...sváteční den...

středa, srpna 24, 2016



Hezkou středu všem!

Dnes se vrátím do minulého týdne. Měla jsem svátek. Nejprve vám chci ještě jednou poděkovat za všechna přání. Vaše komentáře, maily, smsky mi udělaly velkou radost a moc mě potěšily.
I moji nejbližší mi udělali velkou radost. Dostala jsem krásné dárky od děti i muže. Sluší se připravit  gratulantům něco k zakousnutí. Volba padla na slaný dort. Žádná novinka, byl to hit už před hodně roky, ale musíme se přiznat, že směs různých pomazánek v jednom soustu mě příliš nelákala. A tak mě napadlo náplně poněkud sjednotit.



Tím jmenovatelem se staly ryby. Nejprve jsem udělala pomazánku tuňákovou (plechovka tuňáka v olivovém oleji, tvaroh, velmi jemně sekaná cibulka, kapary, sůl, pepř a citronová šťáva)

Druhá vrstva byla z domácí lučiny pokladené plátky uzeného lososa a tenkými kolečky salátové okurky.


Poslední vrstva byla lučina s trochou sekaného kopru a soli, pokladená  černými olivami.
A pak už se jen skládalo. Použila jsem celozrnný toustový chleba (odkrajovala jsem kůrky). Vhodnou misku vyložíme fólií a pak už to jde jedna báseň. Hotový dort uložíme do lednice, ideálně přes noc.


Před podáváním potřeme celý povrch lučinou a trochu ozdobíme.


Pochutnali jsme si, s bílým vínem...


Rodinnému posezení předcházel výlet. Půl dne s mužem. Mám moc ráda takové dárky. Nejprve jsme se jeli podívat do arboreta v Žampachu. Provozuje ho Domov pod hradem (příspěvková organizace sociálních služeb Pardubického kraje).
Úžasné místo - 4 hektary, 3 části, 600 druhů rostlin, perfektní pořádek a dokonalý klid.


Vyhlídka na Orlické hory s přesnou mapkou, na co koukáte...





Nádvoří zámku, který je centrem všeho dění nejen v Domově, ale i ve vesnici. Kdyby jste jeli kolen, zastavte se.


Pak mě muž vezl do nedalekého Letohradu. Nedávno tam byl pracovně, moc se mu tam líbilo. Kouzelné maloměsto. Raně barokní zámek je opravený a živoucí. Tak to mám ráda. Je v něm gymnázium, ZUŠ, muzeum, knihovna, hotel a restaurace. Přilehlý park láká k procházce. A kávu vaří dobrou :o)




Měla jsem hezký den a bylo mi moc dobře.

Mějte se moc hezky a užívejte si poslední prázdninové dny!

Moc vás zdravím!
Vaše Helena

You Might Also Like

43 komentářů

  1. Pěkně jste si sváteční den užili a na závěr i pochutnali. Slaný dort vypadá dobře :o)
    Zdravím, Petra.

    OdpovědětVymazat
  2. Helenko, ten dort vypadá úžasně.. a Tvůj den naplánoval muž moc hezky...
    Měj se fajn. Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc, Jarko! Ano, i po těch hodně letech se snažíme dělat si radost...
      Pa, H.

      Vymazat
  3. Helenko dort vypadá skvěle!!! Výlet musel být báječný, podle fotek to tak určitě vypadá. Já ti dodatečně přeji vše nejlepší k svátku. Měj se krásně Ivana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivanko, moc děkuji za přání a milý komentář!
      Měj hezký večer, H.

      Vymazat
  4. No páni...slaný dort .... to zní i vypadá moc dobře:-))) a krásný výlet k tomu:-)))

    OdpovědětVymazat
  5. To si mala ale krásny deň ... !!! Pripájam sa ku gratulantom :) Marta

    OdpovědětVymazat
  6. Helenko už je to opravdu dlouho co jsem dělala slaný dort, asi bych to měla napravit. Tvůj vypadá náramně. A určitě i tak chutnal. Opět jste navštívili krásná místa nedaleko nás. Je tam krásně viď. Škoda, že jste necinkli☺.Helenko přeji krásné, sluníčkové dny. Z❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeničko, dort měl fakt úspěch. Dá se připravit předem, což se hodí :o)
      Výlet byl úžasný, na návštěvu u vás jistě dojde, ale domluvíme se předem. Vzpomínku jsme vám ovšem věnovali :o)
      Posílám pozdravy a přeji hezký večer, H.

      Vymazat
  7. Helenko, přeji Ti dodatečně všechno nejlepší k svátku! ♥ Krásné fotky a povedený dort! Slané dorty jsou super, z toustového chleba jsem ho ještě nedělala, díky za inspiraci :) Pěkný den, M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, moc děkuji za přání a jsem ráda, že ses tady inspirovala.
      Pa, H.

      Vymazat
  8. Nejako ten svoj prvý komentár nevidím, to je tá technika...
    Helenka, všetko najlepšie i takto Ti prajem k Tvojím meninám a prajem Ti hlavne veľa zdravia a spokojnosti!
    Fotky z výletu sú krásne, ako vždy. No a recept super zmena, nikdy som slanú tortu nepripravovala :-)
    Krásny večer, pá,
    A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ani já jsem ho neviděla...
      Adrianko, moc děkuji za přání i dárek, jsi zlatá!
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  9. To je moc pěkný slaný dortík :) Já jsem ho ještě nikdy nezkoušela, ale chtěla bych ho taky někomu udělat :) Tak přeji dodatečně všechno nejlepší :)
    To arboretum je podobné jako jednomu zámečku u nás. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Matinko, moc děkuji a dortík vyzkoušej, je moc dobrý!
      A který zámek?
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
    2. Je to Letohrádek svatý Vojtěch. Ty lavičky mi to právě hodně připomněli :)

      Vymazat
    3. Martinko, moc děkuji za odpověď. Stránky letohrádku jsem si hned uložila, je to moc krásné místo!
      Měj hezký den, H.

      Vymazat
  10. Helenko, hezky si umis gratulanty predchazet, jen co je pravda;-). Letohrad znam, arboretum bohuzel, verim, ze jste si to na tak hezkem miste uzili. Pekne odpoledne. M.

    OdpovědětVymazat
  11. Helenko moje milovaná já jsem taková ostuda ,zapomněla jsem své Helence popřát k svátku,nevím jestli to ještě napravím .ale pokusím se ,K svátku přeji zdraví,štěstí a lásku.Doufám,že to příjmeš a s týdením zpožděním, víš začínám zapomínat !!! Moc pozdravů a objetí na dálku posílá Luďka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Luděnko, ty jsi zlatá a ne žádná ostuda! Dny běží tak strašně rychle... Moc a moc ti děkuji a přeji ti krásné dny a hlavně hodně zdravíčka a spokojenosti.
      Pa, H.

      Vymazat
  12. Taková dobrota už od pohledu a já ji neznám ? Nějak mne tento recept minul a určitě vyzkouším tvoji skladbu pomazánek, ta se mi hodně líbí. Tak až bude nějaké blízká rodinná sešlost :o).
    Helenko také mám moc ráda společné výlety jenom se svým mužem, i třeba jen courání lesem :o).
    Měj stále hezké dny bez mraků.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, to jsem moc ráda, že tě dort zaujal a doufám, že u vás bude chutnat stejně jako u nás...
      Já si moc ráda čtu o vašich toulkách s mužem, je to hezké že i po tolika letech vy i my chceme spolu být...
      Měj hezké odpoledne, H.

      Vymazat
  13. Mila Helenka, dodatocne sa aj ja pripajam a prajem k sviatku vsetko len to najlepsie :-) Slana torta vyzera vyborne...dakujem za super tip :-) Vylet ste mali uzasny, super ste si ho uzili...maj sa krasne, papa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Katko, moc děkuji!
      Dort vyzkoušej, slyším na něj jen chválu :o)
      Měj hezký den, H.

      Vymazat
  14. Jé, i na tebe jsem zapomněla... stejně jako na kolegyni v práci. Já jak mám dovolenou, tak nevnímám co je za den :-) Tak příští rok se polepším a přání k svátku nezmeškám ;-) Přidala jsem si tě do sledovaných na instagramu na kterém ujíždím poslední měsíc :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Andrejko, jen klid, dny běží jako zběsilé...
      Instagram je výrazně rychlejší, než blog, ale snad se budeme "vídat" i tady :o)
      Pa, H.

      Vymazat
  15. Pááni Helenko, nakouknu a taková dobrota:-) Výlet jste si udělali moc pěkný:-)
    Pěkný den, Ajka

    OdpovědětVymazat
  16. Ahoj Helenka, ešte som si nezvykla na nový blog Aj ja sa pridávam ku gratuláciám. Prajem všetko naj s rodinkou v zdraví a v pohode. Slanú tortu som robila raz, ale podľa mňa tam išlo veľa surovín, oveľa viac, ako na obloženú misu, z ktorej si všetci zoberú to, načo majú chuť a nemalo to až taký úspech. Tá Tvoja vyzerá chutne a určite zdravšie s rybacou verziou.
    Krásny deň prajem
    Emily

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Emilko, moc a moc děkuji za krásné přání a milá slova. Děkuji za pochvalu, mám na to hodně podobný názor.
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  17. Helenko, prožila jsi krásný sváteční den...no a ten dortík. Mňáááám

    OdpovědětVymazat
  18. Helenko, krásný den s mužem, výborné pohoštění. Měj hezké dny nejen ty sváteční :o)), pa Jana

    OdpovědětVymazat
  19. Ahoj Helinko, pátrám, že se neozýváš, příspěvky žádné, ale ty přispíváš. To jen mně se to nezobrazuje. Nevím, kde je chyba. Novou adresu tvého blogu jsem aktualizovala, ale nějak se mi nedaří ji zprovoznit. Opravdu hodně dodatečně ti přeji vše nej nej k svátku a přeji ti hezké záříjové dny. Pa M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Martinko, moc děkuji za info i milé přání! Taky nevím, podle úbytku komentářů si myslím, že nejsi sama... Zkusím se ještě poptat, pokud něco zjistím, dám vědět.
      Přeji krásné zářijové dny, H.

      Vymazat
  20. Helenko já taky nevidím tvé příspěvky hned:-(Ted jsem se na tvůj blog dostala oklikou.-)Dort je úžasný!Měj krásné dny Věra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věru, technika nám tedy dává... Někdo je vidí, někdo ne...
      Děkuji za pochvalu a přeji hezký den, Helena

      Vymazat