...zahrada v dubnu...

středa, května 01, 2024

Příjemný slunečný den vám všem!

Duben je minulostí. Nemá smysl tady hořekovat nad rychlostí, jakou dny běží. To je prostě fakt. V dubnu se rozběhla i zahrada. Byla to hotová exploze, mám pocit, že jsem nestihla ani všechno zaznamenat a užít si to. Kde jsou ty časy, kdy si sousedi "půjčovali" naši višeň na prvomájový polibek - tahle fotka je z 2. dubna...


Radost mi dělaly a vlastně ještě dělají tulipány - loni jsme přikoupila nějaké cibule a tak jsem s napětím čekala. A dočkala jsem se.






Kontrola musí být, i když jde třeba o to, jak se posekal trávník - proběhla s velkým nasazením, tlapky netlapky :o)


Šeřík voní stále, bohužel už není takhle krásně bílý, mráz ho vzal celkem nevybíravě. 


Ta zelená... teď to je taková nádhera...




Milované hosty - mám jich několik, letos jsem přikoupila dvě další. Zatím jsou maličké, snad se jim bude dařit.



Tahle krása není z naší zahrady. Desítky starých sakur máme ve vedlejší ulici, je to nádhera. Pak pár dní chodíme po růžovém koberci...



Darovaný kokořík krásně kvete a je každým rokem větší a větší...


A závěr patří tomu, kdo k naší zahradě neodmyslitelně patří. Musí být u všeho, o všem ví. I když spí :o) 


Užijte si den! První májový...

Vaše Helena

You Might Also Like

53 komentářů

  1. Helenko, krásný prvomájový den. Nafotila jsi nádherné fotky a ten váš plyšáček je boží. Já si dneska jela pro polibek do botanické😉❤️a i tam bylo umění najít nějaký rozkvetlý strom. A ten nápad mělo tisíc dalších lidí😅ale motýli byli fajn)))), když odmyslím tu nekonečnou frontu.
    Eva http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, moc děkuji! Plyšák tady čeká na snídani :o)
      Jak čtu, první máj jste si i vy užili parádně!
      Hezkou neděli, H.

      Vymazat
  2. Helo, moc pěkné sváteční fotečky, Aronek je boží. Měj se hezky, zdravím 😀😉

    OdpovědětVymazat
  3. Krásná zahrada. Aaronkovi posílám pusu - tolik mi připomíná Arga. Ten taky o všem ví. 🙂
    Měj se hezky, Helenko.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nikolko, to je milé, on by se jistě pomuchlat nechal - je to mazel :o)
      Pa, H.

      Vymazat
  4. Moc hezké fotografie z vaší zahrady. Máš ji nádherně rozkvetlou. To vždy udělá radost. Přeji ti krásné májové dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Járo! Snažíme se, ale času je málo...
      Měj hezký den. H.

      Vymazat
  5. Hosty mám také v oblibě a u tebe, Helo, na blogu, si vždy najdu něco pro radost. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  6. Lezarts
    Hezká pohlednice z vaší rozkvetlé zahrady.
    Letos z té naší nic moc, pomrzlo nám toho hodně a tak se žádná, barevná exploze konat letos nebude :-(((

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renatko, děkuji za pochvalu, od tebe je to pocta. Stále je co zlepšovat, ale když do toho hodí vidle třeba mráz... je to smutné...
      Měj hezké dny, H.

      Vymazat
  7. Helenko,máš krásnou zahradu.Růžový koberec je úžasný.U nás jsou sakury v jedné ulici,ale po růžovém koberci jsme nechodili.Líbí se mi moc Aaronek,jak pyšně pozoruje zahradu a vystavuje čumáček sluníčku.Měj hezké májové dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji, Jituško! Tu růžovou si se sousedkou fotíme každý rok :o)
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  8. Krásně je to u vás na zahrádce rozkvetlé. Tulipány už mám odkvetlé, hosty lehce sežehnuté ranními mrazíky a jen smutně obhlížím hortenzii, zda se vzpamatuje či ne. Pivoňky mají ještě hodně zavřená poupata. Ale už se to dostává na naší zahrádce do normálu.
    Aaronek je hvězda vaší zahrady a to víš, dohled musí být !!! :-)))
    Měj se hezky !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, teď už jsou taky všechny tulipány odkvetlé, byly krásné. Hortenzii mám taky trochu sežehlou, ale neboj, dá to, už se to před pár roky stalo. Kvetla tenkrát až později, ale kvetla.
      Ta naše hvězda tu teď chrání první ligu :o)
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  9. krásné fotky, bílý šeřík je nádherný... a váš pejsek taky :D ♥ taky jsem si minulý rok koupila nové cibule tulipánu a letos jsem koukala, co nám to tam vyrostlo – úplně jsem na ně totiž zapomněla :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji, Luci! Pejsánek je pěkný rarach :o)
      O zapomenutých cibulích bych mohla vyprávět :o)
      Pa, H.

      Vymazat
  10. Helenka,
    máš kúzelnú záhradu s kúzelným dohľadom :-) Pohladkaj za mňa Aarona.
    Prajem Ti krásny máj, pá

    OdpovědětVymazat
  11. Helenko, krásné, my už máme tulipány pryč. A nejkrásnější kytička na tvojí zahradě? Aaronek. Ty zelené tlapky mě rozesmály. Jo u nás je to stejné. Sára taky pořád sleduje, co se děje, co děláme... Měj pěkné dny a hladím mazlíčka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, děkuji, my už teď taky. Jj, často nás pobaví, ještě umí žluté, když se objeví na louce pampelišky :o)
      Mazlík i já děkujeme a zdravíme tebe i Sáru! H.

      Vymazat
  12. Helo, tulipány mají kouzelnou barvu a také tvary. Místo červeného koberce máte růžový. A zelené tlapky jsou skvělé. Pozdrav Aaronovi posílá Večernice.

    OdpovědětVymazat
  13. To krása, Helenko! Mně skoro všechno pomrzlo. Máte nádherné tulipány. Přeji krásné chvilky na sluncem zalité zahradě

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pavlo, děkuji za návštěvu a milá slova. Tulipány mi letos udělaly radost.
      Moc vám přeji, aby se vaše zahrada přece jen trochu vzpamatovala.
      Zdravím, H.

      Vymazat
  14. Helenko, tulipány se letos povedly. Višeň nám taky hodně kvetla, ale teprve se uvidí, kolik toho utrháme. Kapradiny máš moc hezké, mně trochu omrzly, ale už rostou nové listy. Hosty mám taky moc ráda a mám je všude. Jen je to nerovný boj se slimáky.
    Přeji ti radost ze zahrady i v květnu. Zdraví Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím, Jituško! S višněmi to vidím bledě, včel na nich bylo jen pár a už začaly padat. Kapradiny jsou hezké bez mého zásahu, je to záhon na dvorku a tam se jim daří, hosty slimákům hodně chutnají, stačila včerejší bouřka a jsou tu. Holomci!
      I tobě přeji hodně květnových radostí, pa H.

      Vymazat
  15. Helenko to je nádhera. Kokořík jsem fotila nedávno v parku v louce, kterou nechali nepokosenou. Nevěděla jsem, co to je. Než jsem stačila vygooglit, ty už jsi mi dala odpověď.Hezký den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, s kokoříkem mám hezkou příhodu. Líbil se mi, poslala mi ho taky Maruška (měla blog). Manžel netušil, připravoval mi záhon na osázení a odstranil vše, co se mu nezdálo. Myslela jsem, že i kokořík... Ale ne! Hurá, moc se mu daří!
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  16. Helenka, jar mám veľmi rada, všetko je to také krásne zelené po tej šedivej zime...a ako píšeš, tento rok to bolo všetko také rýchle...pa, posielam pozdravy Z.

    OdpovědětVymazat
  17. Helenko, to je nádhera... a nejvíc ty zelené pacičky! Naše zahrada dostala velkou ránu květnovými mrazy, zatím nevíme, o co všechno jsem přišli.... magnolie kvetla týden a teď je celá spálená i s listy, drsnosrstá hortenzie taky nevypadá, že by se chtěla vrátit, kaštan je rezatý celý, chjo..... budu muset nakoupit aspoň truhlíkovky, ale raději počkám na zmrzlé.... tady to bývá zlom...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, my a psi, že...
      Mráz zničil kde co... Tak ať se ti povedou ty truhlíky!
      Měj hezké dny, H.

      Vymazat
  18. Tulipány ti nádherně vyrostly. Přijde mi, že letos ty květy byly hrozně rychle fuč, jak byly velký tepla, která vystřídaly mrazy... Snad už se nám teď udrží jarní teploty.

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Míšo, napsala si to naprosto přesně.
      Děkuji a přeji hezký den. H.

      Vymazat
  19. Děkuji, Evi! U nás to nebylo tak hrozné, ale třeba úplně zčernaly mladé lístky břečťanu. O ten se tedy nebojím... Vás vzal mráz pořádně. Snad se ti všechno vzpamatuje.
    Moc tě zdravím já i zelená tlapka! H.

    OdpovědětVymazat
  20. Heleno, kvetlo ti to v dubnu pěkně. Škoda mrazů - u nás na sídlišti třeba spálily sakury, takže letos jsme místo po růžovém koberci chodili spíš po takovém růžovohnědém...
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten mráz šel v takových zajímavých pruzích, vidíme to tady na zahradách. Saku se nedotkl...
      Přeji příjemný den, Stáňo. H.

      Vymazat
  21. Nádhera! Obzvlášť ty sakury... To je vždycky taková krása, že jsem schopná se zaseknout klidně v půlce ulice a koukat třeba i několik minut :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chlapi se nám smějí a my se sousedkou se chodíme kochat a fotit každý rok :o)
      Měj hezký den, Marie Veroniko. H.

      Vymazat
  22. Ahoj Helenko,
    pokochala jsem se s tebou:-)
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
  23. Krásné fotky, Heli a ještě krásnější pejsánek. Těžká konkurence s tulipány :)

    OdpovědětVymazat
  24. Helenko, jarni zahrada ma proste sve kouzlo, a zelene tlapky taky:-). M.

    OdpovědětVymazat