...konec výletu...

čtvrtek, listopadu 29, 2018


Krásný večer, vážení!

Protože máme Advent za dveřmi, ráda bych konečně ukončila reportáže z našeho výletu na západ. Chci vám ukázat ještě dvě krásná místa.
Po cestě domů jsme se zastavili na Andělské Hoře. Zříceninu najdete nad stejnojmennou obcí nedaleko Karlových Varů.


Podívat jsem se tam chtěla už roky. V těchto romantických kulisách se totiž točil film Balada pro banditu.
Bylo tu, není tu... i jiné písně mi zněly hlavou (nahlas jsem se neodvážila :o))
Koločava se paradoxně točila na západě Čech.


Ač mě děti přesvědčovaly, že pan Donutil tam už nebude, vylezla jsem jsem nahoru s nadšením.
Uznejte sami - prostě krása!





Druhé místo je zámek Chýše. Jeho návštěvu jsem neměla naplánovanou, chtěla jsem jinam, ale když jsem ráno viděla, že jsou na cestě 3 uzávěry se semafory, našla jsem Chýši. A nelitovala jsem a rodina taky ne.


Zámek patřil rodině Lažanských, byl znárodněn, zdevastován a koupen. Kolikrát jsem už tohle psala... Teď vypadá takto! Perfektní ukázka tudorovské novogotiky.
Hned za branou nás upoutala busta Karla Čapka, který tu působil jako vychovatel.


Bylo pondělí, dovnitř jsme se nedostali, ale na procházku zlatým listím by si člověk mohl jen těžko přát krásnější místo.


A bonus - hned vedle zámku je zámecký pivovar. Pivo jsem sice neochutnali, ale oběd byl skvělý!


Na konec ještě pár slov k důvodu našeho výletu. Výlet pochopitelně důvod nepotřebuje, ale tenhle měl. Naše Terka po třech letech koncipienství složila advokátní zkoušky.


Něco takového si oslavu rozhodně zaslouží. A květinu a dárek. Ten byl trochu překvapením, i když si ho sama vybrala. Adam nám pomohl s malou konspirací a grafiky od pana Slívy už visí :o)



Je krásné být pyšná na své děti. Ten pocit přeji opravdu každému rodiči.

Mějte se moc krásně!
Vaše Helena


You Might Also Like

38 komentářů

  1. Heli,
    je krásné být pyšná na své děti♥
    Terce moc gratuluji a Adam? Ten tomu dal takovou krásnou tečku...
    Výlet na "západ" jsem shlédla celý- mám k němu vztah vřelý...
    Moje srdcová záležitost je Loket a Kynžvart...
    Na Chýši jsem nikdy nebyla...vypadá ale krásně...
    Měli jste se určitě báječně.
    Přeji krásný poslední listopadový den a budeme mít Advent...
    Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je, jaru, opravdu je! Jsou dospělí a drží při sobě, myslí na sebe, to jsem moc ráda.
      My se na západ musíme vrátit, moc se nám ta místa líbila!
      Měj krásný adventní večer, Helena

      Vymazat
  2. Heleno, gratuluji k úspěšné dceři. A děkuji za pohled na místa, kde jsem ještě nebyla, byť do západních Čech občas jezdíme. Mám aspoň tipy na nějaké další výlety.Hlavně na tu zříceninu bych ráda - zříceniny jsou jeden z mých nejoblíbenějších turistických cílů
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji, Stáňo!
      Na Andělské Hoře jsem byli sami, ani vstupné se tam neplatí, ale kouzlo má!
      Pa, H.

      Vymazat
  3. Helenko, krásné výlety. Tuším, že se tam točila i pohádka (Andělská Hora). Jinak sleduji, že jsem kulturní barbar vedle Tebe :-). Děti máš tedy opravdu šikovné, doufm, že se taky dožiju podobných okamžiků a tiše závidím :-). měj se krásně. Dana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Danuško, jsou to moc krásná místa!
      A kulturní barbar nejsi, máš malé děti, v té době byly i pro mě veškerou kulturou :o)
      Dětem se věnuješ a jednou to ovoce taky sklidíš, nepochybuji o tom!
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  4. Vždy, když čtu, jak se rodič dme pýchou, nezávidím, naopak přeji. Z prostého důvodu, je to pýcha nás všech, máme jako lidé šanci, že společnost bude zdravá a bude fungovat.
    Gratuluji a ten pocit si na hrudi hřej, zasloužíš si ho.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. K tomu není co dodat, Simi. Snad jen velké Děkuji!!!
      Krásný večer, H.

      Vymazat
  5. Helenko zdravím a Terezce gratuluji k velkému úspěchu! Dělají nám ty naše děti radost viď :)
    Výlet musel být báječný, tyhle podzimní barevné mám nejraději, jen letos jsem si jich moc neužila no...Helenko, přeji ti krásný a pohodový adventní čas!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vlastičko, moc děkuji, radost to je veliká!
      Výlet byl opravdu skvělý, ty se hlavně pořádně uzdrav, ať jsi brzo OK!
      I tobě přeji krásný Advent. H.

      Vymazat
  6. Krásný konec výletu. Pro mne místa svým způsobem neznámé. Ráda jsem se Tvými fotkami pokochala. Moc gratuluji dceři k jejímu úspěchu a přeji ať se ji daří i nadále.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  7. Helenko, to je radost velká mít úspěšné děti. Gratuluji. A krásné výletování jste měli. Měj hezký pátek.

    OdpovědětVymazat
  8. Helenko, krásný výlet a důvod k němu ještě krásnější. Dcerce moc gratuluji a vám jako rodičům též. Je to totiž i vaše zásluha. Výchova dětí je v dnešní době velmi těžký úkol. A Ty s mužem z něj máte velkou jedničku.
    Užijte si Vánoce v pohodě a hlavně pospolu.
    Jindra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jindřiško, moc děkuji za krásná, řekla bych až lichotivá slova!
      Měj i ty krásné dny, H.

      Vymazat
  9. Helenko, v první řadě moc gratuluju!! Právem jsi na děti pyšná :)
    Místa z vašeho výletu znám, jsou krásná!! A udělat si výlet se svými dospělými dětmi, které už mají svůj řád, čas a povinnosti, to musel být báječný výlet :)
    Měj prima dny, Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Peti, moc děkuji!
      Máš pravdu, sladit termín byl téměř nadlidský výkon.
      Měj pohodové pondělí, H.

      Vymazat
  10. Nejprve vééélká gratulace Terezce ke složní zkoušek.:-)
    V Chyši jsme byli také. I na prohlídce interiérů. Mooooc hezké místo z toho udělali Lažanští.:-)
    Přeji poklidný páteček a krásný víkend.:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Emi, moc děkuji!
      Musím jen souhlasit, Chýše nás okouzlila.
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  11. Helenko krásný rodinný výlet jsme měli a z obou dětí musíš mít radost.
    Andělskou Horu mám na seznamu, pokud příští rok opět zavítám do Karlových Varů, tak se tam určitě podíváme.
    Zámek v Chyši jsme navštívili asi před 15 lety, už tehdy byl takto krásně opravený, byli jsme i na prohlídce a pamatuji si, že sousední pivovar procházel rekonstrukcí.
    Přeji ti krásný první adventní víkend, Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, děkuji a máš pravdu, děti nám dělají radost.
      Andělská Hora je na chvilku, ani vstupné se tam neplatí, ale moc se mi tam líbilo.
      A Pivovar v Chýši je hotový a rozhodně stojí za zastavení!
      Měj hezké dny, H.

      Vymazat
  12. Helenko, krásný výlet, krásné fotky a ještě krásnější důvod k němu. Moc gratuluji dceři i vám rodičům, je to i vaše zásluha. Jinak výletní místa neznám, ráda jsem se s Tebou prošla.
    Přeji příjemné adventní dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, moc děkuji za gratulaci a milá slova.
      Přeji klidné pondělí, H.

      Vymazat
  13. Helo, děti naše radost.I ode mne velká gratulace. Opět krásný výlet a perfektně zaznamenán.
    Přeji krásný nadcházející advent. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, moc děkuji!
      Ty mě umíš vždycky potěšit!
      Měj hezké adventní dny, H.

      Vymazat
  14. Helenko, to je krasny clanek! Predne zacnu gratulaci dceri,ale i rodicum! A darky jste vymysleli skvele. Ta mista neznam a jsem mile prekvapena, protoze doufam, ze se do tech koncin dostanu zase kolem fetsivalu:-). Hezky vikend. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko, moc a moc děkujeme, všichni :o)
      Chápu, že se z festivalu nikam nechce, bude to chtít samostatný zájezd :o)
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  15. Helenko, také já posílám gratulaci. Je krásné být mámou dětí, které si plní sny. Tvůj výlet se mi moc líbil - v těchto místech jsem nebyla, ale sever mám také moc ráda - Bečov nad Teplou miluji, Loket, klášter Teplá. Helenko, přeji ti krásný adventní čas. Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivuško, moc děkuji za gratulaci a musím souhlasit - je to moc krásný kout naší země!
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  16. Helenka k deťom blahoželám a k tomu krásnemu výletu tiež. V tom zlatom lístí je všetko nejak krajšie, bližšie ... Krásny večer, Marta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, moc děkuji! Počasí se nám vyvedlo neskutečně krásné!
      Přeji hezké adventní dny, H.

      Vymazat
  17. Helenko milá máš tak úžasná dítka.. však mají být po kom 🖤🖤.
    Moc děkuji za nádherný výlet s Vámi. Tvé fotky jsou důkazem,že máme opravdu nádhernou zemičku.
    Posílám mnoho pozdravů a přání krásných adventních dnů.Z🖤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeničko, moc děkuji, ale vždycky je co zlepšovat :o)!
      Dny to byly nádherné, moc se nám ten výlet vydařil.
      Zítra, pa! H.

      Vymazat
  18. Helenko, velká gratulace, jak pyšné mamince, tak šikovné dcerce. Výlet parádní, měli jste ho krásně naplánovaný, občas se vyplatí i uzavírka, viď.
    Přeji krásné adventní dny. J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, díky moc!
      Máš pravdu, vše bylo naplánované a malá odchylka od plánu nebyla vůbec špatná!
      Pa, H.

      Vymazat
  19. Andělskou Horu jsem letos bohužel viděla jen z dálky, výlet jsme nestihli, takže díky za fota přímo z místa. Zdá se mi to tam takové tajemné. :-)
    Terce moc, moc gratuluji!!!
    Krásné dny, pa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dý, stojí za to se na ni podívat, zabere to jen chvilku!
      Za Terku děkuji a tebe moc zdravím, H.

      Vymazat