...červencová zahrada...

úterý, července 27, 2021

Vážení a milí,

zvu vás na podvečerní procházku naší zahradou. Nečekejte žádnou botanickou, ale jsou tu místa, která mi dělají velkou radost.
Začneme hned na dvorku. Hortenzie loni na jaře hodně pomrzly, letos je všem jak má být. Chodím se denně kochat. Alespoň na chvilku...



Aaron má tyhle večerní obchůzky ráda, většinou je se mnou. 


Schody do nejvyšší části zahrady, k bazénu. ten se teď hodně využívá, léto z něj je velmi příjemné.


Po noční bouřce je všechno nakloněné, ostrožky obsypané květy se válí po zemi, polámaly se muškáty. Ale to jsou jen drobnosti...

Rajčata mi letos dělají velkou radost. Tady platí to známé pořekadlo o sedlákovi a jeho bramborách...


A netřesky taky. Mám je moc ráda. Skoro nic nechtějí a dávají tolik krásy.



Letos založený pidi záhon kvete. Nic náročného, ostrožky, kopretiny (ty mi ožírají mšice),  echinaceii, floxy. Mám radost, že vlastně všechny rostliny dobře zakořenily a všechny i vykvetly nebo pokvetou.


A jsem zase na dvorku. Máme místa, která se podobají džungli, máme místa, kde bojuji se slimáky o každý lísteček. Vyhrávají, většinou… Bydlíme ve městě, zahrada je pro nás oázou zeleně a klidu (pokud tedy ve vedlejší ulici neopravují kanalizaci jako právě teď). Není velká, ale posezení s přáteli nebo jen ve dvou po náročném dni mám moc ráda.


Přeji všem příjemné letní dny a večery!

Vaše Helena

 

You Might Also Like

61 komentářů

  1. Helenko a Šikulko moc děkuji za procházku s Vámi..bylo mi nádherně v té vaší kouzelné zahradě. Posílám pozdravy k Vám. Z💙

    OdpovědětVymazat
  2. Heleno, hezky ti zahrada kvete. Netřesky mám taky ráda - právě proto, že jsou nenáročné a přežijí i mou péči-nepéči. A když mi vykvetou (což letos nebude), tak vypadají legračně.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, děkuji!
      Netřesky jsou skutečně vděčné, ty květy jsou jak periskopy :o)
      Měj hezký den, H.

      Vymazat
  3. Helenko, moc krásná procházka tvojí zahradou. Měj pěkný den.

    OdpovědětVymazat
  4. Helenko,máš krásnou zahradu.Hortenzie je nádherná.Já ji vždy obdivuji u sestry.
    Je hezké mít svoji zelenou oázu,kde člověk může odpočívat po práci a s přáteli.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, děkuji, stále je co zlepšovat a fotila jsem ta hezká místa :o)
      Jsem fakt ráda, že ji máme.
      I ty se měj hezky, H.

      Vymazat
  5. Máš ty hortenzie opravdu úžasné a ty barvičky! Máš moc pěknou zajdu, krásné místo k odpočinku. Přeji Ti krásné dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. opravují zahradu...mobil zase přepisoval...omlouvám se.

      Vymazat
    2. Járo, moc děkuji! Hortenziím se u nás na dvorku daří, celkem bez mého přičinění.
      Měj se moc hezky, H.

      PS: netřeba se omlouvat, myslím, že taky umím pustit do éteru perlu :o) A mít k Aaronovi ještě zajdu, to by byla mela :o)

      Vymazat
  6. Helenko, boj se slimáky je opravdu stálá prohra. Musíme sypat modré granulky, jinak by sežrali do rána opravdu vše. Nenávidím je!!
    Poslední fotka trvalky, bohužel nevím jak se jmenuje, tu mám na záhonu také. Dostala jsem odnož od kamarádky, která nás již bohužel opustila a tak mám na ni vzpomínku i v podobě kytičky...
    Krásné dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, máš pravdu, bez granulek bych měla holou zahradu.
      Tak květina je sasanka japonská, taky jsem jí dostala.
      Podobný příběh jako tvůj je s tou bílou hortenzií, je od kamarádky, která už nežije. prostě památka, co ti budu povídat...
      Pa, H.

      Vymazat
  7. Ráda jsem se s Tebou prošla vaší příjemnou zahradou. Hortenzie mi taky krásně kvete - modře. Původně byla spíš lehce do zelena s nádechem růžové a časem se změnila na modrou.
    Taky si ráda posedím na zahradě.Náši zahradu si letos slimáci nevyhlédli ke svým radovánkám. Nenašla jsem jediného, jen šneci s ulitou se sem tam objeví, ale ti nejsou tak žraví.
    Měj se Helenko hezky a užívej zahrady a léta !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji, Haničko!
      Hortenzie mění barvu podle složení půdy, je to krásné je pozorovat.
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  8. Slimáci letos řádí zas neskutečně. Už budu muset znovu zakoupit další balení granulí. Já si už nějakých patnáct let léto bez bazénu nedokážu už představit. Manžel asi šest let odolával, ale pak objevil kouzlo toho vlézt si kdykoli do vody a osvěžit se a tak už je také pravidelným ráchačem.... jo, mít vlastní dům se zahradou, to je výhra.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, já taky. Už jsem zase na dně :o)
      Já na bazén taky nedám dopustit, z koupaliště mi jde hlava kolem, jak když si to představím...
      Měj hezké letní dny u bazénu. H.

      Vymazat
  9. I malá zahrada mnohdy nadělá víc pohody, než velká! Vím o čem to je…
    Hortenzie jsou nádherné a moje srdeční záležitost.
    Přeji příjemné momenty ve vaší zeleni☀️

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renatko, moc děkuji za pochvalu. Já sotva zvládám tu malou, takže chápu...
      I ty si užij hezké dny, H.

      Vymazat
  10. Helenko, máte moc hezkou zahradu. A ve městě to je ta pravá oáza. Obdivuji hlavně hortenzie, včera jsem jednu obdivovala cestou do města.
    Měj hezké chvíle tam u vás na zahradě.

    OdpovědětVymazat
  11. Máš ode mne pochvalu za zahradu, Helenko. Hortenzie mi kvete pod oknem, vysadila ji kdysi sousedka, odstěhovala se hodně daleko, tak mi vlastně zůstal ten keř a budu se o ni starat. Také kvete bohatě. Netřesky mám moc ráda, ale mám je jen v misce na hřbitově.
    Užívejte si zahrady ☺.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko, moc děkuji! Snažím se, ale dobře vím, že zahradě chce hromadu času a ten zatím moc nemám.
      I ty si užívej krásu hortenzie.
      H.

      Vymazat
  12. Helenko, ty hortenzie jsou úžasné!!! Věřím, že se ráda chodíš jimi kochat :-) Měj se krásně Ivana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsou, Ivanko! Jsem moc ráda, že se jim u nás daří!
      Měj hezké letní dny, H.

      Vymazat
  13. Helenko nádhernou zahradu máš, hortenzie jsou přímo výstavní !!!
    Boj se slimáky jsem už vzdala, sežerou co vidí. Šneky s ulitou jsem posbírala a odvezli jsme je do přírody. Časté přívaly vody naší zahradě taky moc nesvědčí ... a tisíce komárů, kteří se nyní líhnou, nedovolí ani večerní posezení venku.
    Hortenzie mi kvetou, ale tolik květů jako ty nemám.
    Měj se hezky, Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, pochvala o takové zahradnice je moc milá, ale znáš to, je to trochu ruleta.
      Ti komáři, to je tedy otrava, u nás to zatím není tak hrozné, ale i to se může změnit...
      Loni měly hortenzie asi jen 4 květy, letos si je fakt užívám...
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  14. Helenko, jak píšou i ostatní, máš pěkné hortenzie, netřesky mám na balkoně ve velkých mísách také a nedávno jsem na jedné zámecké zdi viděla kvést neuvěřitelné množství netřesků.Jsou moc pěkných tvarů a udělají radost za málo péče.Tu poslední kytičku jsem měla také, ale bagr mi ji zničil a snad mi později někdo podaruje kousek.O jedné zahrádce nedaleko vím, poprosím je.Slimáky sbírám ( když někde jsme ) do igelitového sáčku a zavážu a vyhodím do popelnice.Každý den to oběhnu a je od nich pokoj.
    Moc ráda prohlížím blogy, kde jsou zahrady. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, snad až dojezdí bagry, budeš mít kousek, kam si kytičky vysázíš. Kdo by chtěl pod oknem jen parkoviště...
      Moc tě zdravím a děkuji, H.

      Vymazat
  15. Helenka,
    rada som sa prešla Tvojoz záhradou, je nádherná aspoločník dokonalý.
    Pekné dni,
    A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Adinko, děkujeme za pochvalu! Aaron si zahradu umí užívat :o)
      Měj hezké letní dny, H.

      Vymazat
  16. Helenko, máš krásné hortenzie, netřesky, zahrádku a Aarona. Taky jsem ráda, že máme zahrádku. Sice malou, ale stačí. Na práci určitě...Ahoj Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leničko, já jsem skoro ráda, že je malá, víc bych teď asi nezvládla...
      Moc děkuji a zdravím, H.

      Vymazat
  17. Helenko, krásná prohlídka zahrady. I u nás to na zahradě kvete, a tak si to užíváme. Letos mi vykvetlo spoustu netřesků a ty pak musejí pryč. Máme jich ale dost a oni se docela rychle množí, takže žádný problém. Měj se fajn a užívej si na zahradě i v bazénu 😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evičko, moc děkuji! Máš pravdu, kvetou netřesky za chviličku nahradí nové kousky.
      I tobě přeji krásné léto. Helena

      Vymazat
  18. Helenko, hortenzie máš výstavní. Ale i ostatní trvalky jsou moc pěkné a určitě ti zahrada přináší velké i malé radosti. To je hlavní.
    Přeji ještě spoustu krásných kytiček. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, děkuji, když se zahradě daří, je to skutečně potěcha...
      Měj příjemné dny, H.

      Vymazat
  19. Helenko máš moc krásnou zahrádku,♥♥ a letos ti slimáci to je nekonečný boj :o( až se mě někdy chce brečet.Krásný večer měj ♥

    OdpovědětVymazat
  20. Helenko, máš nádherné hortenzie:-) mě už taky vykvetly růžové, ale nikdy je nemám tak vysoké,asi přes zimu dostávají záhul v podobě třeskuté valašské zimy a jsem ráda, že vůbec přežijou a vykvetou. A rajčata máš tedy ukázkové, já ty moje mám letos na balkóně a jak jsme byli v Chorvatsku, tak mi je tchýňka poněkud zanedbala, že shodily květy a málem chcíply:-( hold není nad vlastní péči. Aron je teda skvělý parťák:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko, hortenziím se u nás daří navzdory mé (ne) péči.
      Z rajčat jsem mile překvapená. Plodů je fakt hodně, začínají dozrávat, s těmi z obchodu se to nedá rovnat...Určitě se vzpamatují i ta tvoje.
      Aaron je moje zlato :o)
      Měj hezký letní večer, H.

      Vymazat
  21. To byla hezká procházka. Nejen zahrada je krásná, taky Aaron je kouzelný. 🙂
    Hezký den.

    OdpovědětVymazat
  22. Helenko, je to oáza..Krása veliká
    Taky se doma kochám, taky denně večer bojují se slimáky...ale stojí to za tu zelenou a barevnou radost. Měj se moc hezky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko, děkuji!
      Co naděláme, budeme bojovat dál...
      I ty se měj moc hezky, H.

      Vymazat
  23. Nedivím se))) krásná zákoutí máš.
    Zdravím z dovolenkování)))

    OdpovědětVymazat
  24. Helenko, krásné hortenzie a ty zahradní schody, aach. Aronek je krásný. Na slimáky doporučuji granule, bez milosti je tím hubím... Měj se krásně. P.S. ty rajčata máš teda nádherný. Dana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Danuško. Pochvala od tebe je jako pohlazení! Ty schody mám moc ráda. Modré granulky taky používám, bez nich by to fakt nešlo...
      Ještě jednou děkuji a zdravím, H.

      Vymazat
  25. Helenko, vím, co znamená radosti ze zahrady, i boje se slimáky:-). Krása. Hortenziim se u vás daří, já mám jednu krásně olistěnou, ale nemá žádný květ. Užívejte léta dosyta. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko, kdysi někdo radil hortenzii přesadit, když nekvete. Vlastně i ta moje je mé mamky, protože jí taky roky nekvetla.
      I tobě přeji krásné léto. H.

      Vymazat
  26. Krásná zahrada, Helenko.
    Přeju prima víkend.

    OdpovědětVymazat
  27. Ahoj Helenko,
    ty máš tak krásnou zahradu, neuvěřitelně se mi líbí:-)
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko, moc děkuji. Potěšila si mě, ale jsou na ní kouty, které potřebují vylepšit. Zahrada je prostě nekonečný proces.
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  28. Sama nejsem žádný zahrádkář, ale cizí dílo obdivuji vždycky ráda. A tady rozhodně je na co koukat :-) Krásná práce!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji, Marie Veroniko. Stále je co zlepšoval...
      Přeji příjemný den, H.

      Vymazat