...dvě M...

neděle, května 19, 2019


Příjemný nedělní večer, vážení!

Ještě se vrátím k naší cestě do Katalánska. Tentokrát si vyjedeme za Barcelonu, do hor, respektive do hor a stejnojmenného kláštera. Vítejte na Montserattu. Víc než 1.000 let staré opatství a poutní klášter  s všude přítomnou kulisou vysokých hor je naprosto impozantní a doporučuji ho k návštěvě i bezvěrcům.


Fotek tohoto místa jsem před návštěvou viděla moc, ale stále jsem si ten prostor neuměla představit. 
Je to vlastně takové město. Opatství, klášter, bazilika, nejméně dva hotely, obchůdky, kavárny, zahrady a pěšinky do hor. Také lanovka ještě víš a zubačka dolů do vesnice.
A škola. Ano - slavná Escolania de Monstserrat. Je internátní, pro chlapce od 9 do 14 let. Krom klasického a velmi kvalitního vzdělání je nutné hudební nadání. Chlapci zpívají ve světoznámém sboru a naučí se hrát na dva hudební nástroje. Kromě soboty je můžete každý den ve 13 hodin slyšet.


Teď stojíme na nádvoří a vcházíme do baziliky. Najdeme to směs goticko - renesanční architektury.
Tu původní zničily napoleonské armády.


Ve světlém výklenku nad oltářem uvidíme Černou madonu. Zjevila se tady ve 12. století, nebylo možné s ní pohnout a tak se kolem postavil benediktinský klášter - tak praví pověst :o)



Tento zázrak jsem přivedl a stále ještě přivádí nespočet poutníků. Byl mezi nimi třeba papež Benedikt XIII., Kryštof Columbus i Miguel de Cervantes. Dokonce hráči FC Barcelona jsem každý rok vyběhnou s prosbou o úspěšnou sezónu :o)





Po kopcích jsme nelezli, ale procházku po úpatí protějšího kopce jsme si dopřáli - ty výhledy...
Je to naprosto úžasné místo, jsem moc ráda, že jsem ho mohla navštívit.


A to už jsme zpět v Barceloně a dojde i na druhé M. - Joan Miró.
Světoznámý malíř, sochař a keramik.
Nedaleko od hotelu jsme měli knihovnu a park po něm pojmenovaný



a v něm stojí jeho nejrozměrnější dílo - 22 metrů vysoká Žena s ptáčkem. Byl by hřích tam nezajít...


A tím se asi definitivně loučím s Katalánskem a Barcelonou. Doufám, že jsem vás nezahltila. Je to víc jak měsíc, co jsem tam byla a úžasný pocit stále přetrvává...

Mějte krásný večer a pohodový vstup do nového týdne.

Moc vás zdravím!
Vaše Helena



You Might Also Like

38 komentářů

  1. Helenko, krása. Určitě nezahltila, moc ráda prohlížím Tvé fotky a čtu Tvé komentáře. Kolik Ty máš vědomostí. Smekám a přeji hezký týden. Pa D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Danuško, moc děkuji! Já hluboce obdivuji tvé znalosti rostlin!
      Měj hezké dny, H.

      Vymazat
  2. Helenka,
    opäť nádhera, krásne fotky s výkladom, akoby som tam bola... nádhera, snáď sa tam raz dostene aj ja /my/.
    Aby som nezabudla, ďakujem za milé a krásne darčeky, veľmi si ma potešila.
    Pekný večer a úspešný týždeň, pá
    A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Adinko, určitě doporučuji, je to moc krásné místo Evropy.
      Jsem ráda, že obálka v pořádku dorazila.
      Přeji hezké dny, H.

      Vymazat
  3. Heleno, to musel být moc pěkný výlet. Klášter a okolo ty skály... Fakt nádhera.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
  4. Helenko, díky za krásnou reportáž. Kochám se. Měj pěkný den.

    OdpovědětVymazat
  5. Helenko, je to krása, stejně jako tvoje minulá reportáž. Klidně přidej ještě jednu, tohle nemůže nikoho nudit :)
    Měj prima dny, Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Peti, moc děkuji za tvá milá slova! Uvidíme, fotky mi rozhodně nedošly :o)
      Měj hezký den, H.

      Vymazat
  6. Helenko,nádherné,jak fotky,tak poutavé vyprávění.Musí to být zážitek,klášter a ještě s kulisou hor. Díky.Hezký den přeji

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, moc děkuji. Ano, byla to nádhera, moc ráda budu vzpomínat.
      Přeji hezké dny, H.

      Vymazat
  7. Helenko, obě M jsou nádherné !
    A já už se moc těším na středu a vyprávění naživo :-)
    Měj krásné pondělí !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko, děkuji!
      Včera jsem snad něco probrali, jako vždycky to bylo moc hezké a moc rychle to uteklo.
      Přeji klidný den, H.

      Vymazat
  8. Helenko, to je nádhera. Klášter je posazený na úžasném místě a Tobě se ho podařilo skvěle nafotit. Místo neznám, takže děkuji za osvětu.
    Přeji krásné dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, moc děkuji. Od tebe je pochvala nesmírně cenná!
      Měj hezké dny, H.

      Vymazat
  9. Helenko, krásných fotek z úžasných míst není nikdy dost.
    Krása, ten klášter je dokonalý skvost.
    Moc děkuji za další výlet.
    Měj se skvěle i doma ;-).

    OdpovědětVymazat
  10. Heli, vďaka za fotky. Kláštor má svoju vnútornú silu.Toto úžasné, ohromujúce miesto som navštívila veeeľmi dávno, boli sme tam partia kamarátok. Fotilo sa ešte klasicky. Zverila som jednej výmenu filmu. Neviem, ako sa jej to podarilo, ale do foťáku dala už nafotený film, takže z obrázkov nebolo nič. Ale krásne spomienky zostali...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, to byla pro mě vždycky černá můra... Aby se fotky uchovaly...
      Máš alespoň důvod, proč se vrátit.
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  11. Tohle jsou zážitky na celý život, Helenko. Fascinuje mě váš výběr destinací, máte opravdu úžasný vkus, jsou to místa, které mají velkého ducha.
    Jindra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jindřiško, vůbec nevím, co mám napsat. Moc děkuji, moc si tvých slov vážím!
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  12. To je nádherné místo, krásné stavby, zajímavá je ta klenba uvnitř. Je to opravdový skvost.
    Oblouky mi tak trochu připomínají hrad Oybin, i když tam je to už udržovaní zřícenina hradu, tady jsou ty klenby zdravé. Je to opravdu krása. Díky za krásné čtení i podívanou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, kochali jsme se. První dojem byl skutečně dechberoucí...
      Na hrad Oybin se chystám, moc bych ho chtěla vidět, snad se mi to povede.
      Děkuji za tvá slova!
      Pa, H.

      Vymazat
  13. Zahltit krásou ... to já ráda !
    Je to impozantní podívaná, jsem bezvěrec, věřím jen na své já, přesto vždy když vidím krásu, padnu na zadek / proto jí mám placatou :-) / Myslím, že krásu sakrálních staveb dokážeme ocenit všichni a pro mne bonus, ráda bych si Barcelonu vyšvihla do svého cestovního deníku, tak veliký dík.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simi, i já se něčím takovým nechám ráda zahltit... je to úchvatná podívaná!
      Barcelona rozhodně stojí za vidění, a nejen ona...
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  14. Helenko milá určitě víš co napíšu ...
    Kochám se a toužím :-). A to prý stačí,aby se sny vyplnily.
    Moc děkuji za nádherné fotky a vyprávění. Jsi úžasná průvodkyně.
    Posílám pozdrav a měj se moc krásně. Z♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeničko, já věřím, že se ti tvá touha změní v realitu.
      Děkuji za milá slova i pochvalu a přeji hezké dny, H.

      Vymazat
  15. Helo, to je nádhera. Krásná reportáž i foto, opět jsem se poučila. Díky. M.

    OdpovědětVymazat
  16. Helenka ďakujem za krátky návrat na moje obľúbené miesto ... už som raz vyhlásila, že vždy keď pôjdem do Barcelony, Montserat neobídem a stále na tom trvám! Úchvatné miesto, úchvatná atmosféra a presne ako píšeš, dostane aj neveriacich!!! Škoda že sa Tvoja Barcelona končí, krásne sa spomínalo, ďakujem ♥♥♥ Marta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, děkuji za milá slova a za tebe i sebe doufám, že cesta do Barcelony nebyla naše poslední...
      Přeji hezký den, H.

      Vymazat
  17. Helenko, to je neskutecna krasa a co teprve realita. Ta poctiva prace a na druhe strane snaha vse dochovat pro dalsi generace. Z fotek je znat, ze se Spanele o sve klenoty staraji. Hezky vecer. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko, ano, vlastně všechno, co jsem navštívili je v perfektním stavu. Velký rozdíl třeba od Kréty, tam kláštery mniši udržují v chátrání, bez jakékoli finanční podpory.
      Měj hezké dny, H.

      Vymazat
  18. Helenko, děkuji za vzpomínku a připomenutí, že v Montserattu jsem byla. Je tam opravdu krásně, ale už je to tolik let, že jsem málem zapomněla.
    Měj krásný víkend. Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivuško, tak to jsem moc ráda, že jsem ti ten zážitek připomněla...
      Pa, H.

      Vymazat
  19. Helenko nádhernéééé!Moc zdravím Věra

    OdpovědětVymazat