...tak jsem zase zpátky,...

neděle, července 17, 2011

a moc vás všechny zdravím, milé dámy!

Nejdřív posílám velikou omluvu, že jsem se ani nerozloučila, ale konec června mívám tradičně hodně hektický, chvílemi se vidím i ze zadu a prostě jsem to nestihla.

Ale už jsem z dovolené zpět, plná enegrie a chuti něco dělat. Řeknu vám, to odpočívání jednoho docela unaví :o)
A teď něco malinko o našem ocestování. Byli jsme v Chorvatsku. Já vím, že tam už byl asi každý, ale já to tam prostě miluji. To průzračné moře, ty pláže, které nejsou jako masokombinát na opalování, ale poskytují většinou i soukromí, to jídlo, víno, zmrzlinu, ta městečka, nabytá historií a přesto současná a v neposlední řadě lidi, přítelské a pohodové.
Pokud se necháte zlákat, vezmu vás na výlet. Nejdřív pojedeme do vnitrozemí Istrie, do města Motovun.

Tahle ho, z dálky, vyfotil Adam. Povšimněte si, prosím, tymiánu v popředí. Na blog jako dělané, povídal...

Stará legenda říká, že v údolí řeky Mirny žili obři a postavili Motovun. Je na 277 metrů vysokém kopci a zachoval si středověkou podobu z 12 a 13. století se všude patrnými stopami italské renesance. Na náměstí z doby Benátské republiky vede 1052 schodů. Je to nejdelší schodiště na Istrii a milé dámy, podpadky opravdu nedoporučuji :o)

Ale stojí to za to. A ten výhled, nádhera!
Můžete se tady příjemně najíst nebo dokonce ubytovat, v renesančním palaci je hotel.

Popojedeme jen pár kilometrů a navštívíme malinkaté městečko Grožnjan. Zase na kopci. Je to jedno z nejhezčích míst jaké jsem kdy viděla. Pripomnělo mi Carcassone ve Francii. Asi pro svůj středověký ráz, kouzelné křivolaké uličky, které jsou někdy tak uzounké, že v městečku nejezdí auta.

Má velmi zajímavý osud, po 2. světové válce se v důsledku politických rozhodnutí začal vylidňovat a v roce 1965 byl vyhlášen městem umělců. Snad ob dům tam najdete galerii a za ní ateliér, v sezóně se tu koná spoustu kulturních akcí , nejen výtvarných, ale i hudebních.

Slyšeli jsme sice jen zkoušku na jeden z koncertů, ale byla to krása.

Tak, a zpátky k moři!

Moje milovaná Rovinj.

Pohled na úžasné okenice jednoho paláce v Rovinji.

A nakonec, Aréna v Pule. Asi nejfotografovanější stavba na Istrii. Byla jsem tam už mockrát, ale můj obdiv k ní nijak neslábne.
Je jednou z šesti nejzachovalejších římských amfiteátrů na světě. V létě se v ní pořádají koncerty a letos i promítají filmy. Zpíval tu Luciano Pavarotti, Andrea Bocelli, Jose Carreras, Norah Jones, Zucchero, Elton John, Sting, Michael Bolton a další.
Tyhle fotky jsou z kavárny nad amfiteátrem. Nemusím vám říkat, jak ta káva chutnala, s takovým výhledem...

Tak, konec snění...a zpět do reality. Jdu žehlit ty kopce prádla a večer se už těším k vám, podívat se, co je nového!
Mějte se moc hezky, užívejte léto!
Zdravím Helena

You Might Also Like

33 komentářů

1. Heli,
    děkuji za "výlet" :-)
    Krásnou neděli
    Věrka

2. To je nádhera. Děkuji za milé povídání a za krásné fotky. Nikdy jsem v Chorvatsku nebyla, tak jsem se pokochala pohledem..díky.

3. Ahoj Helenko, to musela být překrásná dovča.
    Také jsem ještě nebyla v Chorvatsku, snad někdy. Krásný večer. Tina

4. Ahoj Helenka, ta vitaj a aklimatizuj sa :) fotky krasne...urcite ste si hodne uzili :)

5. Ahoj Helenko!
    Tak tě vítám opět zpátky! Jsem ráda, že už jsi tady opět mezi námi :o)užili jste si krásnou dovolenou. Fotky jsou nádherné...musím napsat, že tiše závidím :o)úplně jsem si živě vybavila ty romantické uličky, tu vůni bylinek, hlavně smilu a rozmarýnu...díky tvým fotkám jsem si oživila i vzpomínky na překrásnou Pulu. Letos do zahraničí nám to asi nevyjde a tak moc děkuji za krásné fotky a povídání :o)určitě bude i pokračování a tak se moc těším na další tvé fotky. Krásný večer, moc pozdravů Soňa

6. Спасибо за красивую прогулку. Галя.

7. Krásné povídání..přidávám se k holkám, taky jsem nikdy tak daleko nebyla :-). Jsem pecivál domácí..Hezký večer.

8. ahoj,podle hezkých fotek byla dovolená určitě nádherná,zdravím a přeji hezký večer Liba

9. Helenko,
    vítám Tě zpátky a jakvidím, dovolená se Vám velmi líbila. My byli v Chorvatsku loni (poprvé) a musím říci, že Ti rozumím. Malebné vesničky a městečka, kamenné uličky, domy s okenicemi, všude levandule a olivovníky, vůně moře a ryb.
    Úplně jsem se zasnila vzpomněla na ostrov, kam jsme dojeli lodním taxi, koupali jsme se ve skalách, v jezírku, cestičkou lesem se prodávali meruňky a krajka, všude běhali zajíci. Krásné ..
    Takže mnohokrát děkuji za připomenutí!
    Krásné letní dny.
    El.

10. Krásné povídání i fotky, tohle bývají ty nádherné vzpomínky na nádherné chvíle,vzpomínky v našich hlavách, které člověku nikdy nikdo nevezme.Krásný zbytek léta.

11. Ahoj Helenko, vítám Tě zpátky, je fajn, že jsi zase mezi námi. Je vidět, že dovolenou jsi si užila a tak jsi si určitě po hektickém červnu výborně dobila baterky. Po tomhle má člověk vždycky energie na rozdávání.
    Měj se krásně
    Jana

12. Helenko, měli jste krásnou dovču. Na Pulu a Rovinj taky s láskou vzpomínám ale už je to hooodně dávno - ještě v době Jugoslávie - a vždycky ještě hodně dlouho po návratu jsem chodila jak ve snu. Přeji Ti, aby načerpaná energie vydržela hodně dlouho. Krásné letní dny. Jitka

13. Ahoj Heli,
    tak tě doma pěkně vítám....
    podle foteček a povídání si se měla fantasticky a plná energie si se nám vrátila.Fotečky jsou naprosto úźasné,já miluji tak nádherné uličky a krásné zákoutí.
    Přeji Ti krásný start do nového týdne.Marťa

14. Helenko,
    úplně jsi ve mně vzbudila cestovatelské touhy. Pravda, když se řekne Chorvatsko, většina lidí si představí válení na přeplněných plážích, ale tvá procházka těmi nádhernými místy je úplně jiná...okouzlující! Takže příští rok - směr Chorvatsko! Děkuju ;-).
    Vivi

15. Helenko, vitej zpet! Krasne fotky plne letni pohody, ty fotografie z Areny jsou uzasne. Preji Ti, at Ti ta nova energie dlouho vydrzi! Krasny den, Katerina

16. Věruško, já děkuji tobě, že jsi se mnou jela :o)!

Marcelko, je to opravdu krásná země, a nejen proto, že mají moře. Děkuji za milou návštěvu!

Martinko, užila by sis ty i děti! Vidím, jak po Rakousku jezdíte na krásná místa, vám by se v HR líbilo.

Mějte krásné pondělí, zdravím H.

17. Ahoj Heli!!
    Vítám Tě doma!!
    Odpočatou, plnou energie a krásných dojmů!!
    Fotky jsou moc krásné, měli jste
    opravdu báječnou dovolenou!!!
    Krásný den :o))
    Jarka

18. Zuzanko, děkuji za přivítání! Měli jsme se báječně!

Soničko, děkuji za milé přivítání a překrásná slova. Já byla v Pule už mockrát a jsem stalé unešená, jak říká náš Adam :o)Pochopitelně s nadsázkou hodnou 14ti let, ale pak přizná, že to tam má taky rád. Ať už budete mít dovolenou kdekoliv, moc vám přeju, aby se vám vydařila!

Галя, Хорватия очень красивая страна. Многие из ваших соотечественников, она посещает.
    Спасибо и много здоровья. Елена

Mějte hezké pondělní odpoledne, pa H.

19. Evičko, děkuji za návštěvu a doporučuji, je tam krásně!

Libuško, bylo! Děkuji za milou návštěvu!

Eli, krásně si to napsala, mám stejné vzpomínky. Jezdíme tam pravidelně už hodně let a stále objevujeme nové, staré krásy.

Moc vás všechny zdravím, H.

20. Jituško, děkuji! Máš naprostou pravdu, vzpomínky, ty hezké vzpomínky, jsou nejhezčí suvenýry.

Janičko, moc děkuji za milé uvítání! Uživali jsme si báječně, doufám, že nám ta načerpaná energie chvilku vydrží.

Jituško, děkuji za milý komentář. Pokud si tahle města už léta neviděla, asi by si koukala, na tu úžasnou proměnu - památky opravené, čisté ulice, stylové restaurace a obchody, všude květiny...prostě prázninový sen.

Moc vám přeju hezké dny, H.

21. Jani, měli! Děkuji za návštěvu!

Martinko, moc děkuji za krásné přivítání! Nejhorší bylo vybrat jen těchhle pár fotek, krásných míst je tam tolik.

Vivi, pořád se mi stává, že někde o Chorvatsku vyprávím nebo ukazuji fotky a slyším "tohle tam opravdu je, my tam byli..." Sice moře miluju, ale od dovolené chci přece jen trochu víc, a v Chorvatsku to dostanu!

Přeju krásné dny, pa H.

22. Katko, moc děkuji! Hezky si mě přivítala! A děkuji za pochvalu!

Jaru, moc děkuji i tobě! Bylo to báječných 14 dní, teď trochu nevím, co dřív - hromady prádla, zahrada, práce, ale co, už na to mám sílu :o)

Moc hezké odpoledne vám přeju a zdravím! H.

23. Rovinj vypadá kouzelně.
    Přeji krásné letní dny.
    Radka

24. Ahoj Helenko, já tě také vítám zpět z krásné dovolené. V Chorvatsku jsem jednou byla, jen na jiném místě a ráda na to vzpomínám. Měj se moc hezky, Jana

25. Helenka, dúfam, že ste si to tam poriadne užili, podľa fotiek usudzujem, že tam bolo nádherne ♥
    Maj sa krásne :o))

26. HELENKO, VÍTÁM TĚ ZPĚT.
    KRÁSNÉ FOTEČKY A PĚKNÉ POČTENÍČKO.
    JSEM RÁDA, ŽE JSI SE MĚLA HEZKY.
    PŘEJI TI PĚKNÉ DNY I TADY U NÁS.
    BOHDA

27. Ahojky Helenko,

vítej zpět z dovolené. Určitě máš plno zážitků a krásný fotech. Pár jsi jich zde zveřejnila a já se chvíli zasnila..

Krásný den. Eva

28. Helenko, vítej doma :)
    Krásně jsi mě navnadila a už se šíleně těším na příští pátek kdy taky odjíždíme do Rovinje.
    Istrii a vůbec Chorvatsko mám taky moc ráda, loni jsme vynechali a letos už se nemůžeme dočkat :)

29. Radu, děkuji za návštěvu! A ano, Rovinj je kouzelná!

Janičko, děkuji za milé přivítání! Je tam krásně, viď!

Naty, děkuji za milou návštěvu. Užívali jsme si, mám to tam moc ráda a rodina k tomu, co víc si můžu přát!

Mějte všechny přijemný večer, H.

30. Bohdanko, děkuji! jsi zlatíčko, tak milý komentář!

Evičko, díky moc i tobě! Vůbec se ti nedivím, ještě nemám všechny "mořské" věci na svém místě a klidně bych jela zpátky...

Vlastičko, děkuji za milá slova. Jsem moc ráda, že jsme takovým předkrmem. Hezky si dovolenou užijte, v pohodě se vraťte!

Moc vás zdravím a přeji hezké dny, H.

31. Helenka,
    fotky aj popis sú úžastné! Aspoň takto som trošku pocestovala, snáď sa aj my niekam zatúlame...
    Snáď si si trošku aj oddýchla a načerpala nové myšlienky a inšpirácie.
    Pekný deň praje,
    A.

32. Adrinko, děkuji za milá slova. Bylo to krásné, dneska tady leje a tak se nad fotkami moře zasním i já. Ať už pojedeš kamkoliv, hezky si to užijte a vpořádku se vraťte.