...židovská Třebíč...

neděle, března 31, 2019


Příjemné nedělní odpoledne, vážení!


Křivolaké uličky dlážděné říčními valouny, pitoreskní domečky postavené v různých stavebních slozích, maličká náměstíčka, dvorečky jako dlaň, průchody, schody jako do nebe...
Třebíčská židovská čtvrť je takový zmenšený svět. A zároveň jediná kompletně dochovaná čtvrť mimo Izrael.


Byla jsem tu už poněkolikáté, pokaždé velmi ráda. Toulání takovým místem prostě miluji.



Je to místo stále živé, není to skanzen, žijí a pracují tady lidé. Jsou tu krámky, pekárny, kavárny, oproti mé minulé návštěvě před pár lety přibylo opravených domečků i zákoutí.





Vystoupali jsme do parku. Moc hezký park a úžasné výhledy na město.


A pochopitelně i k židovskému hřbitovu. Byl s námi Aaron, tak jen fotka přes plot.



Ráda bych se tentokrát zmínila i o ubytování. Po republice cestujeme celkem hodně, máme možnost srovnávat. Volba padla na Hotel Joseph 1699 . Je v horní části židovské čtvrti, velmi členitý, skládá se ze 7 původních domečků na místě bývalého chudobince. Stojí na skále, ve sklepení byla při rekonstrukci dokonce odhalena mikve. Prohlíželi jsme si fotky, že jakých ruin vybudovali něco tak malebného a příjemného.



Pokoje jsou velmi pohodlně zařízené, zaujala mě opravdu dokonalá čistota a nesmírně příjemné a milé jednání všech v hotelu. Jedinou malou nevýhodou je, že hotel nemá restauraci. Není to žádný problém, protože par kroků od hotelu jich je hned několik.



Loučím se s vámi pohledem přes střechy židovské čtvrti na část křesťanskou. Ale o ní až příště.


Mějte krásný zbytek neděle.

Moc vás zdravím!
Vaše Helena

You Might Also Like

40 komentářů

  1. Krásná zákoutí.....máme se tady čím chlubit:-)
    Pejsek je úžasný.
    Přeji hezký nedělní podvečer. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, opravdu máme! Je to působivé místo!
      Aaron i já moc zdravíme, H.

      Vymazat
  2. Helenko, díky za tvůj příspěvek. Krásně jsem si zavzpomínala na naši loňskou návštěvu Třebíče. Měli jsme ji tedy jen na jeden den, bez přespání, ale i tak to stálo za to! A jak píše Evi, opravdu se máme čím chlubit :)
    Měj prima dny, Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Peti, pamatuji si, že jste Třebíč navštívili. Třeba se jednou zdržíte, večery jsou tam velmi romantické...
      Měj hezké dny, H.

      Vymazat
  3. Tá židovská štvrť je naozaj rozprávková a ty si ju skvele nafotila! Opäť raz úprimne ďakujem za nádhernú prechádzku! Pozdravujem, Marta.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, skutečně ano! je to takové až neuvěřitelné místo...
      I já tě moc zdravím, H.

      Vymazat
  4. Helenka, pre mňa úplne dôverné miesta, mám ich nafotené a v Tvojich fotkách som sa tam opäť preniesla. Fotila som presne tie malé obrastené dvierka a cintorín, miestami až tajomný. Židovská štvrť v Třebíči je naozaj malebná. Pekný deň Andrea

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Andrejko, moc ráda jsem ti hezký výlet připomněla!
      Posílám srdečné pozdravy, H.

      Vymazat
  5. Těším se i na další reportáž! V Třebíči jsme ještě nebyli, tak hltám každou fotku i každý řádek! Mám návštěvu v plánu už pár let.
    Hezké dny Helenko, Z.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zuzko, Třebíč je opravdu úžasné místo, bude se vám tam líbit.
      Měj hezký den, H.

      Vymazat
  6. Nebyla jsem v Třebíči a vidím,že by se mi procházka touto čtvrtí líbila. Těším se na další reportáž.
    Hezký den, Helenko!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko, jedna ještě určitě bude :o)
      Děkuji za návštěvu a moc zdravím, H.

      Vymazat
  7. Krásná, lákavá procházka.
    Helenko, měj se hezky. J.

    OdpovědětVymazat
  8. Několikrát jsme Třebíčí projížděli, ale nikdy jsme nezastavili a vidím, že to byla chyba, moc krásná místa jsi nám představila🙂 tak snad jednou. Přeji ti krásný týden.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono při průjezdu není moc hezkého vidět, ale zastavení stojí skutečně za to!
      Vlastičko, měj hezké dny, H.

      Vymazat
  9. Helenko, já jsem tam nikdy nebyla. Moc děkuji za krásnou procházku a pohlaď za mě vašeho mazlíčka. Jeho fotka mi vždy vyvolá úsměv :-) Měj pohodový nový týden.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, rádo se stalo. Aaron je díky vám všem dokonale vyhlazený :o)
      I tobě přeji hezké dny, H.

      Vymazat
  10. Helenko,
    nádherná místa u nás máme !
    Moc děkuji za cestovatelské tipy a přeji krásné jarní dny !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máme, Ilonko! Stačí se jen dívat...
      Děkuji a i tobě přeji krásné slunečné dny, H.

      Vymazat
  11. Židovské památky mi nikdy moc neříkali, ale poslední dobou mě moc lákají. Tvoje fotky mi přišli vhod, moc ráda jsem si je prohlédla. Mají úžasné kouzlo.
    Krásné dny přeji a pohlazení Aaronkovi. Pa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dý, židovských památek máme po republice celkem hodně, je to až s podivem, když vezmu, s jakou vervou se likvidovali. Doporučuji nejen Třebíč, ale třeba i Polnou nebo Třešť.
      Pohlazení vyřízeno, děkuji a zdravím, H.

      Vymazat
  12. I já jsem si u tvé článku zavzpomínala na náš prodloužený listopadový víkend v Třebičí. Na některých fotkách jsem poznávala místa, která my jsme viděli hlavně za podzimního šera, protože kromě procházky židovským městem jsme měli i jiné plány, na některá místa jsme asi nezabloudili. Ale Hotel Joseph si pamatuji, kolem něj jsme šli. A ta hvězda v úvodu článku - ta je z prostranství před hřbitovem nebo je tam ještě jiná, kterou jsme nenašli?
    Hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, vzpomněla jsem si na vás... Ono každé roční období, každé světlo dá tomuhle místu trochu jinou atmosféru.
      Ta hvězda je před barem Toscana v Blahoslavově ulici.
      Měj hezký den, H.

      Vymazat
  13. Milá Helenko opět moc děkuji za tak nádhernou procházku s Vámi.
    Se sluníčkem a bez lidí.. to musela být paráda :-)
    Posílám mnoho pozdravů a pohlazení Šikulkovi. Z♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeničko, bylo to tím, že sezóna ještě nezačala a neděle podvečer, respektive pondělí ráno... Lidí tam skutečně moc nebylo, nejvíc asi pejskařů v parku.
      Pohlazení vyřízeno, i já moc zdravím všechny u vás, H.

      Vymazat
  14. Působí to na mne klidně, vyrovnaně, bez davů, hektického šílenství.
    Já lidi k životu potřebuji, ale na druhou stranu tyto místa podvědomě vyhledávám, tu vypustím, tu načerpám.
    Děkuji za kouzelnou procházku, zde bych hledala čas, který kolem mne foukl a já mu jen zamávala.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simi, jak jsem psala už Zdeňce - není sezóna, byl klid. Taky jsem městský člověk, taky potřebuji lidi, ale občas i ten klid a samotu.
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  15. Tam by se mi líbilo, píšu si do výletního deníčku. Jen nevím, kdy stihnu navštívit všechna místa, která bych ráda viděla.
    Hezké jarní dny, Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu, líbilo, tím jsem si jistá! A to vetešnictví... Třebíč není zase tak daleko, určitě to stihneš!
      Měj se moc hezky, pa H.

      Vymazat
  16. Třebíč je město, kde se musí líbit každému. Od nás docela v dosahu, mám tam kamarádku, takže sem jezdím často. Židovské město je poklad v kteroukoli dobu. Ráda jsem se i s tebou prošla zase.
    Měj se Helenko, moc a moc hezky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko, musím souhlasit. Ta malebnost uchvátí asi každého.
      I ty měj hezké dny, H.

      Vymazat
  17. Teda Helenko, tohle bylo opravdu nadherne zastaveni. To misto ma uzasne kouzlo! Tam jendou musim. Hezky vecer, M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kouzlo tam nepochybně je, Marcelko! Večer byla procházka doslova tajemná...
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  18. Helo, to byla krásná procházka. Zavzpomínala jsem si na naši návštěvu Třebíče v loňském roce. Ráda se tam budu vracet. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I já Maruško!
      Děkuji za milou návštěvu a přeji hezké dny, H.

      Vymazat
  19. Také se tam chystáme, až pojedeme k rodičům do Jihlavy. Naposledy jsme jen projeli, protože jsme se jeli podívat k blogerce Morkusovic a předtím jsme byli v muzeu...Židovská čtvrť je pěkná i v Boskovicích...
    Tak díky za tip a krásný víkend
    Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, určitě se v Třebíči zastavte. Děkuji ze typ na Boskovice a přeji hezkou neděli, H.

      Vymazat
  20. Ahoj Helenko, v Třebíčí jsem byla a tak jsem se s tebou ráda prošla a připomenula si místa, kde se mi tak líbilo. Přeji ti hezký víkend.
    Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivuško, nedivím se, neznám nikoho, komu by se v židovské Třebíči nelíbilo.
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat