...ohlédnutí za Velikonocemi...

středa, dubna 19, 2017


Krásný večer všem!

Ano, i u nás byly Velikonoce. Nestíhala jsem vás sice informovat, ale myslím, že všechno proběhlo ke spokojenosti všech zúčastněných.
Napekla jsem jidášky, letos ve tvaru uzlíků. Dokonce dvakrát, jednou bylo málo...


I mazance. Deset jich bylo :o) Pro rodinu, kamarády... fotka ani jedna :o) A nádivku, to je jasné!
A pak i beránek. U pečení jsem vzpomínala, forma je po manželově babičce, ta moje bábinka měla beránka vždy pokrytého maličkatými sněhovými pusinkami, měl červenou mašli a kousek asparágusu v tlamičce.



Koleda letos s ušáčky,


vajíčka tradičně barvená v cibulových slupkách.


A došlo i na kulturu. I koncert ve Smiřicích je vlastně už tradice. Všichni účinkující byli opravdu skvělí!


Svůj díl na krásném zážitku má nepochybně i prostředí - Zámecká kaple Zjevení Páně je barokní skvost, možná od Dienzenhofera, možná od Santiniho. Je velice cenná nejen stavebně, ale i pro ojediněle kompaktní, slohově jednotný interiér.


Hlavní oltář - Klanění králů od Petra Brandla...
A na takovém místě zněl Bach,Verdi, Bizet, Händel...
Těžko vyjádřit mé pocity, když zaznělo například Bachova Air. Dovolím si snad parafrázovat slova Jaroslava Seiferta, která tam díky Miroslavu Táborskému také zazněla: ... odkud ta hudba byla nevím, ale ze země to nebylo...


Velikonoce byli hodně i o setkávání u stolu - s rodinou, přáteli. Jsem vděčná za každou takovou chvíli.


A i venku jsme byli hodně. Nakonec nebylo tak špatné počasí... Navzdory zimě, která přišla, sakury kvetou! Ulice vypadá jako z cukrové vaty...


Tak, to byli naše Velikonoce.
Doufám, že i vy jste je prožili v klidu a pohodě.

Přeji vám příjemný večer a pohodové dny!

Moc vás zdravím!
Vaše Helena

You Might Also Like

40 komentářů

  1. Helenko,
    užila si je parádně... beránek má krásný "kukuč"
    měj se krásně Věrka

    OdpovědětVymazat
  2. Úžasné. Ve Smiřicích jsem kdysi dávno byla na historické exkursi.
    Pa M.

    OdpovědětVymazat
  3. Myslím, že u vás Helenko byly svátky velikonoční pestré, tradiční, kulturní, radostné, se vším co radost přináší.
    Moc hezké. Ten počet mazanců mne dostal :o))).
    Měj moc hezké, i když chladivé, dny.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, děkuji! A ty mazance, tak nějak se to sešlo a já byla ráda, že chutnají!
      Hezký večer, H.

      Vymazat
  4. Helo, krásně jste si Velikonoce užívali. My je letos měli hodně veselé s Aličkou. Začíná chodit a tak to bylo v pokusu. Posílám pozdrav do Pardubic a přeju už konečně jaro. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Snažili jsme se, Maruško :o) nechce se mi věřit, že Alička chodí, vždyť si nám nedávno psala, že se narodila...
      Pa, H.

      Vymazat
  5. Helenka,
    krásnu Veľkú noc ste mali a to Tvoje pečenie nemá chybu :-)
    Prajem Ti krásne jarné dni,
    A.

    OdpovědětVymazat
  6. Mám stejnou formu na beránka. Taky po babičce:-)
    Hezký po velikonoční čas.
    Henrieta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Henrieto, jsem moc ráda, že jsem jí zdědila zrovna já!
      Hezké dny i tobě, H.

      Vymazat
  7. Skvělé.Beránek je povedený, u nás se nechtěl holomek vyklopit:-).Pohodové dny přeji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Věruško! To vyklápění je vždycky trochu napínavé, myslím, že loni jsem hlavičku urhla .o)
      Měj se hezky, H.

      Vymazat
  8. Velikonoce jste si krásně užili, ani kulturní zážitek nechyběl.
    Beránek je moc hezký a vajíčka se také povedla.
    Helenko, přeji krásné dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, moc děkuji za všechnu chválu a i tobě přeji hezké dny, H.

      Vymazat
  9. Helenko, vidím, že jste prožili příjemné Velikonoce.
    Měj se hezky, Jana

    OdpovědětVymazat
  10. Milá Helenko, krásně jste se měli.. Však jak vás znám u vás to jinak nejde 😉.Ty sáčky pro koledníky se ti moc povedly.
    Kulturní zážitek byl určitě také na jedničku a v tak nádherném prostředí.
    Posílám mnoho pozdravů a přeji krásné dny.Z❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Zdeničko, moc děkuji za krásný komentář, trochu přeháníš, ale je to milé!
      I já moc a moc zdravím, H.

      Vymazat
  11. Úplně bych, Helenko, zapomněla na ten asparagus. Ano, ten tam i moje babička dávala. Od příštích velikonoc jedině beránek s touhle kytkou. Děkuji za milé připomenutí :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, já vlastně taky, ale začala jsem vzpomínat a vybavilo se mi to...
      Měj se hezky, pa H.

      Vymazat
  12. Helenko, měli jste určitě pěkné svátky - máš krásného beránka, balíčky pro koledníky i prostřeno! Pěkný den, M.

    OdpovědětVymazat
  13. Helenko,svátky prožité se svými nejbližšími, něco dobrého pro všechny a procházka ...i na hudbu došlo. ..co více si přát, tak snad konečně slunečné, teplé dny:-)
    S pozdravem, Jitka

    OdpovědětVymazat
  14. Helenko, napeceno, navareno, nazdobeno - hezky u vas je. A kostel je tedy opravdovy skvost. Pekne dny, i kdyz trochu chladne. M.

    OdpovědětVymazat
  15. Heli, u Vás je vždy milo a útulno. Ty balíčky pro koledníky, tak to je bombastický, to mě rozsekalo :- ty jsi prostě dobrá !!! Škoda, že nejsem chlap, přišla bych na koledu, stačil by mě ten sáček fakt :-)Mějte pěkný víkend. Paaa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věruško, vždycky jistě ne, ale moc děkuji!
      Kdybych to věděla, nachystala bych ti taky jeden pytlík se zajíčkem :o)
      Měj se moc hezky, pa H.

      Vymazat
  16. Helenka tie jidašky vyzerajú veľmi chutne. Ja mám Veľkú noc ešte vždy, rodina je ešte u nás, pečenie -varenie na poslednú chvíľu. Patrím do skupiny čo polievačku, šibačku, nemusí, takže som rada že už je po tom. Prejem krásny víkend.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zitko, byly vynikající, vždycky zmizí skoro vlažné....
      Ani já nemám tyhle "radosti" ráda, Velikonoce beru jako důvod vidět se s rodinou a přáteli, udělat si výlet, posedět u něčeho dobrého...
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  17. Helenko dodržela jsi všechny tradice, Velikonoce jak mají být. Obdivuji tvých deset mazanců, to musela být fuška a malinko ti závidím tvůj kulturní zážitek. Věřím, že všichni obdarováný byli potěšeni - vždyť jsi vše vytvářela s láskou a to se pozná.
    Měj se moc hezky Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivuško, všechny jistě ne, ale snažím se, aby všechno nezapadlo...
      Moc ti děkuji za milá slova a přeji pohodové dny, H.

      Vymazat
  18. Ahoj Heli-
    je sice po Velikonocích, ale byly u Vás krásné.
    beránek je moc hezký, takový miloučký- ale už je určitě snědený!! :o))
    A ty mazance- ty joooo!!! to byla nadílka!!
    Fotky z kaple jsou skvostnéé- a musel to být i "sluchově" nádherný zážitek..
    Měj se moc hezky a bude už hezky!!??!!??!!
    Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaru, děkuji ti za milý komentář! Ty mazance tak nějak vyplynuly, dala jsem ochutnat a hned chtěli celý :o)
      Kaple je skvost sama o sobě a s hudbou... co ti mám povídat.
      Měj se moc hezky, pa Helena

      Vymazat
  19. Helenko, beránek je kouzelný .. taková pamětní forma, to je paráda ... hezky jsi velikonoce připravila, jako šikovná včelka .. a v tak krásné kapli to musel být velký zážitek ...
    Měj se moc hezky. Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jarko, ty mě tak chválíš... děkuji! Forma je opravdu památeční, jsem ráda, že ji mám zrovna já!
      Pa, H.

      Vymazat