...návod na srdcata...

neděle, dubna 14, 2013

Hezké nedělní odpoledne, milé dámy!

Dnešním příspěvkem se pokusím splnit přání několika z vás. Zajímal vás totiž návod na srdíčka v minulém příspěvku. 
Tak jsem se tedy pokusila... Jsou velmi jednoduchá, určitě se vám podaří.


Tak háčky do ručky, jdeme na věc.
Začneme kytičkou. Jakoukoli. Pokud nemáte tu svoji, mrkněte třeba na Pinterest, návodů najdete spoustu.
Kytičku (s 5ti lístečky) máme a začneme tvarovat srdíčko pomocí uháčkovaného řetízku. Takže: 13 ŘO, 1 DS píchnutí mezi 1 a 2 lísteček, 7 ŘO, 1 DS píchnutí mezi 2 a 3 lísteček, 7 ŘO, 1 DS do středu třetího lístečku, tím vytvoříme dolní špičku srdíčka a druhou stranou zase zrcadlově nahoru.


Spojíme pevným okem s prvním řetízkem. Máme vytvořený základní tvar srdíčka.


V další řadě háčkujeme krátkými sloupky. Není třeba přidávat, háčkujeme, jak se očka jeví, jen ve špičce v každé řadě háčkujeme do jednoho místa 3 KS a na protější straně (první a poslední očka řady) vždy 3 sháčkujeme v jedno.


V následující řadě pěkně vytvarujeme srdíčku obloučky. Začneme 5 KS, 1 polosloupek, 1ŘO, 5 DS, mezi nimi po 1 ŘO, 1 polosloupek a pokračujeme dokola krátkými sloupky až k druhém oblouku.


Je to hodně o citu, utahování, síle háčku i příze. Možná vám budou stačit 3 DS, možná budete potřebovat 7 DS, aby byl tvar srdíčka takový, jak se vám líbí.
Další řada jsou jen KS.


Teď ještě jednou podpoříme tvar obloučků vložením několika DS s jedním ŘO mezi nimi.
Poté bude následovat řada jen z KS.


A jsme na konci. Poslední řada :o) Tu začneme několika ŘO (13) v případě, že chceme, aby srdíčko viselo.


Následuje lehce ozdobný okraj: 3 KS, 3 ŘO, 3KS vzniknou nám takové zoubky.


Když s nimi obejdeme celé srdíčko, práci začistíme. Já je mám z příze Zara, je poměrně silná a dost utahuji, takže stačí jen hotovou práci po rubu lehce přežehlit přes vlhký kapesník.


Pochopitelně, že jej můžete natužit a vypnout.


Tak, snad  se můj neumělý popis bude někomu hodit.
Teď se s vám rozloučím, jdu ještě na chvilku na zahradu. Je tam konečně krásně jarně!


Jé, málem bych zapomněla...
Už to asi všechny víte, ale kdyby náhodou. Markétka http://markiblog.blogspot.cz vyhlásila soutěž o tuhle úžasnou cenu na počest svých narozenin. Moc hezké, tak proč nezkusit štěstí!


Mějte se krásně a užívejte zbytek nádherné neděle!

Moc vás zdravím!
Vaše Helena


You Might Also Like

52 komentářů

  1. Helenka srdiečka som obdivovala už minule,takže opäť vďaka za super postup. Andrea

    OdpovědětVymazat
  2. Helenko, srdíčka jsou úžasná a skvělé je, že jsi se podělila o návod!!! Přeji krásný opravdu jarní večer. pa Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji za pochvalu a budu ráda, když se bude návod hodit, pa H.

      Vymazat
  3. Helenko tady je krásně !
    Srdíčka jsou nádherné!
    Určitě vyzkouším postup.PaJ arka

    OdpovědětVymazat
  4. Super návod Heli. Jemná farebná kombinácia srdiečok. Niekedy skúsim :o))) Krásny jarný podvečer, pa Hela

    OdpovědětVymazat
  5. Heli, u teba je super, že poskytuješ návody na dielka, nad ktorými nie je potrebné sedieť týždne. Stačí dáky večer pri filme a krásny darček je na svete. Posielam konečne slniečkový pozdrav.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já bych návod na něco většího asi nedala :o),Jani.
      Moc děkuji za návštěvu a zdravím, H.

      Vymazat
  6. Jsou pěkná a návod supr....to bílé u mě vede :-))) popřemýšlím:-)))
    Ajka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ajko, děkuji, že ses zastavila a jsem ráda, že sis svého favorita našla :o)
      Pa, H.

      Vymazat
  7. Paráda, Helenko, díky moc za skvělý návod! Papa, L.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na ty tvoje tedy nemá, Leni, ale moc děkuji a posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  8. Helenko,romantická krása.....díky za sdílení návodu.
    Snad už slunečné dny přeje Jitka

    OdpovědětVymazat
  9. Nádherná srdíčka a kouzelné barvičky.

    OdpovědětVymazat
  10. Ahojky Helinko...
    to je ale parádní návod, jsem si jistá, že se mi bude někdy hodit ☺
    Doufám, že jsi měla fajn jarní víkend.
    Játi přeji i fajn celý týden
    pa pa Martina ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem moc ráda, Martinko! Víkend byl moc hezký, škoda, že dnes nepokračuje...
      Měj hezký den, H.

      Vymazat
  11. Krásný večer Helenko,
    srdíčka vypadají moc hezky snad se to s tím háčkem někdy naučím návod honem někam uložit třeba,až holčičky odrostou bude víc času.
    Měj se moc krásně zdraví Adéla

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za pochvalu, Adélko! Ono všechno chce své, teď tě nejvíc potřebují holčičky...
      Měj se hezky, pa H.

      Vymazat
  12. Mila Helenka!srdiečka su krasne,aj navod som celkom pochopila!minule sa mi vobec nedal napisat komentar!ale som rada že to teraz funguje.prajem krasny večer andrea

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Andrejko, to jsem moc ráda, že je návod k pochopení a že se ti srdíčka líbí!
      Děkuji za milou návštěvu a moc zdravím, H.

      Vymazat
  13. Helenko--ta srdíčka jsou překrásné a úžasný návod s fotopostupem....Určitě vyzkouším :o) Helenko měj se krásně jarně a sluníčkově :o) Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Martinko, ty jich určitě zvládneš celý košík :o)
      Děkuji za milá slova a moc zdravím, H.

      Vymazat
  14. Ahoj Heli!!!
    Srdéčka jsou moc krásná,
    za návod MOC děkuju!!!
    Zdravím a přeju prima nový týden!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Blani, a já moc děkuji za tvá slova, jsi moc hodná!
      I tobě přeji hezký týden, H.

      Vymazat
  15. Helenka ;) srdiecka su krasne...ja keby som ich mala uhackovat tak zostarnem o par rokov a narastu mi sedive vlasy :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-)))veľmi si ma pobavila svojím komentíkom :-)) pozdravujem Ťa.

      Vymazat
    2. Souhlasím s Mery, Zuzko, i mě si moc pobavila, ale dobře vím, že to není pravda, háčkuješ a dobře! Tak se nepodceňuj!
      Pa, H.

      Vymazat
  16. Helenko Drahá...tak takéto návody ja zbožňujem :-) lebo tie akesi kvačky ja veľmi neee...motajú sa mi :-) Ďakujeeem krásne aj ja.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ...on i tohle je moc vtipný komentář :o)
      Jsem moc ráda, Mery, děkuji a moc zdravím, H.

      Vymazat
  17. Helenko děkuju!Děkuju!Děkuju!.-DSrdíčka se mi moc líbila a líbí určitě se do nich pustím.Užívej sluníčka a zahrádky.Hned jak mě pustí horečka vybíhám také na zahradu,už se nemůžu dočkat.Krásné dny pa Věra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věruško, snažila jsem se, snad to podle toho půjde :o)
      Moc tě zdravím a přeji rychlé uzdravení, je tak krásně!
      Pa, H.

      Vymazat
  18. Helenko, MOC dobrý návod,musí se to umět.Protože ty návody co dostaneš třeba k nábytku tak to je děs!!!! Zrovna dnes jsem žehlila vyprané a naškrobené ubrusy ,dečky a jiné ozdobné nezbytnosti.Bolely mě záda a říkám si je mi to třeba???Odpovídám JE!!!!! Tvým srduškám nejde odolat!!! Daja

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáji, moc ti děkuji! Snažím se, ale nevím, nevím...Znáš to, když ti je něco jasné, nevidíš to, co může být druhému nejasné....
      Bolavá záda vystrč na sluníčko a užij si krásný den, pa H.

      Vymazat
  19. jéééj Helenka, si poklad! ďakujem za návodík :-)

    OdpovědětVymazat
  20. Ahoj Helenko, návod ukládám, srdíčko je krásné, určitě jej někdy použiji. Tím ti i děkuji za důkladnou ukázku jak na to.
    Sluníčko dnes krásně svítilo, skoro letně a na zahrádkách je tak krásně a tak ti přeji jen samé sluníčkové dny.
    IVA

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivuško, já moc děkuji za milá slova, myslím, že návody mi moc nejdou :o)
      Ještě dneska má být krásný den, tak si ho užij! Pa, H.

      Vymazat
  21. Helenko, moc pěkný návod - ukládám, třeba se bude hodit.
    užívej si sluníčko pa Věrka

    OdpovědětVymazat
  22. Helenko srdíčka jsou moc krásnééé)))já to prostě nedokážu(((máš zlaté ručičky)))přejí krásný sluníčkoví denpapapa)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pavlínko, každý umí něco - jak bych zas nikdy nesvázala květiny tak krásně, jako ty!
      Moc zdravím, H.

      Vymazat
  23. Helenko, tohle mi prostě hlava nebere. Tohle přenechám těm zručnějším a já děkuji, že jsem se mohla aspoň pokochat :) Srdíčka jsou moc krásná!!!
    Měj krásný jarní čas, Jola

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jolanko, ty si zlatá! Já bych zase nikdy nic neušila, jako ty...takže nápodobně :o)
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  24. ahoj Helenko,jsem moc ráda,že se s Tebou opět setkávám,Tvoje práce je jako vždy perfektní.Přeji Ti samé hezké a pohodové dny.Liba

    OdpovědětVymazat
  25. Helenko ďakujem že si sa podelila o návod, srdiečka tu obdivujem už hodnú chvíľu a doteraz som si lámala hlavu, čo pani učiteľkám do škôlky na pamiatku. A už to mám vyriešené, pustím sa do tvojich srdiečok. Krásny večer ti prajem. Renata

    OdpovědětVymazat