...Kréta 2021 - kapitola šestá...

čtvrtek, října 21, 2021

Příjemné odpoledne, vážení!

Zvu vás na další výlet. Projedeme se po dalším příjemném přímořském městě. Vítejte v Rethymnu.
Bývalá turecká nadvláda je i tady silně patrná - impozantní a velmi krásný minaret bývalé mešity Narántzes Tzami. Dnes je zde Dům umění.


Nelze se nezastavit u Rimondiho kašny z benátského období, i když se bez lidí fotí opravdu velmi těžce.


A opět tu najdete to, co já na dovolené prostě miluji - úzké uličky, obchůdky a butiky, kavárničky a taverny.


Bezpočet jich najdete v benátském přístavu. Stačí si jen vybrat.



A nesmí chybět maják. Egyptský. Proč egyptský - Turci totiž nadvládu nad městem na krátkou dobu předali Egyptu(19. století) ...


A na zajedeme si i do hor. Našim cílem byl klášter Halepa
Podle fotek, které jsem si našla doma mi připadal takový tajemný, zvláštní, byla jsem hodně zvědavá...


Branou vstoupíme na klášterní dvůr, na první pohled zaujme portál v rozbořených zdech a za ním kostelík bez kopule.




Tohle je myslím jediná celá budova v klášterním areálu.



I tady jsme měli zajímavý zážitek. Klášter už není funkční, je to takové opuštěné místo v horách, i když se čas od času něco rekonstruuje, jak jsme se dočetli. Velmi působivá atmosféra, ticho přeruší jen vítr a cinkání zvonečků oveček, které se pasou na přilehlých kopcích. A najednou za sebou slyším "kali méra". Stojí tam stará paní, v jedné ruce košík s tradičním řeckým pečivem a v druhé lahev ouza a štamprlátka. Alkohol jsme tedy odmítli, sušenku se sezamem si nešlo nevzít. Mimochodem - byla moc dobrá.



Za branami je podle množství rozbořených zdí vidět, jak rozsáhlý klášter v době své největší slávy byl.
Část zbytků zdí je využíváno jako výběh pro zvířata.



Doufám, že jste dnešní silný vítr všichni přečkali bez újmy. Některé nárazy jsou u nás opravdu silné a nebe velmi dramatické. Snad nic horšího nepřijde.

Moc vás zdravím!
Vaše Helena






 

You Might Also Like

42 komentářů

  1. Helenko, opět dvě krásná a zajímavá místa na Krétě. S těmi uličkami ti rozumím. Také je miluju a dle slov svého muže "vlezu občas i někomu až na dvorek". 😃 Setkání se starou paní u bývalého kláštera muselo být milé. Nás středoevropany občas překvapí srdečnost jižních národů. Také jsme se s tím už setkali, většinou na odlehlých a málo navštěvovaných místech. Těm dáváme přednost.

    Vítr jsme přežili až na pár květináčů s muškáty, které poprvé za celé roky spadly ze zídky. Další kytky lehly, takže v pravidelných intervalech je chodíme zvedat.

    Měj hezké dny a těším se na další pokračování. 🍀🍁

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, moc děkuji. I já se občas ocitnu na dvorku :o)
      Ano, ta dobrosrdečnost lidí je tam skutečně velmi silná a milá.
      Jsem ráda, že jste vítr ustáli bez ztrát!
      Pa, H.

      Vymazat
  2. Helenko,je to nádhera.Všechny fotografie jsou velmi působivé.A klášter v horách rovněž.Když jsme jezdívali k moři,tak jsem milovala to samé,úzké uličky,kavárníčky,krámky,butiky a taverny.Jezdili jsme každé léto a v té atmosféře jsem se tam vždy ráda ztratila.
    Fičelo dnes pořádně.Později odpoledne jsme jeli ještě do Liberce mladým něco nakoupit do hospody a zpátky jsme nejeli po dálnici,ale kochali se parádními výhledy a hlavně úžasnou oblohou a si díky větru.Naštěstí jsem měla foťák sebou.Teď se už vítr uklidnil.
    Hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško,píšeš to přesně - nekoukáme na hodinky a klidně se v uličkách ztrácíme...
      Ty tvé fotky jsou úžasné!
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  3. Helo, opět nádherné foto. Miluji Tvé reportáže. Vždy máš vše perfektně nastudováno.
    U nás také velmi větrno, zatím beze škod. Klidný večer přeje Marie.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, ty umíš potěšit.
      Moc děkuji a jsem ráda, že ani u vás žádné škody!
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  4. Helo, Kréta by byla na dva roky prázdnin🙂 Moc hezky nám ji tu prezentuješ!!!
    Zatím jsme přečkali bez výpadu el. proudu, ale spousty stromů ty nápory větru nepřežili a já mám zahradu přikrytou větvemi a listím z lesa. Zítra je program jasný-hrábě 😁

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Renatko! Kréta je skutečně kouzelná.
      Listí od sousedů jste tu taky měli, oni asi zase naše. Větve naštěstí ne...
      Měj hezký večer, H.

      Vymazat
  5. Helenko, zdravím. Moc se mi líbí ten minaret, opravdu nádherný. Dnes tady (v Jeseníku) taky velký vítr, ale nic dramatického. Vloni jsem tu zažila velkou vichřici, která vyvrátila i plno stoletých stromů, nešla elektrika,kolonáda byla uzavřena, problémy s dopravou. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, minaret je jako krajkový, taky se mi moc líbí.
      Máš s větrem koukám zkušenosti, doufám, že letos to nebylo tak dramatické...
      Měj hezký večer, H.

      Vymazat
  6. Velmi pozoruhodné místo, napsat krásné je málo. Bezva pokoukání, děkuji. ☺

    OdpovědětVymazat
  7. Heleno, moc ráda jsem se kouskem Kréty prošla s vámi. Klášter je moc pěkný a líbí se mi i maják a minaret (ten je takový elegantní).
    Měj se fajn

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, asi proto se nám na Krétě tak líbí - je tam tolik působivých míst.
      Měj hezkou neděli, H.

      Vymazat
  8. Nádhera ❤️ hned bych se tam rozjela.
    Přeju pohodový pátek 🎃☀️🙋

    OdpovědětVymazat
  9. Helenko, díky za další nádheru. Měj klidný den.

    OdpovědětVymazat
  10. Helenko, další krásný výlet. Úzké uličky by byly něco pro mně. Zatím je obdivuji jen na fotografiích. Opuštěný klášter se mi moc líbí, je to takové tajemné místo. A setkání se starou paní bylo milé.
    Měj krásný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko, tenhle ostrov má tolik co nabídnout - vybere si každý.
      Děkuji a přeji příjemný den, H.

      Vymazat
  11. Slovo ouzo už jsem tedy pořádně dlouho neslyšela :-) A opravdu hodně se mi líbí předposlední fotka. Ty hory v pozadí jsou skutečně majestátní :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marie Veroniko, na Krétě by si ho asi slyšela celkem často :o)
      Ano, není to jen o moři, hory tam jsou úchvatné, nasvícené sluncem často do růžova. A nad nimi orli...
      Měj krásný den, H.

      Vymazat
  12. Opět krásné místo. Taky mám ráda podobné uličky. Opět krásné fotky.
    Vítr u nás včera byl taky, ale celkem to šlo. Nic nám nepopadalo, ale víc blíž k horám to bylo určitě horší.
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, moc děkuji a jsem ráda, že ani u vás vítr nenapáchal žádné škody.
      Měj hezkou neděli, H.

      Vymazat
  13. Helenko, tak jsi mě v pátek dobila baterka. To byla tak milá procházka i doprovodné povídání. Já už jsem na Krétě kdysi byla a nejspíš jí dám ještě šanci.
    Užij si volných dnů k klidu a pohodě. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, to jsem ráda a jestli jsem tě motivovala k výběru dovolené... věřím, že nebudeš zklamaná!
      Měj krásnou neděli, H.

      Vymazat
  14. Helo, jelikož jsem na Krétě nebyla, využívám tvůj blog k návštěvám tamní kulturně historické krajiny a kochám se.Co dodat.Pěkný pozdrav letí za tebou. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  15. Helenko to je nádhera. Minaret i ten maják. To jsou úžasné stavby a pohostinnost tamních lidí...to je něco. Děkuji za krásnou reportáž z míst, kam se můžu podívat alespoň díky Tvým nádherným článkům a fotografiím. Přeji Ti krásný víkend.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, pro tohle všechno a ještě mnoho dalšího jsem si Krétu zamilovali.
      Moc děkuji a přeji krásný den, H.

      Vymazat
  16. Krásná fotoprocházka. . Návštěvu jsme bohužel letos nestihli.
    Včera to byl mazec. 14 hodin jsme byli bez proudu a 6 hodin bez vody. Obchody; lékárna a pošta - vše zavřené.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, máte důvod se ještě vrátit.
      Tak vidím, že vy jste ten vítr odnesli celkem dost...
      Měj hezkou neděli, H.

      Vymazat
  17. Helenko, opět krásné toulání a tu babičku bych teda chtěla potkat a štamprli bych neodmítla, i když kořalku piju jen výjimečně...teda z úcty ke starým lidem, jako k mým "stařičkým " sousedům, když přijdou jednou za rok na Velikonoce:-) a to jsem fakt ráda, že dojdou...snad budou chodit, co nejdéle, Velikonoce bez nich už si nedokážu představit;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko, děkuji. My jsme odmítli - manžel řídil a já s ním držela basu :o)
      Paní to neurazilo, dokonce mi gesty a pohlazením pochválila háčkovaný šál, který do klášterů nosím.
      Ráda věřím, že si s milými sousedy štamprličku dáš!
      Měj hezkou neděli, H.

      Vymazat
    2. Tak to naprosto chápu;-) když si uvědomím i to horko, na jaře je přeci jen chladněji:-) i půl metru sněhu jsem na Velikonoce u nás zažila:-D ani se nedivím, že paní pochválila tvůj háčkovaný šál;-) p.s. doufám, že jsi měla krásný víkend, u nás byl plný překvapení.

      Vymazat
    3. Hani, nijak děsivé horko tam nebylo, v horách je třeba jen 20 stupňů, ale výletovali jsme dopoledne, panáček by mě asi porazil :o) Jsou tam moc hodní lidé.
      Pa, H.

      Vymazat
  18. Ahoj Helenko,
    městečko se mi z tvých fotek moc líbí, mám přesně tato místa ráda jako ty.
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, po Rethymnu se dá krásně toulat. Nad ním se tyčí krásná benátská pevnost a ty výhledy...
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  19. Moc hezká procházka. Děkuji za krásné fotky. 🙂
    Pěkný zbytek neděle.

    OdpovědětVymazat
  20. To je tak krasne misto, pestre, od vseho neco. Dekuji za prochazku, Helenko. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko, rádo se stalo. Bylo tam krásně.
      Měj příjemný večer, H.

      Vymazat