyt pekne zprotivit a kdekoho rozběsnit, tedy já bych to tak asi měla. Děkujeme za info, kam případně nemáme chodit:-). A rohlíčky samozřejmě náramné. Tak pohodvý víkend. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko, ani mi nemluv. Tam už nás fakt neuvidí!
      Děkuji a přeji hezké dny, H.

      Vymazat
  17. Ty rohlíčky vypadají skvěle. 🙂
    Hezký den, Helenko.

    OdpovědětVymazat
  18. Helenko, příště určitě vyberete lepší hotel. Rohlíčky vypadají skvostně, hned bych se zakousla! ☺ Krásný víkend přeji, Peťka ☺

    OdpovědětVymazat
  19. Helenko, tak to se nepovedlo, velká škoda, ale jak píšeš na výběr v Praze je. Rohlíčky jsem chválila v minulém příspěvku, jo popleta. Tak teď přidám, že radost z voleb byla i u nás veliká, uf.
    Měj hezké dny. J.

    OdpovědětVymazat
  20. Helenko, ty rohlíčky vypadají skvostně. O kauci jsem ještě neslyšela, ale povedly se ti krásné fotky. Měj pohodový víkend.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, děkuji. No, člověk se pořád učí... Ale tohle se učit nebudu a zvykat na to taky ne.
      Je dost míst, kde se k hostům chovají slušně.
      Moc zdravím, H.

      Vymazat
  21. Helenko, rohlíčky jsou lákavé. Poprvé jsem četla, že se potírá bílkem s trochou cukru a určitě to vyzkouším. Pak se docílí ta krásná barvička. Fotky z procházky nádherné. Dobře, že jsi zmínila zkušenosti s hotelem. Je to škoda, že tento hotel dostali do rukou lidi, kteří nemají zájem o zákazníka, ale jen rejžovat. Já píšu někdy i recenze na mapy.cz. Jenže, jak je vidět, hotel byl skvělý a upadl s novým majitelem. Velká škoda. Měj hezký víkend

    OdpovědětVymazat
  22. Helo, opět krásná Praha, i když nepříjemný zážitek trochu pokazil výlet. Rohlíčky vypadají lákavě, píšu si recept a vyzkouším. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nepokazil, Maruško! To jsme nedopustili!
      Budu ráda, když budou rohlíčky chutnat i u vás.
      Pa, H.

      Vymazat
  23. Helenko, takovéto rohlíčky bez náplně neznám. Měla bych strach, aby nebyly suché. Ale na ty tvé se úplně sliny sbíhají.
    Krásné fotky Prahy za svítání. Karlův most se teď takto často nevidí. Mám podobnou covidovou fotku. Karlův most, já a tři holubi :o)
    No a co dodat k hotelu. Mrzí to o to víc, že jste tam dřív byli spokojeni a takto si to nesmyslně pokazili. Působí to amatérsky a taky bych se tam víc neukázala.
    Měj pěknou neděli. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, suché nebyly, trochu připomínaly vánočkové těsto, jen nadýchanější.
      Máš pravdu, KM bez lidí, to už se ti asi jen tak nestane, ta tvá fotka musí být krásná!
      Hotel nás trochu mrzí, ryky jsem se tam cítili dobře, jako zvaní a vážení hosté. No nic, není jediný v Praze...
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  24. Helenko zdravím. Kauci jsem v hotelech nikdy nikde neplatila. Rohlíčky vypadají moc dobře, já dnes dělala pro malou Aničku kynuté lívanečky, přála si je. Hezký nový týden, Lenka.
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, my taky ne, Leni!
      Dala bych si ty vaše lívanečky :o)
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  25. S takovýmto chováním jsem se v hotelu ještě nesetkala, dost by mě to rozladilo a příště bych už jela určitě jinam :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dominiko, my taky ne, člověk se pořád učí :o)
      Už tak opravdu bydlet nebudeme.
      Měj hezký den. H.

      Vymazat
  26. Voda v receptu by mě překvapila také. Snad nikde se nepřidává... :D Ale hlavně, že mají úspěch a chutnají. Procházka krásná, ale chování hotelu mě tedy mrzí. Musím říct, že jsem se teda taky zatím nikdy nesetkala s kaucí nebo aby si šli pokoj zkontrolovat. Přiznám se, že se nám už několikrát stalo, že jsme nedostali pokoj, co jsme si zaplatili, ale majitelé se nám to vždy snažili maximálně vynahradit. Příště snad budete mít větši štěstí.

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Míšo, dopadlo to dobře, sluply se raz dva :o)
      Ani my se s ničím takovým nesetkali, a to cestujeme opravdu hodně. Stát se může ledasco, jsme jen lidi, ale pak to chce trochu jiný přístup. Tohle byla fakt síla.
      Moc zdravím, H.

      Vymazat
  27. Helenko, recept se mi moc líbí a určitě vyzkouším..hotel teda nevyzkouším, i když tvá vycházka po Kampě a Karlově mostě mě naladila..to by se mi moc líbilo...noční Praha je nádherná..Držím palce, aby příští výběr hotelu byl dokonalý...Měj se krásně! Inka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Inko, hotel fakt nezkoušej, v Praze je dost jiných. Ale jinak to byly krásné dny.
      I ty měj pěkné dny, pa H.

      Vymazat
  28. Připomněla jsi mi Helenko receptem na rohlíčky, že mám založený recept na ořechové rohlíčky a strašně dlouhou jsem je nedělala. Ty tvé vypadají skvostně, já bych si pochutnala, ale manžel by hledal (jak ho znám) nějakou náplň :-) :-).
    Tvé zklamání z hotelu naprosto chápu, po letech příjemného ubytování tohle. Vše je v lidech...
    Opatruj se.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, ořechové bych si taky dala, miluji vše s ořechy :o) Tohle je takové jakoby vánočkové těsto, ale nadýchané, náplň tak nechyběla.
      A hotel - není v Praze jediný a s tímto přístupem...
      Moc tě zdravím a přeji hezké dny, H.

      Vymazat
  29. Všechno je o lidech a v dnešní době je tlak na náklady tak neúnosný, že zlatokopové na to dojedou. Stejný řetězec odradil naše auditory v Liberci. Ono,když si pustíš tu reality show, kde pan majitel pracuje v hotelu, leccos se ukáže..... Rohlíčky vypadají skvostně, já teda teď ještě musím udělat koblihy, když je ten masopust, ale na rohlíky dojde.... Krásné dny, Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, naprosto souhlasím! Všeho do času...
      Děkuji za pochvalu a přeji hezké dny, H.

      Vymazat