...trhací česnekový chleba...

pondělí, srpna 21, 2017


Krásný páteční večer všem!

Dnes začnu tím, že opravdu ze srdce a s dojetím poděkuji všem těm, kteří (respektive které) si vzpomněli a přáli mi k svátku. Postupně se snažím za všechny poděkovat osobně, jen trochu bojuji s časem. Ale řeknu upřimně, pár z vás mě opravdu "dostalo". Budu vás informovat později.
Teď vám nabídnu něco k snědku. Rodinná oslava svátku si žádala něco nového, neokoukaného. Jako už mockrát pomohl Pinterest. Ke grilovaní jsem upekla novinku

Trhací česnekový chleba


Do pekárny jsem dala: 
1 hrnek teplé vody, 1 šálek mléka, 6 hrnků mouky (půl celozrnné a půl polohrubé), 2 lžičky soli, 1 lžička cukru, 2 lžíce olivového oleje a půl kostky droždí
Pekárna pracovala a já si připravila jakousi polevu:
asi do 5O g rozpuštěného másla jsem nasekala petrželku a oregáno, osolila a přidala jsem 4 stroužky prolisovaného česneku.

Z vykynutého těsta ukoulíme kuličky (asi jako golfový míček) a klademe je do pekáčku. Necháme vykynou, potřeme česnekovým máslem a dáme do trouby vyhřáté na 200 stupňů.


 Za půl hodinky vyndáte z trouby pekáček s úžasně vonícím chlebem a budete odhánět členy rodiny a prosit je, aby chleba nechali alespoň trochu vychladnout :o)


 Já jsem naštěstí neodhadla velikost pekáčku a tak jsem měla zkušebních vzorků dost :o)


Věřím a doufám, že grilovací sezóna letos ještě nekončí, tak se vám třeba bude recept hodit.

Přeji vám krásný večer a pohodový, ještě prázdninový týden! Krom běžných povinností mě v něm čekají i dva velmi příjemné večery - divadlo a sraz s blogerkami. Hurá! Těším se moc!
A co vy? Čeká vás něco hezkého? Pochlubte se!

Moc vás zdravím!
Vaše Helena



You Might Also Like

53 komentářů

  1. Helinko, omlouvám se a dodatečně přeji vše nej nej k pátečnímu svátku ♥♥♥
    A chleba...ten vypadá skvěle a určitě tak i chutnal.
    Měj se prima,užij si fajn zážitky, pa M.

    OdpovědětVymazat
  2. Helenko, chleba vypadá úžasně a jak musí chutnat - určitě ho zkusím udělat. K tvému svátku Helenko dodatečně vše nej, nej- Hezký večer Ivana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivuško, moc děkuji za přání a milý komentář!
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  3. Helenka,
    myslela som na Teba, dodatočne všetko len to najlepšie k Tvojím meninám!!!
    Chlebík som už aj ja piekla a veru je výborný. Aj my radi grilujeme, mám pocit, že aj obdeň :-)
    Čakajú Ťa samé pekné veci/stretnutia, uži si ich.
    Pozdravujem, pá
    A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Adinko, i tobě moc a moc děkuji a přeji krásné dny i večery!
      Pa, H.

      Vymazat
  4. Helenko, chleba vypadá moc lákavě, určitě ho vyzkouším.
    I já dodatečně přeji všechno nej... k svátku, hlavně zdravíčko, štěstíčko, pohodu a lásku.
    Jana

    OdpovědětVymazat
  5. Chleb vypadá lákavě. Ano, ano stále ještě jsou letní prázdninové dny, ale přeci jenom už se to krátí. Na co se v nejbližší době těším? Na naši sobotní novou loutkařskou akci- Loutková zahrada. Budeme hrát nejen my, ale i pozvané soubory. Hlavně, aby vyšlo počasí.
    Měj se moc hezky a to, na co se těšíš, si užij.
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, to mě těší! A věřím, že nás o Loutkové zahradě budeš informovat!
      Těším se! H.

      Vymazat
  6. Helenko, s chlebem přicházíš v praví čas, ozkouším na naší společnou grilovačku příští týden. Ty máš vždycky dobroty k masíčku :))
    Měj se krásně a užívej společných chvil s milými :o)
    Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janičko, tak to mě moc těší a věřím, že si pochutnáte!
      Užijte si to! H.

      Vymazat
  7. Helenko, chleba vypadá báječně. Podobný jsem také párkrát dělala a vždy se po něm zaprášilo. Takže chápu členy rodiny, že nemohli odolat, teplý je totiž nejlepší. Nás čeká na konci týdne oslava mých narozenin, ale pojmu to jen v kruhu rodinném. A hlavně se všechny babičky a ségra těší na psí miminka. :o)
    Měj krásný týden a velmi opožděně vše nej k již proběhlému svátku. (Já teď nějak ten kalendář nestíhám sledovat.) :o) D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, moc děkuji za milá slova a přání!
      Ať se oslava narozenin vydaří a užijete si ji!
      Přeji hezký večer, H.

      Vymazat
  8. Vypadá to moc dobře, díky za tip!
    Vyzkouším.
    Měj se hezky!
    Ivana

    OdpovědětVymazat
  9. Určitě vyzkouším, vypadá velmi moc chutně !!!
    Těším se na čtvrtek na naše blogerské setkání a příští týden mám dovolenou, tak mě čeká jen to příjemné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, budu ráda!
      Ve čtvrtek to bylo moc hezké, užij si dovolenou!
      Pa, H.

      Vymazat
  10. Helo, to bylo pochutnáníčko. Přeju pohodové blogerské setkání.M.

    OdpovědětVymazat
  11. Ach Helenka, až tu k nám to vonia .... juuuj, také chúťky robíš!!!! Pozdravujem ! Marta

    OdpovědětVymazat
  12. Helenko chleba vypadá opravdu úžasně..Jak já bych mlsala.Chjoo,chjo 😉😉 Ale musím se pochlubit, první bezlepkový mnou upečený chleba jsem už zvládla.Tak se mé chuťové pohárky také měly dobře. A co mne čeká..tři týdny volna - huraaa 😘
    Posílám pozdravy,pa Z❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeničko, to je taak nespravedlivé!!! Ale ten tvůj chlebíček vypadal úžasně, moc ti přeji, že se povedl!
      A dovču taky, to je jasné!
      Krásný večer, H.

      Vymazat
  13. Helenko, tak do toho půjdu, když to za mě udělá pekárna ��, krásně vypadá. Pěkný večer. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko, je to pohoda, těsto udělá pekárna a kuličky můžou ukoulet děti :o)
      Pa, H.

      Vymazat
  14. Zdravím Helenko..moc díky za komentík!Jsem ráda,že u Tebe je vše jak má být!Budou mě těšit Tvé báječné recepty,výlety,parádní tvorbu všeho co chytneš do svých tvořivých rukou!!!!Je tady co prohlížet a inspirovat se!!!!Prozatím se měj....Dája

    OdpovědětVymazat
  15. Helenko, stále se na něj chystám a chystám... Ach jo. Vypadá tak chutně, voňavě, prostě báječně.
    Měj hezké dny.
    Ála

    OdpovědětVymazat
  16. Heli,hneď by som si dala. Môj poklad začal zdravo žiť, tak sa u nás nepečie ,nechlebuje a mne to chýba. Ale recept ukladám, určite príde správny čas na pečenie.

    OdpovědětVymazat
  17. Helenko, to vyzkouším! Kolik droždí? Nemám pekárnu, musím to vymichat ručně

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, půl kostky, už jsem to dopsala....
      Ať se povede!
      Měj se hezky, H.

      Vymazat
  18. Teda ten vypadá báječně, hned bych si taky dala. Recept opisuji :o)
    A já? Já mám radost z toho, že už je pátek :D Na odpoledne máme v plánu jít na houby. Zítra pojedeme do Budějovic na Živitelku.

    OdpovědětVymazat
  19. Vypadá skvěle!Děkuji za recept určitě brzy vyzkouším.Krásný pátek a celý víkend přeji:-)

    OdpovědětVymazat
  20. Helenko, vypadá to báječně! Už jsem podobný recept také zkoušela! A dodatečně Ti přeji vše nejlepší k svátku! ♥ Pěkné letní dny, M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, moc děkuji za milá slova a přeji hezké dny i tobě! H.

      Vymazat
  21. Zdravím, recept jsem si opsala, zkusím. A fakt tam nechybí droždí? Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evičko, moc děkuji za upozornění! Jasně, chybí!!!! Už jsem ho tam dopsala, stačí půlka kostičky!
      Díky moc!
      H.

      Vymazat
    2. Děkuju, tak jsem to tipla správně. Včera jsem po návratu z práce zadělala těsto a večer byl na grilovačku. Pekla jsem v chlebíčkové formě a mělo to super úspěch! Děkuju za recept, už jssm si ho uložila. Krásný víkend, E

      Vymazat
    3. Evi, to mám radost! Zatím opravdu všem chutnal, v sobotu mě čeká další kolo -budeme mít návštěvu :o)
      Pa, H.

      Vymazat
  22. Tohle vypadá výborně. Ráda bych si Vás dala do sledování, ale když já hernajs nemůžu najít jak :-(
    O všem? Ovšem!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A tak jsem si Vás přidala přes Google plus :-)

      Vymazat
    2. Mišo, vítám vás na mém blogu a jdu se mrknout k vám! Jsem ráda, že se vám chleba zamlouvá!
      hezký večer přeji, H.

      Vymazat
  23. Helenka, chlebik vyzera vyborne...mnam :) Dakujem za receptik a odkladam si ho...maj sa krasne, papa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už jsem ho pekla několikrát, Katko a vždycky chutnal všem! Tak snad bude i vám!
      Pa, H.

      Vymazat