...léto v kuchyni...

pondělí, srpna 15, 2016


Hezký večer moji milí!

Vařím ráda, ale léto trávit v kuchyni skutečně nechci. Ale přece, něco dobrého si vždycky ráda dám.
Třeba Crumble.
Nic složitého, jistě jste ho už taky zkoušeli. Potřebujeme trochu ovoce, chvilku času a vykouzlíme dokonalý dezert. Je to vlastně pečené ovoce pod drobenkou.
Nejprve dáme do zapékacích misek ovoce. Buď mix za zahrady, nebo třeba jen jablka. U nás je pokaždé trochu jiné - tohle jsou třeba nektarinky, letní jablka, zbytek angreštu, rybíz a ostružiny.


Ovoce zasypeme drobenkou. Dělám ji z másla, polohrubé mouky a hnědého cukru v robotu. Poměr? Nevím, přiměřeně. Vždycky však přidám mletou skořici. Dělám si ji víc, co nepoužiju, uložím v sáčku do mrazáku na příště.


Na drobenku přidám trochu sekaných mandlí. Peču v troubě předehřáté na 200 stupňů asi 15 minut.


Podáváme vlažné nebo studené, dobrý je v každém případě.


A k přípravě druhé dobroty mě inspirovala Marcelka http://vsednodennosti.blogspot.cz
Dělala jablečnou marmeládu s karamelem podle královny marmelád Blanka Miltfajtové. Recept mě zaujal a chtěla jsem vyzkoušet... Snad se to královny nedotkne, protože jsem její recept trochu upravila. Marmeláda je vynikající, příprava jednoduchá.

Jablečný marmeláda s karamelem, skořicí a mandlemi
Kilo jablek oloupeme, zbavíme jadřinců a pokrájíme na kousky. Já jsem je posbírala na zahradě, byly to různé druhy, což mi přijde výhoda - některá se hned rozvařila, z jiných jsou v marmeládě kousky.
Ve velkém hrnci připravíme karamel z 300 g krupicového cukru, odstavíme a nalijeme na něj opatrně trochu vody z rychlovarné konvice. Pozor, opatrně! Prská to! Přidáme jablka, mletou skořici a trochu citronové šťávy. Mícháme, dokud se jablka nerozvaří.


Nakonec přidáme hrst loupaných sekaných mandlí. Naplníme do horkých sklenic a hotovo.


Je opravdu vynikající. Chutná mi v jogurtu, na vanilkovém pudinku nebo na lívancích...



Vyzkoušejte, pochutnáte si!

Všechny vás moc zdravím a přeji krásné dny, i když třeba v kuchyni!

Vaše Helena

You Might Also Like

38 komentářů

  1. Helenko ty mi děláš výborné chutě po ráno. Teplé ovoce pod pokličkou, tak tomu bych opravdu neodolala. Jablíčkovou marmošku jsem ještě nechutnala a už se těším až vyzkouším.
    Přeji ti krásný den, pa Z❤❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeničko, ono to je dobré i k večeru :o)
      Marmeláda mě velmi mile překvapila, ještě přidělám.
      Měj se moc hezky, pa H.

      Vymazat
  2. Jablková marmeláda vypadá lákavě a Crumble jsem ještě nikdy nedělala, jedno určitě vyzkouším !!!
    Měj hezké dny pomalu končících prázdnin.
    Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu, obě dobroty stojí za vyzkoušení.
      I tobě přeji hezké dny, H.

      Vymazat
  3. Helenka,
    crumble je vynikajúca rýchlovka, zato ten džem s karamelom nepoznám a preto to musím čo najskôr napraviť :-) milujem všetko, kde je karamel, mňam.
    Prajem Ti krásne letné dni,pá,
    A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Adinko, marmeládu vyzkoušej, moc mile mě překvapila.
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  4. Helo, opět lákavé recepty na vyzkoušení. U Marcelky jsem už také okukovala marmošku. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, jsou to fakt dobroty, určitě doporučuji!
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  5. Jeeeeeje maš super nový blog...a same dobroty. Jablkovu marmeládu s karamelom hmmmm...už cítim tu vôňu a keďže karamel mi chuti všade skúsim to :-) Ahoj pozdravujem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mery, blog je starý, jen v novém kabátku, děkuji!
      Marmeládka je opravdu výborná!
      Taky tě moc zdravím! H.

      Vymazat
  6. Helenko, super recept a krásně nafocený! Především ta první fotka je krásná - taková svěží, letní :) ... Helenko, moc díky za odkaz na Tvůj nový blog co jsi mi zanechala v komentáři ... říkala jsem si, že jsi dlouho nedala příspěvek (doufala jsem, že jsi v pořádku, jen třeba užíváš dovolené) ... vůbec mě nenapadlo "otevřít" Tvůj blog, řídila jsem se dle aktualizace v seznamu blogů ... proto dodatečně chválím krásné háčkované polštáře a zaujaly mě i bochánky s podmáslím :) Pěkný zbytek léta, M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, moc děkuji! To se tak krásně čte! Ono blog je starý, jen v novém kabátku a mělo se to bez problémů přesměrovávat... Bohužel, nic není bez problémů, tak jsem ráda, že si mě našla.
      Moc děkuji a přeji hezké a pohodové dny, H.

      Vymazat
  7. Milá Helenko Tvůj nový blog je tak působivý a fotečky opravdové,že tady polykám jak...ještě tak kdyby mi to někdo udělal a donesl na terasu...jsem jakási zamlžená.-)Ale asi se zvednu a oberu ostružiny a jiné....Moc zdraví Dája.-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dájenko, tedy kdybych tě měla blíž, ráda bych donesla!
      Moc tě zdravím a přeji hezké dny, H.

      Vymazat
  8. Helenko, marmeláda vypadá opravdu lákavě, ale na našich třech jabloních není letos ani jedno jablíčko. V kuchyni se letos v létě moc nezdržuju, protože jsem tak natěšená na tu svojí novou a první vlastní, že mě to v té staré vůbec nebaví :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vlastičko, jablka nám padají že to bude tak na marmeládu a křížaly... Tu kuchyň ti moc přeju!
      Pa, Helena

      Vymazat
  9. Helenko, ty si jiná :o), nová... Díky za připomenutí, musím nám také upéci. Měj samé hezké dny. Jana

    OdpovědětVymazat
  10. Helenko jsem tady ještě jednou a ráda bych ti popřála k dnešnímu svátku jenom všechno dobré, zdraví, štěstí a spoustu malých radostí, které dělají život krásnější.
    Pohodové a hlavně klidné letní dny, Jitka

    OdpovědětVymazat
  11. Heli,prvotne prajem krásny meninový deň. Následne veĺká vďaka za upozornenie na novú adresu blogu (už som sa divila,že si dlhšie nedopriala žiadne pekné čítanie,ale pripisovala som to relaxu na dovolenke).A do tretice - toto vyzerá na dobré mlsanie. Obdobné sladké som ešte nejedla,určite sa do toho pustím. Prajem príjemny večer pri víne a na diaĺku pripijem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, moc děkuji za přání, večer a vlastně i odpoledne jsem měla moc hezké!
      Blog se měl sám přesměrovat, ale... tak jsem moc ráda, že jsi tady!
      Pa, H.

      Vymazat
  12. Helenko, všechno nej, nej, nej k tvému dnešnímu svátku ..... Marki

    OdpovědětVymazat
  13. Helenko, přeju Ti všechno nejlepší k svátku a krásné pohodové časy ... a ty mlsnoty ... ty mě berou..dezertíček udělám z jablek .. na zahradě se jich povaluje dost ... a marmoška musí být výborná, to je jasný ...
    Měj se fajn. Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jarko, moc a moc děkuji za krásné přání a vůbec milá slova!
      Přeji jen hezké dny, H.

      Vymazat
  14. Helenko vše nej... k svátku ! Doufám, že jsi měla krásný den! Z Tvých fotek se mi sbíhají sliny na něco dobrého a marmeládu jsi pěkně vylepšila s mandličkama. Tak ji budu muset zkusit ještě jednou. Měj se krásně...Marcela

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za přání, Marcelko! Svátkový den jsem měla opravdu moc hezký!
      Ty mandle jsou v marmeládě skvělé, vyzkoušej :o)
      Pa, H.

      Vymazat
  15. Helenko, crumble uz se take zaradilmezi nase oblibene dezerty. A na nasi dovolene jsme zavitali i k Blance Milafaitove, takze mam pektin a chci zkusit sve prvni marmelady. Tohle je bezva inspirace:-). Pekny den. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko, tak ty si byla přímo "u zdroje", to bude dobrot! Už se těším na fotky...
      Užij si hezké odpoledne, H.

      Vymazat
  16. Juu to jsou mňamky, a rybíze už nemáme abych to vyzkoušela :)
    Určitě to bylo dobré :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Martinko, můžeš použít jakékoli ovoce, i mražené!
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  17. Helenko, divila jsem se, že dlouho nepřispíváš na blog, obávala jsem se, že marodíš, a ty jsi mezitím inovovala :-)blog. Pěkné!!! Zítra se staví sestřička s rodinkou na návštěvu, tak bych mohla něco podobného vytvořit.

    měj se krásně.
    Papa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Danuško, to je dlouhý příběh, měla to být jen malá změna a takhle to dopadlo... Moc děkuji!
      Tak pokud si pekla, doufám, že si sklidila pochvalu :o)
      Měj hezké dny, H.

      Vymazat
  18. Helenko, sice se zpožděním, ale za to od srdce :o), ti přeji k svátku nejenom šťastné, zdravé a pohodové dny, ale zároveň i láskyplné.
    Pa Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, jsem zahanbená a moc děkuji! Zrovna na tvůj svátek jsme měli velké starosti o život našeho Barnábáška, a tak jsem všechny "své" Alenky hodně ošidila...
      Jsi zlatá, díky! H.

      Vymazat
  19. Mňam !!! Helenko, vypadá to nádherně !!!!! Marki

    OdpovědětVymazat