...Ostrov...

pátek, června 18, 2021

Příjemný večer všem!

Ostrov -  město, kterým jsem před hodně lety jen projížděla, pršelo, sněžilo, tma byla - dojem z něj mě utvrdil v tom, že tam už nemusím víckrát jezdit. Jenže! Stáňa před časem na svém blogu trochu vzbudila mou zvědavost - nad jejími fotkami jsem se jen v duchu ptala "kde tam tohle mají?" No mají a musím říct, že jsme si názor na tohle město hodně opravila.
Palác princů. Barokní skvost, úžasně zrekonstruovaný, momentálně je sídlem knihovny. Dovnitř jsme se tedy nedostali, ale podle fotek, co jsem viděla, i interiéry stojí za to.



Pak je nádherně upravený. Bylo příjemné se tady procházet.

Mostkem přes říčku Bystřici se dostaneme k další stavbě v zámeckého parku -

- Letohrádku. Tady najdete galerii.

No ano, i obědvat se musí. Restauraci U vidliček mohu s klidným svědomím vřele doporučit. Vynikají jídlo, milý personál, hezké prostředí. A já ještě přidám - čisté bílé porcelánové talíře. Nádhera!


Staroměstská radnice na Starém náměstí - je tam i kavárna, ale byla bohužel zavřená.


Tyhle schody nejsou úplně všem příjemné, ale výhled je moc hezký. 

Na staré město,

do zámecké zahrady

i na zámek. Tam se pokud vím neprovází, sídlí tu úřady.


Ještě snad něco málo k historii. Založení osady je připisováno vymřelému rodu Hrabišiců (13. století). V době renesance to byl hlavně rod Šliků, kteří bohatli ze stříbrných dolů v nedalekém Jáchymově. Po Bílé hoře jim byl majetek zkonfiskován a padl do rukou Sasko - Lauenburským a Bádenským. V 19. století patřil Ostrov toskánské větvi Habsburků. Po Mnichovu se stalo město součástí Německa, v roce 1939 se zámek proměnil na první koncentrační tábor na našem současném území. Ani pováleční historie není moc radostná, spíš naopak. Odsun Němců, internační tábor pro politické vězně pracující v Jáchymově. 
Snad město čeká hezčí budoucnost.
Loučím se pohledem na překrásnou Bílou bránu, kterou vedle zámku vstoupíte do zahrad. Je ze 17. století a jsou na ní vytesány erby již zmíněných rodů - markrabat Bádenských a vévodů Sasko - Lauenburských.


Mějte krásné letní dny. Užijte si víkend!

Moc vás zdravím!

Vaše Helena







 

 

You Might Also Like

50 komentářů

  1. Někdy stačí k nezasloužené reputaci málo. U mě to takhle schytal Český Krumlov - jediné, co si pamatuju, je, jak strašně mě tam bolela záda a že bylo vedro na padnutí. A přitom je to nepochybně moc krásné město :-D Tak třeba se i já dočkám zaslouženého repete :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak vidím, nejsem sama, komu se to stalo. A ČK, to je tedy kalibr :o) Ale stane se, chápu to.
      Marie Veroniko, měj hezký večer, H.

      Vymazat
  2. Je super dát někdy tu druhou šanci .... a vyšlo to)))
    Moc pěkná fotoreportáž.

    OdpovědětVymazat
  3. Helenka,
    opäť si nám ukázala krásne miesto. A oplatilo sa vrátiť :-)
    A Aarona ste nemali???
    Maj sa krásne, uži si víkend,
    A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, určitě ano, Adinko!
      A jasně, že byl s námi - důkaz je na druhé fotce :o)
      Moc děkuji a zdravím, H.

      Vymazat
  4. Helenko to jsou krásné fotografie a nádherné místo. My tam pojedeme letos na dovolenou. Ubytovaní budeme v Chodově, tak že se možná do Ostrova podíváme. Bude tam s námi syn s autem, tak bude možnost cestování. Už se těším jako malé dítě a děkuji za krásný tip na výlet. Přeji Ti krásný a pohodový víkend.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, tak snad stihnu přidat ještě pár typů, kde jsme byli a líbilo se nám tam.
      Je tam moc krásně, bude to parádní dovolená!
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  5. Heleno, jsem ráda, že se ti v Ostrově líbilo, když jsem tě tedy k druhé návštěvě inspirovala. Nás Ostrov fakt mile překvapil - i přesto, že nám úplně nepřálo počasí. Jen s výběrem restaurace jsme neměli úplně šťastnou ruku. A v zámku je skutečně úřad - městský a pak taky "íčko" (které my sháníme v každém ěmstě kvůli nákupu turistických známek).
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, moc se nám v Ostrově líbilo, kolem té "vaší" pizzerie jsme šli, ale děti vybrali Vidličky - jsou snad i na Hejlíkově mapě. My si fakt pochutnali!
      Měj pohodový nový týden, H.

      Vymazat
  6. Krásné místo,líbí se mi všechno i dobrota na talíři.Po ránu mám vždy velký hlad.
    Ostrov neznám a nevím ani v jaké lokalitě se nachází.Musím pohledat na mapách.
    Helenko,měj hezký víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, opravdu ano. V restauraci nám bylo moc dobře, jídlo bylo skvělé a milí lidé k tomu!
      Ostrov je nedaleko Karlových Varů, Jáchymova...
      Pa, H.

      Vymazat
  7. Letohrádek vypadá jak kopie Ratibořického zámku a jak koukám tak mají stejnou oranžerii jak na Dobříši na zámku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, máš pravdu - Letohrádek je menší než Ratibořice, ale podobné si ty domy opravdu jsou.
      Přeji příjemný den, H.

      Vymazat
  8. Někdy stojí opravdu za to podívat se tam, kde nás to poprvé zrovna nenadchlo. To co jsi pro nás nafotila je moc pěkné.
    Měj pěkný víkend !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko, byl to moc krásný den a hezkém místě.
      Přeji pohodový den i tobě, H.

      Vymazat
  9. Helenko, tos mě potěšila, my jsme byli v Ostrově, stejně jako v Kadani, nebo Klášterci několikrát a vždy jsem si to velmi užila, tam je co obdivovat a hlavně, není tam přehnaně turistů.Na blogu jsme měla už dřívě, ovšem po smazání fotek na B.cz bych mohla začít znova, hihi. Karlovarsko má co nabídnout. Díky za fotky, s kamarádkou chceme do Kadaně a Ostrova jet vlakem, ona tam ještě nebyla a tak využiju tipu na restauraci. Helenko, měj se krásně. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinkou, souhlasím, má. My to máme hodně daleko a tak když se zadaří, fakt si to užíváme. V restauraci vám bude určitě chutnat. A na náměstí jsem byli v cukrárně - taky nebylo co vytknout...
      Pa, H.

      Vymazat
  10. Helenko. děkuji za báječný tip na výlet.👍👍 Navštívili jsme v této oblasti už spoustu míst, ale Ostrov jsme pokaždé, nevím proč, minuli. Měli bychom to napravit, už jen proto, že teď vím, co toto město nabízí.
    Měj hezké a pohodové dny. 🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, rádo se stalo. Za návštěvu tam jistě stojí ještě klášter, ten byl ale zavřený.
      I ty měj hezké dny, H.

      Vymazat
  11. Helenko, moc hezky jsi to představila a být blíže, tak se tam podívám. Děkuji aspoň za tuto možnost Ostrov navštívit - v létě určitě o návštěvníky mít nouzi nebude.
    Měj příjemný víkend. ☺

    OdpovědětVymazat
  12. Helenko, někdy si musíme opravit názor. Ostrov má návštěvníkům co nabídnout. Jak krásné památky, tak výbornou kuchyni.
    Měj krásné dny.

    OdpovědětVymazat
  13. Krásné místo, které se mi bohužel zatím nepodařilo navštívit 😊 doufám že někdy to vyjde

    OdpovědětVymazat
  14. Krásné místo. Líbí se mi hned ty dvě první fotografie s vodou, osvěžující v tomto vedru. Moc hezky opravené a udržované. Zas zajímavý tip na výlet, ještě že místo dostalo druhou šanci. Krásné fotografie a smutná historie.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, děkuji. Fotky se povedly, ale vedro tam fakt nebylo...Nevadilo to, užili jsme si parádní výlet.
      Měj se moc krásně, H.

      Vymazat
  15. Helenko, krásné místo o kterém jsem neměla ani tušení. Nádherné fotky jak paláce, tak z parku i z rozhledny. Líbí se mi i panoramata v pozadí. No a Aaronek, tomu nic neunikne. :o)
    Přeji fajn týden. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji, Dášo, pochvaly od tebe si cením. Je tam moc krásně. A Aaron, ten nesmí chybět nikde :o)
      Pa, H.

      Vymazat
  16. Helenko, Ostrov je dalším místem, kde jsem nebyla. A líbilo by se mě tam všechno, I ten oběd...Zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, máme to dost daleko. Jsem moc ráda, že jsme na Karlovarsku něco objeli...
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  17. Helenka ďakujem za krásnu prechádzku ♥ Rada som sa s Tebou opäť potúlala ... Krásne letné dni, Marta

    OdpovědětVymazat
  18. Ostrov který stojí za objev... a nemusí to být s Robinsonem😁
    Díky Helo za průzkum👍🏻

    OdpovědětVymazat
  19. Helenko, tak to vypadá na parádní výlet. Jak to děláš, že máš stále fotky bez lidí? Já jak vytáhnu foťák, hned mně tam někdo leze :-)
    Měk pohodový nový týden. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Byl parádní, Jituško! Žádné tajnosti, byla zima, ještě skoro všechno zavřené a i tak jsem si na některé musela počkat (k velké radosti rodiny :o))
      I ty měj pěkný týden, H.

      Vymazat
  20. Ahoj Helenko,
    na tvých fotkách vypadá Ostrov fakt nádherně! Moc se mi líbí ten zámecký park, celkově mám parky hodně ráda.
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
  21. Ach, ach, Helenko, to je nadhera, vsechna ta mista, budovy. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, taky achychala :o) Marcelko. Moc hezké místo.
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  22. Helo, opět nádherné fotografie. Vzpomínám na naší dovolenou, kdy jsme putovali tím pěkným prostředím v Ostrově. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, hezké vzpomínky vyvolávám moc ráda!
      Děkuji a zdravím, H.

      Vymazat
  23. To jsem mile překvapena. Mám od mládí celý tenhle kraj zafixovaný jako ošklivý, šedivý, pošmourný. Na hory sice pravidelně jezdíme do okolí Klínovce, ale vůbec by mě nenapadlo tu hledat něco takhle hezkého. Děkuji za rozšíření obzorů, Helenko! Krásný den přeju.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já byla taky, Ali. Měla jsem tenhle kraj zařazený stejně.
      Rádo se stalo, moc tě zdravím, H.

      Vymazat