...rande v Praze...

neděle, července 22, 2018


Krásnou červencovou neděli všem!

V posledních dnech nás s mužem pracovní povinnosti zavedli každého někam jinam, tak abychom se vůbec viděli, pozval mě v úterý na rande. V Praze :o)
Čekal na mě na nádraží a hned hlásil překvapení. Musím říct, že úžasné! Otevřenou Jezuralémskou synagogu.




Nemusí vás zajímat ani židovství ani celá kultura, stačí, když vás nenechá chladnými něco mimořádného, krásného.
Synagogu navrhl vídeňský architekt Wilhelm Stiassny v maurském stylu s prvky vídeňské secese. Půdorysně i svých členěním vychází stavba z o něco starší synagogy Polnische Schul, kterou postavil ve Vídni. Podívat se na ni bohužel nemůžeme, byla zničena 1938 za tzv. Křišťálové noci.



Tak se pokochejte, stejně jako já...




Najdete tu na panelech zajímavé informace o židovských památkách v Čechách, o historii stavby a judaismu vůbec.
Milým překvapením bylo na tuto dobu velmi nízké vstupné (80 Kč) a možnost fotografování.


Kam vedla naše další cesta myslím nemusím zdůrazňovat. Kampa, Werichova vila, kavárna, skvělé zákusky a naprosto úžasná zmrzlina, milý personál... Jo, a krásně tam hrajou - Ježkovu hudbu.



Poslední zastávka - od Werichovy vily jen maličký kousek - Sovovy mlýny.


Nalákala mě recenze na výstavu fotografií Cecila Beatona, fotografa královen. Nádhera! Opravdu doporučuji. Najdete tu fotky nejen britské královské rodiny, ale třeba i Grety Garbo, Pabla Picasa nebo Micka Jaggera. Královnu Alžbětu II. najednou uvidíte nejen jako panovnici, ale jako ženu, matku, smutnou, zasněnou, šťastnou...


Fotit se zde nesmělo, až na tento skromný vozíček britské královny :o)


Tak to bylo naše rande v Praze. Je doba výletů, třeba někoho z vás inspiruji.

A přidám ještě jeden typ. Kino. V pátek jsme byli na Mamma Mia! Here we go again.
Kritici ho tedy parádně strhali. Ambice na Oscara a strhující uměleckou hodnotu určitě nemá. Ale pokud máte rádi písničky Abby, líbí se vám pánové Firth, Brosnan a Skarsgard, pokud vás už prvním filmu nadchla Amanda Seyfriend a líbí se vám bezprostřednost Lily James (Panství Dowton), obdivujete nestárnoucí Meryl Streep, chce se zasmát i brečet dojetím (těžko říct, v jakém poměru), jděte do kina. 
Naprosto mě dostalo i celé výtvarno filmu. Ať už kostýmy nebo hotel na řeckém ostrově. Ty barvy, to je nádhera!

Tak a už končím a letím dokončit oběd.

Mějte se nádherně!
Vaše Helena


You Might Also Like

38 komentářů

  1. Helenko, nádhera. Je krásné, jak nás vzděláváš. Synagoga je naprosto úžasná a Werichova vila - už jsem o ní slyšela. O kině zauvažuji a přeji Ti hezký týden. Dana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Danuško, děkuji! vzdělávám i sebe a snad nenudím!
      Měj hezké dny, H.

      Vymazat
  2. Helenko, hezky si s manželem randíte. Procházka Prahou byl skvělý nápad a Synagoga i fotky jsou nádherné. Na film Mamma Mia 2 se moc těším, snad se na něj do kina dostaneme.:o) Nejlépe, až bude škaredě.
    Přeji příjemné dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, moc děkuji, to abychom se vůbec viděli :o)
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  3. Zdravím Heli ....synagogu znám, je nádherná....Werichovu vilu a mňamky v ní též...na kino se chystám...a o výstavě porozmýšlím. Díky za její tip. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, já vím, myslím že jsem u tebe nějaký dortík od Ivety F. viděla :o)
      Výstava je moc hezká!
      Pa, H.

      Vymazat
  4. Jsem ostuda, ale byť rodilý pražák, který z města téměř nevytáhne paty, Jeruzalémskou synagogu znám pouze z ulice. Na konci školního roku byla Klára se školou na prohlídkách synagog a to jsem si uvědomila, jakou obrovskou díru mám.
    Krásné letní dny, Helenko.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ali, ono to tak je, že roky kolem něčeho chodíme a nic... Synagoga je opravdu nádherná!
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  5. Připomněla jsi mi, že bych už se konečně mohla do Werichovy vily podívat, když to mám z práce za rohem...
    Hezký den, Heleno

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni, to tedy pracuješ na nádherném místě! Kávu tam vaří moc dobrou!
      Pa, H.

      Vymazat
  6. Opět krásný výlet do Prahy. Už se těším na září, že se ně něco dle Tvého tipu podívám. M.

    OdpovědětVymazat
  7. Helenko, já chci taky rande:o))...musím napsat, že se mi vaše procházení moc líbilo a jsem ráda, že jste mě vzali na chvilku na rande s sebou.. synagoga, kavárna, výstava i pozvánka do kina, super! Užíváte víc než my za velkou louží..prostě v tom to není...měj se moc krásně a těším se na další tvůj příspěvek..Inka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Inko, ono to bylo opravdu proto, že bychom se skoro neviděli, a takhle hezky to dopadlo! Bylo to opravdu moc krásné odpoledne!
      Mávám přes oceán! H.

      Vymazat
  8. Jejky Helenko to bylo úžasné rande. Opět moc děkuji za nádherné tipy a fotky.A moooc se těším a ty víš nač 😊. Posílám mnoho pozdravů,paa ❤

    OdpovědětVymazat
  9. Máš báječného muže Helenko, on ví čím tě potěší. Díky tvým fotkám jsem se pokochala, ale na ten zákusek a kávu bych si s chutí zajela hned :o).
    Měj krásné letní dny.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, opravdu mám! Hodně pracuje, ale snaží se najít čas i pro nás dva.
      Werichova vila je opravdu mé milované místo, už jsem ani nedoufala, že se dočkám jejího otevření, tak jsem moc ráda.
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  10. Helenko, do Prahy se dostaneme málokdy, většinou jen projíždíme. Nějak intuitivně se jí vyhýbáme a hledáme spíše místa, kde je málo lidí. Ale asi je to chyba, o mnoho krás tím pádem přicházíme.
    Mama Mia 1 se mi líbila moc, ty písničky zbožňuju. Na dvojku si zajdu ráda :)
    Měj se krásně, Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Peti, ani my davy nevyhledáváme, ale Prahu máme rádi. Překvapivě - v syngoze s námi byla ještě jedna dvojice a dvě Angličanky, v kavárně jsme si sedli hned a plno nebylo a na výstavě bylo taky jen pár lidí - měli jsme štěstí, davy se konaly jen na ulicích...
      Ať se ti kino líbí!
      Pa, H.

      Vymazat
  11. Tak na tohle rande bych sla hned taky. Tedy s mym manzelem, samozrejme, ale synagoga je velike lakadlo, nadherna, dekuji za fotky. Kavu ve W vile bych rada, mam to na seznamu, snad brzy:-). Mej se, Helenko. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :o) Marcelko, to je jasné! Jistě vám brzo taky výlet vyjde!
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  12. Fotky synagogy jsou krásné Helenko, ale ta atmosféra uvnitř musí být nezapomenutelná. Díky, že jsi mi připomněla, že Kampu, Werichovu vilu, ale taky Lennonovu zeď mám ještě letos v plánu navštívit. Tak snad se to povede.
    Mamma mia jsem po dlouhé době nedávno opět zhlédla a zase jsem se u toho skvěle pobavila. Takže na dvojku bych klidně šla.
    Měj se fajn
    Henrieta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Henrietko, Praha má prostě kouzlo, které se jinde těžko hledá! Nepřestane se mi líbit, nepřestane mě udivovat.
      Film je trochu jiný, než jednička, ale opravdu nelituji, že jsem šla.
      Přeji krásné dny, H.

      Vymazat
  13. Synagoga je opravdu nádherná. Vůbec ta místa v Praze neznám. Kéž bych si ji uměla taky takhle užít, mě vždycky odradí to množství lidí. Výstava musela být zajímavá, kouknu na net, co je to za fotografa.
    Měj krásný týden, pa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dý, jak už jsem psala Petře v komentáři - na všech místech jsme byli téměř sami, davy byly jen na ulicích.
      Fotky jsou opravdu nádherné, doporučuji.
      Měj hezké dny, H.

      Vymazat
  14. Helenko, nádhera. Tam jsem nikdy nebyla. Měj se krásně.

    OdpovědětVymazat
  15. Tak já mám rande v neděli s mými dvěma kamarádkami, se kterými se vídám právě v Praze, protože jsme každá z jiné části republiky, ale srazy jednou za měsíc nebo dva dodržujeme.
    Velice často chodíme podobnou trasu včetně kávičky a nějaké výstavy, naposledy to byl Manolo Blahnik.
    A tak jsi mne navnadila dostatečně, abych si ten výlet užila a těším se už nyní.
    Krásné dny, pokušitelko !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simi, tak to mám radost. Máte moc hezkou tradici, botičky byly hezké, fotky jsou taky :o)
      Přeji hezké dny a krásně vydařený výlet. H.

      Vymazat
  16. Prima rande. Moc ráda jsem se podívala na Tvoje fotky. Do Prahy jezdím dost málo.
    Díky za tip na film. Mamma Mia l jsem viděla, takže proč nevidět i dvojku, že?
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  17. Ahoj Heli,
    to bylo ale krásné rande!!
    Synagogu i vilu znám-(ty mňamky teď už k ní patří...:o)
    Na Mama Mia II se moc těším, občas si pouštím jedničku- ty barvy- ano!!! A vůbec...
    nějak letně nestíhám, tak chválím "15" a "21"- moc se Ti povedly- my s kamamrádkou máme uložené již delší dobu obrázky z Pin- takové ty krásné ovocné, naše kamarádka bude mít v srpnu "48"- dost složitá čísla :o))) ale asi to pojmeme jako nepečené- drž nám palce!!!
    A výlety jsem si s tebou užila...
    měj se krásně Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaru, děkuji, užila jsem si ho!
      Filmy se mi líbily oba, i když je každý trochu jiný, dvojka hodně, hodně dojemná (jsem plačka...)
      Dort se určitě povede, dala jsem to na poprvé! Taky se mi moc líbí ty ovocné, květinové, ale Adam je víc na čokoládu než na ovoce :o)
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  18. Veľmi milé pozvanie na rande :-). Takéto drobné radosti spríjemnia stereotyp všedných dní. Pozdravujem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, Moni, potěšilo mě to a bylo to moc krásné odpoledne.
      I já tě zdravím! H.

      Vymazat
  19. Jeeej, tak konečne niečo poznám, v Jeruzalemskej synagóge som bola pred týždňom, 20. 8. 2018 :) Naozaj nááááááááááááááááádhera!!! Marta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, to jsem ráda, že se ti taky tak líbila! Nemůžu na ni zapomenout!
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat