...trocha luxusu ve všední den...

středa, listopadu 11, 2015


... a nemusí to být jen vynikající cheesecake, na který vám dám recept...

Krásný večer všem!


Malým luxusem úterního večera bylo posedět s dobrými přáteli u lehké večeře. A po té večeři odjet do divadla a užít si trochu kultury. Jenže ono jí nebyla trocha, ale hromada a byla prostě luxusní.
Od léta jsme měli koupené vstupenky na představení Můj báječný rozvod. V hlavní a jediné roli - úžasná, vitální, komická, pravdivá, dojemná, okouzlující,
paní Eliška Balzerová


Z tohoto představení budu ještě dlouho žít. Opravdu vřele doporučuji. Úžasný zážitek!

A teď se vrátíme k tomu jídlu. Chessecake pečeme často a v různých variantách. A co by jste řekli slanému. Našla jsem ho v jednom francouzském magazínu, jenže jsem právě neměla cestu do Paříže, abych zakoupila ten druh sýra a másla, který tam byl uveden. Trochu jsem ho upravila k našim možnostem a vyzkoušela. Byl jsem chválena, mě samotné taky moc chutnal. Pojďme péct

Cheesecake s lososem

Nejprve si připravíme sušenkový základ. Rozdrtíme (v sáčku válečkem nebo v mixéru) 150 - 200 g slaných krekrů, přidáme 2 lžíce jemně strouhaného parmazánu a 80 - 100 g rozpuštěného másla. Směs natlačíme na dno dortové formy vyložené pečícím papírem.

Přípravu sýrové směsi jsem nějak nevyfotila, ale není to žádná věda.
Na jedné lžíci olivového oleje zesklovatíme jemně nakrájenou cibuli a dáme stranou. Do mixéru dáme 2 červené tvarohy, 1 ricottu, 1 zakysanou smetanu, 100 g uzeného lososa, cibuli, opepříme a osolíme (opatrně, záleží na vaší chuti a slanosti lososa). Pokud vám krém chutná, přidejte ještě 2 vejce a dva žloutky a vše umíchejte do hladkého krému. Ten přesuneme na sušenkový základ.


Teď už stačí jen asi 30 minut v předehřáté troubě, nějaký čas na dobré vychlazení a pár plátků lososa na ozdobu a možná taky limetka.



Podle časopisu se má servírovat s domácí tatarskou omáčkou. Majonéza, jemně krájená šalotka, kyselá okurka a lžíce kaparů. Sůl, pepř, hladkolistá petrželka. Já jsem majonézu nahradila jogurtem.


Je to dobrota, věřte mi :o)


Jo, a dostala jsem tuhle nádhernou kytku!
Tak co říkáte, nebyl to luxusní večer?


Moc vás zdravím!
Vaše Helena


You Might Also Like

56 komentářů

  1. Helenko, vše vypadá a určitě i je dokonalé..Zaujal mě ten slaný cheesecake..to určitě vyzkouším..divadlo muselo být skvělé a kytka..krásná! Co víc si přát ke štěstí..Krásný večer..Inka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Inko, byl to opravdu skvělý večer. Ten cheesecake vyzkoušej, je úžasný!
      Pa, H.

      Vymazat
  2. Heleno,
    tak ty mi děláš ještě teď večer chutě !
    Lososa miluji, určitě s ním slaný cheescake vyzkouším, díky !
    A Báječný rozvod jsem také viděla, sice jen v TV jako záznam divadelního představení a moc se mi také líbil!
    Krásné listopadové dny!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pochutnáš si, Ilonko!
      Byl to skutečně zážitek.
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  3. Helenko, jako obvykle - jedno lepší než druhé. Paní Balzerová snad nestárne :) A děkuji za sdílení dalšího receptu! :) Krásný večer! Jola

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Jolanko a souhlasím! Když jsem viděla, jak srší energií, trochu jsem se styděla...
      Měj hezký den, H.

      Vymazat
  4. Helenko...opravdu luxus, moc mě zaujal cheesecake a květina je kouzelná.
    Krásný večer.
    Jana

    OdpovědětVymazat
  5. Byl ☺☺☺
    A to mi připomnělo, že bych zase měla zavítat do divadla.
    Pa a hezký čtvrtek, M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Martinko, hlavně manželovi se po perném dni někdy nechce, ale pak, kór, když je to takové představení... prostě úžasný zážitek.
      Měj pohodový den, H.

      Vymazat
  6. Helenko tak to byl opravdu luxusní večer. Nevím co by mne z něho lákalo víc. Divadlo muselo být excelentní, mňamka výborná a květina juj- nádherná. Věřím že jste si to užili. Měj se moc hezky, pa.Z.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeničko, byl maličko stres (tedy před tím), ale večer se moc vydařil.
      Přeji příjemný den, H.

      Vymazat
  7. Helenka, to teda bol luxus. Všetko za jeden večer. posedenie s priateľmi, výborná večera, krásna kytica a divadlo. Nech je takých večerov viac. Andrea

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Andrejko, nepřej si vědět, co tomu předcházelo... Ale vyšlo to a to je hlavní...
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  8. Heli, tak takový večer bych si taky nechala líbit.
    přeji krásný den Majka

    OdpovědětVymazat
  9. Helenko,
    to je inspirace... a taková dobrota hned po ránu.
    Lososový dort vypadá skvěle, škoda že bych ho asi jedla sama. No ale na Silvestra se třeba bude hodit.
    měj se pěkně Věrka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věru, já jsem předem prověřila, jestli lososa všichni jedí... Byl opravdu skvělý!
      Přeji hezký víkend, H.

      Vymazat
  10. Helenko, že je to dobrota, to opravdu věřím a vypadá luxusně :-) Divadlo muselo být báječné, paní Balzerovou mám taky moc ráda. Krásný den přeji ♥ Hana

    OdpovědětVymazat
  11. Heli, to se ani nedivím, že jsi neměla cestu do Paříže, při těch Tvých úžasných akcích, prostě není čas na všechno. Měj se hezky. Slávka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Slávinko, možná taky díky vytíženosti žiju... Děkuji se věci mimo mé chápání...
      Moc ti děkuji, pa H.

      Vymazat
  12. Helenko ty mi děláš zase chutě a né jen na dobroty...už vím o co napíši Jéžíškovi...o lístky do divadla!Krásné dny pa Věra.-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věruško,vstupenky na kulturu si v rodině dáváme už dlouho a vždycky máme radost.
      Děkuji a posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  13. Skoda tam nebil je co mam moc rada losos miluji.Zdravim tebe Karin

    OdpovědětVymazat
  14. Helenko, musel to být super zážitek, představení jsem viděla pouze v televizi, i tak to zapůsobilo, klobouk dolů před paní herečkou Eliškou B., ráda bych představení viděla i naživo. Krásný luxusní den jsi měla s luxusními zážitky, moc zdravím, pa,
    Marcela

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko, byl to dokonalý večer. Pořád ho mám v hlavě a myslím, že ho jen tak něco netrumfne. Je prostě skvělá!
      Hezký večer, H.

      Vymazat
  15. Milá Helenko, tak tomu říkám večer parexceláns!!!!!Upřímně Ti to přeji:-) Dája

    OdpovědětVymazat
  16. Helenko, umíš opravdu žít a užívat si! Nádherný den jste měli a kytice je nádherná... Pa Maru

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, kdyby si věděla, jaký fofr tomu večeru předcházel :o) Ale stihla jsem to a užila si ho!
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  17. Helenko, řekla bych, že vše bylo luxusní - dort, divadlo, kytice - a to je ono!
    Měj se fajn. Jarka

    OdpovědětVymazat
  18. Helenko, Můj báječný rozvod jsem viděla už před lety napřed v televizi jako záznam divadelního představení a poté i na živo s Eliškou Balzerovou a žiju z toho dodnes :-). Některé scény (jako třeba návštěvu erotického obchodu) nezapomenu nikdy :-). Cheescake vypadá zajímavě, nemám s těmito slanými moc zkušeností, ale zkoušela jsem kdysi sýrový s fíky a byl luxusní, takže zkusím. Měj se. Pa. Dana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Danuško, musím jen nadšeně souhlasit, je prostě dokonalá! Divadlo doslova burácelo :o)
      A sýr s fíky, to je perfektní kombinace, mňam!
      Pa, H.

      Vymazat
  19. Helenko, tohle představení je super a za života! Kdyby sis chtěla někdy udělat výlet do hradeckého divadla, seženu ti lístky! Recept vpadá lákavě, možná ho prubnu na Silvestra.
    Hezký večer! S.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, napsala si to přesně, to se může stát každému :o)
      Sváťo, tvou nabídku moc ráda využiju!
      Pa, H.

      Vymazat
  20. Heli, ten luxus si si určite poriadne užila.
    Jana

    OdpovědětVymazat
  21. Helo, děláš nám chutě, jak kulturní, tak požitkářské. Měj se hezky. Jana

    OdpovědětVymazat
  22. Odpovědi
    1. Musím sebekriticky přiznat, že byl skvělý :O)
      Renatko, moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  23. Helenko, opět moc hezké fotky! A přiznám se, že o slaném cheesecake jsem ještě neslyšela :-) ... ale určitě je výborný! Pěkný víkend, M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, moc ti děkuji. Koláč vyzkoušej, je to něco jiného a chutná skvěle.
      Hezký večer, H.

      Vymazat
  24. Paní Balzerovou miluju, nedivím se, že z toho představení budeš žít ještě dlouho:) Mně teď zjistili alergii na laktózu, takže mám po ptákách co se dortíků týče...Ale dala bych si, to víš, že jo :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Eliško, tvoje jmenovkyně je prostě úžasná!
      A ta alergie mě mrzí, teď je najednou všechno trochu jinak, viď...
      Hezký večer, H.

      Vymazat
  25. Ahoj Helenko, tedy tak takový koláč mě hodně láká. Lososa miluji a slaná varianta může být hodně zajímavá. Krásný zbytek dne! RRadka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Radu, určitě vyzkoušej, máme hodně podobné chutě, myslím, že ti bude chutnat.
      Měj se hezky, H.

      Vymazat
  26. Večer to musel být vskutku luxusní. A ten cheescake! Ty jsi mi ale nadělala chutě!

    OdpovědětVymazat