...co se nevešlo...

středa, května 31, 2023


Příjemný večer, vážení!

Končí květen. A končí se vší parádou, konečně máme květnové počasí. Snažím se užít každou chvilku, ale čas je neúprosný. Díky tomu jsem přišla na to, že mám fotky, které bych tu chtěla mít. Takže neslibuji měsíční shrnutí, to bych asi nedala a nerada slibuji něco, co nemůžu splnit, ale dneska vás čeká pelmel. Jdeme na to.

Na začátku dubna jsme byli kousek od hradu Svojanov, tak jsme se zašli podívat. Alespoň do zahrad. A není to jen tak nějaká zahrada. Je gotická a jediná svého druhu. 


Jižní cíp - tady byla zahrada už v 15. století. V dubnu vlastně spala, ale teď to musí být nádhera. Berte to třeba jako tip na výlet. Hrad najdete kousek od Poličky.











A mají tam i kozy - zvědavý :o)


Doma - rebarborové...ledasco :o) Byl koláč, marmeláda, kompot a naprosto jednoduché muffiny. 


Volný čas v květnu byl v pracovních rukavicích - ale někdo pracovat nemusí :o)


Máme za sebou každoroční cestu na Moravu, ale té věnuji samostatný příspěvek. 


Z Pálavy do Prahy, mezipřistání doma - no, to už máme z prosince natrénované. Bohužel to tak vyšlo, ale dali jsme to. 
Manžel koupil celé rodině pod stromeček vstoupenky na koncert. Asi jedna z posledních příležitostí vidět alespoň polovinu  Pink Floyd naživo. V září bude Rogerovi Watersovi 80. let. Na jeho výkonu by to opravdu nikdo nepoznal. Naše děti mi o přestávce říkali, že to je jako kdyby vystupovala naše babi :o) Je super jít někam i s dospělými dětmi...






Ani v nejmenším tu nebudu komentovat tu hromadu článků na téma Watersovy politické názory, koncert byl fantastický, profesionalita dotažená do poslední tečky. Jsem opravdu moc ráda, že jsem to viděla.
A ještě o trochu víc závidím manželovi, že viděl koncert na Strahově v roce 1994 protože tam byl i David Gilmoure...


O víkendu jsem dělala další dort - Kubíček, soused, kterého známe celý jeho život už není Kubíček, dobře odmaturoval... Tak na oslavu :o)


A na konec - moje zinkové zátiší na dvorku. Hosty bráním před slimáky a manžel objevil i vaničku - zátiší se asi rozšíří...
 

Vykročte pravou do června!

Vaše Helena

You Might Also Like

44 komentářů

  1. Ahoj Helenko, měla jsi to pestré, od všeho trochu... Dnes bych si u Tebe rozhodně vybrala koncert R. Waterse ! To musel být zážitek. Pozdravuju, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jj, Leni, mi to jinak ani neumíme :o)
      Koncert byl skutečně životní zážitek, je to prostě legenda...
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  2. Odpovědi
    1. Já taky, Světlanko, snad nám přinese něco hezkého...
      Moc zdravím, H.

      Vymazat
  3. Zahrada u hradu Svojanov je pěkná svým jiným řešením. Koncert byl silný zážitek, také mám na co vzpomínat a o tom to je, mít vzpomínky. Na slimáky jsem zakoupila velké balení granulí. Zatím je klid, ale až zaprší, oni se ukážou. Přeju ti úspěšný červen .

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Večernice, Svojanov je opravdu krásné místo k výletu.
      Hezké vzpomínky jsou hodně důležité...
      A granulky mám taky!!!
      Pa, H.

      Vymazat
  4. Hezký červen Heli. Květen jsi měla akční, tak přeji i krásné červnové pokračování.
    Eva http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, u nás to jinak ani nejde. Někdy není ani čas se zastavit...
      I ty měj hezký červen! H.

      Vymazat
  5. Zámek Svojanov znám jenom,když cestuji prstem po mapě.Zahrada je zajímavě řešená.Ráda bych se tam podívala.A opět dobroty,jsi v tom jedinečná.O koncertu jsem četla,to by bylo pro mého manžela.
    A Aaronek vždy na všechno dohlíží.
    Helenko,měj hezké dny nového měsíce

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, Svojanov je moc krásný! Pokud má manžel rád Pink Floyd, byl by nadšený!
      Moc děkuji za pochvalu a přeji hezký den. H.

      Vymazat
  6. Helo, to je nářez! Tak na Svojanově jsi mě dostala, byli jsme tam s manželem na asi 3-4 dny ubytovaní a jezdili po okolí na výlety, moc hezké místo na malou dovolenou.Krásně nafoceno, Aaronek pěkně dohlíží, ty skvěle děláš slané dorty a hosta překrásná. Za mne obdiv a spokojenost. Jiřina
    bohužel ke koncertu nic nemám, není to moje hobby

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu, Jiřinko, Svojanov a okolí je moc krásné. Jezdíme kolem pracovně, i tak se kochám...
      Moc děkuji za všechny pochvaly a přeji příjemný den. H.

      Vymazat
  7. Lezarts

    Ty zahrady i bez květeny, stojí za návštěvu.
    Květen byl u vás opravdu bohatý na kvalitní zážitky!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renatko, teď už vypadají určitě úplně jinak...
      Máš pravdu - snažím se!
      Pa, H.

      Vymazat
  8. Moc pěkné shrnutí už uplynulého, bohužel, května. Svojanov je daleko, ale těším se na Tvoji Moravu. Kdybych si mohla vybrat, beru hrad všemi deseti, na koncert bych nechtěla a politické názory zmíněného pána neznám. Ale jestli byl koncert parádní, to je přece bezva v těchto letech! Aaronka ano, kozy také, rebarboru na kompot beru, mufiny ani ne. Kubíček se má, že má takovou sousedku. Věříš, že u nás k mojí maturitě žádná oslava nebyla? Bralo se to prostě normálně.
    Prima příspěvek, Helenko, jak říkám - tak se žije a přeji bezva červen:

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, děkuji za milý komentář. Já se snažím doteď s dětmi takové události oslavit. Nic velkého, stačí chvilka posezení s něčím dobrým a pochvala. Jsou to přece jen zlomové okamžiky a jako rodiče chceme, aby děti věděly, že to vnímáme, že si jejich práce vážíme a že jsme pyšní. A Kuba, to je jako synovec přes plot (který tam ani nemáme :o)).
      Měj se krásně, H.

      Vymazat
  9. Helenko, někdy je prostě potřeba bilancovat a je jedno za jak dlouho.
    Svojanov - mám dlouho v plánu, je to od nás kousek. Vidím, že by to stálo za návštěvu. Díky za tip.
    Koncert - manžel je fanda PF, taky byl na koncertě v devadesátémčtvrtém. Tento mně nějak unikl, škoda. Je to vždycky těžké, vymyslet dárek, když fakt nic nechce :o)
    Zahrada a pečení - rebarboru taky máme rádi a do mufin jsem ji ještě nedávala, to taky zkusím. Už se těším, jak začnu normálně fungovat.
    Užívej si krásné dny a těším se na Moravu! :o)
    Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, Svojanov doporučuji. I kdyby třeba jen exteriéry, moc hezké místo.
      Já ten koncert na Strahově dala manželovi ke třicetinám, Terka byla malá, čekali jsem na tátu u mé sestry, bydlela tenkrát kousek od Haštalského náměstí a občas bylo něco slyšet :o)
      Moc tě zdravím a přeji hezkou neděli, H.

      Vymazat
  10. Helenka,
    u Teba je tak nádherne... najviac ma potešil Tvoj veľký pomocník :)
    Výlety nádherné a koncert zážitok, verím, že ste si všetko užili.
    Prajem Ti krásny jún, pá
    A.

    OdpovědětVymazat
  11. Helenko to jsou nádherné fotografie a hezké shrnutí. Užili jste si výlety, Aaronek je evidentně spokojený , užili jste si prima koncert a ještě jsi uvařila plno dobrot. jsi šikovná. Přeji Ti úspěšný a krásný měsíc červen.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji, Járo, pochvala od tebe, té si považuji!
      Měj krásné dny, H.

      Vymazat
  12. Helo, skvěle využitý měsíc, zážitky křížem krážem z přírody, kultury i gastronomie. Zahrada ve Svojanově musí být teď opravdu nádherná, za návštěvu určitě stojí, jen to mám tak trochu z ruky. Dort bych ochutnala hned 😀 Měj se hezky a přeji nám všem i pěkný červen 😉😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evičko, to jsou jen takové střípky, tu a tam se chodím kouknout na blog, kdy něco bylo, kdy jsme tam byli :o)
      Moc děkuji a přeji hezké dny, H.

      Vymazat
  13. Zámok je naozaj zaujímavý a zinkové zátišie sa mi veeeľmi páči :) Krásne dni, Marta

    OdpovědětVymazat
  14. Na Svojanově jsem ještě nebyla, tak jsi mne nalákala. Slaný dort vypadá skvěle a na něco s rebarborou bych se klidně pozvala :D Manžel ji nesnáší, tak ji nekupuju a nepeču z ní, za poslední roky jsem ji měla jen jednou, když ji máma dostala - to jsme si na chalupě udělaly koláč (a manželovi koupily sušenky :D).
    Přeju hezký červen

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to hezké místo, Stáňo, pro turisty jako vy je okolí jako stvořené!
      Je hezké, když na manžela myslíš :o), taky jsem včera pekla z jednoho těsta - koláč s jahodami a rebarborou a muffiny s čokoládou (to je podle Adama nejlepší ovoce) a mandlemi...
      Měj se krásně, H.

      Vymazat
  15. Od všeho něco a stálo to za podívání se na Tvoje fotky.. Hrad se mí líbí, Tvoje pečení jako vždy OK,
    AAronek je prostě hvězda a hostu máš moc pěknou. Jsem ani nevěděla, že hosta chutná slimákům. My už několik roků slimáky nemáme, jen šneky s ulitou. Ti tak hrozně žraví nejsou a moje modré sypání funguje dobře.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko, děkuji moc! Aaron je zlatíčko, prostě člen rodiny. Hosty mám moc ráda, ale taky je mám modře obsypané, jinak jsou samá dírka...
      Přeji krásnou neděli, H.

      Vymazat
  16. Svojanov máme kousek a poprvé a zatím naposledy jsem tam byla v roce 2019 s taťkou uprostřed prázdnin, kdy všechno krásně kvetlo :) Koncert musel být úžasný! Ikdyž se přiznám, že tyhle masy lidí zrovna nemusím :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Míšo, byli jsme tam, už několikrát, vždycky se ráda vrátím!
      Bez toho davu to na takovém koncertě to prostě nejde. V aréně to bylo už OK, ale venku, při čekání na průchod rámem jsem si užila své. Nic příjemného, ale koncert to stokrát vyvážil!
      Zdravím, H.

      Vymazat
  17. Páni, gotická zahrada? To zní moc zajímavě. A hlavně neproflákle. Na rozdíl od těch barokních, klasicistních a devatenáctistoleťových.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marie Veroniko, je to unikát, krásně zrekonstruovaný a moc krásný...
      Přeji hezké dny, H.

      Vymazat
  18. Helenko, krásné shrnutí zážitků. Ta zahrada vypadá nádherně. Měj pohodový vstup do nového týdne.

    OdpovědětVymazat
  19. Věřím, že Waters stál za to. Prý se ale nějakém koncertě objevil v nacisticky vyhlížející uniformě, to jste tam měli taky? Spustilo to na internetu tak krásnou bouři, že bylo zřejmé, kdo neznal nebo nepochopil The Wall.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bary, koncert byl úžasný. Já byla poprvé, manžel se synem potřetí. Waters měl ten samý kabát, co nosí víc jak 40 let, až doteď to všichni chápali jako parodii a odsouzení fašismu...
      Napsala si to naprosto přesně!
      Zdravím, H.

      Vymazat
  20. Helenko, je to oprvadovy skvost, krása. Hezky večer to musel být … s Floydy. Měj se prima.M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko, je to super místo na výlet. A koncert... opravdu zážitek!
      Moc zdravím, H.

      Vymazat
  21. Ahoj Helenko,
    moc pěkný mix fotek, nejvíce mě zaujala ta gotická zahrada, tam si budu muset udělat výlet:-)
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
  22. To byl skvělý pelmel - hlavně jeho konec musel být zážitkem. Moc vám to přeju. Já nikdy na žádném koncertu nebyla, ale seznam toho, co bych chtěla vidět je hodně dlouhý. Pro mě by tyhle akce ale bohužel nebyly.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nikolko, byl to úžasný zážitek, jsem ráda, že jsem tam byla, i když mi takové množství lidí nedělá dobře. Jinak to prostě nejde.
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat