...rodinný výlet...

úterý, října 22, 2019


Příjemný večer vážení!

Ač máme děti dospělé, snažíme se s nimi tu a tam někam vyjet, něco společně zažít. A říkám rovnou, není to jednoduché. Sladit programy 4 dospělých dá zabrat, chce to plánování a i do toho občas zasáhne něco mezi nebem a zemí. Nebo spíš nezodpovědní řidiči - díky velké havárii u Mladé Boleslavi přijela Terka z Prahy s velikým zpožděním...
Ale uplynulý víkend se i tak povedl na jedničku.
Zadání bylo jasné - příroda, klid, něco hezkého k vidění... Volba padla na Lužické hory. 
Já jsem si zde splnila svůj několikaletý sen - stačilo jen přejet do Německa a pár kilometrů za hranicemi, za kostelem na pískovcové stolové hoře už století stojí zřícenina hradu a kláštera Oybin.


Spousta romantiky, úžasných výhledů a zbytků dokonalé gotické architektury.


Hrad měl spoustu majitelů, ale ten nej nebyl nikdo jiný než Karel IV. On hrad přestavěl a dodal mu lesk a velkolepost. A nechal přistavět klášter Celestýnů.
Úchvatná křížová chodba - až teď si uvědomuji, jaké štěstí jsem měla, že mám fotku bez lidí...


Klášterní kostel stavěl Petr Parléř a to, co z něj zbylo je skutečně dechberoucí. Uvnitř probíhal koncert, hudba se dotýkala nebes.




Nádherná zdobená okna jsou jak učebnice gotiky. Podoba s pražskou gotikou není náhodná.



Ano, když rodinný výlet, tak všichni - Aaron nesmí chybět. Už jsem tu několikrát psala, že kopce, schody, zříceniny, to prostě miluje.



Celý dojem z tohoto místa pochopitelně umocnil nádherný podzimní den, všude přítomné zlaté listí! Prostě sen. Splněný sen.


Po cestě zpět malá zastávka na zámku Lemberk. Jen nahlédnutí, protože pejsci nesmí ani na nádvoří.


Je jedním ze zámků, kde se točil film Poslední aristokratka a tak jsem byla zvědavá...



Navečer jsem si užili dosytosti podzimní přírodu - kousek od penzionu (ten vám ukážu někdy příště, protože určitě stojí za zmínění) jsou totiž Bílé nebo také Sloní kameny. Je to takové malé pískovcové skalní město.



Tady s mohl ten náš rošťák vyřádit dosytosti.




Máme před sebou prodloužený víkend. Budu ráda, když mi napíšete, jaké máte plány. Počasí má stále ještě vydržet...

Mějte se moc hezky!
Vaše Helena



You Might Also Like

50 komentářů

  1. Helenko, to je zase dokonalé místo. Daleko od nás, takže moc děkuji za zprostředkování. Připomíná mi kousek od nás klášter Rosa Coeli v Kounicích. Ale ty skály, ach... těším se na příště.
    PS: mě čeká na podzimní prázdniny opět milovaná Vysočina ;o)
    Měj se moc hezky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko, pravdu je. Ani mi to nemáme zrovna kousek. V Kounicích jsem byla a máš pravdu, atmosféra je v obou dokonalá.
      Užij si prázdniny, H.

      Vymazat
  2. Jé Helenko. To jsou moje oblíbená místa. Oybin, tam jsme byli manželem, synem a vnučkami. Poseděli jsme v chrámové loni při úžasném zpěvu mnichů, který se odkudsi linul. To byla taková krása, že mi běhal po zádech mráz. Výstup ne věž také super. Prostě Oybin je nádherný a i městečko pod ním. Vlastně se na Oybinu podílel stavbou Petr Parléř a jezdil tam i Karel IV. Bohužel několik požárů po úderu blesků zavinily zkázu tohoto úžasného místa. ...Lemberk, zámek sv. Zdislavy a dole je ještě její studánka s výbornou léčivou vodou...Sloní kameny, také moc krásné místo. tak se teprve chystáme, ale to je tak na auto nebo na celodenní výlet pro nás, protože než tam dojedeme a pak zase zpět někam na vlak nebo autobus...Jsem ráda, že se Ti v tom našem koutě líbí. Mohu na příští výlet doporučit výstup na Klíč, Jedlovou, kde je krásná rozhledna, dále na nejsevernější zříceninu hradu, Tolštejn a konečně i u nás nádhernou Loretu, nejsevernější v Česku a také v sousedním Šluknově je krásný, opravený zámek. A ještě za hranicemi je v Johnsdorfu krásný Schmettlingshaus - Motýlí dům. Super krásně udělané.
    Přeji Ti krásné a pohodové podzimní dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, psala jsem ti, že k vám zavítáme :o) Trochu za to můžeš :o) Ty ty tvé fotky! Moc jsme si ty dny užili a víme, že se musíme ještě vrátit.
      Moc děkuji za další typy! Hezký večer, H.

      Vymazat
  3. Helenka,
    krásne miesto si vybrala a Aaron bol "vo svojom živli". Pekné fotky hovoia za všetko...
    Maj sa krásne, pozdravujem,
    A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Adinko, byly to moc krásné dny. Aaron miluje, když jsme všichni pohromadě a ještě na "výletě".
      Moc děkuji a zdravím, H.

      Vymazat
  4. Krásná místa. My byli letos jen na Lemberku a po okolí, zážitek úžasný.
    Krásný víkend, Helenko, my taky ještě nazujem pohorky a někam vyrazíme.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko, je to moc hezká kout naší země, že.
      Užijte si volno, pa H.

      Vymazat
  5. To musel být úžasný výlet. Tam by se mi líbilo. Asi jako Aronkovi :-)
    Plány na prodloužený víkend máme bohužel hodně přízemní - já budu dohánět domácí resty, děti školy, Klára jda navíc i do práce (na brigádu). Doufám, že alespoň nějakou procházku po nejbližším okolí zvládneme.Pokud se tedy zvedne mlha, která u nás sedí už několikátý den.
    Krásný podzimní dny, Helenko!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Byl, Ali! Aaron miluje přeskakování zídek, prolézání, uhánění po strmých schodech (a my za ním :o))
      A víkend, myslím, že mě čeká něco hodně podobného - s mamkou hroby a zahrada, ta volá!!!
      Tak ať nám to jde od ruky! H.

      Vymazat
  6. Helenko to je tak hezké, že i s dospělými dětmi jezdíte na výlety. A ještě na tak krásná místa. Mně moje zdraví a další problémy nedovolují výletovat,tak neporadím asi žádný výlet. Ale už se na prodloužený víkend těším a mám v plánu nějaké zahrádkářské práce,tak doufám,že mi to počasí dovolí.
    Hezký zbytek týdne.
    Danča

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dančo, ono to není opravdu moc často, ale snažíme se tu tradici dodržet alespoň jednou za rok.
      I moje zahrada volá, tak nám to snad vyjde.
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  7. Ten hrad to je opravdu působivé místo ! Taky by se mi tam líbilo.
    Užili jste si to všichni vč. Aaronka :-).
    Hezké dny, Helenko!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  8. Ten hrad vyzerá nádherné ♥ Ja milujem také výlety a hlavne na hrady a kaštiele a takéto miesta sú pre mňa najzaujímavejšie ♥

    DISCOVERINGGLAMNAŠLA SOM PRÁCU SNOV? INSTAGRAM

    OdpovědětVymazat
  9. Krásné fotky! a opravdu jsi měla štěstí, že tam nebyly davy... těším se na reportáž z Jítravy (předpokládám, že ten penzion je ON)… Hezké podzimní dny, Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Evi! Lidi byli , ale šlo to (i se psem :o)).
      Ano, trefila si do černého, bydleli jsme v Jítravě.
      Měj hezké dny, H.

      Vymazat
  10. Helenko, byli jste v naší blízkosti! Místa dobře znám, často jsme tam zajížděli. A do Oybinu se chystáme již delší dobu, snad to již brzy vyjde. Také je krásný hrad Grabštejn, ten je nedaleko Jítravy.
    Krásné toulání na další víkend, my se chystáme probrázdit okolí, navštívit jarmark v Úštěku.
    Měj se moc hezky.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, Alenko, myslela jsem na tebe! Oybin je skutečně nádherný, ale i příroda Lužických hor nás naprosto dostala - byly to moc krásné dny.
      Úštěk - snad se tam taky jednou podívám...
      Hezky si ten výlet užijte, pa H.

      Vymazat
    2. My jsme kdysi nechali auta v Krompachu a šli jsme na Oibyn odtud pěšky. To už je ale let...Lužické hory jsou překrásné. U nás se vlastně stýkají tři chráněné krajinné oblasti - Lužické hory, České středohoří a Českosaské Švýcarsko.

      Vymazat
  11. Helenko,
    ještě jednou Ti nejprve děkuji Ti za pozdrav z Lužických hor :-)Tyto hory jsem poznala jen malinko a už si to skoro nepamatuji, byla jsme ještě dítě. Klášter Oybin jsem poprvé viděla na blogu Jitky a od té doby ho mám v seznamu míst, které bych ráda navštívila :-)
    Ale je jich tolik, jenom v té naší zemi !
    Jen musím ještě počkat,...takže o prodlouženém víkendu asi jen zajedeme na otočku zazimovat chatičku a mám jediné přání, vyspat se.
    Měj krásné podzimní dny !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko, rádo se stalo, byly to kouzelné dny! Já jsem věděla o Oybinu několik let, jen jsme pořád nějak neměli cestu tímto směrem. Bylo to zážitek, i J. tam chce ještě jednou...
      Užijte si chatičku, bude asi ještě krásně a vyspi se!
      Pa, H.

      Vymazat
  12. Helenko krásně jste si užili rodinný výlet. Jela bych tam hned znovu, na podzim je tam cítit ta pravá nostalgie minulosti. U křížové chodby jsem čekala docela dlouho, aby se mi povedly fotky bez lidí, ty ji máš nádhernou !!!
    A plán na víkend - bude hezky tak to jistí práce na zahradě. Taky se vrátíme na skoro všechny zámky, které jsme navštívili a to včetně Lemberku, ve filmu Poslední aristokratka. Místa máme rezervovaná, tak už se moc těšíme.
    Užij si krásné dny prodlouženého víkendu, Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, i díky tobě! Měli jsme na to opravdu skvostné počasí. U křížové chodby jsem viděla paní, asi už byla trochu zoufalá, ne a ne se vyprázdnit :o)
      I mě čeká zahrada a ty si užij i film, asi to bude legrace!
      Pa, H.

      Vymazat
  13. Helenko, další krásné místo. Měli jste moc pěkný výlet. Měj pěkné dny.

    OdpovědětVymazat
  14. Moc pěkný výlet, vůbec tuto část neznám, je to od nás z Moravy daleko.
    My jsme se na podzim dost toulali a konečně budeme o víkendu všichni doma, už se těšíme na společné chvilky. Taky musím dohonit resty, dokončit práce na zahradě, taky bude Poslední aristokratka :-)
    Krátký výjezd chystáme až příští týden o podzimních prázdninách.
    Pěkně si to užijte.
    Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, i my to máme celkem daleko, tak jsem si na tenhle výlet počkala...
      Všichni doma, to je i u nás vzácné, chápu! Zahradu mám v plánu taky, film si užij!
      Přeji jen hezké dny, H.

      Vymazat
  15. Helenko, krasny cil jste si vybrali. Fotky nadherne a mas pravdu, to listi to povysuje jeste na vyssi uroven. My mame v planu take vyletit o prodlouzenem vikendu. Snad to dopadne. Jeden z cilu by mohly byt Konepruske jeskyne:-). M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko, děkuji za milá slova a přeji, ať se víkend vydaří! H.

      Vymazat
  16. Heleno, moc pěkný výlet. Místa, na kterých jsi byla, ještě nemám navštívená, i když v Lužických horách už jsme byli (Tolštjn, Jiřetín pod Jedlovou). Oybin a Lemberk jsou zatím na seznamu "chtěla bych vidět", o Sloních kamenech jsem ani nevěděla, takže díky za tip. A ráda kouknu na penzion - typů na hezké ubytování není nikdy dost.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, vidíš, a zrovna tahle místa nás ještě čekají :o) Sloní kameny jsou jen tak na chvilku, u silnice je parkoviště, ale moc hezky tam je. Penzion byl skvělý, neboj, nenechám si ho pro sebe :o)
      Měj hezké dny, H.

      Vymazat
  17. Helenko,klášter je moc krásný,mám ho zhlédnutý několikrát na Youtube a potěšila jsi mě,že tam psi mohou.Na Lemberku jsme dopadli stejně,manžel čekal na lavičce před se psem a já se byla podívat v konírně a vylezla na věž.Na Sloních kamenech jsme byli,moc se mi ty "sloní prdelky" líbily.On je málokdo zná,když jsem dala fotky do skupiny o cestování nikdo neznal a byli rádi,že se o nich dozvěděli.O víkendu bude mít syn vnučky a protože teď bydlí s námi,tak si jich užiju.A bude asi nějaká rodinná oslava,jedna vnučka a vnuk mají svátek.A když to vyjde,tak bude i nějaká příroda.Měj hezké dny a užij si prodloužený víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, mohou, nic se za ně neplatí a Aaron tam rozhodně nebyl jediný :o) Na Lemberku jsme na tom byli naprosto stejně...
      Měj se moc hezky, užij si vnučky a všechny oslavy! H.

      Vymazat
  18. Helenko, opět krása. Aronek bude po historické stránce a stránce architektury jeden z nevzdělanějších psíků :-). Je fajn, že máš s dětmi tak dobrý vztah, doufám, že jednou budu mít taky. Měj se krásně. Dana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Danuško, ty si mě pobavila! To víš, Aaron je v naší rodině jediný s modrou krví, tak se na hradech cítí jako doma :o)
      Děti mají své životy, tohle vymyslel před roky můj muž a zatím to docela funguje. Jezdíme rádi, nasmějeme se, vzpomínáme :o)
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  19. Krásné fotky Helenko. Užili jste s dětmi nádherný podzimní výlet. Aaronek byl v sedmém nebi viď, když běhal po kopcích a mezi kameny? To znám :o)
    Jinak my o víkendu budeme ještě pracovat venku, využijeme posledních teplých dnů, pak už hlásí sníh. A v sobotu večer jdeme na Hubertskou zábavu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Katko, bylo to super! Aaron miluje, když jsme všichni pohromadě a ještě takové výlety - to je pak opravdu sedmé nebe. Pondělí doma skoro prospal :o)
      Koukala jsem, vás už skutečně asi čeká první sníh... Venku to ale zatím vypadá moc krásně, že.
      Užij si dny i večerní zábavu, pa H.

      Vymazat
    2. Zatím je krásně, sluníčko. Ale na příští týden už hlásí v noci teploty pod nulou, na víkend možnost sněžení. Tak uvidíme. Ale klidně by tam ten sníh mohl ještě chvílí počkat :D
      Užijeme, děkujeme. A ty se taky měj krásně :o)

      Vymazat
  20. " Babičko, já přijedu na prázdniny, jo. Už mám zabalený kufřík " ... takže je ti jasné, v jakém tempu a gardu budou následovat dny.
    Krásné fotky z dokonalého prostředí a já jen ... užívej si ty chvíle s dětmi, strašně to uletí a už nikdy se to nevrátí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simi, to je tak hezké! I Doufám, že si to hezky užíváte obě!
      Já si společné dny s dětmi užívám a vzhledem k tomu, že už jsou dospělé, i si jich velmi považuji!
      Hezkou neděli, H.

      Vymazat
  21. Helenka očaril ma Oybin i Slonie kamene ... veľmi ... ďakujem za tú nádheru!!! Pozdravujem, Marta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, mě taky! Jsem moc ráda, že jsem měla možnost tam být a užít si to v tom nádherném počasí!
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  22. Helenko, nádhera. Prostředí, rodina a čtyřnohý kamarád, velký malý šťastlivec, že vás má a vy jeho :o). Měj se moooc hezky. J.

    OdpovědětVymazat
  23. Rodinný výlet. To mi fakt chybí. Když jsem byla malá, furt jsme s rodiči někam jezdili. Já, matka samoživitelka, na to ale teď fakt nemám peníze. Manžílek mě opustil když byly Adámkovy 2 roky a od té doby to táhnu sama. V červenci jsem koupila za ušetřené penízky na naturehikecz.cz stan, tak třeba něco vymyslím.

    OdpovědětVymazat