...z víkendu...

středa, února 26, 2020

Pohodovou středu všem!

Trochu rychlý začátek týdne, ale teď jsem se na chvilku zastavila a vracím se v minulému víkendu. U nás se totiž slavilo. A to hned dvakrát. Moje mamka měla 79. narozeniny. Asi to taky slýcháte - nic nechystejte a hlavně nic nekupujte :o) Posezení u dobrého oběda, dortu a kafíčka jsme si tedy opravdu neodpustili a co se dárků týče, až na maličkosti jsme mamce nadělili výlety. Určitě sebou budu mít foťák, tak o nich ještě uslyšíte.

Původně jsem chtěla zveřejnit i ten oběd, ale mám jedinou fotku, a to masa připraveného do trouby :o)

Druhý důvod k oslavě byl ten, že se nám vrátila na Terka z Kambodži. Šťastná, spokojená, opálená, odpočinutá.
Moc jsme se na ni těšili, na fotky a vyprávění. Ač cestování miluji, tenhle konec světa určitě neuvidím. Ne, že bych nechtěla, ale ta délka letů a celkový čas, to je na mě opravdu moc. Jen pro představu - pod 24 hodin by se to nestihlo ani s nejdražšími letenkami.

Dárky - oplatky jsme ještě neochutnala, sušené banány jsou úžasné, chutnají úplně jinak, než ty prodávané tady.
Moc ráda jsem za "tygří mast", tentokrát v tekuté formě.

A tady snad alespoň malá ukázka z fotek, které nám poctivě posílala (dospělá nedospělá, strach jsem prostě měla).
Inspirace, pokud o cestě uvažujete. Vidíte Angkor Vat - palácový komplex z 12. století.
Spousta nádhery na obrovské ploše, natáčel se tady třeba film Tomb Raider s Angelinou Jolie.

A ještě pár poznatků - byla v Thajsku a na Srí Lance. Má srovnání. Kambodža je proti těmto zemím čistší, hotely i resorty velmi krásné. Krásná příroda, skvělé jídlo a úžasné moře. A to hlavní - neskutečně milí a přátelští lidé, umí anglicky a znají Čechy (jejich král v Praze studoval a umí dokonce česky).
Třeba někdo o takové cestě uvažujete, a tak se trocha aktuálních zkušeností bude hodit. Přece jen, není to úplně nejběžnější dovolenková destinace.

Mimochodem, už máte rozmyšlenou letošní dovolenou? Jarní únava se asi začíná projevovat - myslím na nějaké volno :o)

No nic, práce čeká :o)
Mějte hezký den!

Vaše Helena

You Might Also Like

44 komentářů

1. Přeji mamince hodně zdraví a dokonale jste to oslavili.Manžel bude mít 79 letos v létě.
    Ohledně dovolené dcery: nádhera, obdivuji, dívám se na ta místa ráda třeba v TV při pořadech, ale sama bych se tam nevydala, kdybych uviděla hada, pavouka nebo nějakou jinou potvoru, asi bych lezla po zdi.
    Helenko, i tak děkuji, žes nám fotky ukázala. Jiřina z N.

1. Jiřinko, děkuji, ráda vyřídím!
      Možná by tě překvapilo, že tě zvířátek, které nás trochu děsí tam moc nebylo. V hotelu se Terka "kamarádila" s ještěrkou, al třeba na rozdíl od Srí Lanky měla celkem normální velikost :o)
      Měj hezký den, H.

2. Helenko, taky jsme slavili :-) U nás je teď přímo narozeninová štafeta. Začne 10.2 a končí 13.3. - slavíme každý týden :-)
    Copak to máte za dortík?
    Díky za report z Kambodže. Tyto končiny nás nelákají a odrazuje i ta dlouhá cesta. Pro mladší generaci už je to běžná dovolená (Vietnam, Thajsko, Srí Lanka), ale nám by stačila pěkná, klidná pláž na jihu Evropy. A to je už dneska skoro Fata Morgana. Plány máme košaté, ale jak se tak dívám na zprávy, těžko říct jak letošní dovolená dopadne.
    Krásný večer.
    Jitka

1. To je hezké, Jituško! Máte takové slavící předjaří! Dort je švédky, myslím že se jmenuje krále Oskara, bez mouky, jen mandle. Byl moc dobrý, příště zdokumentuji přípravu.
      Kambodža je úžasná, ale ta cesta, to bych fakt nedala... Máš pravdu, ty dovolené letos... no uvidíme, co uvidíme. Ono je pořád něco.
      Měj hezké dny, H.

3. Báječně prožitý víkend spojený s oslavou narozenin a návratu z krajin, kam se většina z nás asi nepodívá. Spolužačka byla v prosince na Srí Lance a posílala přes VhatsApp pravidelně fotky. Moc se jí tam líbilo a já obdivovala její odvahu se vydat tak daleko. Navíc, jsem člověk přízemní, bojím se létat. :-)
    Dovolenou máme nejen rozmyšlenou, ale i z části zaplacenou. Zda se uskuteční, fakt nevím. Vybrali jsme si oblast, kam se teď nedoporučuje cestovat.

1. Alenko, já se létat nebojím, víc mi vadí stísněný prostor v letadle... Ale dám tak 3 - 4 hodiny a mám dost!
      Pochopila jsem, že míříš do Itálie, moc ti přeji, aby všechno vyšlo!
      Přeji hezký den, H.

4. Krásně jste si užili víkend. Krásný dort a Kambodža - to je země o které se moc nemluví.
    Možná že je to škoda. Moc o ní nevíme a ani neslyšíme. Ale fotografie vypadají úžasně. Doufám, že jich bude víc...jsem totiž zvědavá. Přeji krásné dny. Jára

1. Járo, moc děkuji za milá slova! Hlavně jsem ráda, že se Terka v pořádku vrátila a mamka je na svůj věk OK!
      Posílám pozdravy, H.

5. Krásné fotky z daleké ciziny. Dcera má dobrodružnou povahu. My už máme dovolené a tábory objednané, ale jen po vlastech českých. Mamince všechno nejlepší.
    Krásný večer. Ilona

1. Ilonko, ano, Terka nám občas frnkne dost daleko - teď je slyšet o Peru...
      Děkuji za gratulaci, taky už máme víceméně jasno.
      Měj se hezky, H.

6. Helenko, prima víkend jste měli, veliká gratulace mamince. A věřím, že dcera bude vyprávět ještě dlouho a ty nám pár dalších mimořádných fotek ukážeš. Je to místo, kam se opravdu každý nedostane.
    Přeji fajn večer. D.

1. Dáši, moc děkuji! Dovolenou si Terka užila, byla hodně spokojená!
      Přeji hezké dny, H.

7. Helenko,měla jsi hezký víkend.Jsem zvědavá,jaké výlety jste mamince nadělili,ale ty se s námi podělíš.Je krásné,jak dcera cestuje,fotky jsou nádherné.Z Kambodže jsem viděla pár filmů,je to zajímavá země a ty jsi nám to potvrdila.Mamince přeji hodně zdraví.
    My dovolené už moc neplánujeme,ale já budu 14 dní u sestry v domku,její manžel jede s mladýma do Spojených arabských emirátů a ona se sama v domku bojí.To bude moje dovolená a těším se.
    Hezké dny

1. Jituško, určitě, něco už je vymyšlené, něco ještě musíme doladit. Děkuji za přání, vyřídím! Kambodža je opravdu nádherná země s bohatou a místy děsivou historií!
      A dovolenou, tu nemáš naplánovanou špatnou :o)
      Moc zdravím, H.

8. Mamince přeji hlavně hodně zdravíčka a štěstíčka.���� Těším se na snímečky z daleké země.:-)
    Letošní dovča už je u nás naplánovaná, ubytování rezervované.:-)
    Helenko, přeji ti krásný večer a pohodový zbytek týdne.:-)

1. Emi, moc děkuji, ráda vyřídím!
      I my už máme dovolenou jasnou, zaplacenou, zbývá se jen těšit :o)
      Měj se moc hezky, H.

9. Milá Helenko, moc děkuji za komentář na mém blogu, trochu to tam "flákám". Také jsme slavili narozeniny mé maminky, u nás je to trochu komplikovanější :-(
    Máš odvážnou dceru, musí mít spousty zážitků a zkušeností, také bych měla starost o ní, jsem šťastná, že je mám obě doma :-), přesněji řečeno v České republice.

dovolenou budu trávit, pravděpodobně, stejně jako minulý rok,na mé milované chaloupce.
    měj se krásně, papa

1. Danuško, moc děkuji za milí slova, mamince přeji hlavně hodně zdravíčka!
      Ano, Terka je cestovatelka, ráda objevuje a já jen tiše trnu, ale moc jí to přeju!
      Dovolená na chaloupce, to zní moc krásně!
      Pa, H.

10. Milá Helenka,
    dodatočne prajem mamninke k narodeninám, hlavne veľa zdravia a spokojnosti! Verím, že ste si to užili a fotky od Terky sú nádherné.
    Pozdravujem, pá
    A.

1. Adino, děkuji za krásné přání, ráda vyřídím!
      Terka byla moc spokojená, jen zářila!
      Moc tě zdravím, H.

11. Heleno, ráda jsem koukla na fotky z Kamboži. A je fajn, že jste si víkend i oslavy užili. Tulipány v úvodu jsou krásné.
    Hezký den

1. Já taky, Stáňo :o)
      Bylo to super, není to často, abychom se sešli všichni. Tulipány dostala mamka, vydržely víc jak týden.
      Hezké odpoledne, H.

12. Mamince přeji všechno nejlepší! Kambodža- znám ji jen zprostředkovně televizí či nějakým časopisem.
    Ráda jsem se na fotky podívala,protože vidět vše na živo mi nehrozí :-).
    Měj se moc hezky!
    Hanka

1. Haničko, děkuji! ty znalosti o Kambodži máme asi všichni podobné... Ani já se tam nepodívám.
      Moc tě zdravím, H.

13. Helenko, krásně se slavili. Moc hezké fotky a ten dort vypadá skvostně. Měj pěkný den.

14. Výhoda toho, když člověk nemá peníze je v tom, že nemusí plánovat kam pojede na dovolenou, jestli mu nezkrachuje cestovka, jestli nebude muset být v karanténě a další a další.... já sednu na vlak, za dvě a půl hodiny jsem v lesích na chatě a mám vystaráno... tím ovšem neříkám, že mít peníze dřepím na zadku! My budeme tak trochu slavit v sobotu. Já měla v týdnu narozeniny a v příštím je má syn. Takže původně jsme se měli všichni sejít v sobotu u nás, ale dneska volala dcera že se sejdem u nich. Vzhlexem k tomu, že její partner má alergii na kočky, já vždycky musím deratizovat celej barák, všechno vyprat, větrat, kočky nacpat nahoru do pokoje a stejně tu vydrží tak hodinu... a jsem ráda, neb se o mě pokouší nějaký moribundus, v práci jsem ráno i večer a moc času nemám. Včera a dneska jsem pracovala na nakládání kance k obědu, zítra mi ho upeče kuchař v práci, takže se nebudu muset zdržovat. A zas budu mít i čas se přes víkend proležet.

1. Vendy, shrnula si to perfektně, ale taková dovolená na chatě je taky super.
      Už vím, že u vás všechno dobře dopadlo, taky jste slavili, takže paráda!
      Přeji hlavně zdravé dny, H.

15. To jste moc hezky oslavili, my taky bereme většinou oslavy tak nějak poklidně, něco dobrého na zub, kafíčko, dortík a povídání s rodinou. :-) Jinak Kambodža? Pane jo, to jste si museli vyslechnout spoustu super zážitků, hned bych si je poslechla taky. :-) Ale je pravda, že ta délka cesty je něco neskutečného...

Lucka z Seriouszone

1. Lucko, jasně! Takové narozeniny se už skutečně slaví jen poklidně :o)
      Vyprávění i fotky - všechno nádhera, dcera je Kambodžou okouzlená!
      Ale ta cesta...
      Pa, H.

16. Mne by takový časový přesun zabil, po pěti hodinách v letadle umírám, nemám kam vrazit nohy, blbě se mi sedí, stojí, nejraději bych si lehla, já jsem v tomto tragická.
    Nedivím se ti, já bych byla také strachy bez sebe, je jedno zda dospělá či nikloiv, stále je a bude to dítě.
    Já jako starý komunistický plánovač má jisté již od podzimu, na jaře letím na putování po staré Anglii a na podzim projedeme celou Sicílii. A se Sofinkou hodíme spolu zase hory.
    Krásný víkend.

1. Simi, mě taky, Terka jet lag snáší neskutečně dobře, vypadala úplně svěže :o) Co si budeme povídat, strachovat se budeme pořád, ale moc jí ty možnosti přeju!
      Jsi můj člověk, i my máme pro letošek jasno :o) Máš krásné cíle, moc ti je přeju a těším se na reportáže!
      Moc tě zdravím, H.

17. Helenko milá moc krásný víkend jste si užili. Mamince dodatečně přeji hlavně hodně zdraví, štěstí má,že má vás 💙.. a tvůj strach moc chápu, mám to totiž úplně stejně. Ač jsou naší chlapci dávno dospělí.. bojím se o ně pořád 😊 Posíláme mnoho pozdravů a krásný víkend přejeme. Z💙

1. Zdeničko, moc děkuji! Snad si to myslí i ona :o)
      My si rozumíme, že...
      Moc tě zdravím, H.

18. Helenko, určitě jste prožili velmi příjemný víkend ... mamince dodatečně přeji všechno nejlepší ♥ A opět jsem se vracela i k Tvým starším příspěvkům a moc chválím fotky i tvoření :) Přeji Ti pěkný den, M.

1. Maruško, moc děkuji za milou návštěvu a přeji hezké březnové dny, H.

19. To byla pohodová oslava. Také přeji mamince do dalších dnů vše nej. Zajímavé foto z cest dcery. Po kom ta Terka asi je ??? M.

1. Maruško, moc děkuji! Ráda vyřídím! A Terka, nevím, sice ráda cestuji, ale do takových dálek se už nepouštím...
      Měj se moc hezky, H.

20. Helenko, dodatečně přeji mamince vše nejlepší k jejím narozeninám, hodně zdravíčka a spokojenosti. Je krásné mít stále maminku. Děkuji i za fota z cestování Terinky. Určitě jsou to krásná místa, která neuvidím, ale i tak jsem se pokochala.
    Krásné nedělní odpoledne. Iva

21. Tak to byla krásná oslava pro babičku.....a šťastný návrat dcery z cest.
    Plánuji cestování, ale teď jsem bohužel jednu cestu musela zrušit. Nenašla jsem dost odvahy. Tak snad něco na Velikonoce vyjde.
    Přeji Helenko hezký březen. Eva

1. Evi, děkuji a chápu! My máme první cestu až v květnu, uvidíme, co bude a jak se k tomu postavíme...