....velikonoční věnec...

sobota, března 31, 2018


Krásný sváteční večer všem!

Tuhle velikonoční dobrotu jsem si vypůjčila od sousedů - podle jednoho německého časopisu je to tradiční velikonoční pochoutka. Líbila se mi a tak jsem se pokusila věnec upéct. Hned dvakrát. Vždy zmizel rychlostí blesku. Třeba se bude hodit i na váš velikonoční stůl.


Nejprve připravíme kynuté těsto, já s pomocí pekárny. 
Potřebujeme:
100 ml vlažného mléka, 50 g rozpuštěného másla, 1 vejce, 300 g mouky (dala jsem špaldovou), 1 lžička cukru, 1/2 lžičky soli, sáček sušeného droždí

Než těsto vykyne, připravíme si náplň:
400 g tvarohu (červeného), dva prolisované stroužky česneku, sůl podle chuti a hromadu bylinek (v receptu je pažitka, tu mám maličkou, tak jsem usekala špenátové listy, jarní cibulku a pár ředkviček pro barvu).


Pak už to je velice jednoduché. Těsto rozdělíme na dva kusy, vyválíme placky, naplníme tvarohovou pomazánkou a srolujeme. Rolády podélně rozkrojíme (stejně jako na estonský kringel) a stočíme do věnce.
U nás máme rádi hodně náplně a tak to stáčení jde trochu hůr, než když to je máslo a skořice, ale ujišťuji vás, že pokud nebude dokonalý vzhledově, chuti to rozhodně neubere.


Pečeme v troubě předehřáté na 200 stupňů cca 20 minut.
Vyzkoušejte, pochutnáte si!


Jinak doufám, že Velikonoce u vás probíhají podle představ, užíváte si volno, výlety, společnosti lidí, se kterými být chcete, stejně jako my. Zatím to bylo celkem hektické, ale užíváme si to. O tom příště.
Dnešní večer bude myslím klidný, tak se těším na vaše příspěvky.
Na závěr jen malá ukázka toho, jak je to u nás s velikonočními dekoracemi...


Krásné Velikonoce všem!

Helena

You Might Also Like

58 komentářů

  1. Příjemné velikonoční svátky Helinko. Věnec vypadá hodně jedle ☺
    Pa M.

    OdpovědětVymazat
  2. Helenko, tak tenhle pletenec vypadá vážně skvěle, určitě i tak chutná...
    Pohodové svátky a ať to v pondělí moc nebolí ;-).H.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, opravdu je vynikající!
      I tobě přeji krásná sváteční dny, H.

      Vymazat
  3. Mně tyhle svátky strašně rychle utíkají. Dva dny volna pryč a mám pocit, že jsem pořádně nic nestihla. :-) Věnec vypadá báječně.
    Veselé Velikonoce!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mi povídej, Dý! Dny se valí jako velká voda...
      Děkuji a posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  4. Heli,
    to vypadá opravdu na mňamku!!! Věřím, že mizí rychle :o))
    A dekorace- zajíčci jsou u mne ve výšce :o)))
    Hezký zbytek večera a krásné svátky!!
    Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaru, to tedy ano! Vlastně jsem jen ochutnala, moc toho na mě nezbylo :o)
      A dekorace - chápu, jsou to kluci zvědaví...
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  5. Helenko, přeji Ti pohodové Velikonoce.
    Děkuji za recept na tu dobrotu, vypadá moc dobře.¨
    Jana

    OdpovědětVymazat
  6. Helo,i Tobě přeji krásné Velikonoce. Recept opět zajímavý. Slaná náplň do kynutého těsta, to určitě vyzkouším. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, myslím, že zítra ho zase upeču. Dobře se do něj zakrajuje :o)
      Pa, H.

      Vymazat
  7. Heli, dekorace je kouzelna ;0). Pečený věnec musel být skvělý.
    Měj se hezky.

    OdpovědětVymazat
  8. Věnec vypadá moc dobře. Teď ho už péci nebudu, ale proč ho neudělat i jindy :-).
    Tak hezké Velikonoce!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko, přesně tak, je to velmi chutná svačinka, zase trochu jiné pohoštění!
      Děkuji a zdravím, H.

      Vymazat
  9. Helenko, ten věnec je nádherný. Já věnce neumím v žádné podobě, ale tenhle bych možná zvládla :-) Hezkou sváteční neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, určitě zvládla a když náhodou nevyjde vzhled, ta chuť!!!!
      Příjemný večer přeji, H.

      Vymazat
  10. Helenko věnec vypadá báječně, určitě ho vyzkouším i když asi až po Velikonocích.
    Taky přeji krásný zbytek svátků jara :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vlasti, budu ráda, myslím, že si pochutnáte!
      Měj hezké dny, H.

      Vymazat
  11. Helenko, slaný věnec vypadá lákavě, určitě ho vyzkouším.
    Aaronek koukám pěkně hlídá, aby vajíčko nějaký kolednik neodnesl ☺
    Posílám mu pohlazení. Krásný den, Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Peti, budu ráda, když si pochutnáte!
      Aaron, ten hlídá kde co, zajímá ho opravdu všechno :o)
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  12. Helenko, to je paráda, kringel jsem zkoušela loni a chutnal, tak letos vyzkouším obdobu na slano. Věnec vypadá náramně chutně. A Aaronek je krásná Velikonoční dekorace.
    Posílám všem pozdravy a Aaronkovi pohlazení. Hezké svátky. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, tohle jsou dobroty, které prostě nezklamou!
      Děkuji, vím, že ty umíš bíglí oči ocenit :o)
      Moc zdravím, H.

      Vymazat
  13. Helenko to je úžasná dobrůtka,hned bych hřešila..
    Ukládám si recept a věřím,že brzy vyzkouším..
    A Śikulka jako velikonoční dekorace... Ten je boží miláček 💗... Posílám mnoho pozdravů a přání krásných Velikonoc Z ❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeničko, já vím, jsi statečná holka!
      Jo, Šikulka, to je prostě miláček, projde mu ledasco :o)
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  14. Helenko, to je nadherny recept. Mne se v te pekarne kynute testo malokdy povede, nevim proc. Uzivejte Velikonoc! M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko, ono se to jednou prolomí a těsto nakyne jedna báseň!
      Měj hezký večer, H.

      Vymazat
  15. To se budete mít:-)))
    Krásné Velikonoce tam u vás:-))) Eva

    OdpovědětVymazat
  16. Helenka moja,
    prajem Ti i celej rodinke krásne veľkonočné sviatky!!!
    Pomocníka máš šikovného :-)
    A veniec rada vyskúšam, ďakujem za tip. Otázočka, tvaroh je jemný, alebo hrudkovitý?
    Ďakujem.
    Pekný deň,
    A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Adinko, moc děkuji za milou návštěvu, milá slova!
      Ten tvaroh jsem dala jemný, ale myslím, že to je jedno.
      Měj se hezky, H.

      Vymazat
  17. Helenko, u Tebe se vždycky najde nějaká krásná nebo chutná inspirace! Věnec vypadá skvěle! Aaronek je taky skvělý, jak pěkně hlídá velikonoční výzdobu :)) Přeji Ti pěkný zbytek svátků, M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to mě moc těší, Maruško!
      Aaron, ten musí být skutečně u všeho :o)
      Pa, H.

      Vymazat
  18. Přeju hezké Velikonoce. A recept vypadá zajímavě.

    OdpovědětVymazat
  19. Helo, Ty vždycky umíš "namlsat" :-), vypadá to lákavě! Užij si krásné Velikonoce s rodinkou i pejskem :-). Moc Tě zdravím! ZaZa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ZaZo, tak to jsem moc ráda!
      Děkuji za milá slova a posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  20. Ooooo, no to je mlaskačka, už jsem si uložila a zkusím.
    Přeji, Helí, krásné a klidné svátky jara, užijte si je v klidu a míru, no když nějaká dekorace nepřežije, no co, hlavně že se chlupatému chlapečkovi líbí !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simi, budu moc ráda, když věnec vyzkoušíš, i když je masa prost .o)
      Děkuji za krásné přání a i tobě krásný večer, H.

      Vymazat
  21. Helenko, zajímavý recept. Teď na jaře někdy zkusím, do velikonoc už jsem nestihla. Krásné sváteční pondělí. Dana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chápu, ale jistě bude chutnat i jindy!
      Danuško, přeji hezký víkend, H.

      Vymazat
  22. Helenko, to vypadá dobře! ;-) Možná zkusím. Pa;-)

    OdpovědětVymazat
  23. Helenko, pletenec je k nakousnutí!
    Krásné Velikonoce
    Ilona

    OdpovědětVymazat
  24. Velikonoční věnec vypadá opravdu chutně, určitě vyzkouším.
    Aronek je prostě úžasný !!!
    Hezké velikonoční pondělí a krásné jarní dny, která nás čekají !!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, moc děkuji za milá slova a přeji krásný jarní víkend, H.

      Vymazat
  25. Helenka, to je naozaj skvelý recept, ktorý určite stojí za vyskúšanie. Tá fotka Aronka s kraslicami je veľmi vydarená. Prajem pekný deň.

    OdpovědětVymazat
  26. Heli, ta psí fotka je krásná! Sára by k tomu ještě určitě zkoušela jazyk ;-) Věnec jsem dělala podobný, ale na webu ho ještě nemám. Mám nějaké zpoždění. Tvoji verzi určitě brzo vyzkouším. Krásné jaro! Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Evi! Aaron to jen tak zkoumal...
      Budu ráda a moc ráda vyzkouším i ten tvůj, až ho zveřejníš!
      Přeji hezké dny, H.

      Vymazat
  27. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
  28. To vyzerá ÚŽASNE!!! Slinky mi tečú ... :) Pozdravujem! MArta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, už jsem ho pekla znovu, je fakt dobrý!
      I já tě moc zdravím, H.

      Vymazat