...když se tak ohlédnu,...

středa, září 07, 2016


jsem vlastně spokojená!

Narodila jsem se milujícím rodičům. Je pravda, že můj život poznamenala a ovlivnila vážná nemoc zjištěná ve třech letech (a teprve, když jsem měla své vlastní děti pochopila jsem, co rodiče zažívali). Jistě i díky jejich přístupu a výchově jsem prožila šťastné dětství a vystudovala jsem více méně to, co jsem chtěla.


A pak jsem potkala Jeho! Velká J je opravdu na místě, pochopitelně jsem prožila i jiné lásky, ale on byl a je mužem mého života. Prožili jsme toho spolu opravdu hodně. Od bezstarostného bytí na letním táboře, kde jsem se poznali, po začátek 90. let, kdy založil vlastní firmu. Byl to velký krok do neznáma, ale vždycky jsem mu věřila, že nás (mě a děti) zabezpečí, že všechno dělá jen pro nás, že co si umane, za tím taky jde a dosáhne toho. Život je opravdu pestrý, chvíle štěstí se střídají s těmi smutnými, pocity euforie střídají dny plné beznaděje a smutku. Zvládli jsme toho spolu opravdu hodně. Postavili jsme dům, stáli jsem při sobě když umřel můj táta a později i manželovi rodiče, vychovali jsme děti... V životě je důležité vědět, že se máte o koho se opřít!


I po těch dlouhých letech stále cítím lásku, stále chceme dělat jeden druhému radost, plnit mu jeho přání a sny. Hodně pracujeme a snažíme se to vyvažovat cestováním, kulturou, prostě vjemy, které nás obohatí a posunou dál.


A moje děti. Moje báječné děti! Terezka a Adam. Jsou dospělí, ale pořád děti. Možná to mámě nepřísluší říkat, ale jsou chytré, inteligentní, se srdcem na pravém místě a s touhou poprat se se životem a něčeho dosáhnout. Jsem na ně opravdu moc pyšná!


Jsem už velká holka, ale stále se učím! Učím se žít přítomností, malými radostmi, kouzlem okamžiků. Už dlouho neříkám až a jednou... žijeme teď a tady.



Dnes je mi padesát. No a co, je to přece jen číslo!

Mějte krásný den!
Helena

PS: svou narozeninovou zpověď jsem doplnila fotkami z jedné prázdninové zastávky v Rychnově nad Kněžnou. Kostel Nejsvětější Trojice a můj milovaný Santini. Je prostě jen krásný, žádnou symboliku prosím nehledejte :o)







You Might Also Like

56 komentářů

  1. Milá Helenko, vítej v našem klubu. Život po padesátce je obdivuhodný a tolik toho krásného máš ještě před sebou.Přeji ti do další padesátky hlavně zdraví, to je nejdůležitější a když máš zdraví máš všechno. Přeji ti krásné chvíle se všemi milými a blízkými . Jsem moc ráda, že jsem tě mohla aspoň takto poznat, tvoje návštěvy a komentáře vždy potěší.
    Helenko přeji ti krásný dnešní narozeninový den a pořádně tu padesátku oslav!!! Je jen jednou za život :-)
    Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivuško, moc děkuji za přivítání, krásné přání a milá slova vůbec.
      Oslavy jsou zatím přede mnou :o)
      Měj hezkou sobotu, H.

      Vymazat
  2. Všechno nejlepší ke krasným kulatinám. Ať se Vás drží štěstí a zdraví. A společnou lásku užívejte plnými doušky.
    Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jarko, moc děkuji za milé přání a za návštěvu na mém blogu.
      Jste srdečné vítána! H.

      Vymazat
  3. Milá Helenko, krásná bilance narozenin, nádherné fotky ... přeji ti hlavně zdraví bez toho není nic.
    Jsem vděčná za to, že se známe osobně a za naše blogérské schůze ...
    Užij si oslavu narozenin a měj hezké letní dny, které nás čekají.
    Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, moc děkuji za krásné přání a úžasný mail! Jsi zlatá!
      Moc se těším, až se uvidíme!
      Krásnou sobotu přeji, pa H.

      Vymazat
  4. Helenko, všechno nejlepší k narozeninám! Však co to je za číslo... mě to tedy teprve čeká, ale nejlepší roky máme určitě před sebou :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vlastičko, moc děkuji! Snažíme se neříkat lepší, horší... on každý věk má své...
      Pěkný den přeji, H.

      Vymazat
  5. Milá Helenko, z celého srdce ti přeji všechno nejlepší, hlavně zdravíčko!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    krásně jsi to napsala!! ač tě neznám osobně, tak tě mám v srdíčku. moc tě na dálku objímám.
    Krásný narozeninový den :-)
    P.S. už se také blížím ke stejnému číslu :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Danuško, moc děkuji za krásné přání a vážím si tvé přízně!
      Přeji hezké dny, H.

      Vymazat
  6. Milá Helenko, jsem krásně dojatá! Moc krásně jsi to napsala a já ještě víc cítím, že máme hodně společného..tvé štěstí čiší z tvých příspěvků a tvá pohoda je prostě znát--Přeji Ti do dalších let spoustu krásného, plno úžasných zážitků a pořád kolem sebe lidi, které máš ráda. Pravdou je, že lidi kolem nás, nás dělají šťastnými a tak by to mělo být napořád! Hodně zdraví, Helenko a vítej mezi ...sátkami:o))! Inka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Inko, tvé přání mě moc potěšilo, udělala si mi radost. Cítím to stejně!
      Přeji příjemný večer, H.

      Vymazat
  7. Ahoj Heli, všechno nejlepší Ti přeju ♥ Napsala jsi to nádherně, kéž by to tak dovedlo víc lidí, vidět především to dobré. Mojí mámě je teď taky 50 a kolikrát má takový názory, že mám pocit, že z nás dvou jsem já ta starší a to mi bude 30. Chtěla bych být v padesáti jako ona:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Eliško, tvůj milý komentář a přání mě bude ještě dlouho hřát.
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  8. Helenko,
    lépe jsi to napsat nemohla !
    Ještě jednou dnes a tady všechno Nejlepší :-)
    A jak píšeš padesátka je jen číslo, důležité není !
    A já mám to štěstí, že tě znám osobně a moc si toho vážím !
    Posílám objetí a těším se zase naviděnou !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko, moc děkuji a těším se na viděnou!
      Měj krásné a hlavně zdravé dny, H.

      Vymazat
  9. Milá Helenko,
    i já se přidávám ke gratulantům a na velikou dálku ti posílám to nejsrdečnější objetí. Ty naše velká holko jsme rádi, že jsi.A moc si tě vážím.
    Dnes jsem ti posílali s R.přání a vzpomínku i nad oblaky.Měj krásné dny. Z❤❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeničko, tolik si tašeho přátelství vážím!
      Užívejte si, moc se těším, až se uvidíme!
      Pa, H.

      Vymazat
  10. My dear friend,
    Helenka, prajeme ti krasne okruhle narodeniny, este vela vela lasky a hlavne zdravicka. Bozky. Monika

    OdpovědětVymazat
  11. Krásné narozeniny !!!!!! Hodně zdraví, lásky, pohody a úsměvů .....krásně jsi ten tvúj život

    OdpovědětVymazat
  12. (Ach ta technika.... Komentář je fuč :))))........zhodnotila:) Měj se Heli moc hezky a užívej života!!!! Eva

    OdpovědětVymazat
  13. Helenka moja,
    srdečne Ti gratulujem k Tvojmu krásnemu jubileu, prajem Ti všetko len to najlepšie, nech si v živote spokojná a šťastná!!!
    Nádherná spoveď, až mi slza vypadla...
    Krásne si to doplnila i fotkami.
    Krásny večer a prima oslavu praje celá rodinka Kes....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Adinko, moc děkuji za milá slova, přání, přátelství...
      Všechny u vás moc zdravím, H.

      Vymazat
  14. Helenko,vše nejlepší k tvým narozeninám! Hodně zdraví. Krásně jsi popsala svých 50let života. Ať se ti i nadále daří uvědomovat si svou životní spokojenost a mít své milované na blízku. Měj se nádherně a nádherně oslavuj! Ivana

    OdpovědětVymazat
  15. Moje drahá, přeji ti z celého srdce jen to nejlepší. Užívejte s manželem i nadále krásné chvíle. Jste sehraná dvojka a to je moc dobře.
    Opatruj se a ♥♥♥, M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Martinko, moc děkuji za přání, jsi zlatá!
      Přeji hezké zářijové dny, H.

      Vymazat
  16. Ahoj Helenka, čítam a čítam krásne vyznanie a prekvapko na konci. Tak vítaj medzi nami a nech Ti život prináša stále iba pozitívne a radostné chvíle. Máš naozajstné bohatstvo, krásnu rodinu a po boku správneho chlapa, to sa len tak každému nepodarí. Prajem všetko naj z toho najlepšieho a najkrajšieho, čo život obnáša.
    Emily

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Emilko, moc krásně si to napsala, děkuji a přeji ti hezké podzimní dny, H.

      Vymazat
  17. Ahoj Helenko
    Byť opožděně,ale i tak Ti ještě dodatečně popřeji k tvým krásným narozeninám.......hlavně hodně zdravíčka,spokojenosti a ať se Ti vyplní vše co si přeješ.
    Moc hezky jsi to napsala........spokojená rodina.....tak to má být....i tak já to cítím.
    A pak když přijdou vnoučátka....tak je to supr.
    Hezké babí léto Marťula

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, moc děkuji! Jistě to je tak, jak píšeš!
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  18. Ach Helenko, takové nádherné ohlédnutí se zpět. Napsala jsi to překrásně, jsem úplně dojatá. Říká se, že padesátka je zlomová, vstup do ní s otevřenou náručí, s volnou myslí, s úsměvem na tváři, s radostí v srdci - protože každý den stojí za to ho žít se vším všudy co nám přinese. Užívej si ten krásný čas také pro sebe, ve zdraví, štěstí, lásce. Vždyť je to opravdu jenom číslo, které však nic o nás nevypovídá :o).
    Měj se báječně!
    Ála
    P.S. Máme tolik společného - jen my nemáme děti, ale tři kluky :o)))))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, moc krásné přání a velmi vtipným závěrem... My si rozumíme, viď!
      Děkuji a posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  19. Milá Helenko, všechno nejlepší k narozeninám, ať Tě radost a spokojenost provází i nadále. Jsem moc ráda, že se s Tebou můžu potkávat alespoň takto na dálku. Krásné dny, i ty úplně obyčejné, moc zdravím, pa
    Marcela

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Marcelko! Moc krásné přání! I já jsem ráda, že tě "znám".
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  20. Mila Helenko, trosku opozdene ale prece, pridavam se ke gratulantum s pranim pevneho zdravi do dalsich let. At i nadale zustanete takova spokojena rodinka a vydrzi vam to ohromne stesti, ze se mate, a navic tak radi i po mnoha letech. A ano, 50 je jen cislo, krasne, ale dulezitejsi je, jak se clovek citi a koho ma kolem sebe. Krasny vecer a uspesny vstup do dalsi padesatky. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko, moc děkuji! Ony nejsou jen šťastné dny, ale když držíme pohromadě, zvládneme ledasco...
      Díky za milá slova, pa H.

      Vymazat
  21. Helenka a ja som si myslela, ze sa Ti uz nieco stalo. A to Ty mas inu adresu blogu. Ja som prisla na to az dnes :( Nevadi dolezite je ze som Ta nasla a si v poriadku. K Tvojmu zivotnemu jubileu Ti zelam vsetko len to najlepsie, najkrajsie a najmilsie ;) Vela zdravicka Helenka, radosti z deti a spokojne manzelstvo aj do dalsich rokov Ti prajem z celeho srdca. Mira...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Miri, jsem moc ráda, že si mě znovu našla i za krásné přání!
      Potěšila si mě, díky! H.

      Vymazat
  22. Tak nejdřív zamáčknu ty slzy dojetí z Tvé zpovědi, která mě vzala za srdce. A pak zahulákám VŠEEECHNOOO NEEEJLEEEPŠÍÍÍ!!! Co Ti vlastně přát? Vždyť Ty všechno máš, holka zlatá! Takže stokrát a jednou - zdraví, zdraví, zdraví... A hlavně si to užij!!! Pa, LenkaH.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, jsem tak ráda, že jsi zpět! Tvůj humor a trefné postřehy jsou jako čerstvý vítr!
      Moc děkuji, zdraví je opravdu to jediné důležité!!!
      Pa, H.

      Vymazat
  23. Heli, po pár riadkoch mi začalo zvierať žalúdok a v hlave blikať. Prepadol ma strach, čo s stalo. A vykľulo sa z toho okrúhle čísielko. Vieš, ako sa mi uľavilo? Prajem Ti k narodeninám, aby si každý ďalší deň mala pretkaný láskou, pohodou, radosťou zo života, zdravým. Aby to, čo máš len silnelo a obohacovalo sa. j.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, to mě moc mrzí, jsi zlatá, že na mě tak myslíš!
      Děkuji za krásné přání a posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  24. Milá Helenko,také jsem se trošku lekla ,že bilancuješ....Jsem fakt šťastná!!!!Takové krásné číselko!!!Teprve teď jsi ženou,byla jsi holčička:-)přeji Ti ze srdce ať jsi stále taková jaká jsi! Báječná!!!!!!!Zdraví Dája.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dájenko, tak trochu jo :o) Jsi zlatá, prý holčička, momentálně trochu unavená...
      Moc a moc děkuji a posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  25. Helenko, přeji Ti všechno nejlepší!Krásný věk!Užívej báječná léta!Pa Věra

    OdpovědětVymazat
  26. Helenko, přidávám se s gratulací. Krásně napsáno. Žij a užívej života, okamžiků, jak píšeš teď a tady. Měj krásné dny, Jana

    OdpovědětVymazat
  27. Milá Helenko, sice opožděně, ale o to srdečněji Tě vítám v klubu.Přeji Ti samé radosti a spoustu krásných zážitků se svou milující rodinou.Tvá slova mě chytla za srdíčko, napsala jsi to opravdu krásně.
    Měj se hezky, Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janičko, nic se neděje, ještě jsem ani neslavila... Moc děkuji za krásné přání a posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  28. Helenko, vůbec netuším, co se stalo, ale přestala se mi zobrazovat aktualizace tvého blogu. Bylo mi divné, že se dva měsíce neozýváš, říkám si , jestli se něco neděje, kliknu na tvou adresu a nestačím se divit, co všechno jsme prošvihla. Omlouvám se, že s takovým zpožděním, ale o to srdečněji Ti přeju všechno nej nej nej k nádherným kulatinám. Mám moc ráda Tvůj přístup k životu, Tvůj pohled na něj. Jen tak dál! Ať vše klape tak jak má!

    OdpovědětVymazat
  29. Ali, moc děkuji za milý komentář a krásné přání! budu se snažit!
    V tom zobrazování respektive nezobrazování nejsi sama, zkus sledování ukončit a znovu začít, jinak nevím...
    Pa, H.

    OdpovědětVymazat