...boletus fantasicus...

pátek, října 25, 2024

Příjemný večer, vážení!


Letošním podzimním dekoracím vládou houby. Keramické, dřevěné, kovové, šité... No a já to pojala po svém. Když už jsem je zveřejnila na Instagramu, musím i tady :o)


A tak už na pláži na Kósu začaly vznikat tyhle fantazijní houby. Manžel říkal, že vypadají jako z kuchyně Halabáby (pamatujete na večerníček Edudant a Francimor nakreslený Vratislavem Hlavatým).


Háčkovala jsem z příze Ally Cotton (49% bavlna, 51% akryl) naprosto podle fantazie. Naplněné jsou dutým vláknem. Mám jich takový střední košík, část dostaly kamarádky na našem posezení. Naaranžovala jsem je do květináčů s vřesem.




 Ale na houbách jsem už taky byla :o) S Aaronem, tak to byl trochu běh lesem, ale nasušeno máme :o)


Podzim ale není jen o houbách - svíčky, šišky, barevné listí, kaštany, teplé barvy a dýně...


A když už je řeč o dýních - proč neudělat podzimní svačinu v tomto duchu. Housky ve tvaru dýní jsem už dělala, ale chtěla jsem vyzkoušet nápad na pomazánku ve tvaru tykvičky.


Nesmí být moc řídká. Já jsem smíchala jemně strouhanou goudu s Paloučkem, mletými ořechy, solí a trochou pepře. Kopeček pomazánky dáme na potravinou folii, cípy dáme k sobe a zatočíme. Máme takový balonek. Pomocí obyčejných gumiček vytvarujeme dýni a uložíme do ledničky. Před servírování sundáme gumičky, folii a dýně je za světě :o)



Ještě vám ukážu dárky od kamarádek. Servírka v bistru říkala, že máme hotové Vánoce. A do svátků se doufám ještě sejdeme...





Přeji vám všem příjemný večer a krásný prodloužený víkend.

Vaše Helena

You Might Also Like

12 komentářů

  1. Helenko,máš skvělé nápady.Houbičky jsem obdivovala už na Inst.Moc se mi líbí.Ale i tvoje podzimní pečení.I dárečky od kamarádek jsou moc pěkné.My si domlouváme s kamarádkama posezení už asi druhý týden,snad ho do Vánoc stihnem.Nějak to utíká.Měj hezký víkend

    OdpovědětVymazat
  2. Helo, tedy u těch muchomůrek mi chybí ty sukýnky na noze, podle nich já poznám, jestli se jedná o růžovku nebo ne, hihi. Dárečky krásné a tvoje tvoření v kuchyni - to bych si dala líbit. Ten tvůj se má. dobře se oženil! Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  3. Lezarts
    Hezky jsi si Helo vyhrála! Asi jsi háčkovanýma houbama vyvolala letošní houbařskou epidemii:)))
    Nadílku jste si děvčata udělala opravdu velkolepou!!!

    OdpovědětVymazat
  4. Heli, houbičky jsem obdivovala už na instagramu, jsou prostě boží. A vypečené dýničky jakbysmet, nádhera. Krásný víkend přeji 🧡

    OdpovědětVymazat
  5. Obdivuji tvé nápady, Helenko!
    Krásný prodloužený víkend přeji.

    OdpovědětVymazat
  6. Krásné houby a také vtipné pečení a vaření. Jsi tvořilka s nápadem. Asi jsem se u tebe inspirovala dárkem pro kolegyně k vánocům a to je poslední fotka s chňapkou. Pěkný víkend přeje Večernice.

    OdpovědětVymazat
  7. Helenko krásné houbičky, moc za ně děkuji, dělají mi radost na jídelním stole. Dýně jsem taky jednou pekla, mohla bych je zkusit znovu. Přeji ti krásný prodloužený víkend! Jitka

    OdpovědětVymazat
  8. Tvoje houby jsem už viděla na IG. Jsou prostě perfektní- takové neokoukané. Líbí se mi moc. A ta vytvarovaná pomazánka do tvaru dýničky je taky OK. No, jak jinak u Tebe, že ?
    Měj se hezky !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  9. Helenko Tvoje dekorace jsou jedinečné...prstě nádhera...aaach. Toto já neumím. Také pečení super...tak jsem se pokochala a jdu upéct štrůdl. Těsto už mi 2 hodiny odpočívá v lednici...přeji Ti krásný prodloužený víkend

    OdpovědětVymazat
  10. Helo, háčkované houby naaranžované s vřesem to je parádní nápad, uháčkovat houby, to by mě nenapadlo a přitom to vypadá skvěle. Letošnímu podzimu houby prostě vládnou, pá 😉😀

    OdpovědětVymazat
  11. Helenko, už chybí jen bedla :o) Máš to nádherné. A ten nápad!!! Houbiček je letos skutečně všude plno, ale háčkované jsem nikde neviděla. Moc se ti povedly a ty dýně taky. Já jsem je letos nepekla, ale peču furt...
    Přeji ti pěkný víkend a sváteční pondělí v klidu. Jitka

    OdpovědětVymazat