...ohlédnutí za létem...

neděle, září 24, 2023

Příjemný večer, vážení!

Tak máme úředně potvrzený podzim. Dnes na chvilku přeruším reporty o naší dovolené a vložím si sem pár momentů z našeho léta.
Třeba vzpomínku na podvečerní park v Libochovicích a tenhle úchvatný letní záhon. Fotek mám daleko víc, možná vám je někdy ukážu...

Nebo letní koláče - upekla jsem spoustu ovocných koláčů a nemám jedinou fotku hotového :o)


Na konci července došlo na vánoční dárek od Terky - představení Marta. Moc jsem se těšili, přes den pršelo, večer už nemělo... Manžel přesto koupil pláštěnky a vyplatilo se. 5ti minutová průtrž mračen hned na začátku představení. Pak už to bylo v pohodě, večer jsme si užili. Chtěla v hlavní roli vidět Bereniku Kohoutovou, to se nesplnilo, ale všichni byli úžasní - těžko někoho vyzdvihnout, skvělý byl Jan Cina a Igor Orozovič.


Sousedka si pořídila kotě. Kočičku Júlii. Pochopitelně zaujala i Aarona, on dobrák by si s ní hrál, ona je nesmírně zvědavá, ale kočičí povahu nezapře. Provokatérka jedna. O veselé situace není nouze, včetně nočního poplachu, když jsem jí někdo omylem zavřel do našeho sklepa :o)

Začátek sprna a manželovi narozeniny. Jasně, rádi zkoušíme jídla z jiných krajin, ale český obložený chlebíček, to je prostě něco, co mu udělalo větší radost než dort :o)


Z rodných Pardubice - Kostelní ulici vidět prázdnou se většinou podaří buď hluboko v noci nebo hodně časně ráno. Prampouchy, které spojují renesanční domy na obou stranách mám moc ráda.

A ještě jednou z Pardubic. Chystá se u nás velká sláva - příští týden se otevře Gočárova galerie v nově zrekonstruovaných budovách Automatických mlýnu právě od Josefa Gočára. Mám z toho velkou radost. V blízkosti jsem prožila dětství. Architektonický a ceněný skvost roky chátral, jeden čas mu hrozila i demolice. Víc se rozepíšu, až se tam půjdu podívat a budu vás informovat :o)

Jako každý rok jsme se jeli v srpnu podívat za Adamem na tábor do Orlických hor. Zastavili jsme se na zámku v Kvasinách. Vesnici budete znám hlavně podle závodu Škoda, je kousek od Rychnova nad Kněžnou.

Klasicistní zámek koupil v roce 1928 František Karel Janeček, zakladatel slavné značky JAWA. Rodina ho dostala v restituci značně zdevastovaný, jeho vnučka Soňa Klímová - Janečková se stará o jeho obrodu. Kolem rybníků byla krásná procházka...



U bazénu na zahradě jsme trávili volné chvíle. Mnohdy jsme tu večeřeli a poseděli u sklenky i večer...


Do jednoho receptu jsem potřebovala Lotus krém. Ten průmyslově dělaný jsem doma nikdy neměla, ale dočetla jsem se, že se dá udělat doma.
250 g sušenek Lotus rozmixujeme najemno. V malém hrnci zahřejeme 55 g másla a 3 lžíce mléka a asi 1/3 plechovky slazeného kondenzovaného mléka. Počkáme, až se máslo rozpustí a směs spojí a postupně přidáváme sušenky a pečlivě umícháme krém. No, žádná dieta, ale voňavé to je a sladké taky :o). Skladujeme v lednici.


A naše Kelišová! Takhle vyhlíží sousedy... I on měl narozeniny, už sedmé. Slaví stejný den jako manžel :o)


Tak jo! Léto je fuč. Ať máme všichni krásný podzim!

Vaše Helena

 

You Might Also Like

52 komentářů

  1. Krásně pestré a barevné léto jsi měla a podzim, ten bude asi barevnější. A chlebíčky u nás také zaberou. Měj se krásně. Děkuju za komentář a zdraví Večernice.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Večernice. Chlebíčky, to je prostě fenomén, málokdo odolá :o)
      Hezký večer, H.

      Vymazat
  2. Helenko, tak to je super přehledné léto, ale Kelišová u mne vede, i když, sliny se mi sbíhaly u každé fotky. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, Kelišová... teď večeřel a těší se na večerní výšlap...
      Jiřinko, moc děkuji a přeji hezký večer, H.

      Vymazat
  3. Heleno, moc pěkné letní momentky a určitě spousta příjemných zážitků. Tak ať se povede i podzim

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, léto bylo hodně pracovní, ale když to šlo, zpříjemnili jsme si třeba jen večer...
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  4. Měla jsi opravdu úžasné léto, Helenko. Věřím, že i podzim bude stejně skvělý.
    Manžel je můj člověk, obložený chlebíček je pro mě nad všechny pochoutky!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ali, ono to tak vypadá a to jsem ráda. Dovolenou jsme měli až v září...
      I já si dám raději chlebíček než zákusek :o)
      Měj se hezky, H.

      Vymazat
  5. Vija
    Helenko, léto je léto jak má být. Ovšem Kelišová je na výborná. Mějte se krásně a posílám podrbání ;) J

    OdpovědětVymazat
  6. Helenko,měla jsi léto,jak má být a jak si každý přeje.O zážitky nouze nebyla,letní dobroty k tomu patří.
    Kelišová...úžasné.Vnučka se nám v Pardubicích usadila asi natrvalo a já se těším,že je brzy poznám.
    Měj i tak hezké podzimní dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, moc děkuji! Jsou to jen takové střípky, snažila jsem využít každou chvilku...
      Jj, máme hodně zvědavého psa :o) V Pardubicích je co vidět, myslím, že se ti budou líbit...
      I tobě přeji hezké dny, H.

      Vymazat
  7. Helenko, léto v sobotu skončilo a ty jsi ten letní čas využila nádherně. Kytky, ovocné pečení, divadlo pod širým nebem, výlety. No a Kelišová... tak ta se ti povedla, to jsem se musela smát.
    Přeji ti pohodou a příjemnými akcemi naplněný podzim. Pěkný nový týden. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, léto bylo hodně pracovní, snažila jsem se využít každou volnou chvilku. S Aaronem je sranda, je to prostě skvělý parťák. I u nás ta fotka zabodovala, a to jich máme stovky :o)
      I tobě přeji krásný podzim! H.

      Vymazat
  8. Helenka, krásna prehliadka tvojím letom...pa, krasne jesenne dni ti prajem, Z.

    OdpovědětVymazat
  9. Milá Helenka,
    prežila si krásne leto. Slinky mi tečú ... milujem chlebíčky :-)
    A pohladkaj za mňa Aarona, apropo, musí mať predsa o všetkom prehľad...
    Maj sa krásne, prajem Ti úspešný nový týždeň,
    A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak vidím, chlebíček odmítne jen málokdo :o)
      Aaron tedy opravdu přehled má, nic mu neunikne :o)
      Pohlazení vyřízeno!
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  10. Moc pěkné léto jsi měla. Od všeho něco! Teď už máme tedy podzim. Když počasí bude vstřícné, tak i ten jeho čas může být OK. Už jenom ty barvy namíchané na jeho malířské paletě !
    Aaronek je prostě hvězda. Celá Kelišová :-).
    Zdravím a přeji klidné pohodové dny!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, máš pravdu. I já miluji všechny ty podzimní barvy a to měkké světlo.
      Aaron při vašich pochvalách možná zpychne :o) Je to naše láska, s tím nic nenaděláme...
      I já tě moc zdravím a přeji hezký podzim. H.

      Vymazat
  11. Lezarts
    Hezký a chutný raport!
    Potěšila mě zpráva o “Mlýnech” , jednalo se o eventuálnímu vystavování patchworku…,ale uvidíme?!
    Kvasiny mi vyvolaly vzpomínku na tátu, ztrávil tam pracovně nejednu služební cestu. S Jawou ho pojily jeho vynálezy. Díky 🌸

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renatko, děkuji i za tu zprávu. Moc ráda bych vaše díla ve Mlýnech viděla!
      Zajeď se do Kvasin podívat, vnučka pana Janečka by o tom jistě ráda slyšela...
      Moc zdravím, H.

      Vymazat
  12. Výborný letní program! Takové miluju. Ta ulička v Pardubicích je krásná, tolikrát jsem v nich byla ale tu vůbec neznám.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, děkuji. Pardubice mají krásná zákoutí, musím jim věnovat nějaký příspěvek.
      Užij si sváteční den. H.

      Vymazat
  13. Helenko moc hezky jsi shrnula vzpomínky na léto. Podobná ulička je s domy s prampouchy je také v České Lípě. Tím jsi mi připomněla, že už jsme tam docela dlouho nebyli. Měj se moc hezky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, děkuji. Takové uličky mám moc ráda, dají se najít v mnohých městech...
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  14. To se ovšem není vůbec čemu divit, že koláč stihnul zmizet, ještě než jsi ho vyfotila :-) I ty fotky zasyrova jsou neodolatelné. Tak vykročme do podzimu pravou nohou a krásné dny! :-)

    OdpovědětVymazat
  15. Léto jsi měla pěkné a pestré- od každého něco)))
    Přeji krásný podzimní čas.
    Eva http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  16. Ahoj Helenko pěkné máš všechno, ale Keliška je top !!! Měj se hezky, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  17. Helo, od dětství dávám přednost chlebíčkům před dortem i když v poslední době jím určitě nepohrdnu. Pěkné léto, bohaté na zážitky, ale i u mě vede Keliška 😀 Měj se hezky, pá 😉😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, já taky! Chlebíček se opravdu špatně odmítá, že...
      Děkuji moc za sebe i Kelišku :o)
      Pa, H.

      Vymazat
  18. Mala si krásne leto ... a hoci oficiálne už je jeseň, teploty sú stále letné, tak ešte užívaj aj toto predĺžené jesenné leto :) Krásne dni! Marta

    OdpovědětVymazat
  19. Helenko krásné a rozmanité léto jste si užili. Vypadá to, že stále pokračuje, ale ranní teploty už dávají vědět, že podzim je tady. Moc zdravím Aaronka je to velký fešák. Ivana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivuško, děkuji za milá slova, Aaron je naše láska, však víš!
      Dny jsou opravdu krásné. Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  20. Moc hezké léto jste měli, ale trochu lituji, jak čas běží a léto je minulostí. Za celé léto jsem neupekla nějaký koláč, ale chlebíček si občas uděláme a vy jste měli parádní. Zdravím Kelišku a zabrala jsem na ty Pardubice, jestli bude k nim článek, budu pozornou čtenářkou. ☺
    Přeji příjemnou středu a zdravím na Pardubicko.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko, já se s létem špatně a nerada loučím, ale třeba nás čeká krásný podzim...
      Keliška i já děkujeme a Pardubice určitě budou, slibuji! H.

      Vymazat
  21. Tak to je hodne pestry prispevek, Helenko, od kazdeho trochu:-). Pardubice je misto, kde jsem studovala, ale nebyla jsem tam vlastne asi od studiji a to je uz hodne dlouho:-9. Pekne dny. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko, děkuji a doufám, že se do Pardubic zase podíváš...
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  22. Helenko, krásné léto jste prožili. Chlebíčky máš krásné. Letní koláč bych si dala také. Měj krásné i babí léto.

    OdpovědětVymazat
  23. Moc krásný článek plný vydařených fotek! :) Nevím, co obdivovat víc - domácí ovocné koláče, který byly tak dobrý, že jsi je ani nestihla vyfotit upečené? Nebo ten domácí lotus krém, který musel být mnohem chutnější jak kupovaný? :) Dodatečně oboum klukům, manželovi i Aaronovi, všechno nejlepší!

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Míšo! No jo, upečených koláč voní, láká a mizí :o)
      Kupovaný krém jsem doma nikdy neměla, ale tenhle je opravdu dobrý.
      Děkuji za přání pro naše "hochy" a tobě přeji hezký večer, H.

      Vymazat
  24. Krásné léto :) Moc hezký pejsek. Bígly mám ráda.

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat