...Kašperk a Kašperské Hory...

neděle, července 23, 2023


Příjemný nedělní večer, vážení!

Zase půjdeme do kopce :o) Ale nebojte, za prvé není to žádná hrůza a za druhé cesta od parkoviště je příjemná a o krásné výhledy a pohledy opravdu není nouze.



A tady už ho vidíme - impozantní, důstojný, středověký hrad Kašpark. Postaven byl na příkaz českého krále a římského císaře karla IV.. Střežil hranici s Bavorskem, významné naleziště zlata a důležitou obchodní cestu, tzv. Zlatou stezku.



Ještě chvíli budeme stoupat a jsme na hradě.



Na nádvoří mají lidi i pejsci vstup volný.


Výprava odešla, nádvoří ztichlo. To je ta pravá chvíle užít si naprosto fantastické výhledy na Šumavu.



Nejbližší okolí okolí hradu má o trávu postaráno.



A ještě poslední pohled a cesta dolů k parkovišti. Je to už vlastně měsíc a stále mám ty krásné obrazy před očima a Šumavu na trvalo v srdci a duši.


Město Kašperské Hory je myslím jen pár kilometrů od hradu, tak jsme se zajeli mrknout. Musím říct, že náměstí nás okouzlilo. Upravené, čisté, stromy, květiny, myslím všechny domy s krásnými fasádami. První mě upoutala budova hotelu Nebespán.


Vývěsní štít může vypadat i takto, tak proč máme města zanesená reklamním smogem...


Krásné místo, fotilo se velmi těžko. Tady to nebylo jen kvůli všude přítomným autům, ale hlavně několika třídám dětí na školním výletě :o) Byly jako blechy a byly všude :o) Ale něco jsem přece jen stihla - třeba přes kruhovou kašnu asi nejvýznamnější památku Kašperek - dům č.11 (ten žlutý) je tu už od dob gotiky. Jeho fasádu zdobí obraz Panny Marie s Ježíškem.


Kostel sv. Markéty, původně sv. Linhrarta. Stojí uprostřed náměstí od 14. století. Dovnitř jsem se nedostala - podle průvodce tam jsou krásně vyřezávané lavice a oltář od místních řezbářů.



Na závěr ještě štíty Radnice. Svobodný dům patřící k hradu tu stojí od 16. století, výzdoba a štuky jsou pochopitelně renesančně - barokní. K domu patřil i pivovar, dvůr a zahrada.


Tak, to je pro dnes všechno. 
Od pátku sleduji události na úžasném ostrově Rhodos. Pevně doufám, že se oheň povede rychle zkrotit a hlavně, že se nikomu nic zlého nestane. Jak rychle se může ráj změnit v peklo...

Přeji pokojné dny.
Vaše Helena
 

You Might Also Like

49 komentářů

  1. Helenko, díky za připomenutí našeho jarního zájezdu. KH mám moc ráda a na samotném K. jsme v květnu zažili nezapomenutelnou prohlídku s úžasným mladým průvodcem milující historii.
    Rhodos sleduji též a je to smutná podívaná.
    Eva
    http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, dobře si tvůj příspěvek pamatuji. Věřím, že to byl skvělý zážitek. I nám se tam moc líbilo.
      Rhodos je velká tragédie...
      Moc zdravím, H.

      Vymazat
    2. Evi, ještě jsem ti zapomněla napsat, že jsme na tvé doporučení zašli do Rósta cafe. Dobrá byla káva i panna cotta :o)
      Pa, H.

      Vymazat
  2. Heleno, Kašperky i samotný Kašperk jsou krásné, byli jsme tam už před řadou let, šli jsme tenkrát z Kašperských Hor na Kašperk pěšky a zpátky jsme to brali po nějaké naučné stezce.
    Na Rhodos jsem koukala dneska večer v Událostech :(. Je těch požárů čím dál víc :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, chodí se na Šumavě moc krásně, užili jsme si to.
      Rhodos a vlastně celý jih Evropy hoří - moc smutné to je...
      Přeji hezký večer, H.

      Vymazat
  3. Na Šumavě jsem byla několikrát,ale tady určitě ne.
    Hrad je opravdu majestátný a výšlap za ty nádherné výhledy stojí.Šumava je taková krásně zelená,snad i teď,kdy je všude velké sucho.Také jsem koukala,co se děje na Rhodosu a vzpomínala,že pár děvčat z blogu sem rádo jezdí.My zažili kdysi velké požáry v Chorvatsku a tu tíseň si pamatuji dodnes.
    Helenko,měj hezký začátek nového týdne.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, na Šumavě je asi krásně všude.
      Ano, ano, i já jsem byla na Rhodu dvakrát, je to naprosto nádherný ostrov. Bylo to moje první setkání s Řeckem, nikdy nezapomenu...
      Měj příjemný večer, H.

      Vymazat
  4. Lezarts

    Skutečně hrad je vystavěn na strategickém místě! Nádherný výhled. Určitě to byl pobyt krásných zážitků!
    Přeji Ti Helo hezké dny!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Všechno už bylo dávno vymyšleno... Je to opravdu moc krásné místo!
      Renatko, měj krásné dny, H.

      Vymazat
  5. Určitě stojí za to vyjít nahoru, odměnou jsou opravdu krásné výhledy. No a město- moc se mi líbí to, co jsi vyfotila. Vše takové pohledné. Moc ráda jsem se podívala na fotky.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko, byly to krásné dny, viděli jsme krásná místa. Rádi vzpomínáme.
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  6. Helenka, ako vždy, krásne fotografie...rada s tebou cestujem :) pa a prajem krásne letné dni, Z.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji, Zuzko, velmi mě to těší!
      I ty měj hezké letní dny, H.

      Vymazat
  7. Nádherné fotografické mraky a ty výhledy, ráda jsem si připomněla naše dovolené. Ale to odnesl čas a nyní život ubíhá jiným směrem, ach jo. Přeju ti pohodový týden.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ráda jsem ti připomněla krásné chvíle, Večernice.
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  8. V republice je jen málo měst, která znám tak dobře jako Kašperské Hory, přestože jsem v nich nikdy nebydlela. Kolikrát jsem jen byla na Kašperku! Ani se nedopočítám. Naposledy už je to ale dávno a kdo ví, kdy se tam zase podívám. Tedy díky za tenhle výlet po proudu paměti :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to mě moc těší, Marie Veroniko. Jsou to moc krásná místa!
      Přeji hezké dny, H.

      Vymazat
  9. Krásné výhledy! Na hradě Kašperk jsme zatím nebyli :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  10. Moc krásné fotky, tam bych se také ráda podívala! Snad mi to vyjde příští rok! Tento rok bych ještě ráda stihla nějaké toulky v Jihomoravském kraji, ale obávám se, že to taky vyjde až příští rok.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, děkuji a moc ti přeji, aby plány vyšly!
      Užij si příjemný večer, H.

      Vymazat
  11. Helo, při našich dovolených na Šumavě jsme Kašperk také navštívili. Je to už sice nějaký ten rok zpátky, ale pamatuji si, že se nám tam moc líbilo. Moje kamarádka si z jednoho krámku na náměstí přivezla puntíkatý puclák na kafíčko. Díky za připomenutí i naší dávné dovolené 😀😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Takový puntikatý hrnek, to je moc hezký suvenýr z dovolené. Já si nic nekoupila, dali jsme si kávu a užili si tu krásnou atmosféru.
      Ráda jsem ti připomněla hezké dny. Pa, H.

      Vymazat
  12. snad se tu někdy podívám,krásné fotky,Sv.

    OdpovědětVymazat
  13. Krasne misto, Helenko, take se nam v te casti nasi zeme libi, fotky moc vydarene. Hezky letni vecer. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko, děkuji, tam se to fotí samo. Moc se nám na Šumavě líbilo.
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  14. Helenko, sem mě nohy ještě nezanesly. Hrad je to ten z Anděla páně? Musím pochválit fotky, fotit město se školními výlety moc nejde, ale povedlo se ti to hezky.
    Rhodos sledujeme taky. Hoří tam, kde jsme před dvěma lety byli a i termínově se shodujeme. Takže kdybychom si to zopakovali, nejspíš by nás evakuovali. Léta na jihu začínají být nevyzpytatelná.
    Měj se hezky a užívej si léto. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, ano, zapomněla jsem to zmínit, točil se tam Anděl Páně. S těmi dětmi to byla legrace, líbil se jim Aaron, on má zájem rád a nedá se ke kontaktu pobízet, kór, když děti držely zmrzlinu :o)
      Rhodos a vlastně celé středomoří hoří - moc smutné... Rhodos, to bylo naše první Řecko, tenkrát jsme se zamilovali, těžko se na to kouká...
      Moc zdravím, H.

      Vymazat
  15. Helenko, tak tady jsem pobývali přesně před rokem. Bydleli jsme přímo na náměstí. Krásné místo, moc rádi na něj vzpomínáme. Byli jste se podívat i na Pustý hrádek? Odtamtud je úžasný výhled na Kašperk.
    Krásný den, Helenko!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ali, ráda věřím, je tam moc krásně. Na Pustý hrádek jsme nešli, stopovali bychom školní výpravu a to se nám nechtělo - určitě by nebyl pustý :o)
      Moc zdravím, H.

      Vymazat
    2. Ali, ráda věřím, je tam moc krásně. Na Pustý hrádek jsme nešli, stopovali bychom školní výpravu a to se nám nechtělo - určitě by nebyl pustý :o)
      Moc zdravím, H.

      Vymazat
  16. Ach, Kašperky ;-) VNebespánu mívali dobré zákusky i kávu a dole pod náměstím je pražírna kávy s cukrárnou ;-) a když jsme tam byli naposledy, tak v kostele někdo preludoval na varhany, to byla krása!!! Je to krásný kout, ráda bych se tam zase někdy vrátila.... stejně jako na Rhodos, ale to nebude letos.... Krásné léto a těším se na další výlety s tebou! Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, byl červen a Nebespán byl otevřený jen o víkendech - jinak bychom určitě nakoukli. Jak čtu, máš taky moc hezké vzpomínky...
      Jih stále hoří, je mi z toho smutno...
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  17. Helenka,
    jedným slovom nádhera.
    Prajem pekné leto,
    A.

    OdpovědětVymazat
  18. Na Kašperku jsme byli loni. Na Šumavě jsem byla poprvé a zamilovala jsem si ji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rijo, ráda věřím. Jsou to místa, která nenechají člověka jen tak projet, projít...
      Měj hezké dny, H.

      Vymazat
    2. Rijo, ráda věřím. Jsou to místa, která nenechají člověka jen tak projet, projít...
      Měj hezké dny, H.

      Vymazat
  19. Šumavu jsem měla většinu života téměř u nosu, ale zrovna sem jsem se nikdy nepodívala. Vlastně jsem na Šumavě byla všehovšudy asi jen jednou. Škoda, ty výhledy vážně stojí za to, asi bych to měla napravit.

    OdpovědětVymazat
  20. Helenko, to jsou nádherné fotografie a opravdu jsem se kochala. Kašperk je krásný hrad a koukám, že stejně jako Helfenburk se vynoří z lesa, až když jsi kousek od něj a vystoupali jste pořádný kopec. Tam bych se moc ráda podívala, ale už hodně let, co nemáme auto a jsme závislí bud na synech nebo na hromadné dopravě a to je všechno pak složitější. Děkuji za úžasnou podívanou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, mám moc ráda to vynoření ze stromů, kdo hrad uvidí první... Zase tak strašný kopec to nebyl. Tohle by bez auta asi fakt nešlo, i když bus jede do Kašperských Hor a z nich vede asi 3 km cesta k hradu...
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  21. Helenko, díky za připomenutí, kdysi dávno jsme tam jezdili s dětmi. Měj pohodový den.

    OdpovědětVymazat
  22. Ahoj Helenko,
    myslím si, že jsem zde byla jako dítě v rámci školy v přírodě, ale vůbec se mi tu nelíbilo. Když se dívám na tvé fotky (a taky když si vzpomenu na seriál Policie Modrava), tak si říkám, že bych tomu měla dát ještě šanci:-)
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, výšlapy po Šumavě jsou nesmírně krásné, moc se nám to líbilo.
      Šanci si rozhodně zaslouží!
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  23. Helenko zdravím, na Šumavě je moc hezky, taky se mi tam líbí. Požáry v Řecku a teď už i jinde na jihu sleduju se smutkem, zažila jsem zemětřesení na Krétě v r. 2008 a když jsme jezdili do Leptokarie, tak jeden rok tam hořelo všude pod Olympem. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, stále jí mám plnou hlavu...
      Vidím, že si už taky zažila ledasco, pokud hoří kvůli žháři, je to neodpustitelné...
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat