...koláč s mrkví...

neděle, března 10, 2024


Příjemný večer vám všem!

Slané koláče máme u nás moc rádi. Skvělá a rychlá večeře nebo i elegantní pohoštění pro návštěvu. 
Chodí mi mailem newsletter Apetitu a nedávno mě tam zaujal koláč s mrkví. Recept jsem přečetla, poněkud upravila a upekla. A od té doby už několikrát. Adam dokonce pravil, že to je jako dobrota z vyhlášeného bistra v Praze. To potěší! Příprava je jednoduchá, ráda se podělím...

V receptu bylo listové těsto, já si udělala svoje. To nejjednodušší na světě:  250 ml smetany na šlehání, špetka soli a 250 g hladké mouky. V míse vypracuji těsto, pak prohnětu na vále, zabalím do folie a uložím cca na hodinu do lednice. Je to i skvělý způsob, jak spotřebovat šlehačku, když jsem prošvihla doporučené datum spotřeby a už by nemusela jít našlehat.

Ale popořadě, co tedy potřebujeme: 

listové nebo šlehačkové těsto, asi 6 mrkví nakrájených na proužky, lžíce másla, tymián, římský kmín, sůl, pepř, 300 g fety rozdrobené nebo nastrouhané, několik lžic zakysané smetany, lískové oříšky, med, chilli vločky

Mrkev pár minut opékáme na másle, přidáme tymián a kmín, osolíme a opepříme. Z fety a zakysané smetany utřeme krém.

Koláčovou formu vymažeme nebo vyložíme pečícím papírem je-li třeba, uložíme do ní vyválené těsto. To na pár místech propícháme vidličkou, potřeme krémem z fety a poklademe mrkvemi. Přidáme oříšky, vločky chilli a jemně pokapeme medem.

Pečeme na 180 stupňů asi 30 minut. 

U nás jídlo nikdy dlouho neleží na stole, ale tento koláč mizel doslova před očima. Terce jsem uchránila jen kousíček :o) Vyzkoušejte, uvidíte.



Mějte hezký večer a klidný následující týden.

Vaše Helena



 

You Might Also Like

48 komentářů

  1. Heleno, nejsem milovník mrkve v tepelné úpravě (zato ji ráda chroupám syrovou), tak nevím, jestli tento recept vyzkouším, byť je zajímavý tou kombinací fety, mrkve a oříšků.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
  2. Helo, vypadá to zajímavě a mrkev mám ráda v jakékoli podobě.Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, všichni se oblizovali a zmizel fakt rychle.
      Měj hezký den. H.

      Vymazat
  3. Pečenou mrkev mám ráda, má jinou chuť než dušená. Recept je zajímavý a asi ho vyzkouším i s tvým šlehačkovým těstem. Díky za inspiraci. Pohodové dny přeje a zdraví Večernice.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rádo se stalo, Večernice. Budu ráda, když si pochutnáš. těsto se hodí na všechny možné koláče, záviny na slano i sladko...
      Měj hezký den. H.

      Vymazat
  4. Fotky mne nalákaly receptík si vytisknout a mrkvový koláč zkusím.
    Měj se hezky !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Budu moc ráda, Hani!
      Doufám, že si pochutnáš.
      Měj hezký den. H.

      Vymazat
  5. Lezarts
    Tak toto musím zkusit! Všechny ingredience mám ráda.
    Díky za jarní recept❣️

    OdpovědětVymazat
  6. fiiha mňam, to vyzerá moooc dobre, recept odkladam, ďakujem

    OdpovědětVymazat
  7. Helenko, koláč vypadá báječně.👍👍 Mrkev miluju, příležitostně ho vyzkouším.
    Časopis Apetit jsem měla několik let předplacený a byl občas dobrou inspirací.
    Měj hezké dny. 🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, já tu mám celkem hodně ročníků, pak jsem najednou měla pocit, že se recepty opakují a hlavně přebylo reklam, jako asi ve všech časopisech, tak teď občas mrknu na jejich web.
      Koláč se opravdu povedl. Pa, H.

      Vymazat
  8. Ahoj Helenko,
    vypadá to fakt dobře, musím to vyzkoušet. Já mám ráda mrkev syrovou i dušenou:-)
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
  9. Takový recept vidím poprvé. Pečenou mrkev mám ráda, tak recept hned ukládám :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Míšo, i u nás to je novinka, ale premiéra dopadla víc než dobře.
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  10. Mrkev miluju, koláč vypadá opravdu dobře ♥

    OdpovědětVymazat
  11. Blíží se Josef a to se u nás všichni sejdou a vždy se těší,co jim připravím za dobroty.Pečenou mrkev mám moc ráda a recept si opisuji.Děkuji a přeji hezké dny Helenko

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, Jituško, je mi ctí a doufám, že koláč bude na oslavě příjemným překvapením.
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  12. Helenko vypadá to moc dobře, ale my máme nejraději mrkev syrovou nebo dušenou. Pečenou jsem ještě nezkoušela, ale vypadá to dobře.Měj se moc pěkně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, vyzkoušej, v kombinaci s trochou pepře nebo chilli je to velká dobrota.
      Moc děkuji a přeji příjemný den. H.

      Vymazat
  13. Helenko, tak to vypadá luxusně. Sbíhají se mi sliny... Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
  14. Helenko, vypadá to jak časopisu a jistě jsi to chutně připravila. Fotky báječné, ale otevřeně napíšu, že to nebudu dělat, asi bych to jedla sama... U nás tak dušená mrkev nebo pokrájená do polévky a bohužel, přítel by to nejedl. Takže já chválím to domácí těsto, podle mne by se místo mrkve dalo použít něco jiného. Je fajn, že přinášíš tyto kulinářské pohledy do moderní kuchyně.
    Pěkné úterý přeji. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, děkuji, Hani! Oni to měli v Apetitu ještě hezčí, protože použili barevné mrkve, ty jsme já neměla. Manžel se zeleninou nemám problém, když je udělaná na skus a je dobře vychucená. Těsto se dá požít na slano i sladko, dělám ho ráda.
      Měj hezkou sobotu, H.

      Vymazat
  15. Zaujala mě ta kombinace a ještě je to i krásné pro oko))) věřím, že je to pořádná dobrota.
    Eva http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, musím říct, že u nás rychle zdomácněl. Chutná opravdu dobře.
      Užij si sobotu, H.

      Vymazat
  16. Když o něčem píšeš, že je to snadné a že je to hned, proženu si to vždycky radši filtrem, protože co je pro tebe snadné a hned, pro mě může být práce na čtvrt dne v kuchyni :-) Ale tohle vypadá skutečně jednoduše, a ještě navíc naprosto neodolatelně! Myslím, že s radostí vyzkouším :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty si milá, Marie Veroniko, ale tohle je opravdu jednoduché pečení. Chápu, že můj pohled je podepřen letitou praxi, ale zvládneš to! A dobrý je, to tedy jo :o)
      Měj hezký víkend, H.

      Vymazat
  17. Helenko, neznám, neviděla jsem, budu muset vyzkoušet. Pečenou mrkev máme rádi.
    Dobrý nápad doplnit oříšky.
    Měj pohodový konec týdne. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, tak to si určitě pochutnáte!
      Přeji příjemný víkend, H.

      Vymazat
  18. Přiznám se, Helenko, že jsi mě opravdu nalákala. Sice nemám s mrkví příliš vřelý vztah, ale v této kombinace to vypadá opravdu zajímavě. Děkuju, určitě vyzkouším.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ali, zatím chutnal i skeptikům :o)
      Budu ráda, když bude chutnat i tobě.
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  19. Vyzerá veľmi zaujímavo, rozhodne by som neodmietla :) Krásne dni ♥

    OdpovědětVymazat
  20. Heli, tak to vypadá moc dobře, mňam :) Krásný víkend přeji :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Šárko, chutná fakt dobře.
      I ty měj krásný víkend, H.

      Vymazat
  21. Helenko, děkuji za recept, opsáno. Určitě vyzkouším. LeS

    OdpovědětVymazat
  22. Miluju pecenou mrkev, hned bych si dala😊. Pěkný vecer, Helenko. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to by sis pochutnala, Marcelko!
      Hezkou sobotu! H.

      Vymazat