...obyčejný neobyčejný den...

úterý, září 05, 2023

Krásný den vám všem!

Vstávám hodně brzo. Je pátek 18. srpna, mám svátek, ale jinak je normální pracovní den. Telč není úplně za rohem a po cestě je několik uzávěr. Do města přijedeme s mírným předstihem, šéf mě pozval na ranní kávu.

Náměstí Zachariáše z Hradec před 8 ráno. Trochu klid před bouří, jak jsem pochopila, o víkendu bude pouť.





Je to opravdu skvost, skvělá přehlídka důstojnosti, elegance a nádhery. Jeden krásnější dům než druhý. Najdete tu gotiku, renesanci i baroko... 


Šéf mířil ke klientům, mé kroky směřovaly k zámku. Po prodlužované rekonstrukci je hotovo a já si moc přála vidět, jak se to povedlo. Už kaple Všech svatých, kterou fotím přes mříže než si koupím vstupenku, je velkým příslibem.


Vstupenku mám hned na první prohlídku, zbývá trocha času, jdu nakouknout do zahrady. Nechce se mi věřit, že loni touhle dobou tam bylo parkoviště stavebních strojů a haldy kamení a zeminy.





A prohlídka začíná. Vybrala jsem si okruh renesanční sály. Nebudu vám tu opisovat historie zámku, to si může každý najít. Jen velice stručně. Gotický hrad byl v 16 století přestavěn na renesanční zámek. Může za to tehdejší majitel Zachariáš z Hradce, kterého při cestách nadchla italská renesance.
To, co uchvátí na první pohled jsou stropy. Úchvatné, čerstvě opravené, všechny ta krása vystavená našim očím, našemu obdivu.






Vrcholem prohlídky je zlatý sál s honosným vyřezávaným kazetovým stropem.



Prohlídku jsem si fakt užila, mladý průvodce byl skvělý, vtipný a velmi znalý. 


A teď honem, nejsme tu úplně na výletě... Hodně jsem toho připravila večer, všechno se stihlo!
Po cestě domů mě šéf pozval na pozdní oběd - na zámku v Třešti jsem byla před lety, mezi tím se proměnil v hotel. Chutnalo tam prezidentskému páru, chutnalo tam i nám...



A jestli máte teď chuť odejít z práce a hledat zaměstnání s takovým šéfem vězte, že mým šéfem je můj manžel. A přela jsem ten svátek, že :o)

Moc vás zdravím! 

Vaše Helena

You Might Also Like

44 komentářů

  1. Helenka,
    nie je nad to, mať takého pozorného šéfa :-)))
    Dodatočne Ti prajem všetko najlepšie k meninám a verím, že si si ich užila!
    Krásny víkend,
    A.

    OdpovědětVymazat
  2. Heleno, hezky jsi si svůj svátek užila. Telč je krásná, zámek se mi líbil před rekonstrukcí, po ní je určitě ještě hezčí. V Třešti na zámku jsme byli loni a nabídka restaurace nás tenkrát úplně neoslovila (asi jsme tenkrát po skoro 20 km byli naladění spíš na pivo a něco jednoduchého, než na nějakou složitější kuchyni).
    Měj se krásně

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, užila. Ty tam jezdíš na školení, jestli si to dobře pamatuji, tak zámek taky omrkneš...
      Po turistice naprosto chápu, že vás kuchyně v Třešti neoslovila, ale vaří tam dobře.
      Měj klidný pátek, H.

      Vymazat
  3. Je to krása. Ty stropy !!!!!
    Měla jsi krásný svátkový den !
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko, měla! byla to náhoda, ale byl to fakt krásný den.
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  4. Udělali jste si s manželem krásný den. Muselo být super, vidět Telč naprosto bez lidí. My tam byli v dubnu a i když nebylo moc hezky, náměstí bylo plné lidu :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Míšo, manžel trochu litoval, že jsme nepřijeli ještě o chvíli dřív, bez lidí je to úplně jiné!
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  5. Hned u prvního "pozvání" jsem si říkala, óóó to je teda šéf)))) (i když budu upřímná, já mám takovou pozornou opravdovou šéfovou)))
    Měli jste krásný pracovní výlet.
    Heli, co to bylo dobrého k tomu obědu??? Vypadá to na luxusní jídlo))) A fotky jsou nádherné (ostatně jako vždy!!!) Přeji hezkou neděli. My byli včera na Gulášfestu, tak budeme dneska gastro odpočívat a trávit)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, tohle fakt není standard našeho pracovního dne, ale bylo moc příjemné...
      To jídlo - Gratinované portobello se sýrem Pecorino, smetanová omáčka se zeleninou, domácí tyčinky - opravdu dobré to bylo.
      Měj hezkou neděli, H.

      Vymazat
  6. Ahoj Helenko,
    to byl krásně strávený svátek. My jsme se stavovali v Telči na oběd, když jsme jeli na Moravu. Mám moc ráda to historické centrum. Prohlídka musela být parádní, tam se budu muset jít podívat znovu.
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, mám Telč ráda a ráda se tam kdykoli vrátím.
      Měj příjemný den. H.

      Vymazat
  7. Krásné město a zámek... tak ono ne vždy je to OK když je manžel šéfem nebo spolupracovníkem. Pár let jsme fungovali jako rodinná firma, ale takhle pozorný tedy nebyl ....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, je to hezké město!
      My tak fungujeme už víc jak 20 let a nestěžujeme si. Ano jeden :o)
      měj hezkou neděli, H.

      Vymazat
  8. Ahoj Helenko zdravím. Telč je nádherná, měla jsi krásný den a moc Ti to přeju ! Musíte se mít s mužem moc rádi, když spolu pracujete každý den a ještě spolu trávíte volný čas. I když já jsem se svým bývalým manželem také několik let pracovala a v pohodě. Měj se dobře, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, děkuji. Užila jsem si to!
      U nás to jde, protože většinu pracovního času jsem každý někde jinde.
      Užij si neděli, H.

      Vymazat
  9. Helenko, máš ty ale "Z pekla štěstí" :o) Úplně jsem tu pohádku viděla na zahradě i v zámku. Krásně to opravili. Taky jsme neměli štěstí, při naší návštěvě byla rekonstrukce. Budu přemýšlet o další návštěvě, vidím, že by stála zato.
    Měj krásný a pohodový den. Jitka
    A jen tak mimochodem: S manželem si moc rozumíme, ale za šéfa bych ho nechtěla :o) Mně to takto vyhovuje víc. Přeji ti, ať vám to klape doma i v práci.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, moc děkuji za milý komentář - jsem ráda, že to tak vyšlo, ale byla to fakt náhoda.
      Jak už jsem psala výše - pracovní čas většinou trávíme každý někde jinde a jsou přesně rozdělené kompetence. Ale snažit se musíme, to je jasné!
      Moc ti děkuji a přeji hezkou neděli, H.

      Vymazat
  10. Helenka, takto si ma dostala...na konci že, šef je môj manžel :) ešte som si hovorila, aký dobrý šefinko...xixi...krásne fotky z krásneho mesta. Mala som tú česť byť v Telči...pa Zuzana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :o) trocha legrace přece neuškodí, že!
      Zuzko, děkuji za milý komentář a přeji hezký den. H.

      Vymazat
  11. Kaleidoskop podle Hanky:
    A pak někdo řekne, já svátky neslavím. Helenko, dobře jste to vymysleli, člověk má využít takovou možnost. Telč je výborné místo. Mám "tetu", která je Helena a vždy se jí říká "Lenko". ☺ Mám dlouholetého přítele, ale za šéfa bych ho nechtěla, přitom si rozumíme. Ale chápu, život to tak někdy "nastaví". Co je důležitější, Telč jsme si prohlédli, i na prohlídce zámku jsme byli a že je to od nás hezky daleko, také podtrhnu. ☺
    Ať se vám oběma daří, Helenko.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, byla to opravdu náhoda, ale moc příjemná!
      Máme to tak roky, a klape to. Určitě je to tím, že nejsme stále spolu v jedné kanceláři...
      Měj příjemný den. H.

      Vymazat
  12. Helenko, Telč už mám hodně dlouho na pomyslném cestovatelské plánu, bohužel se zatím nedaří. Koncem září tam jede manžel na firemní teambuilding, přemýšlím, jak se tam propašovat s ním. Děkuju, že jsem se mohla kochat prostřednictvím tvých fotek.
    Krásný horký den přeji!

    OdpovědětVymazat
  13. Bývaly doby, kdy jsme při každé návštěvě manželových rodičů v Jihlavě jeli na odpoledne do Telče... v zámeckém parku jsme byli na koncertu Jarka Nohavici, s tvým příspěvkem se mi vybavilo tolik vzpomínek.... děkuju za exkurzi a přeju hezké dny, Eva

    P.S. Svátek jsi oslavila skvěle - my Evy to takhle nezvládáme ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, jsme moc ráda, jistě máš hezké vzpomínky.
      A máš pravdu, Evičky to mají s oslavami komplikované...
      Pa, H.

      Vymazat
  14. Neobyčajne nádherný deň :) Pozdravujem, Marta

    OdpovědětVymazat
  15. Krasne,Helenko, my letos take nevideli tuhle krasu kvuli rekonstrukci a sef je to tedy mimoradny:).Pekny vecer. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko, byla to náhoda, ale jsem za ni moc ráda.
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  16. Vija
    Helenko, měla jsi krásný den, máš úžasného šéfa, Ráda jse se s tebou prošla a prohlédla si skvosty, které Telč nabízí. Hezkou neděli měj. J

    OdpovědětVymazat
  17. Helenko, krásnými fotkami jsi oživil mé vzpomínky na tydení pobyt v Telči. Moc krasne město a okolí.

    OdpovědětVymazat
  18. Lezarts
    2x do roka v Telči, tak to mám já. Už se těším, že si užiju opravený zámek i zahradu. Ovšem nesmím zapomenout, ale bez šéfa dobrou kávu se zákuskem, hned pod zámkem:-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jen jednou za rok, ale jsem za to ráda. Užiješ si, je to nádhera!
      Renatko, posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  19. Helo, tos tedy pěkně oslavila svátek.A výborně jsi zvolila manžela i šéfa.
    Telč nikdy nezarmoutí, tam se člověk rád vrací. Jednou jsme tam zastihli natáčení filmu ital.produkce Borghiové.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jj, byla to náhoda, ale moc hezká! K druhé větě bez komentáře :o)
      Měj hezký večer, H.

      Vymazat
  20. Moje milované rodné město. Letos jsme se tam nedostali, protože nás syn vzal autem na jih Čech, protože v Telči jsme byli loni. Ráda bych se tam ještě podívala. Bydleli jsme kousek od zámku...u Oldřichova náměstí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já vím, Járo! Pamatuji si to, i to, kde jste loni pobývali. Moc jsem si ten den v Telči užila.
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat