...zastavení druhé - Kerkyra...

pátek, července 01, 2022

Příjemný páteční večer vám všem!

Dnes vás zavedu do hlavního města celého ostrova. Corfu Old Town se rozprostírá mezi novou (tu vidíte na prvních fotkách) a starou benátskou pevností a je od roku 2007 zapsané v seznamu světového dědictví UNESCO.
Skutečně překrásné! Uličky, domy připomínající spíš Itálii než Řecko, bezpočet restaurací a kaváren, obchody světových značek stejně jako těch s turistickými cetkami, židovská čtvrť a pochopitelně moře a přístav.




Z té krásy uliček tady mnoho neuvidíme. Po klidných covidových letech jsme byli poněkud zaskočeni davy, které se všude valily. A to ještě zdaleka nezačala sezóna.


Relativní klid jsem zaznamenala až na tomto místě. Liston - elegantní řada kaváren má napodobovat pařížskou Rue de Rivoli. Průvodce praví, že tu můžeme posedět, relaxovat a upíjet nejdražší kávu na ostrově :o) Nevím, kávu jsem si dali v jedné kavárničce o ulici dřív...



Za malou chvilku dojdeme k velkolepé stavbě. Je před námi Palác sv. Michala a Jiří. Postavený je z maltézského vápence v letech 1819-24 pro Sira Thomase Maitlanda, britského místodržitele. Když Britové ostrov v roce 1864 opustili, rezidenci krátce užívala řecká královská rodina. Pak celkem dlouho chátrala, až v 50. letech 20 století proběhla rozsáhlá rekonstrukce. Může za ni Sir Charles Peake, v té době britský velvyslanec.


V současné době je tam Muzeum asijského umění. Celkem překvapivé, na Korfu, že. Je to jediné takové muzeum na řeckém území a je velmi ceněné a rozsáhlé. Založeno bylo v roce 1927. Korfský diplomat při cestách na východ nasbíral rozsáhlou kolekci nábytku, porcelánu, zbraní, textilií a tu si tady může prohlédnout. My jsme dovnitř nešli, budova se nám ale moc líbila.


32 dórských sloupů v průčelí působí velmi impozantně. Ta šedá barva kamene je způsobena plísní, která kámen rozežírá. 



Na budovu navazuje další muzeum s krásným dvorkem...



V bezprostředním sousedství rezidence je půvabný park, doslova zelená oáza. Nesmírně příjemné místo s výhledem na moře a starou benátskou pevnost.



Tyhle schody jsou prostě kouzelné, najdete je snad na každém pohledu města, jen jsem prostě netušila, kde jsou. Narazili jsme na ně jen náhodou...


A na posledním obrázku je ta zmiňovaná pevnost. Tam vás vezmu v nějaké dalším příspěvku.



Teď už jen zbývá popřát všem krásné prázdninové dny. Učitelům hodně odpočinku a všem hromadu krásných zážitků a hlavně šťastné cesty a návraty.

Užijte si léto!!!

Vaše Helena




You Might Also Like

41 komentářů

  1. Helenko, dnes se mi od tebe ani nechce! Krása. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  2. Heleno, krásné pohodové fotky. A obdivuji, jak se ti je povedlo nafotit bez lidí. Mně vždycky někdo od záběru vleze nebo přehlédnu, že tam mám i něco nechtěného (dopravní značku, popelnici a tak).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, někdy to chce pevné nervy. Taky jsem našla pár fotek, které bylo nutné vyřadit...
      A dopravní značky, ty mě štvou, ty reflexní barvy z fotek vždycky svítí na dálku...
      Měj pěkný den. H.

      Vymazat
  3. Krásné antické sloupy a další prvky opravdu bez lidí vyniknou více, musel to být příjemný pobyt. Moc hezké záběry, ráda jsem se podívala.
    Helenko, přeji příjemné a ve zdraví prožité léto. ☺

    OdpovědětVymazat
  4. Helenko, díky za krásnou reportáž. Krásné fotky se ti povedly. Měj pohodovou sobotu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc, Marti! Užili jsem si to!
      Přeji hezký sváteční den. H.

      Vymazat
  5. Helenko, moc děkuji za krásnou cestovatelskou reportáž s nádhernými fotografiemi. Je to nádhera a já děkuji, že se můžu seznámit i u Tebe s tak krásnými místy a hezky popsanou historií oněch míst . Přeji ti krásné dny a těším se na další příspěvek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, moc děkuji za milá slova, skutečně si toho vážím. O Řecku jsme si roky četli a jsem ráda, že máme příležitost si ta místa, kde kráčela historie i občas osahat...
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  6. Dívám se, čtu si a říkám si, že být přímo tam, by se mi taky moc líbilo. No ale užila jsem si alespoň Tvoje bezvadné fotky. Díky za ně a těším se na další.
    Hezké letní dny !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko, Kerkyra je to pravé dovolenkové město - moře, historie, pohoda, kavárny...
      Pokračování určitě bude.
      Pa, H.

      Vymazat
  7. Helo, je vidět, že si dovolenou umíte užít. Je to nádhera 😉

    OdpovědětVymazat
  8. Moc hezké fotky. 🙂
    Přeji krásný den, Helenko.

    OdpovědětVymazat
  9. Helenka,
    nádhera. Nemám viac čo dodať... :-)
    Krásne leto aj Tebe! Teším sa na ďalšiu reportáž.
    Pá, A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Adinko, děkuji! Fotek je hodně, určitě vás ještě něco čeká!
      Užij si den. H.

      Vymazat
  10. Lezarts
    Hezká procházka s báječnou průvodkyní a přitom nemusím z domu ven☀️☀️☀️

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renatko, bylo tam celkem horko, tak sis to užila v chládku :o)
      Moc zdravím, H.

      Vymazat
  11. Helenka, krasne fotky...dakujem ze aspon takto mozem cestovat :), pa a prajem ti krasne dni, Z.

    OdpovědětVymazat
  12. Kerkyra pro mě byla, upřímně řečeno, dost velké zklamání. Chodili jsme tehdy centrem a říkali si, že tady někde už určitě musí začínat ta část, která je v UNESCO a bude tím pádem hezká a ne umolousaná, šedá a zašlá? A pak najednou centrum skončilo....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mě mrzí, Marie Veroniko! My jsme si město moc užili, i v tom horku nám přišlo plné zeleně, parků, vodotrysků a výhledů na moře.
      Měj pohodový večer, H.

      Vymazat
  13. Děkuji za další řecké putování. To je taková krása....wow ty kavárny:-) Přeji příjemnou aklimatizaci a doufám, že nám napíšeš ještě nějaké pokračování. Měj se hezky. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, rádo se stalo, hezky se mu u těchto příspěvků vzpomíná...
      Pokračování určitě bude.
      Měj hezké dny, H.

      Vymazat
  14. Helenko,nádherné a lákavé,hlavně ta voda.Já teď jsem ráda,když se mohu občas vykoupat u mladých v bazénu.
    Měj hezké letní dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, moře mě nikdy neomrzí, je to živel, mám k němu respekt, ale taková krása to je...
      Přeji hezké dny, H.

      Vymazat
  15. Proste nádhera, s tebou sa tak dobre túla :) Ďakujem! Krásne dni, Marta

    OdpovědětVymazat
  16. Helenko, krásné fotky z krásného města. To schodiště mě dostalo. Mám pracovní svátky a toto bylo pěkné odbočení.
    Posílám pozdravy z Moravy. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, já jsme málem vykřikla, když jsem se vyklonila přes zídku a ono tam bylo :o)
      Praštěná turistka, co víc říct :o)
      Přeji ti hezké letní dny, H.

      Vymazat
  17. Helenko, krása, myslím, že by ses uživila jako průvodce;-). Hezké dny. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko, ty si tak milá! Něco načtené mám, horší to je s řečtinou. I za ty roky, co tam jezdíme umím pár základních frází...
      Přeji příjemný večer, H.

      Vymazat
  18. Helenko, zdravím. Tak to se mám na co těšit, jsi mě navnadila... Ahoj Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda, jistě si dovolenou krásně užiješ!
      Moc tě zdravím, Leni! H.

      Vymazat
  19. Ahoj Helenko,
    zase jsem si to s tebou užila, Korfu vůbec neznám. Líbí se i, jak kombinuješ výklad a fotky:-)
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat