...jak jsem mohla zapomenout...

neděle, září 17, 2017


...na tyhle mosty. Soukromě jim říkám Medisonské. 

Hezké odpoledne všem!

Nemusíte kvůli nim letět do Ameriky, stačí si udělat výlet na rozhraní Čech a Moravy. Mosty najdete v údolí Svratky. 
Ten první je trochu zanedbaná lávka za vesnic Prudká. Byla postavena v roce 1899 a je vyhlášena kulturní památkou. Bohužel jen vyhlášena, na rekonstrukci stále čeká... Je na úžasném místě, slyšíte jen řeku a ptáky v korunách...



Další most je uprostřed vesnice Černvír. Je považován za nejstarší most tohoto druhu na Moravě. Je velkolepý, opečovaný a udržovaný.




A poslední most, který vám chci ukázat stojí přímo pod hradem Pernštejn. Od silnice se mi ho nepodařilo vyfotit, proud aut prostě neustával...


Ale pohled z něj na řeku... no uznejte sami!


A pokud po cestě půjdete ještě kousek, naskytne se vám tento pohled - hrad Pernštejn jako z pohlednice.
Tento výlet jsem si udělali na konci května, když jsme byli v Penzionu Na Čechách. Ale podzimní výlet by to byl jistě neméně krásný!


A až se vrátíte, bude to chtít dobrou, rychle připravenou večeři.
Co třeba slaný koláč?
Super jednoduchý a vynikající!

Z koupeného vyváleného listového těsta jsem ukrojila proužky a položila je na okraje plátu. Těsto jsem potřela krémovým sýrem a pokladla plátky mozazelly. Zbytek vidíte - tenká kolečka rajčat a cukety, posolit, opepřit, pokapat olivovým olejem. Trocha semínek, bylinky - proč ne!


Za pár minut vytáhnete z trouby voňavou dobrotu.


Tak, já se loučím, za chvilku vyrážíme do lesa.
Všem vám přeji hezký zbytek neděle!

Moc vás zdravím!
Vaše Helena

You Might Also Like

36 komentářů

  1. Helenko, nádhera, napřed jsem myslela, že si teď u nás na Moravě :-). krásné mosty, vůbec jsem
    o nich netušila. Madisonské mosty dávali nedávno v televizi :-). Krásný zbytek upršeného víkendu. měj se. Dana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Danuško, nejsem, ale doufám, že brzo budu :o)
      Medisonské mosty jsou můj milovaný film, asi proto mě ty mosty tak nadchly...
      Pa, H.

      Vymazat
  2. Tedy Helenko oba typy se mi líbí, jak ten výletní, tak ten jídelní. Lístkové těsto mám v mrazáku a cestu na Moravu ještě letos plánujeme taky, takže uvidíme, uvidíme :)
    Přeji ti krásný nedělní večer!

    OdpovědětVymazat
  3. Helenko, neznám, krásná místa. O pečení ani nemluvím.
    Měj krásné dny. Jana

    OdpovědětVymazat
  4. Helenka,
    krásne mosty,pripomínajú mi most v Dolnom Kubíne (neviem, či ich je tam viacej), majú svoje čaro.
    Slaný koláč som už veru dávno nepiekla, ten Tvoj musel byť výborný. Hneď ste mali energiu do lesa :-) Aj my tam chodíme radi a každý víkend.
    Pozdravujem, pá,
    A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Adinko, hned jsem si ten most našla - je opravdu moc krásný...
      Koláč je jednoduchý a zmizel hned :o)
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  5. Helenko, jela jsi kolem nás a ani nezamávala??? škoda.
    krásný den přeji. Majka

    OdpovědětVymazat
  6. Tak další místa, o kterých nemám zdání a až z Tvých fotek a doprovodných slov jsem se o nich dozvěděla.
    Slaný koláč vypadá moc dobře.
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, i já jsem tem byla jen díky náhodě...
      Moc děkuji a zdravím, H.

      Vymazat
  7. Helenko, hned mi napadly Medisonské mosty .. i tyto jsou krásné a doma ... výlet to musel být parádní.. díky ti za sdílení a koláč co nejdřív udělám, cukety ještě
    čekají.
    Měj se krásně. Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jarko, je to tak, ta asociace se nedá přehlédnout...
      Pečení zdar - doufám, že si na koláči pochutnáte!
      Moc zdravím, H.

      Vymazat
  8. Helenko také neznám.Děkuji za přiblížení krásných míst.Moc hezké a pohodové dny přeji Věra

    OdpovědětVymazat
  9. Helenko, ty mosty jsou nadherne a na nemene krasnem miste. I zapecene jidlo vypada lakave:-). Hezke dny. M.

    OdpovědětVymazat
  10. Heli, ty ale jsou:) Díky za tip.
    A slaný koláč vypadá taky báječné. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, kolem Pernštejna musí být teď nádherně!
      Přeji hezký den, H.

      Vymazat
  11. Voda a dřevo, krásná příroda k tomu. Ach, jak krásně tam musí být..

    OdpovědětVymazat
  12. Helenko, to je taková nádhera. Na Pernštejně jsme byli, ale most jsem neviděla. A ty dva nemůžu na mapách najít, obcí Prudká jsem našla pět a tu druhou pro změnu žádnou. Můžeš mi, prosím, upřesnit tato kouzelná místa. Moc děkuji.
    Koláč vypadá jednoduše a moc chutně.
    Zdravím a krásné dny přeji. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Dáši! Všechny mosty jsou pár kilometrů od sebe na řece Svratka. Osada prudká je součástí městyse Doubravník. Vše kolem hradu Pernštejn.
      Je tam krásně, udělejte si výlet!
      Pa, H.

      Vymazat
  13. Helo,mosty to je moje. Asi trochu profesní deformace. Ty v údolí Svratky neznám. Tak další dobrý tip, kam na výlet. Marie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, tak to by sis přišla na své! Myslím, že hezký podzimní den by tam byl úžasný...
      Pa, H.

      Vymazat
  14. Helenko, krásné fotky z výletu! Most je zajímavý a doufám, že se opravy dočká ... Koláč vypadá dobře a určitě je i moc dobrý :) A dodatečně Ti musím pochválit krásnou háčkovanou šálu! Pěkný den, M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, moc děkuji za milá slova, ty mě vždycky potěšíš!
      Přeji hezký večer, H.

      Vymazat
  15. Hezké fotky mostů a recept vypadá taky k nakousnutí.
    Hezké podzimní dny

    OdpovědětVymazat
  16. Ahoj Helenko, krásné, dřevěné mosty s historií. Kolik lidí a příběhů přenesly přes řeku Píši si do notýsku - ráda bych je viděla. Měj krásný víkend. Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivuško, bylo tam moc krásně, takový poklidný, příjemný výlet.
      Určitě by se ti tam líbilo!
      Pa, H.

      Vymazat
  17. Waw, Helenka, tie mosty sú priam úchvatné ... no aký poklad v Čechách nemáte? Mne sa zdá, že máte všetko ... Nádhera!!! Pozdravujem, Marta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, i vy máte spoustu pokladů, hodných vidění!
      Moc děkuji a zdravím, H.

      Vymazat