...sušenky a něco navíc...

sobota, listopadu 11, 2023

Příjemný podvečer, vážení!

Asi všude dnes voní martinské rohlíčky, to bych nosila sovy do Athen. Péct přesto budeme. Než začneme myslet a péct vánoční cukroví, nabídnu vám recept na sendvičové sušenky. Pekla jsem je poprvé na rodinný víkend, měly úspěch a tak si je sem uložím.


Recept jsem objevila na Pinterestu, suroviny jsou uvedeny jak v gramech, tak na hrnky. Nabízím obé, co je komu příjemnější.

2 hrnky (240 g) hladké mouky, 1/4 šálku (38 g) tmavého kakaa, 1/2 lžičky jedlé sody, 1/4 lžičky soli, 1/2 šálku (113 g) změklého másla, 2/3 šálku (130 g) šálku krystalového cukru, 1/2 šálku (105 g) hnědého cukru, 2 vejce pokojové teploty, 2 pořádné lžíce čokoládovo-oříškové pomazánky, 1 lžička vanilkového extraktu

1 šálek ořechů, jemně nasekaných na obalení

Smícháme mouku, kakao, sodu a sůl v misce a dejte stranou.  Máslo s cukry (toho jsem ubrala, dala jsem jen necelých 200 g celkem) vyšleháme do hladka. Přidáme vejce a pak i "nutelu" a vanilku a vše dobře prošleháme.  Do krému postupně přimícháme moučnou směs a vše spojíme v těsto. Kouli zabalíme do folie a necháme alespoň hodinu v lednici.

Z těsta pak koulíme malé kuličky, ty obalíme v ořechách a pečeme v troubě předehřáté na 180 stupňů přibližně 15 minut.


Sušenky se trochu roztečou, po vychladnutí je promažeme. Použila jsem oříškovou-čokoládou pomazánku (koupeno v Německu), burákové máslo (Marks and Spencer) a arašídovou pomazánku s belgickou čokoládou (Grizly). Dobré byly všechny :o)




Když byla řeč o tom výletu - po cestě do Jizerek jsme si udělali dvě zastávky. První u hradu Kost. Když jsme kolem projížděli před časem, byl zahalen lešením... Opravy jsou dokončeny a hrad je vidět v jeho velikosti a důstojnosti.


Sice trochu pršelo, ale tohle místo je krásné i za deště...



Patří rodině Kinských dal Borgo (stejně jako třeba Karlova Koruna v Chlumci nad Cidlinou).
Osobně je mi velmi sympatické, že do hradu mohou i pejsci, pochopitelně při dodržení jistých pravidel shrnutých v "desateru" Pejsku, užij si Kost!



Druhá zastávka byla něco pro pány, i když jako matka syna jsem už dávno krásu a eleganci aut objevila. 

Zastavili jsme se v rodném domě Ferdinanda Porsche ve Vratislavicích nad Nisou.

Nevelký domeček je kompletně zrekonstruovaný, uvnitř je muzeum, pozemek elegantně upravený, přistavená je kavárna.

Velkorysé, elegantní. Vlastník Škoda Mladá Boleslav. Fotky z muzea jsou od Adama, my s Aaronem omrkli pozemek, kavárnu a nahlíželi oknem. 

Není to něco, za čím bych doporučila jet přes půl republiky, ale pokud budete mít cestu kolem, je to zajímavá zastávka.

Užijte si večer!

Vaše Helena


You Might Also Like

50 komentářů

  1. TedA vypadá to fakt famózně, hned bych ochutnala, já jsem hodně na sladké...

    OdpovědětVymazat
  2. Helenko, sušenky se mi jeví jako následováníhodné, Kost je fajn nejen pro pejsky a ač jsem jeden čas v Jabonci n.N. bydlela, žila a pracovala, v tomto Muzeu jsem nebyla, ale vím o něm. Měj se moc hezky. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, pekla jsem je prvně a určitě né naposledy.
      Kost se nám teď moc líbí! A u muzea, tenkrát ještě neopraveného, jsme byli s malým Adamem, on auta miloval odmalička, tak si to teď užil :o)
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  3. Helenko, zajímavý recept na sušenky - vypadají lákavě. Já plánovala neoriginálně martinské rohlíčky, ale dostala jsem od mámy víc než půl plechu kynutých buchet se švestkami, tak jsem pečení zavrhla - to bychom nestihli sníst (navíc manžel je dneska pryč a vrací se až zítra).
    Kost je moc pěkný hrad, byla jsem tam jako holka. Klidně bych si ale dala opáčko - on bude určitě líp upravený než byl v sedmdesátkách :)
    Hezký zbytek víkendu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, já to naprosto chápu, mám tradice ráda, ale určitě je nedodržuji naprosto striktně.
      Kost je opravená a vypadá opravdu parádně. Kraj okolo je moc krásný, za výlet určitě stojí!
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  4. Helenko,sušenky vypadají úžasně a myslím,že by se hodily i jako vánoční cukroví.Vždy chci pést aspoň jeden druh nový a tak určitě vyzkouším.Máme hodně ořechů a dávám je snad do všeho.
    Kost je nádherná,mám pohledy na ni moc ráda.Děkuji také za tipy na auta,tam vezmu manžela.
    Hladím Aaronka a přeji všem hezkou neděli

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asi ano, Jituško. taky se snažím každý rok vytvořit nějakou novinku.
      To muzeum je maličké, ale je to moc hezké místo, potěší nejen pány.
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  5. Sušenky vypadají lákavě to tedy ano. Hrad Kost byl kdysi v plánu na výlet s kolegyněmi ze zaměstnání, ale bohužel se neuskutečnil, takže musím napsat, že jsem tam nebyla. Pěkně jsi ho nafotila a já si fotky ráda prohlédla.
    Klidnou pohodovou neděli, Helenko !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Haničko! Kost si naplánujte, bude se ti tam líbit.
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  6. Hrad Kost se to povedl krásně zdokumentovat, jsou tam pěkné trasy na vycházky. Sušenky máš nádherné a jistě i chutnají skvěle. Díky za tip na výlet do muzea, které vypadá velmi dobře. Zdraví Večernice.

    OdpovědětVymazat
  7. Lezarts
    Takovou kost by měl Árón asi na hodně dlouho, než by jí rozkousal :-)))
    Zato sušenky bych já rozkousala raz -dva!
    Muzeum by mě zajímalo, hlavně kvůli kavárně:-)
    Hezký we jste měli!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renatko, Aaron by si Kost užil a určitě by nechtěl kousat :o)
      Sušenky, to je jiná, ale sladkosti mu nedáváme...
      I ty se měj moc hezky, pa H.

      Vymazat
  8. Svatomartinské rohlíčky? Vida - a já vím jen o huse :-) Každopádně sušeny vypadají neodolatelně. Škoda, že nemůžu skrz ten monitor alespoň kousek ochutnat!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, Marie Veroniko, ty rohlíčky, to je velká dobrota a nemusí to být jen na Martina!
      Sušenky zmizely, takže dobré byly :o)
      Měj pohodový den. H.

      Vymazat
  9. Helo, určitě mňamka ale pro mě jsou trochu problém ty oříšky. Řešením by byly mleté ořechy a možná by se po upečení mohl použít i kokos. Možný tip i na vánoční pečení. Zdravím, pá 😀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, umleté jsou určitě OK, prostě budou jen méně vidět a s kokosem taky nebude žádný problém!
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  10. Ahojky,
    ty sušenky vypadají naprosto úžasně, určitě je musím upéct, jen budu muset koupit nějakou Nutellu. A líbí se mi i tip na muzeum Porsche, navrhnu to příteli:-)
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, sušenky měli úspěch a to muzeum je malé, je to prostě rodný dům. Byli jsme v Rakousku, to je větší pokoukání :o)
      I ty se měj moc hezky, H.

      Vymazat
  11. Helenko, sušenky vypadají lákavě a hrad Kost vždy stojí za návštěvu. Tam je krásně a Ty jsi vše moc hezky nafotila. Přeji Ti krásný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, moc děkuji! Kost v tom deštíku byla opuštěná, o to asi vznešenější...
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  12. Helenko, sušenky vypadají lákavě a hrad Kost vždy stojí za návštěvu. Tam je krásně a Ty jsi vše moc hezky nafotila. Přeji Ti krásný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Komentář se zobrazuje dvakrát, tak za něj klidně i podruhé poděkuji :o) H.

      Vymazat
  13. "koupeno v Německu" je boží poznámka vzhledem k Fialově aféře s Nutellou :D Ale vážně, vypadá to božsky, miluju tenhle typ sušenek a rozhodně je zkusím. Proložím tím tradiční cukroví, protože jindy než v listopadu a prosinci se k pečení nedostanu, nebo aspoň letos jsem vůbec nepekla, přijdu si jak nemocná. :D
    Fotky jsou krásné, na Kosti jsem byla naposledy před asi deseti lety a už si z toho moc nevybavuji, budu to muset napravit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bary, napsala jsem to proto, že nekupuji Nutellu, ale pomazánku méně známé značky (u nás se neprodává). Chutná mi víc. Bohužel jsem jí dodělala, tak nevím, jak přesně se jmenuje...
      A pan premiér - tohle se fakt nepovedlo, no comment! Sušenky jsou ale fakt moc dobré!
      Kost doporučuji, teď je fakt krásná!
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  14. Jako od proficukráŕky))) a výlet taky parádní.
    Eva http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  15. sušenky vypadají krásně a výlet se určitě povedl..Sv.

    OdpovědětVymazat
  16. Sušenky byly na rodinné setkání určitě vítány a vaše oblíbené ořechy tomu daly punc. Snažím se odolávat sladkému a tak by mě zajímala návštěva Porsche muzea a "toho hradu", který by měl znát každý Čech (Moravák i Slezan). Máme to hodně z ruky...
    Přeji další podobné akce. 😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chápu, Hani! Ani my, vzhledem k situaci na našich silnicích to nemáme zrovna na otočku. Jsem ráda, že jsem se na obě místa mrkli.
      Děkuji a zdravím, H.

      Vymazat
  17. Helenko, ty sušenky vypadají luxusně. A pěkné fotky z výletu. Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
  18. Helenka,
    sušienky vyzerajú skvele a "žravo", vďaka za recept.
    Maj sa krásne,
    A.

    OdpovědětVymazat
  19. Helenko, děti si minulý týden pekly každý svou várku cookies a takové plněné sušenky by jim taky chutnaly. Musíme vyzkoušet. My teď trochu marodíme, ale doufám, že o adventu stihneme jak sušenky a cukroví, tak nějaký výlet.
    Mějte se hezky a posílám pozdrav. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě ano, Jituško! Terka hořekovala, že by si normálně dala jednu, ale když jsou tři náplně :o)
      Moc tě zdravím, přeji rychlé uzdravení a splnění všech plánů...
      Pa, H.

      Vymazat
  20. Sušenky vypadají skvěle, miluju vše, co voní čokoládou a oříšky :)

    OdpovědětVymazat
  21. Sušenky vypadají skvěle a když jsou s ořechy, tak to je moje gusto. Výlet na kost bych si také dala líbit. jen zatím výletujeme akorát na zahradu a do postele, neboť kašel a rýma nás nebaví.:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, já mám taky moc ráda ořechy. U nás všichni :o)
      Přeji rychlé uzdravení! H.

      Vymazat
  22. Sušenky rozhodně vyzkouším. Nechápu jak je možné, že jsme do Porsche muzea nikdy nezajeli při našich cestách do Liberce....a že jsme tam v posledním půlroce byli 2x do měsíce. Takže díky za tip.
    O všem? Ovšem!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mě těší! Snad si u vás pochutnáte.
      A to muzeum, když o něm nevíš, není úplně jednoduché najít - je to opravdu jen domeček... Já věděla přesně kde je, a přesto jsme se k němu (respektive na parkoviště, na které se jede jakoby v průjezdem) trefili až napodruhé...
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  23. Ty sušenky vypadají velmi lákavě. Děkuji za recept, určitě doma zkusíme. 🙂 Výlet by se mi líbil, je to daleko, ale určitě by to stálo za to.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nikolko, zmizely rychle :o)
      Muzeum je určitě dobré s něčím spojit, je malinké, ale jsem ráda, že jsme se tam zastavili.
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  24. Fakt som netušila, že Porsche bol Čech 😯 Zaujímavé !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nebyl, Marti. Byl ti sudetský Němec, proto to pohraničí...
      Přeji hezké dny, H.

      Vymazat
  25. Ty sušenky? Krásnější jsem neviděla! Mňam :D Na hradu jsme také byli, několik let zpět. Ráda na něj vzpomínám :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, Míšo, nepřeháněj! Jen upečeš kuličky, které se trochu roztečou a pak je slepíš...
      Jsi milá, děkuji a zdravím, H.

      Vymazat