...jako u moře...

neděle, června 11, 2023

Příjemný večer, vážení!

Než budeme pokračovat reportem z jižní Moravy, zvu vás k nám domů. Každý rok koncem května u nás vypukne léto. Mé léto nevoní růžemi, mé je plné písku, mušlí, lastur, hvězdic, křičí tu racci a šumí moře.


Hned v předsíni stojí skleník po babičce, v zapadajícím slunci celý zlátne. Dekorace tam měním podle sezóny.





Mořské dno evokuje i tác v obýváku. S ním ladí i bílé a přírodní polštářky s trochou modré.  



Do toho všeho dokonale zapadne i dárek od Jitky  z posledního blogerského posezení. Nádherná práce.


Kuchyňský věneček dostal novou mašli, vytáhla jsem těch pár kousků modrého nádobí a skla. Přece stačí málo...


A když už jsme v té kuchyni, upečeme sušenky. Letní :o) Recept je z Pinterestu, vše na hrníčky (i máslo :o)), tak jsem to trochu přepočítala a něco i upravila.

Sušenky s rozmarýnem a citronem

125 g měkkého másla, 100 g hnědého cukru, 1 vejce, citronová  kůra, 2 lžíce citronové šťávy, 1/2 lžičky sody, 1/2 lžičky soli, 250 g hladké mouky a lžíce nasekaného rozmarýnu


Máslo ušleháme s cukrem do pěny, přidáme vejce, kůru a šťávu. Naposledy mouku se solí a sodou a rozmarýn. Vše propojíme v hladké těsto. To rozdělíme na dvě půjčky, vytvoříme válečky. Folii posypeme krystalovým cukrem, váleček těsta v něm obalíme a uložíme do lednice alespoň na 2 hodiny, pokud spěcháme, tak do mrazáku. 
Těsto nakrájíme na kolečka 3 - 5 mm silná a upečeme v troubě vyhřáté na 180 stupňů do růžova. trvá to pár minut.


Vychladnout je nechte raději na plechu, teplá jsou velmi křehká. Sklidila jsem za ně pochvalu, určitě jsem je nepekla naposledy. Voní opravdu náramně!


Poslední fotky jsou v terasy - hrnec na bylinky jsem dostala před lety, bylinky v něm moc nešly, ale netřeskům se v něm daří velmi dobře.


Protože slimáky máme velmi výkonné, bylinky pěstuji v truhlících. Regál z Ikea byla dobrá volba...


Tak už si pojďte na chvilku sednout a dát si tu sušenku...




Užijte si letní dny i večery! 

Vaše Helena

 

You Might Also Like

55 komentářů

  1. Helenko, pravá středozemní atmoška. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  2. Helenko, ty jsi vždy o krok napřed))) nádherné dekorace. Recept si ukládám.
    Eva
    http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě nejsem, Evi, léto je u nás taaak krátké.... Děkuji!
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  3. Heleno, máš to moc hezké. A připomněla jsi mi, že je čas vyměnit u mne v obýváku na skřínce (což je jediné místo, kde dekoruji) jarního ptáčka za letní hvězdici a mušličky.
    Recept na sušenky vypadá zajímavě, možná bych ho mohla zkusit "updatovat" na levandulové (ta se nám letos docela rozrůstá)
    Měj se krásně

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, děkuji! Určitě vykouzlíš hezké místečko!
      Sušenky s levandulí by nepochybně šly, asi byl ještě ubrala trochu cukru...
      Měj hezký den. H.

      Vymazat
  4. Helenko máš to krásné a inspirativní. Také budu muset vytáhnout ze skříně a nazdobit své námořnické dekorace. Slimáci jsou letos všude a ne a ne se jich zbavit. Přeji ti krásné dny. Ivana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivuško, moc děkuji!
      Slimáci mě fakt štvou...
      I tobě přeji hezké dny, H.

      Vymazat
  5. Helenko,to je nádhera a dobrý nápad asi se inspiruji.
    Mám totiž plné krabice mušlí a kamínků od moře.Hlavně z doby,kdy jsme jezdili s vnoučatama.Máš úžasné nápady.A lepší stojan na květiny.Koupila jsem si na balkon,jenže stupínky jsou nízké a truhlík se tam nevejde.Tak stojan využívám na odkládání knížek ve svém pokoji.A ty sušenky,jsi velmi inspirativní..
    Měj hezký začátek nového týdne

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, moc děkuji za tvá vlídná slova. Mušle a kamínky využívám v koupelnách celoročně, v letě jsou i jinde.
      Po pravdě - regál a jeho rozměry jsem kontrolovala několikrát, výšku truhlíků jsem neřešila a je to jen tak tak.
      Sušenky měly úspěch, jak tě znám, ty je vyzkoušíš!
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  6. Helenka tak ti prajem krásne slnečné dni k tej morskej atmosfére! Máš to moc krásne! Z.

    OdpovědětVymazat
  7. Helenko, obdivuji tvé dekorace. Tohle je něco, co absolutně nezvládám. Nemám na to vůbec cit. Máš to dokonalé!
    Sušenky určitě vyzkouším, zrovna včera jsem okukovala náš rozmarýn na zahrádce a říkala si, že by se měl ostříhat.
    Krásné letní dny, Helenko!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ali, moc děkuji, ale nic dokonalého na tom není. trocha mušlí...
      Budu ráda, jestli vám sušenky zachutnají, u nás měly úspěch.
      Měj hezké dny, H.

      Vymazat
  8. Úžasné dekorace, krásně si užíváš letní dny a to je dobře. Já mám nyní období minimalismu a čím míň věcí, tím míň prachu. Podobné sušenky jsem pekla a měly úspěch. Krásné letní dny plné slunce a dobré pohody.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Večernice, moc děkuji. Já ten minimalismus chápu, taky je většina zavřená ve skleníku :o)
      Pohodový den i tobě. H.

      Vymazat
  9. Tedy, z toho ty prázdniny úplně dýchají! Letos se těšit na léto spíš nestíhám, ale tohle mě tedy navnadilo :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, učitel v červnu - to je prostě záhul...
      Ale prázdniny jsou na dosah, vydrž, Marie Veroniko! H.

      Vymazat
  10. Helenko, to je nádherná pozvánka do krásně upraveného prostředí. Jsi úžasná, šikovná a máš perfektní vkus a tím pádem i můj obdiv. Klobouk dolů. Krásné letní dny přeji Tobě i celé rodině. Pohlazení též Aaronkovi.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, ty si tak milá, moc děkuji a moc si tvých slov vážím!
      Aaron po ranní procházce právě chrupe, za chvilku snídá, to bude vzhůru raz dva :o)
      Měj hezký den. H.

      Vymazat
  11. Helo, u tebe je vždycky krásně, máš pro dekorace cit, pokaždé se kochám. Měj se hezky, přeji klidné a pohodové dny 😉😊

    OdpovědětVymazat
  12. Lezarts

    Hezky jsem si užila Helena’s plage! Pěkně jsi nás obalamutila😉.Jeden by neřekl, že jsou to foto z České kotliny👍☀️

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já vím, když já to moře taaak ráda...
      Renatko, měj hezké dny, H.

      Vymazat
  13. Helenko, úplně cítím ten slaný závan od moře. Máš to krásné! Já si v létě taky dělám doma trochu středozemní nálady, ale to až o prázdninách.
    Netřesky jsou parádní. Taky mám pár nádob, ve kterých se ničemu nedaří, ale netřesky a spol jsou za to vděčné.
    Přeji ti krásné léto, pohodovou dovolenou a všechno ve zdraví. Měj se hezky. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem moc ráda, Jituško! Moře prostě milujeme, že!
      A netřesky taky, stačí jim málo a jsou tak krásné...
      I tobě přeji parádní léto! H.

      Vymazat
  14. Odpovědi
    1. Ještě jednou a lépe:
      Helenko, co napsat... To moře od vás tady snad i cítím. Vlastně jsi mě teď přivedla na myšlenku, že já letní dekorování vynechávám. Přes léto tak nějak víceméně žijeme na zahradě a do domu chodíme jen spát :o) Tak to nějak zanedbávám.
      Za recept na sušenky děkuji určitě vyzkouším.
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
    2. Peti, moc děkuji, taky si tenhle pocit ráda vyvolám... Na zahradě je skvěle, tam jsou ty letní dekorace prostě přirozené. Dobře si pamatuji na tvé muškáty, o těch se mi snad i zdálo...
      Měj hezké dny, pa H.

      Vymazat
  15. Helenko, dekorace úžasné a zkusím rozmarinové sušenky. Určitě budou výborné. Zdaví Iwka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Iwko, moc děkuji za milá slova a budu ráda, když se sušenky povedou a hlavně zachutnají!
      Moc zdravím, H.

      Vymazat
  16. Helenko, moc děkuji za tento příspěvek, protože aspoň vím, jak to jinde dělají nebo by to šlo nazdobit. Možná bych to neměla ani psát, ale já nic podobného nedělám. Tím nechci říct, že se mi to nelíbí. Došla jsem k závěru (u mne doma) - čím méně, tím lépe. Dost věcí (starých) jsem dala do muzea, do bytu už "nic" nepřináším, ale každému by to nevyhovovalo. Takové věci dělají atmosféru a je to hezké jako u vás. Sušenky jistě chutnají výborně.
    Ať si té parádní výzdoby užijete. 😀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko, já to naprosto respektuji a děkuji za tvá slova.
      Měj příjemný den. H.

      Vymazat
  17. Máš to moc krásně vyzdobeno a ty sušenky vypadají moc dobře, já na pečení moc nejsem, peču dokola banánový chleba a sem tam bábovku, ale tyhle sušenky mě velmi zaujaly, tak bych je mohla také vyzkoušet. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Calistko, ty jsi jako moje dcera, banana bread je taky její pečení! Proč ne, je dobrý!
      Děkuji a přeji hezké dny, H.

      Vymazat
  18. Helenka,
    u Teba je vždy nádherne a útulno. Hneď by som si dala aj jednu sušienku. Myslím, že som ich pred rokmi piekla ešte v Rakúsku... Ja pečiem rada levanduľové sušienky :-)
    Maj sa krásne a poškrabkaj za mňa Aarona.
    Páá

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Adinko, moc děkuji! Levandulové sušenky taky peču, i k nim přidávám citron, aby nebyly tak sladké.
      Aaron pohlazen, já moc zdravím! H.

      Vymazat
  19. Docela se mi trefil příspěvek do mého oběda. Přinesla jsem si z práce dnešní slávky na víně ;-).... já aby mi slimejši nežrali afrikány je mám v mísách do výšky dvou metrů. Jinak by neměli sebemenší šanci růst a zdobit. Zbytek kytek i zeleniny mám obsypaný granulemi....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, no slávky se sem skutečně skvěle hodí!
      Mám vyvýšené záhony, slimáci klidně zdolají cokoli, taky sypu modré granulky...
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  20. No teda, ty dekorace jsou naprosto úžasné. Miluji! Já mám doma také pár letních (námořnických) dekorací, ale ráda bych ještě něco letního, ale nemůžu nikde nic sehnat :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, vítám tě na svém blogu a moc děkuji za tvá slova. Dekorace jsou nasbírané, některé mám opravdu roky. Ono stačí jen málo, mnohé nejsou ani koupené - poklady z dovolených, formičky po babičce, modro-bílý porcelán z bazaru. Celkem hezké kousky se dají pořídit v Nanu Nana.
      Přeji hezké dny, H.

      Vymazat
  21. Nádherná výzdoba, hned bych se vydala k moři. U vás doma to musí mít skvělou atmosféru :) A ty sušenky? Vypadají výborně! Překvapilo mě, že se sušenky nevykrojují, ale zmrzlé krájí. Ještě, že mě dnes do práce mamka donesla buchtu!

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Míšo, moc děkuji!
      To krájení je vlastně ulehčení práce. Máslové těsto rychle měkne, když ho nemusíš vyválet a vykrajovat (ale klidně můžeš), práci to zrychlí.
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  22. Helenko zdravím. U nás také pečeme, tedy spíš peču sušenky různých variant. Domácí jsou prostě něj, viď. A Tvoje výzdoba - miluju kamínky a mušle, takže stačí jen trošku přimhouřit oči a slyším i šumět moře... Vše parádní ! Ahoj Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, musím říct, že peču, když mám pracovně náročný den - je to super relax :o)
      Moc děkuji za pochvalu a přeji hezké dny, H.

      Vymazat
  23. Ahoj Helenko,
    máš to moc hezké! U mě doma vede prostě zelená, to je moje barva:-)
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Hani! Mám kamarádku, ta jede taky na zelené vlně :o)
      Měj příjemné dny, H.

      Vymazat
  24. Je hezké, že se můžete i sejít - taková setkání jsou určitě fajn. 🙂
    Jinak to máte doma hezké - vidím, že mamka není sama, kdo to doma zdobí podle období. Mám to ráda - působí to útulně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nikolko, děkuji za pochvalu. S tvou mamkou určitě nejsme osamocené :o)
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat