...Barcelona...

středa, dubna 17, 2019


Příjemný večer všem!

Minulý týden došlo na toužebně očekávaný dárek, který mi manžel nadělil loni pod stromeček. Výlet do Barcelony. Byla to má třetí návštěva toho úžasného města, které si musí zamilovat snad každý. Památky, moře, nespočet muzeí, spousta zeleně, usměvaví a ochotní lidé, báječné jídlo a pití, spoustu barev, vůní, hudby, to všechno najdete v tomto druhém největším městě Španělska a hlavním městě Katalánska.
Procházku začneme, jak jinak, u symbolu a monumentu Barcelony - Chrámu Sagrada Familia. Když jsem před ní stála poprvé, zapomněla jsem úžasem dýchat. Tentokrát jsem dýchala, ale užaslá jsem stále.


Antoni Gaudi, autor této stavby, to vymyslel dokonale. Nebojte, nebudu tady popisovat jednotlivé věže, jen vězte, že to je vlastně kamenná (i betonová) bible. Je tam opravdu všechno. Nebo spíš bude, až se jednou dostaví. Termíny dokončení se stále posunují, teď je plánovaný na rok 2026. Bude to 100 let od Gaudiho smrti, ale už teď se o tom dost pochybuje.



Fakt je jedno - Gaudiho fantazie byla bezbřehá!



Další zastávkou byl La Monumental. Překrásná secesní aréna, poslední, kde se v Barceloně konaly býčí zápasy.


Teď se využívá ke konání kulturních akcí, pojme až 25 tisíc diváků.


Pak jdete po ulici a ... lampa nahoře, voda dole.


Mířila jsem totiž k tomuto "kousku středověku", i když se jedná o modernistický palác Casa Terradas. Impozantní, kouzelná jako z pohádky. Říká se o ní, že teprve pohledem na ni můžeme pochopit katalánský modernismus. Nevím, jestli jsem ho pochopila, ale kdykoli se na něj pojedu znovu a znovu podívat.




Pokračujeme k velmi známé stavbě. Stojíme před Casa Mila. Častěji se jí říká La Pedrera, což znamená "hromada kamení" nebo "šutr z kamenolomu".



Casa Batló je považována za Gaudiho nejsecestější stavbu a musím říct, že to je moje nejmilejší. Jemné barvy, balkony, které vypadají jako škrabošky při karnevalu v Benátkách, krajkové mozaiky, to vše bohužel pod plachtou a lešením.
Hned vedle je Casa Amatller. Architekt Josep Puig zkombinoval secesi a katalánský modernismus.


A další impozantní stavba - Casa Lleó Morera. Všechny tři budovy patří do tzv. barcelonského "jablka sváru". No, někdy to tak bývá, domácí se hádají a celý svět se na to jezdí dívat.



Tohle místo jsem chtěla moc vidět, a nakonec jsem ho málem přešla. Jedná se totiž o patio historické budovy barcelonské university. Založena byla v roce 1450.
Kouzelné místo! Hezké to tam studenti mají, a nejen to patio...




A poslední překrásný dům Casa Lactancia Municipal. Postavena na začátku 20. století, opět mozaiky, opět překrásná výzdoba, novogotická okna... Složila něco jako sirotčinec.


Tak, bolí vás nohy. Můžou, právě jste ušli cca 11 kilomentrů.
A to bylo jen první odpoledne :o)

Tak nožky nahoru, naše objevování Barcelony zdaleka nekončí!
Tedy pro dnes ano!

Mějte se moc hezky!
Vaše Helena

You Might Also Like

42 komentářů

  1. Nemá cenu psát sáhodlouhé věty. Je to krása a já děkuji za fotky, které mi ukázaly místa, kde jsem nebyla.
    Hezký den, Heli!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  2. Helenko, v Barceloně jsem nikdy nebyla a myslím, že ani nebudu.
    Díky za procházku tímto městem, těším se na další.
    Hezký den!
    Ilona

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko, nikdy neříkej nikdy :o)
      Neboj, pokračování bude.
      Děkuji a zdravím, H.

      Vymazat
  3. Dávno po tom toužím, teď mám asi na nějakou dobu utrum, a tak aspoň díky tobě se tam projdu! Díky, krásné velikonoce
    e

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, teď máte s vaší chlupatou holčičkou jiné starosti, že.
      Ale ona vyroste...
      Děkuji, měj se krásně! H.

      Vymazat
  4. Helenko,
    tak to je skvost architektury :-)
    Hned se mi také vybavila slova písně od Queen Barcelona, už vím tedy proč !
    Měj krásné Velikonoce i doma !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko, to určitě. Tohle byl jen začátek...
      A dovolím si malou opravdu - Barcelona není od Queen, ale od Fredie Mercuryho a Montserrat Caballe.
      Užij si zbytek svátečního dny, H.

      Vymazat
  5. Helenko, hrň to na nás, ať si to taky užijeme. Barcelonu neznám, ale vidím, že bych ji měla, jako mnohá jiná města, taky navštívit. Je to nádhera!!!
    Těším se na další fotky!
    Měj prima dny, Petra
    PS: jaké bylo v tuhle roční dobu počasí?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Peti, neboj, tohle byl jen začátek, fotek mám tolik, že jsem je sama ještě všechny neviděla...
      Z toho výletu budu dlouho žít...
      Bylo tam nádherně, stejně jako máme teď tady. Kolem 20 a krom prvního odpoledne slunce!!!
      Pa, H.

      Vymazat
  6. Helenko, tak tady jsem taky nebyla!!! Díky za krásnou reportáž a nahlédnutí. Měj pěkný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, rádo se stalo! Je to krásné město!
      Přeji hezké odpoledne, H.

      Vymazat
  7. Helenko moc krásná reportáž. V Barceloně jsem byla před více než 20 lety. Všechno co ty jsem určitě neviděla, ale chrám Sagrada Familia si pamatuji dodnes.
    Přeji ti krásné velikonoční svátky plné pohody a sluníčka.
    Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Jituško! Barcelona je moc krásná, Sagrada úchvatná.
      Velikonoce bylo opravdu nádherné... vydařily se dokonale.
      Užij si odpoledne, pa H.

      Vymazat
  8. Helenko, Barcelona a vůbec Španělsko byla moje první dovolená, kterou jsem si zaplatila, když jsem začala pracovat. Španělsko se mi tenkrát moc líbilo a Tvůj výlet mi to vše připomněl. Děkuji. Hezký víkend. Dana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Danuško, tak to máš určitě hezké vzpomínky. Je to nádherná země!
      I já děkuji a přeji hezké dny, H.

      Vymazat
  9. Helenko, tak jsem se projela a ani nikde nebyla :o). Skvělý výlet, jen škoda, že vám víc nepřálo sluníčko. Ale i tak skvělý dárek, věřím, že jste si jej náležitě užili, všechna ta místa jsou skvosty.
    Měj se moc fajn i tady u nás a užij si pohodové sváteční dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko, byl to skvělý výlet a bylo dost i sluníčka. Uvidíš na dalších fotkách, zataženo bylo jen první odpoledne.
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  10. Helenko, úžasný dárek jsi dostala a moc hezky jste si ho užili. V Barceloně jsem nebyla, ale jak koukám, je tam krásně. Nádherné památky, super stavby, je prostě co obdivovat. :o)
    Přeji Ti pohodové Velikonoce. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, ano, bylo to úžasné! Můj muž umí dávat dárky. Barcelona je moc krásné město.
      Měj hezké dny, H.

      Vymazat
  11. To byla dovolená snů. Krásná reportáž, jako vždy. Přeji veselé Velikonoce. M.

    OdpovědětVymazat
  12. Helenko jediné co můžu říct( tedy až popadnu dech 😉).. skvostná Barcelona. Pro mne velkou neznámou a o to víc se kochám její krásou. Těším se na další toulání a přeji krásné dny.Z🖤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Opravdu ano, je skvostná! Myslela jsem, že už mě nepřekvapí, ale opak je pravdou...
      Brzo něco sepíšu, moc děkuji!
      Pa, H.

      Vymazat
  13. Komentovala jsem již dvakrát a vždy mi komentář zmizel, což mne řádně vytočilo doběla.
    Minulý rok jsem toto dobou byla v Madridu a jako jižanka, která to má prostě v krvi, odlétala jsem nasákla koridou, flamencem, skvělým jídlem a temperamentem. Průvodkyně nám kladla na srdce, že nyní musí následovat Barcelona. Letos já mám jižní Andalusii a ostrovy Portugalska, tak jsem se tolik nesekla, ale podle tvých fotek nesmím otálet. Jedním dechem, krása.
    Přeji tobě i celé rodině krásné svátky jara a hodně pohody, slunka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simi, děkuji za trpělivost, já tu žádný problém momentálně nevidím...
      Průvodkyně měla pravdu, říká se, že Barcelona je dokonce hezčí než Madrid. Pro letošek sis vybrala nádherná místa, určitě není všem dnům konec.
      Ať se ti dovolená vydaří stejně jako náš výlet. Pa, H.

      Vymazat
  14. Helenko, dekuji za prochazku, me z ni nohy neboli:-D. Nikdy jsem tam nebyla. Verim, ze stat u tech budov musi byt jeste vic pusobive, i kdyz uz jen fotky rikaji moc. Nadherne stavby. Tesim se na dalsi cast vyletu. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marci, moc děkuji! Tohle byla jen taková ochutnávka, rozcvička :o) Ještě přijdou místa, ze kterých se opravdu tají dech.
      Přeji pohodové dny, H.

      Vymazat
  15. Moc pěkný výlet. Těším se na pokračování

    OdpovědětVymazat
  16. Helenko, díky, Španělsko+Portugalsko mám v plánu už dlouho, ale loňské a letošní neduhy mě brzdí v rozletu, tak hltám alespoň cestovatelské zážitky ostatních.
    ( ještě mi chybí několik dalších míst v Evropě )
    Tak se těším na pokračování reportáže. Jiřina z N.
    trvalkadahlia.blog.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, moc děkuji za milá slova a přeji hlavně zdraví, ať tě tělo nebrzdí v rozletu!
      H.

      Vymazat
  17. Krásné zážitky !!! Nádherné historické památky - možná rychle navštívit než zas někde začne hořet :-(((( přeji pohodové dny ♥Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivanko, nepřivolávej to!!! Na jihu to je hned. Tam se může grilovat jen na vyhrazených místech, nebezpečí požáru je opravdu hodně vysoké!
      Měj hezké dny, H.

      Vymazat
  18. Barcelona je překrásná. Sama jsem tam nikdy nebyla, ale v práci si často prohlížím průvodce (asi nějaká úchylka :D ), a čím více bych se tam chtěla také podívat. Ikdyž teď s malým to asi nebude jednoduché, třeba jen s kamarádkou na víkend bych mohla zaletět :)

    OdpovědětVymazat
  19. Nedivím se, taky si často a ráda čtu o cizích krajích :o)
    Víkend v Barceloně - perfektně prožité dny, mohu jen doporučit!
    Přeji příjemné jarní dny, H.

    OdpovědětVymazat
  20. Heli, vďaka za pripomenutie spomienok na toto prekrásne mesto.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rádo se stalo, Jani, ještě nějaké fotky budou!
      Měj hezké dny, H.

      Vymazat
  21. Krása ... veľmi rada som si pospomínala, ďakujem za krásnu prechádzku !!! Nohy neboli, čím to asi bude? :D Krásny deň, Marta ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, i já jsem tam na tebe vzpomínala, vím, že to není dávno, co jste si krásu Barcelony užívali...
      Měj příjemný víkend, H.

      Vymazat
  22. Helenko, nohy by mě nebolely :-) moc ráda se procházím po městech, obzvlášť protkaných tak nádhernými stavbami pana Gaudího!
    Děkuji! Klidně bych uvítala celý příspěvek jen o Sagradě Familii, zbožňuju ji :-) Zuzka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zuzko, mám to stejně, dovedu tak nachodit neskutečné kilometry :o)
      Měj krásný den, H.

      Vymazat