...dovolená...

pondělí, července 14, 2014

Krásné letní odpoledne všem!

Máme po dovolené! Letos jsem se opravdu moc těšila, protože takových pohledů se nikdy nenabažím. Nikde si tak neodpočinu, neuklidním, neutřídím myšlenky a s nadhledem nezhodnotím problémy jako právě při pohledu do mořských vln.

Nebudu zapírat - velmi ráda jsem péči o naše pohodlí a žaludky přenechala hotelovému personálu a jen si užívala...

Byli jsem v Chorvatsku (opět :o), do Zadaru jsem vás vzala už loni, tak snad jen jedna fotka. Když je něco krásné, tak to je prostě krásné a na břehu moře v zapadajícím slunci...
Sraz jednoho moto klubu z Německa...

Typ na výlet ale mám. Asi 15 km od Zadaru najdete městečko Nin. Jeho historická část leží na malém ostrůvku a je považována za nejstarší chorvatské královské město.
Navštívit tady můžete Muzeum soli. Ta se tu těží už od římských dob.

Najdete zde několik zachovalých pozůstatků z dob starého Říma,

krásné parky,

i romantické pohledy do moře ze zbytků opevnění.

Kostel Sv. Kříže je nejmenší katedrálou na světě.

Nemusíte se obírat o den u moře. Pokud od Ninu nebudete daleko, navštivte ho večer.

Užívali jsme si - dlouhé snídaně, upravené pláže, průzračné moře, dobré jídlo - co já snědla ryb, a to nemluvím o zmrzlině, té byly jistě kila :o), dlouhé večerní procházky s mužem, na které normálně není ani dost času a někdy ani dost sil, sklenky vína na terasách a ty západy slunce do moře...

A teď - naštěstí mám spoustu nové energie, a tak nevidím nijak dramaticky ty hory prádla, tu zahradu napůl sežranou slimáky, ty dozrávající plody, to.... prostě ten binec, který je kolem mě.
Tak já jdu na to :o)

Moc vás zdravím a přeji pohodový letní týden!
Vaše Helena

You Might Also Like

73 komentářů

1. Heli,
    vítám Tě zpět z vaší krásné dovolené!!
    určitě jste si ji pospolu krásně užili a načerpali do sebe tu nádhernou mořskou atmosféru!!
    Tak ať dlouho vydrží!!
    Hezký večer
    Jarka

1. Ahoj Jaru! Moc děkuji! Muž mě dneska nabádal, aby to nepřehnala a všechnu energii nespotřebovala :o)
      Měj se hezky, pa H.

2. Helenko, vítej doma, moc jsem na tebe vzpomínala jak se máš pohodově dovolenkově. U moře jsem taky vždycky načerpala spoustu energie a pohled na mořskou hladinu se mi nikdy neomrzí. Jen tak sedět na břehu a poslouhat šumení vln ...
    Měj se hezky a ať enrgie vydrží hodně dlouho, Jitka

1. Moc děkuji Jituško! Bylo to moc hezké, už jsme ten odpočinek a trochu toho nicnedělání potřebovali...
      Krásný večer, H.

3. Helenko, nádherné!!! Děkuji za milé pozvání :) Měli jste se moc krásně a to je dobře. Tak si uchovej co nejvíce načerpané energie :) A ano - i já nestačila koukat, co mi všechno slimáci stačili sežrat :( No, marné, to je to nejmenší :) Papa, Jola

1. Jolanko, moc děkuji! Včera večer jsme přijeli a já tam ještě utíkala s granulkama, ani se nechovávají, lezli po bazalce jako po průlezce...
      Pa, H.

4. Helenko, tvoje dovolená i z fotek vypadá pohodově!!!! Hezky sis odpočinula a plná energie se pustíš do dalších výtvorů, vid. Jak tě znám, tak ani na dovolené určitě tvoje ručky nezahálely :-)
    měj i u nás pohodé léto
    :-)

1. Danuško, trefila si! Něco jsem na pláži ušmodrchala :o)
      Přeji hezký večer, H.

5. Krásná fotoreportáž svědčící o skvěle prožité dovolené.:-) Eva

6. Tak odtud byla ta chorvatská graševina, Heli :-) Krásné fotky a jak vidím moře, tak bych jela hned! Tak pa a ať jde úklid od ruky a se slimáky pořádně zatoč! :-)

1. Jo, jo, a nebyla vůbec špatná Jani :o)
      Děkuji, dneska jsem docela řádila, s prádlem i se slimáky jsem zatočila :o)
      Pa, H.

7. Helenko měli jste krásnou dovolenou. A je super, že jsi nabrala spoustu energie z mořských vln a neboj, binec ani prádlo nikam neutečou. Bohužel. :-) Měj se krásně. Lenka

1. Já vím Leni, takže jsem se na to vrhla! To víš, absťák 14 dní jsem nežehlila :o)
      Hezký večer, H.

8. Krásné fotky, určitě krásná dovolená. Tvůj příspěvek jsem doma četla celý nahlas, hledáme totiž inspiraci, kam se letos vydat:-). Zaujalo nás to, hlavně tip na výlet. Krásné léto přeji.

1. Šárko, tak to mě moc těší! Okolo Zadaru je hezké,moře čisté a večer je kam jet. Druhý týden jsme byli na Pagu, i tam je co vidět - bude ještě jeden příspěvek.
      Šťastnou ruku při výběru přeji, H.

9. Helenko, je fajn že jste si to užili. Nás dovolená teprve čeká, ale zatím není jasné kdy a natož kam. Ať to domácí "likvidace " jde od ruky. Věrka

1. Věru, moc děkuji za přivítání! Včera jsem žehlila jak o medaile :o)
      Moc tě zdravím a přeji šťastnou ruku při výběru!

10. Bardzo ładne, ciekawe miejsca!!! Piękne zdjęcia!!! Pozdrawiam serdecznie

11. Helenko tak vy ste už doma, vítaj a my zajtra vyrážame už to mame zbaleno. Dúfam že to aj nam tak v pohode výjde ako vam :-) Fotky máš krásne tak sa už teším na to Chorvatsko a hlavne na oddych. Maj sa krásne pozdravujem a prajem pohodove pratanie :-)

1. Mery, ty už si na cestě, v lepším případě v moři! Moc ti přeji krásnou dovolenou! Děkuji a zdravím, H.

12. Tak jsem si u tebe smočila nožky do moře, přiťukla na zdraví a pokochala se zapadajícím sluncem:-) Jenom jsem nenašla stejnou odvahu, jako ty a vrhnout se na hory prádla, které u nás nějak moc rychle rostou (i mimo cestování). Asi budu muset zabalit a vydat se osobně do Chorvatska, ale...když já tak nerada balím:-D!!!

1. Reni, doufám že vínko chutnalo a moře příjemně osvěžilo :o) Já nesnáším nevyžehlené hory, a tak, i kdybych padla...
      Ale to Chorvatsko za balení stojí! Pa, H.

13. Ahoj Helenko! Tak i ty už jsi doma z dovolené a podle fotek vypadá, že se vydařila a souhlasím s tebou v tom, že nikde se nedá načerpat tolik energie jako u moře, tak ať ti dlouho vydrží :)

1. Vlastičko, moc děkuji za milá slova - hezky si mě přivítala!
      zdravím tě a přeji hodně hub po cestě :o)
      Pa, H.

14. Krásné fotky Helenko, museli jste se mít úžasně. Pro mě je vždy nejtěžší po dovolené přetrpět ty první deprimující dny, než se zase všechno dostane do normálu :) Užij si letní dny, Jana

1. Děkuji Jani! zatím mám energii a vše ještě vidím v těch lepších barvách, léto přece nekončí...
      Pa, H.

15. Helenko, krásné fotky. Dýchá z nich ten krásně slaný svěží vzduch moře. Letos se nikam nedostanu, tak se aspoň kochám Tvými fotkami. Pa Dana

1. Danuško, je to tak ten vzduch je prostě úžasný...
      Děkuji a moc zdravím, H.

16. Ahoj Helenka, fotky hovoria, ze ste sa mali dobre...a ja im verim :) tiez by som si namocila nohy do mora...ale tento rok to oželiem... :) a namocim si ich do vane v novom domceku :) paaa Zuzana

1. Zuzko, vyměnit moře za domeček není vůbec špatné!
      Užij si zařizování! Pa, H.

17. Heli, super, že jsi se zrelaxovala a nabrala síly na následující "otročinu" :-D. Fotky jsou nádherné, naši jezdí do Chorvatska též každoročně a moc si to užívají. My letos ještě k moři nee, příští rok to pomalu už plánujeme, tak jsem zvědavá, jestli nám to vyjde...Zatím se kochám u blogových kamarádek jejich dovolenkovými zážitky, takže díky i za ty tvé:-)

1. Peti, moc tě zdravím a děkuji za milý komentář! On rok uteče jako voda a taky si budete užívat - úplně kluky na pláži vidím :o)

18. Ahojky Helenko,
    krásné fotky z dovolené! Díky za hezký výlet skrz fotky k moři! :-)
    Pěkné letní dny, M.

19. Helenko, podle fotek hádám, že dovolená byla opravdu s velkým "D". Hezké léto, MOnča

20. Nie je nič krajšie ako keď dobre dopadne dovolenka. Človek sa na ňu teší v podstate celý rok. Vám sa vydarila a si odpočinutá a to je hlavné. Teraz už len pomaličky dať do poriadku zameškané. Ale veď i to človek robí s láskou. Andrea

1. Andrejko, moc ti děkuji za krásná a pravdivá slova, souhlasím!
      Měj hezký den, H.

21. Heli zdravím Tě po krásné dovolené....není nad krásné chorvatsko,krásné fotky a děkuji za připomínku moře. Šárka

1. Šárko, však jsem si tam na tebe vzpomněla, ty ho tady tak miluješ, jako my.
      Moc zdravím, H.

22. Helenka wie immer bei dir schöne Fotos ein kleiner Blick in dein Leben Toll liebe Grüße Karin

1. Karin, ich danke Ihnen sehr für Ihre freundlichen Worte!
      Haben Sie einen guten Tag! H.

23. Krásné ...,,teď už,, vzpomínky na dovolenou ♥ měj se Helenko

24. Helenko, to musela být báječná dovolená. Chorvatsko je moc krásné.
    Snad to s těmi slimáky nebude tak hrozné i když mrchy nenažrané to jsou :-)
    Měj se krásně Anny

1. Ano Aničko, Chorvatsko je moc krásná země.
      A na zahradě to docela dne, trochu jsem s nima zatočila :o)
      pa, H.

25. Heli, oddýchnutá, zrelaxovaná, učite ťa spomienky budú nabíjať energiou ešte dlho. Krásne zábery, už pri pohľade na ne je ráno krajšie.

26. Helenko nádherná dovča, je fajn načerpat nové síly, tak ať jde práce od ruky, hezký den Martina

1. Martinko, děkuji za návštěvu! Život se vrací do běžných kolejí, už mám vyžehleno :o)
      Pa, H.

27. Helenko moc zdravím.-)právě jsme tu...v Chorvatsku v malé vesničce Bibinje,do Zadaru jedeme odpoledne a na Nin jezdime pravidelně do laguny na mušličky.-)Moc krásná místa!Pa Věra

1. Věruško, moc tě zdravím a přeji celé rodině krásnou dovolenou! Však jsem si na tebe vzpomněla, jestli jste stále věrní svému oblíbenému místu!
      Užívejte si, pa H.

28. Ahoj Helenko, moc zdravím a vítám tě doma!!! Koukám, že dovču jste měli krásnou .. jinak to snad ani na Jadranu nejde ... tedy pokud zrovna neprší. Přeji krásné dny. pa Jitka

1. Moc děkuji Jitu! Máš pravdu, je tam moc krásně.
      I ty mě hezké dny, H.

29. Helenko, vítej doma! Fotky krásné, určitě nádherné zážitky a z té hory prádla si nic nedělej. :-)

30. Helenko Chorvatsko je též má srdeční záležitost...prostě miluju........
    A už mám také po dovolené a jak jinak než na Jadranu
    Pavlína

31. Do Chorvatska se take rada vracim, hlavne do Istrie.
    xx

1. Radu, Istrie skýtá spoustu historických a kulturních krás - miluji Rovinj, Pulu, v Dalmácii je zase hezčí moře...
      Moc zdravím za kanál, H.

32. Helenko, vítej zpátky !!!!! Krásné fotky a určitě i dovolená .... Chorvatsko mám moc ráda ...... pa, pa Marki

33. Helenka, krasne a romanticky opisana dovolenka. Chorvatsko je naozaj krasne a vzdy ma co ponuknut.
    Emily

34. Helenka, krasne a romanticky opisana dovolenka. Chorvatsko je uzasna krajina a vzdy bude mat co ponuknut.

35. Nádherná dovolená! Po těch "horkých" fotkách se mi moc líbila ta s orosenou sklenicí vína :-)

1. Ivanko, dvojka dobrého bílého by nebyla špatná, že :o)
      Hezké odpoledne, H.

36. Helenk, nádherné fotky! I my se včera vrátili z dovolené a zatím s nostalgií vzpomínám a smutním, že je to už za námi! Krásný den! Radka