...pro Elišku, Honzu a prostě léto...

neděle, července 28, 2019


Příjemný večer, vážení!

Dnes si trochu oddychneme od cestování. Chci vám ukázat polštář, který jsem už před nějakým časem háčkovala pro princeznu Elišku. No dobře, princezna to není, ale je to báječná slečna. Svěle odmaturovala, dostala se na VŠ (a ne jednu) a ještě měla narozeniny - prostě jsem jí chtěla udělat radost.


Použila jsem měkoučká klubka bavlny v jemné růžové, začala jsem podle vzoru na krajkový čtvereček (najdete ho na mém Pinterestu) a pak už jsem požadovanou velikost doháčkovala podle fantazie.


Krajku jsem našila na bílý povlak (myslím Tesco).


Polštář vznikal na začátku léta ve společnosti keře překrásných pivoněk od mé mamky.
Ty už dávno odkvetly, máme léto v plném proudu.


Každý si ho užívá jinak. Aaron je schopný ležet třeba v pravé poledne u bazénu na naší maličké chorvatské pláži. Ty kameny jsou rozpálené tak, že bych na ně bosou nohou opravdu nestoupla...


Pak se stočí třeba na skruž od studny... On si pohodičku udělat umí :o)


Já jsem si dnešní dopoledne opravdu naplno užívala v kuchyni. Z malého sousedovic chlapečka Honzíka je Honza - čerstvý dospělák. A tak vzniklo další číslo...



Tyhle dorty jste u mě už viděli, dnes jsem zkoušela krom osvědčeného krému z mascarpone, pravé vanilky a šlehačky i krém se slaným karamelem.
Byl skutečně vynikající, a tak jdu napsat recept, aby ho zase někam nezasela...

Krém se slaným karamelem

150 g třtinového cukru pomalu rozpustíme, až se vytvoří karamel. Ten opatrně zalijeme 250 ml smetany na šlehání a velmi zvolna zahříváme a mícháme, až se karamel ve smetaně rozpustí. Osolíme podle chuti. Já použila mořskou sůl fleur de sel. Krém necháme vychladnou a pak prošleháme s 200 g  změklého másla, které postupně přidáváme.
Měl velký úspěch.


Loučím se, přeji krásný večer a pohodový letní týden!


Vaše Helena

You Might Also Like

40 komentářů

  1. moc pěkná práce,háčkování, pečení..slaný karamel měl u nás velký úspěch, měj hezké dny Sv.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Světlanko, děkuji za pochvalu a přeji krásný den. Slaný karamel je prostě dobrota, co si budeme povídat...:o)
      Moc zdravím, H.

      Vymazat
  2. Tak zase ten tvůj výborný dort, krásné háčkování a pejsek je boží:)))
    Hezké pokračivaní léta plného zážitků.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo, loni jsem dělala jeho bráchovi 15, tak jsem ani Honzu nemohla ošidit :o)
      Aaron je naše zlatíčko :o)
      Evi, moc děkuji a zdravím, H.

      Vymazat
  3. Heleno, krásný polštář, ten určitě udělal radost. A dortík vypadá taky dobře

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, udělal a pak jsem měla radost i já!
      Děkuji a přeji krásný den, H.

      Vymazat
  4. Ahoj Heli,
    polštářek pro princeznu je hezký a něžný!!
    Aronek si užívá léto po svém...Barry taky leží na tom vedru- kolikrát si říkám,
    jak to může vydržet...:o))
    A osmnáctka - ta se povedla- to je vidět!

    Ještě musím napsat ke třetímu dni v Londýně- prostě skvělýýý♥

    Měj se moc hezky v novém týdnu Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaru, moc děkuji za pochvalu!
      Pejsi se vyhřívají, někdy fakt na hrozném vedru, ale pak šup do chládku a stínu...
      Čerstvého dospěláka jsem překvapila, pochutnával si, to byla radost....
      A Londýn - třetí den teprve bude, musím se prokousat fotkami, takový dárek si zasloužil samostatný příspěvek - děti jsou super!
      Pa, H.

      Vymazat
  5. Krásný polštářek jsi uháčkovala. Jsi šikulka....posílám pozdrav s přáním příjemných dní.Jara

    OdpovědětVymazat
  6. Helenko, je vidět, že tebe ani ty horka nezastaví...jsi velká šikulka.
    Pohlaď toho vašeho opalovacího fešáka a užívejte každý letní den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko, děkuji, ono někdy prostě není zbytí...
      Pohlazení vyřízeno, musím jít, domáhá se snídaně :o)
      Měj hezký den, H.

      Vymazat
  7. Helo, polštářek je moc pěkný. Dík za recept. Dort vypadá také moc dobře. Hezké léto přeje Marie.

    OdpovědětVymazat
  8. Helenko, ten polštářek to je nádhera. Kochala jsem se. Ten dort vypadá úžasně. Měj pěkný nový týden.

    OdpovědětVymazat
  9. Krásný polštářek- prostě pro princeznu. A dort vypadá hodně dobře, že udělal radost se vůbec nedivím.
    Hezké dny Tobě a Tvým blízkým a samozřejmě je přeju i Aaronovi :-) !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  10. Helenko,polštářek je nádherný a dcerce za takové úžasné výsledky udělal velkou radost a tak to má být.Musím se podívat na tvůj Pinterest,slaný karamel,to si vůbec neumím představit.Ale čeká mě výroba dvou dortů,pro nejmladší vnučku a vnukovu přítelkyni,které mají obě v srpnu narozeniny,tak bych se měla trochu ukázat.A Aaronek to je zlatíčko.Oni si najdou vždy,co je pro ně nejlepší.
    Přeji krásné letní dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, moc děkuji, i když polštářek nebyl pro mou dceru (ta už má několik let VŠ za sebou), ale pros mou "adoptivní" neteř - dceru mé kamarádky :o)
      Jestli si ještě neochutnala slaný karamel, doporučuji zmrzlinu v nějaké dobré cukrárně, aby si poznala tu chuť. Zatím neznám nikoho, komu by nechutnal. Ten kontrast karamelu a trochy soli je úžasný. Když jsem včera viděla ty buchty, dorty se ti určitě povedou!
      Moc děkuji a přeji hezké dny, H.

      Vymazat
  11. Helenko, polštářek nádhera. Aronek byl v minulým životě asi jogín, ne? :-). Karamelový dort zkusím určitě, neb ho všichni milujeme. Hezký týden. Pa Dana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Danuško, děkuji moc! Jogín, no nevím, je pravda, že někdy má polohy, které fakt nechápu :o)
      Krém byl skutečně skvělý, pochutnáte si!
      Měj hezké dny, H.

      Vymazat
  12. Helenko,
    ty víš, vždy čím své okolí potěšit !
    A Aronek je skoro jako ty naše adoptované kočičky, někdy leží nehnutě na slunci a jindy se schovávají pod keře do stínu .
    Moc mě baví je pozorovat, jakou si dělají pohodu, někdy bychom si z nich měli vzít příklad !
    Měj krásný celý týden!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Snažím se, Ilonko!
      Je pravda, že Aaron si pohodlíčko skutečně udělat umí, neošidí se :o)
      Pohodu a klid přeji i tobě, pa H.

      Vymazat
  13. Helenko, já ty tvoje dorty miluji přes svůj monitor a to je nelze ochutnat. Přiznávám, že já prostě dorty neumím zdobit, v tom jsem naprostý neumětel. A tak je nerada i peču :o)). Občas se vybičuji, pravda. Ty tvé jsou prostě úžasné, ať sladké či slané.
    Polštářek s krajkou jako vždy krásný, mám jej na dlouhém seznamu co si chci vytvořit.
    Měj krásné léto.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, to si mě opravdu potěšila, ale já jsem na tom stejně, jako ty. Kdybych chtěla ozdobit dort klasicky, byla by to fakt hrůza!!! Proto volím trochu netradiční kousky, pak není s čím porovnávat :o)
      Moc ti děkuji za milá slova a přeji krásné léto!
      H.

      Vymazat
  14. Já tedy žasnu ... jste neuvěřitelně šikovná. Ten dort, to je lahoda jen se podívám na fotky! Hned bych se do něj pustila. Mimo to - zbožňuji fotky přírody a zvířatek, a to se už v blogovém světě jen tak nevidí :)
    Přeji krásný den!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, Markét, moc děkuji! Až se červenám!
      Opravdu děkuji za milou návštěvu!
      Přeji hezké letní dny, H.

      Vymazat
  15. Helenko, krásný polštářek, opravdu takový něžný.
    A 18 nemá chybu, jsi opravdu šikovná ve všech směrech!
    Aaronek je miláček, jak to pejsci umí.
    Krásný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko, ty umíš potěšit!
      Moc děkuji za sebe i Aarona a přeji hezký den, H.

      Vymazat
  16. Já bych také chtěla odmaturovat, dostat se na několik VŠ a pak si lehnout se zavřenýma očima na ten luxusní polštářek a abych to doplnila, přikousla bych kus dortu a víš co, ještě jeden a kafíčko :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simi, s první částí nepomůžu, ale když dáš vědět, že se zastavíš - napeču a polštářků máme taky dost :o) Jo, a kafe vařím dobrý!!!
      Pa a děkuji! H.

      Vymazat
  17. Helenko, všechny tvé výtvory jsou dokonalé, nádherné. Věřím, že obdarovaným udělaly radost. A Aaronek je zlatíčko, opravdový pohodář. Stejně jako naše Terri. Ti bíglové mají takové rozkošné čumáčky, viď?, jsou k sežrání.
    Přeji hezké dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, moc děkuji, ale nepřeháněj, dokonalé to rozhodně není!!!
      Ano, bíglové se umí vlichotit a udělat si pohodlíčko - s tím jejich pohledem jim ledasco projde...
      Přeji hezký den, H.

      Vymazat
  18. Krásny vankúšik Helenka! Tie háčkované majú svoje čaro i po rokoch ... Pozdravujem, Marta!

    OdpovědětVymazat
  19. Helenko, polstar je kus umeni v mych ocich, musi to byt velmi pracne. Verim, ze udelal radost, stejne jako dort. Ten karamelovy krem zni bajecne, verim, ze i tak chutna. Nas porad jeste maly Honzik bude slavit za tyden, tak bych to hned mohla prubnout:-). Dekuji a hezky den. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko, děkuji, chvilku to trvá, ale je to můj relax, tak to tak neberu.
      Pokud máte rádi slaný karamel, krém vyzkoušej, sklidil skutečně veliký úspěch! Snad ho ocení i malý Honzík :o)
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  20. Helenko mila tvé tvořeníčko je pokaždé tak úžasné a dokonalé. Věřím, že princezně udělal velikou radost tak jak mňam dort..a moc děkuji za slaný karamel, na něm totiž ujíždí náš Ondrášek 😊.. krásné dny ti přeji a posilam mnoho pozdravů. Z💙

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeničko, moc děkuji za milá slova a přeji jen a jen krásné dny, H.

      Vymazat