...ramínka...

úterý, března 20, 2018


Krásný první jarní večer všem!

Ani v nejmenším nejsem jízlivá, ale je to prostě tak, navzdory počasí. Pevně věřím, že to pravé jaro nastane. A tak dřív, než se začnu hrabat v hlíně, háčkuju.


Obháčkovaná ramínka  se mi vždycky líbila, navíc jsou velmi praktická, protože z nich nesklouzne ani hedvábná halenka. Ale ouha, obyčejných dřevěných ramínek se skoro všichni zbavili.
Pěknou porci jsem dostala od mamky, když dělala revize skříní před stěnováním.


Upotřebí se i ty nejmenší kousky přízí, stačí jen poskládat k době ladící barvy a alespoň trochu by měla odpovídat i síla příze.


Většinou jsem je nazdobila kytičkou,


Pak mě napadlo malinké srdíčko se sušenou levandulí. Je opravdu malé, jeho háčkování mi dalo celkem zabrat. Obdivuji všechny dámy, co háčkují miniaturky.


A můj asistent, ten musí být opravdu u všeho... Ramínka se mu moc líbila už nahatá :o)
Nechápal, že to není klacík na kousání, ale celkem vzácnost :o)


Mějte krásný večer a pohodové dny!

Moc vás zdravím!
Vaše Helena

You Might Also Like

62 komentářů

  1. To musí být radost teď u tebe otevřít skříň. Kytičky koukají pěkně seřazené v řadě :-). Je to dobrý nápad a možná se budu opičit. Nějaká dřevěná ramínka mám.
    Hezký večer a hezké dny- dle větičky v kalendáři - už jarní.
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko, víš jako to je o té kovářově kobyle... Mám asi dvě, zbytek jsem rozdala :o)
      Určitě si je obháčkuj!
      Měj se hezky, H.

      Vymazat
  2. Hezký jarní večer, Helo! Já mám také jaro, navzdory tomu vedru tady :-)). Ramínka jsou úžasně romantická, i když jsem na modrou, moc se mi líbí hned ta první s růžovou kytičkou ;-). Vypadají moc hezky! Asi se také budu opičit...tedy někdy, zatím si s dovolením ukládám :-), protože nemám při ruce ani dřevěná ramínka, ani vhodnou přízi. Moc děkuji za hezký nápad.Měj se moc prima! ZaZa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zazo, moc děkuji za tak obrovskou pochvalu a jsem ráda, že jsem tě inspirovala!
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  3. Ano, jaro je tu, už druhý den jsme se budili se sněhem. Cestou do práce vládla skoro vánoční nálada ;)
    Ramínka jsou krásná, dřevěné mám jen jedno a ještě jsem se k obháčkování nedostala.
    Ale v plánu už to mám dlouho ;)
    Vypadá to opravdu moc hezky.
    Krásný večer, Helenko.


    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko, je to rychlovka, nejdéle trvá to buď přišít nebo sháčkovat na samotné ramínko...
      Moc děkuji a zdravím, H.

      Vymazat
  4. Helenko, ty jsou nádherné.
    Přeji krásné jaro;)

    OdpovědětVymazat
  5. Helenko, to je nádhera. Mám úplně chuť se do toho pustit, ale dřevěných mám taky málo. Měj pěkný večer.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Marti, budu ráda, když se pustíš a hlavně se pak pochlubíš!
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  6. Helenko, pomocník je poklad a ramínka se povedla :o)
    Měj hezké dny. J.

    OdpovědětVymazat
  7. Helenko, jsou krásná.....mám doma také zásobu starých dřevěných ramínek po mé babičce a jsem za ně moc vděčná.
    Přeji Ti pěkné, jarní dny.
    Jana

    OdpovědětVymazat
  8. Helenko, překrásné a praktické. já si koupila pár ramínek potažených neklouzavou látkou a nebo musí mít zářezy. Tvůj nápad je originální. měj se krásně (taky doufám v jaro :-)). Dana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Danuško, děkuji! Nápad jsem okoukala, ale funguje!
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  9. Helenko, úžasné! Krásný nápad a ještě hezčí provedení. Zláté jsou tvé ruce!!! :-) Měj se krásně, Ivana.

    OdpovědětVymazat
  10. Super, krásná jarní ramínka sis naháčkovala. I já doufám, že už se bude počasí lepšit a lepšit. Měj se hezky Helinko, pa M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Martinko, moc děkuji! To počasí zatím nic moc, tedy na druhou polovinu března...
      I tak se měj hezky, H.

      Vymazat
  11. Helenko ramínka jsou boží, dřevěná ramínka mám tak asi nějaká vylepším :)
    No a počasí navzdory jsem dneska udělala nájezd na zahradní centrum a nakoupila mraky jarních kytek, já se jen tak nevzdám :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vlasti, děkuji za pochvalu, ty je budeš mít nepochybně nádherná!
      Já jsem zatím kytičky nekupovala, ale už chci - moc a moc!
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  12. Helenko, ty jsou.... Moc se mi líbí ty první, s tou růžovou kytičkou. Hezký a praktický nápad.
    U nás dnes odpoledne už sluníčko, tak snad vydrží i do dalších dní.
    Přeji krásné dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, moc děkuji za pochvalu!
      U nás aktuálně mrholí, zítra mí snad být líp...
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  13. Po mamce jsem si nasyslila několik dřevěných ramínek a mnohokrát jsem si říkala, že je obháčkuji. A tak jsi mne Helenko popostrčila, měla bych je už konečně vylepšit. A přesně vím komu bych je darovala :o)), má snáška, která miluje venkovský styl bude mít brzy narozeniny, tak že by ?
    Krásné dny, i když u nás právě chumelí :o(.
    pa Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, t bude nepochybně překrásný dárek, od tebe budou jako malovaná!
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  14. Helenka,
    tie ramienka sú krásne, škoda ich aj zatvoriť do skrine a to srdiečko je milé.
    Ale najviac je Tvoj pomocník Aaron :-) a aký má krásny ´ňufáčik, ten náš má na ňom stále zasušenú hlinu :-)))
    Prajem pekný, prvý jarný deň, pá
    A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Adinko, moc děkuji! Většinou je rozdám a tak je ve skříních skutečně nemám :o)
      Aaron, ten mi pomáhá vždy a se vším :o)
      Moc tě zdravím a Alexíkovi přeji rychlé uzdravení! H.

      Vymazat
  15. Heli,
    tak než začnu chválit ramínka-
    PŘEJI TI KRÁSNÝ PRVNÍ JARNÍ VEČER A VŮBEC CELÉ JARO!!!!
    Ramínka jsou krásná- romantická- a ještě k tomu voňavá!!!
    no a pomocníčkovi by se jistě líbila, to je jasné :o)))
    Měj se hezky Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Jaru, moc děkuji za krásné přání i pochvalu! Snad to jaro někdo přičaruje...
      Moc tě zdravím a přeji hezké dny, H.

      Vymazat
  16. Helenko, krása, ta se ti opravdu povedla. To je skoro škoda je zavírat do skříně :)
    Měj se krásně a pozdravuj pomocníčka Aaronka.
    Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Peti, moc děkuji za tvou chválu a pozdravy ráda vyřídím!
      Přeji hezký pátek! H.

      Vymazat
  17. To je nádhera. Prečo ja neviem háčkovať?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Moni! Každá umíme něco, na tebe v oblasti alchymie nemám!
      Měj hezký den, H.

      Vymazat
  18. Vzhledem k faktu, že jsem se nenarodila jako zdatný motač, mohu jen tiše závidět a kochat se.
    Na druhou stranu , stává se ze mne při takovém očumování romantik, což je bonus pro tebe jako člověka , který inspiruje a povznáší.
    Krásné a romantické jaro přeje blondýna.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simi, moc děkuji, krásně se to čte! Taková pochvala, jsem skutečně polichocená!
      Přeji hezkou sobotu, H.

      Vymazat
  19. Nadhera a musim rict, ze taky obdivuji ty, co hackuji miniatury, to je neco na me nervy, nebo ruce hromotluka? ;) Krasne dny:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Evi! Ano, asi i já mám na tohle, u nás se říkalo, "volšové ruce"!
      Moc tě zdravím, H.

      Vymazat
  20. Helenko,
    já mám to štěstí, že jsi mojí přítelkyní a jedno ramínko s kytičkou také vlastním :-)
    Má čestné místo na dveřích ložnice a pokukuji po nějaké pěkné košilce, která by se na něm vyjímala.
    Mám moc ráda, když staré věci dostanou druhou šanci!
    Těším se moc brzy na viděnou !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko, tak to mě moc těší! Snad ti nějaká ta košilka brzo padne do oka!
      Měj hezký den, H.

      Vymazat
  21. Helenko, moc pěkná ruční práce, ramínka jsou obháčkováním vylepšená na jemné oblečení, nic se nezatrhne...
    vše svědčí o tvé trpělivosti - umím ocenit.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Jiřinko, moc děkuji za návštěvu a vlídná slova!
      Přeji hezké dny, H.

      Vymazat
  22. No tedy Helenko, ty jsou snové, škoda je čímkoliv zakrýt...Krása, jsi neskutečná šikulka.
    Tleskám, jako vždy a přeji jen samé sluníčkové jarní dny. H.

    OdpovědětVymazat
  23. Helenko jsem šťastnou majitelkou jednoho ramínka s kytičkou.
    Je nádherné a zatím visí jen tak bez košilky a dělá parádu.
    Příští týden st těším na viděnou !!!
    Jitka

    OdpovědětVymazat
  24. Krásný nápad. Líbí se mi, že se upotřebují zbytky přízí. A to levandulové srdíčko je suprový tuning. :-)
    Krásný den, ahoj.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dý, děkuji! Některé kousky se daly měřit jen na metry, nerada vyhazuji a jsem ráda, že v košíčku zbytků trochu ubylo.
      Měj hezké dny, H.

      Vymazat
  25. Helenka tak to je niečo, čo by som si vedela teraz hneď predstaviť v skrini. Kde len máme všetky tie staré drevené vešiaky? Že by som sa dala na hačkovanie na staré kolená? Veľmi dobrý nápad.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zitko, je to hodně jednoduché, určitě by to pro tebe byla hračka!
      Ramínka si nedávno kamarádka přinesla z bazaru...
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  26. Helenko to je krása!Krásné jarní dny přeji:-)

    OdpovědětVymazat
  27. Helenko, ta ramínka jsou nádherná. Rozhodně vím, že by nikdy neměla patřit do skříně,ale na výstavu.Myslím, že by se na ně ani nemělo nic věšet, protože jsou dokonalá. Měj moc krásné dny a i já pevně věřím, že to jaro přijde! Inka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Inko, ty jsi moc hodná! Rozdávám je a většinou končí jako dekorace koupelen a ložnic :o)
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  28. Milá Helenko tvá ramínka jsou přímo úžasná, kouzelná.Jak se dovede obyč ramínko přeměnit na skvost.Jsi Posílám mnoho pozdravů a přání krásných snad brzy jarních dnů.Z ❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Zdeničko, moc děkuji, od tebe velice cenná pochvala!
      I tobě přeji krásné dny, H.

      Vymazat
  29. Neklouzací obháčkovaná ramínka jsou zajímavý nápad. U nás by se k nějaká dřevná našla, ale s háčkem už dávno moc nekamarádím, takže si nedokážu představit, jak do toho.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Stáni! není to nic složitého, uháčkuješ pruh široký jako dvě šířky a dlouhý podle ramínka. Navlékneš kovový háček a háčkovaný pruh na ramínko sháčkuješ nebo sešiješ. Hotovo!
      Měj hezké dny, H.

      Vymazat
  30. Helenko Tvoje ramínka jsou něžná, romantická a to se srdíčkem, to je snad nejhezčí! A pomocníček, hihi, tak o takovém tady u mne také něco vím! Moc Tě zdravím a hafíčkovi pohlazení posílám! Marcela

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko, moc děkuji! Ano, ta výpomoc od milovaných chlupáčů nám někdy dává zabrat, že...
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  31. Helo, to je dobrý nápad. Z obyčejného ramínka vznikne pěkný dárek. M.

    OdpovědětVymazat