...poslední srpnový...

pondělí, srpna 31, 2015


Hezký večer všem!

Pracovní cesty. Některé jsou delší, než ty druhé, a protože nám doma už nebrečí děti, tu a tam se prostě zdržíme. A tak se stalo, že jsem byli dva dny v Mariánských Lázních.
Byla to moje první návštěva a musím říct, že dojem z tohoto úžasného města ve mě stále doznívá jako nějaká krásná melodie.
První fotky jsou hned z večera, bylo krásně, tak proč se neprojít - třeba ke Kolonádě. Novobarokní litinová stavba z konce 19. století je úchvatným symbolem města. 


Pavilon křížového pramene stojí na 72 jónských sloupech, vypadá krásně ve dne i v noci. Vodu jsem ochutnala, to je jasné, takže teď tu budu do sta a zdravá :o).


Krom minerálních vod mě velmi zaujal lustr, nebo spíš svítidlo...


Kousek dál najdete Zpívající fontánu - to tedy není ona, ta byla v obležení, ale i tahle je kouzelná.


Krásné lázeňské domy, množství zeleně, parky, fontány a hlavně minerální prameny - na každém kroku jsou tady cítit staré zlaté časy....







V Mariánských Lázních se léčilo mnoho významných osobností. Tak jen pro představu - Ema Destinová, Antonín Dvořák, Tomas Alva Edison, Edward VII., František Josef I., Goethe, Kafka, Mahler, Fryderyk Chopin a náš milovaný Miroslav Horníček.
V jednom průvodci jsem našla fotku, na které byla busta pana Horníčka, bylo vidět, že to je park, ale popisek chyběl. A tak jsem se ptala místních... Nevěděli, až skvělý číšník z Modré kavárny (moc příjemný podnik) nás nasměroval k lesnímu prameni... Pana Horníčka jsem nenašli, zato tuhle krásu...


Uprostřed lesa tam na antických sloupech tančí Tři grácie pana Olbrama Zoubka. Úžasné!


A kousek od nic, v kavárně seděl pán, který sice nic nevěděl o lesní bustě, zato nás poslal k hotelu Svoboda, kde pan Horníček pravidelně pobýval. A jak je vidět, jeho návštěv si tam považovali...



Už jsem zase hrozně dlouhá... tak pro dnes konec!
Ale přece jen, nedali by jste si trochu zmrzliny?
Já mám dobrou zmrzlinu moc ráda! Dneska vás za tu trpělivost pozvu na domácí ostružinovou (ušlehejte jednu šlehačku, zlehka vmíchejte do zakysané smetany a spojte s rozmixovaným ovocem oslazeným medem se špetkou soli)
a kávovou. Tu jsem našla na blogu u Adrianky  http://adkas-tastyfood.blogspot.cz/2015/08/kavova-zmrzlina.html a oproti receptu jsem udělal jen maličké změny. Kávy jsem dala polévkovou lžíci a asi 1/4 slazeného kondenzovaného mléka jsem nahradila neslazeným. Zmrzlina se mi zdála hodně sladká, ale jinak je opravdu úžasná...


Já snad dneska neskončím :o) - ještě maličký typ. S domácí zmrzlinou je trochu potíž při servírování. Jde o načasování, kdy ji vyndat z mrazáku... Zkuste zmrazit porce zmrzliny v silikonových formičkách. Vyndáte ji hned :o)


Hezký večer, dobrou noc!
A zítra všichni, kdo jdete do školy, děti i dospělí - vykročte pravou!

Vaše Helena

You Might Also Like

42 komentářů

  1. Ahoj Helenko, Mariánky jsou opravdu úžasné a musím napsat celý kraj mne před dvěma lety uchvátil. Kolem Mariánek jsou i krásné lesoparky, horská osada Kladská, která patří k Mar.lázním a Bečov nad Teplou. Jsou to místa, do kterých bych se chtěla ještě podívat.
    Nedivím se, že se ti tam tolik líbilo.
    Zmrzky vypadají výborně, určitě je vyzkouším. Měj se hezky, moc zdravím
    Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivuško, i my víme, že se musíme vrátit, je tam moc krásně.
      Hezký večer, H.

      Vymazat
  2. Je tam nadherne...snad sa tam niekedy pozriem osobne...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, máš to ještě dál než my, ale stojí to za výlet...
      Pa, H.

      Vymazat
  3. Helenko, já tam nikdy nebyla, tak moc děkuji za prohlídku a tipy, vypadá to nádherně, až někdy budu mít cestu.......zmrzlinka vypadá luxusně.
    Krásný den, Pavla

    OdpovědětVymazat
  4. Helenko, já mám na Mariánky nádherné .. takové srdeční vzpomínky ... navíc jsme bydleli v hotelu Svoboda ... je to opravdu krásné lázeňské město ...
    Zmrzlinku bych si hned dala ...
    Krásné dny ti přeju. Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jarko, tak to mám velkou radost a vlastně se nedivím, je to tak romantické město...
      A zmrzky si udělej, je to hned a jsou moc dobré.
      Pa, H.

      Vymazat
  5. Helenko, souhlasím, Mariánky jsou nádherné. Byla jsem dvakrát - jednou v létě, jednou v zimě a vždy byly kouzelné. Stojí za to je navštívit :) Krásné dny! Jola

    OdpovědětVymazat
  6. Teda to je už let Helenko co jsme projížděli o dovolené s naším nejmladším synem lázně. Mariánské, Františkovy (zde jsme nocovali), Karlovy Vary.... Bylo krásně všude, jen málo času. Tvými fotkami jsem si opět osvěžila vzpomínky.
    A zmrzlinky ? Hned bych si dala, příští rok už budeme snad mít své maliny, ostružiny, zatím jen byly jahody. S tou silikonovou formou, to je bezva nápad, to budu aplikovat, díky za podělení se s nápadem.
    Krásné dny Helenko.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, to mě moc těší, byli jsme fakt nadšení...
      S tím silikonem jsem na to přišla, jak jinak, náhodou, trocha zmrzliny se nevešla do formy - kam s ní...
      Měj hezký den, H.

      Vymazat
  7. Ahoj Helinko,
    Mariánské Lázně jsou opravdu krásné město. My ho máme asi trošku blíž než vy, a tak už jsem tam byla několikrát. I tatínek tam jezdil do lázní a moc se mu tam líbilo.
    Děkuji za tip na zmrzku do silikonu.
    Pa pa M. ☼

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Martinko, moc děkuji za milou návštěvu. Tebe tady vždycky ráda vidím a mám moc ráda tvé láskyplné vzpomínky na tatínka.
      Pa, H.

      Vymazat
  8. Helenko, krásně jsem se prošla s Vámi! Mariánky jsou i moje srdcovka - rekreovali jsme se tu před 32lety s nejstarším tehdy dvouletým synkem... A on nyní bydlí jen cca 12 km odsud! Už se těším na podzimní toulání ... Jo a nádherný je také Kynžvart, ten mne na jaře uchvátil!
    Pa a krásný zářijový den, M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, tak to ti trochu závidím, že se tam můžeš podívat častěji, podzim musí být úchvatný...Kynžvart jsme nenavštívili, zato klášter v Teplé a .... bude reportáž :o)
      Pěkné odpoledne, H.

      Vymazat
  9. To by se mi libilo jezdit na služebky do ML:-))) Svobodu s Horníćkem jsem navštívila několikrát ( mám tam tchýni :-)))E.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, mě taky, ale ta služebka byla v Sokolově .o)
      A tu Svobodu, tu musíme vidět i zevnitř :o)
      |Přeji hezké odpoledne, H.

      Vymazat
  10. Helo, vyvolala jsi mi tvojí hezkou reportáží nostalgické vzpomínky.Mariánky naše srdeční záležitost..., teď, už jen moje. Snad najdu sílu se tam jednou vrátit...
    P.S.
    všimla jsi si také soch od O. Zoubka, které zdobí hotel na hlavní třídě? (...zapomněla jsem jméno hotelu:-()

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renatko, ani nevíš, jak ráda tě tady vidím! Přes všechno, co se stalo máš krásné vzpomínky a ty ti nikdo nevezme... To nemůže říct každý!
      Hotel se jmenuje Villa Butterfly a všimla jsem si hned, na Zoubka mám radar :o)
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  11. Helenko, moc krásná foto procházka po tak nádherném městě. I já ho mám v paměti z dob svého dětství,kdy jsme s rodiči nejezdili k moři ale po vlasti české.
    Moc děkuji za bezva nápad zmrzlinky v silikonce, vyzkouším :-)
    měj se moc hezky,pa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeničko, i já jsem toho s rodiči sjela hodně, ale Mariánkám jsme se nějak vyhnuli.
      Měj se moc hezky, pa H.

      Vymazat
  12. Helenko,
    krásně je u nás i na západě Čech :-)
    A ovocné zmrzliny do formiček vyzkouším příštím rokem ;-)
    Těším se brzy naviděnou!
    Krásné zářijové dny ti přeji!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko, moc tě zdravím a děkuji za návštěvu!
      I vám přeji pohodové dny, H.

      Vymazat
  13. Helenko krásne je u vas a ty si si užila, je to fajn. Zmrzlinku robievam a tvoja vyzera veľmi lákavo prave som obrala maliny idem vyskúšať :-) Maj sa krásne pozdravujem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mery, moc mě těší tvá slova a doufám, že si na zmrzce pochutnáte,
      Pa, H.

      Vymazat
  14. Lázně maji své kouzlo a atmosféru - moc pěkná procházka ♥ Iva

    OdpovědětVymazat
  15. Helo, krásná procházka v Mariánkách. Chtěla bych se tam také podívat. M.

    OdpovědětVymazat
  16. Helenka,
    verím, že výlet stál za to, hneď by som sa k vám pridala...
    Zmrzlinky vyzerajú lákavo, asi sa nechám inšpirovať. A čo máte nového?
    Náš Kubko je už škôlkár, zatiaľ síce len na pol dňa, ale od januára na celý :-)
    Prajem pekné popoludnie!
    A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Byla to nádhera, Adinko!
      Kubík chodí do školky, to snad není možné... čas tak rychle letí...
      Ať se vám všem dobře daří, pa H.

      Vymazat
  17. Helenko, Mariánské Lázně musí být opravdu krásné, na tvých fotkách rozhodně jsou! Pro nás je to na druhým konci republiky, hodně z ruky... Ale určitě stojí za vidění. A zmrzlinou děláš chutě, ačkoli dneska je tak pošmourno, že spíš přijde k chuti horký čaj - ten jsme právě doma dopili, s bezovým sirupem a citronem :-). Heli, měj krásný nový týden!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Peti, jsou moc krásné! my to máme daleko, vy ještě dál, tak třeba jednu...
      Máš pravdu, dnes to na zmrzlinu fakt nebylo. snad se teplo ještě vrátí.
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  18. Helenko....děkuji za lázeňskou procházku.O prázdninách jsme si kamarádkami plánovaly cestu do Mariánek, ale bohužel nám to nevyšlo.Tak snad příští rok.....
    Domácí zmrzlinky mám moc ráda a ta tvá vypadá opravdu lákavě.
    Pá Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rádo se stalo, Jani! Škoda, že vám to nevyšlo, líbilo by se vám tam...
      Děkuji za pochvalu a posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  19. Helenko, krásné fotky z lázeňského prostředí! A děkuji za tip na zmrzlinu ... zmrzliny mám také moc ráda :-) Pěkný den, M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, je to okouzlující město.
      A na zmrzlině si snad ještě pochutnáme, dneska to bylo spíš na čaj.
      Pa, H.

      Vymazat
  20. Jednym slovom nadhera, ta zahrada je uzasna :-) S tou zmrzlinou mi robis chute, hned by som si dala...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Katko, ML jsou kouzelné město, nemohu zapomenout...
      Děkuji a zdravím, H.

      Vymazat