...od východu na západ a zpět...

středa, června 01, 2016

Příjemnou středu všem!

Začátek týdne byl ve znamení pracovní cesty. Jak už titulek napovídá projeli jsme pěkný kus naší země. Náročný program jsme si zpříjemnili zastávkami na několika zajímavých místech. Třeba vás inspiruji k výletu.
První fotka je z místa neplánovaného. Dlouhá kolona na opravované silnici za Kolínem, místo čekání jsme zvolili cestu vesničkami. A najednou... Klášterní Skalice. Vesnička se zámkem (na fotce v pozadí) a zbytkem gotického kláštera. 10 metrů vysoký gotický pilíř je poslední památkou na zaniklý klášterní komplex. Nádhera!

A tohle je už zastávka plánovaná. Zámek Zbiroh. Na prohlídku jsme čas neměli, tak alespoň procházka parkem.

Honosí se názvem "zámek tří císařů". Vlastnil ho Karel IV., Zikmund Lucemburský a Rudolf II.

Historií, ač je velmi zajímavá, vás nebudu unavovat, snad jen pár zajímavostí. Třeba to, že za těmito okny byl sál, ve kterém namaloval Alfons Mucha svou Slovanskou epopej. Abych byla přesná - ta okna ani zimní zahrada tam v té době nebyla, jen střešní okno. Tedy ideální ateliér... V roce 1943 zámek zabrala vojska SS a zřídila si zde svůj štáb. Soudě podle fotek, co nezdevastovali Němci, to dokončila naše armáda po osvobození. Od ní koupila zámek soukromá firma, která ho opravuje, provozuje zde hotel a restauraci.

A poslední série fotek je z Horšovského Týna. Město mám bohatou historii, stojí na historické cestě mezi Prahou a Řeznem. Gotický hrad zachvátil v 16. století požár a jeho majitelé - Lobkovicové - pojali rekonstrukci velmi velkoryse a postavili velký a pohodlný zámek v duchu italské renesance.

Příjemná podvečerní procházka Královskou roklí. Klid, výhledy na zámek, zpěv ptáků...

Ale nejen zámek poskytl pohlazení pro oko - takto vítají návštěvníky jedni obyvatelé města.

A to jsme už na náměstí. Mimochodem, překrásném náměstí. měšťanské domy mají gotické základy a renesanční vzhled.

Opravdu malebné, nenarušené žádnou "moderní" stavbou...

A zámek přes hlavní bránu. Vchod je přímo z náměstí. Čistá renesance, prostě nádhera. Je státní, momentálně se opravuje střecha nad portálem.

A ještě jedna - z okna našeho hotelového pokoje...

Večer se slunce pralo s těžkými mraky a vyhrálo, pršelo až ráno.
Prohlídka byla... jak to jen říct... Asi tak - slečna průvodkyně byla velice mladinká, průvodcovský text ještě opravdu neměla zažitý (snad se to zlepší, sezóna teprve začíná), vlastní znalosti o zámku na nule, ale velmi milá :o)
Ani nezkouším spočítat, před kolika lety jsem v Horšovské Týně byla. Je to kouzelné poklidné městečko s milými lidmi, moc ráda jsem se vrátila.

A poslední fotka! Zdá se vám nepatřičná! Nic zajímavého nevidíte? Podívejte se ještě jednou! Vsadila bych se, že to místo znáte všichni...

Nebudu vás napínat, stejně si myslím, že bránu do JZD z filmu pana Menzla Vesničko má středisková jste všichni poznali. Tedy brána tam už není, neopatrný družstevník ji před lety porazil... Jsem ve vesnici Křečovice u Benešova.
A končím! Děkuji za trpělivost všem, kteří se dostali až sem!

Přeji krásné dny!
Vaše Helena

You Might Also Like

46 komentářů

1. Helenko, moc krásné fotky. Od nás trochu z ruky, ale v H. Týně jsme byli několikrát (za mlada).
    Hezký červnový večer, Ilona

1. Ilonko, to tvoje za mlada mě fakt rozesmálo :o)
      Děkuji za návštěvu a zdravím, H.

2. :-D Ano dočetla jsem až do konce :-D ;-) Hádanku jsem uhodla i když první myšlenku mi ztrhl obrazec na vozovce :-) Pěkně si tu pracovní cestu zpříjemňuješ ;-)

1. Jsi trpělivá, Andrejko, díky!
      Ono to vždycky nejde, ale teď to vyšlo...
      Měj hezký den, H.

3. Helenko, parádní cestování. Díky za tipy... a ta poslední fotka ... tu bych dala i bez nápovědy. :-)
    měj se krásně Věrka

1. Věruško, moc tě zdravím a je mi to jasné, máš to přece za humny :o)
      Měj se moc hezky, H.

4. Helenko, nádherná místa a nádherné fotky. Poslední fotku jsem neuhádla, přitom "Vesničku" miluju...
    Měj se krásně. Jarka

1. Jarko, moc děkuji. Ono to je někdy těžké poznat z fotky i notoricky známé místo....
      Přeji hezký den, H.

5. Děkuji za zprostředkování :))).... Mám co dohánět :)))

1. Evi, i já, tolik k vidění je kolem nás...
      Díky, měj pohodový den, H.

6. Helenko, je uzasne, jak si dokazete zprijemnit pracovni cestu, a to je dobre. Jste navic velmi pilni, tolik krasnych mist! Vesnicku jsem taky nepoznala:-). Pekny vecer. Marcela

1. Marcelko, ono to vždycky, nebo spíš většinou tak není... Jsem moc ráda, když se to občas povede...
      Posílám pozdravy, H.

7. Helenko, krásná reportáž z tvojí cesty, náměstí je nádherné, jak píšeš malebné, určitě za zastavení stojí. Měj hezké dny. Jana

1. Jani, byli jsme opravdu okouzleni, v tom zapadajícím slunci... nádhera!
      Pohodové dny i tobě, H.

8. Helenko, mám moc ráda Tvé tipy na výlety. Krásné fotky, pěkně napsané... člověk by se nejraději hned vypravil na cestu. Moc krásné!! Děkuji :) Jola

9. Báááječně jste si zpříjemnili pracovní cestu. Pořídila jsi nádherné snímečky.:-)
    Měj krásné dníky.:-)

1. Emi, ne vždycky to tak jde, tohle se povedlo.
      Děkuji a posílám pozdravy, H.

10. Helenka ďakujem, ako vždy úchvatné čítanie a prekrásne fotky ... sú tie Čechy nádherné!!!

1. Marti, moc mě tvá slova potěšila!
      Přeji hezký den a děkuji, H.

11. Helenko, díky za krásné fotky a inspiraci..ta naše zemička má stejně tolik krás. Tohle se v Americe nenajde, i když jezdíme na nejstarší místo poprvé osídlené Španěly.Když k nám přijedou známí, tak se nemohou naší historie nabažit!A já se jim vlastně vůbec nedivím! Měj se moc krásně.Inka

1. Inko, je to tak, dějiny šly po Čechách a je to vidět. Něco hezkého se najde snad v každém městě, jen se na chvilku zastavit a koukat...
      Taky se měj hezky, H.

12. Helenka,
    krásne si svoju cestu zdokumentovala, zase viem o niečo viac :-)
    Srdečne pozdravujem,
    A.

13. Takovou pracovní cestu bych si taky dala líbit :-) Horšovský Týn vypadá nádherně, tam jsem ještě nebyla ... pa Heli a krásné pracovní cesty přeju! :)

1. Jani, ne vždycky je taková :o) Týn je maloměsto, ale má své kouzlo... Dokonce jsme se chtěli zastavit i na zámku v Litni, ale tam se zatím asi jít nedá...
      Děkuji, zdravím a přeji šťastnou cestu! H.

14. Helenko já tušila, že bude pěkná reportáž. A nemýlila jsem se. Opět moc krásná místa jste navštívili. Mnohé neznám, tak si poctivě doplňuji do deníčku.☺Posledni fotku- sice pouhý typ, ale poznala jsem☺..Měj se moc hezky a posílám pozdravy, pa Z❤❤

1. Zdeničko, Čechy jsou moc krásné, opravdu se stačí jen dívat... A i my toho máme moc, co jsem neviděli, co neznáme...
      Děkuji za milá slova a přeji hezké dny, H.

15. Helenka, obdivujem Tvoje cestovateľské zážitky a som vďačná, že nám ich takto krásne prezentuješ tu na blogu. Andrea

16. Helenka super, dlho si tu nebola tak som si aj myslela že niečo sa chystá :) a nemýlila som sa. Pozdravujem, pa Zuzana

1. :o) Dny máme teď hodně hektické!
      Zuzanko, moc děkuji a zdravím! H.

17. Heli, krásně nafocená Vaše cesta a povídání!!! mějte se krásně Jarka

1. Jaru, fotila jsem jen ty hezké chvíle :o)
      Moc děkuji za návštěvu a posílám pozdravy, H.

18. Jůůůůůůůů,to jsem se pokochala,milá Helenko!A květinková girlanda je nádherná!Dája

19. Woooou ďalšie fotky pre mňa poklad, nádhera je to vaše Česko a mate tam aj mooooc veľa zámkov ktoré sú nádherne. Ďakujem Helenko maj sa krásne.

1. Mery, musím jen souhlasit! je jich dost na celý život.
      Měj se moc hezky, H.

20. To musela byť zaujímavá služobná cesta :-) Veľmi pekné fotky. Úplne zbožňujem chodiť po zámkoch a hradoch. Pekný deň. Zita

1. Zitko, jak v které chvíli :o)
      Moc děkuji za milá slova a posílám pozdravy, H.

21. Ahoj Helenko, moc hezké fotky. Taky by se mi líbila taková služební cesta :-). Přeji krásný víkend R.

1. Renátko, moc děkuji! Ukázala jsem vám jen ty hezké části cesty :o)
      Příjemný večer, H.

22. Helo, krásné !!! Jako vždy !!! Přeji pěkný víkend a pokud někam pocestujete, těším se na foto. M.

23. Milá Helenko,pěkný výlet!!! bránu jsem nepoznala :-) posíláš nám moc pěkné tipy na výlety,super. V té naší maličké zemičce je stále co obdivovat.

Pa a pohodový víkend.

1. Danuško, díky! Souhlasím, čím víc jezdíme, tím víc vidíme, co jsme ještě neviděli...