...tři hrady a Regensburg...

sobota, září 21, 2013

Hezké odpoledne všem!

Když dovolíte, vrátím se ještě k posledním dnům prázdnin a vezmu vás na výlet. Pevně věřím, že nám podzim ukáže i svou přívětivou tvář a dny budou na výlet jako stvořené. Například u nás už asi 20 minut neprší - hurá! Tak, zabalte baťůžky, vyrážíme!
Už na cestě na hrad Rabí jdeme kolem překrásné zahrádky...

A to už jsme na hradě - je to největší hradní zřícenina v Čechách.  Skutečně monumentální.

Známý je hlavně tím, že jej dvakrát obléhali a také dobyli Husité (1420 a 1421) a Jan Žižka zde v bitvě přišel o pravé oko.

Hrad je v současnosti státní a musím říct, že je velmi pěkně udržován a stojí za návštěvu.

Ujeli jsme jen pár kilometrů a jsme na hradu Velhartice. Byl založen koncem 13. století jako rodový hrad pánů z Velhartic.

Král Karel s Buškem z Vilhartic teď zasedli si k dubovému stolu - ti dva už pili mnohou číši spolu a zapěli si z plných plic... a tak dále, jak to všichni známe z romance Jana Nerudy.

Nerudovi musíme přiznat básnickou licenci, ale pravdou je, že Bušek  a později i jeho syn byli věrní a oblíbení komorníci krále a císaře Karla IV.

Můžete si vybrat z několika prohlídkových tras a kochat se nejen krásou historických objektů, ale i výhledem... Šumava je krásná!

Hrad třetí a poslední - Klenová. K hradu ze 13. století byl v 19. století přistavěn zámek. Ten teď slouží jako galerie.

Kryštof Harant z Polžic a Bezdružic je nejznámější osobností spojenou s tímto místem. Pravděpodobně se zde narodil.
Umění najdete nejen uvnitř galerie, ale i venku. V sochařském parku vystavují umělci současní i ti dávno zapomenutí...

Tak a čeká nás už poslední den naší malé dovolené. Počasí se umoudřilo a tak jsme si užili krásný den u sousedů - strávili jsme ho v Regensburgu. Roky jsme městem jen projeli, zastavili se na nákupy a slibovali si, že si najdeme čas i na jeho prohlídku. Konečně se to povedlo. Město je krásné a za vidění rozhodně stojí -  díky svému zachovalému historickému jádru je zařazeno do seznamu Světového kulturního dědictví Unesco.
Taky se díváme na věže Dómu sv. Petra.

V roce 1809 si zde, po dobytí města, vybudoval Napoleon svůj hlavní tábor. Vybral si tedy nádherné místo...

Kamenný most z 12. století je mistrovským dílem středověkých stavitelů a důkazem bohatství místních obchodníků, kteří stavbu financovali. 16ti oblouky spojuje oba břehy Dunaje.

A tohle je už fotka z onoho mostu.

Proslulý smysl pro pořádek a upravená zákoutí najdete na každém kroku.

A na poslední fotce je důkaz, že město existovalo již za Římanů - brána Porta Praetoria.

Článek je opravdu dlouhý, děkuji všem, kteří vydrželi až do konce.
Třeba vám bude inspirací zavítat na západ Čech a možná i za hranice.

Přeji pohodový zbytek dne a parádní neděli.

Moc vás zdravím!
Vaše Helena

You Might Also Like

48 komentářů

1. Ahoj Helenko, parádní výlet, hezké fotečky, kdysi jsme byli na Rábí, kromě jiného tam byla ukázka práce s dravci. Ještě dodatečně přeji všechno nejlepší k narozeninám a moc mě zaujali háčkované taštičky na čaj v minulém příspěvku, asi už vím co dostanou kamarádky na předvánočním večírku, děkuji za inspiraci, dárky snad raději rozdávám, měj se moc hezky a teplý podzim nás určitě ještě čeká, pa
    Marcela

1. Děkuji Marcelko. Dravci na Rabí nebyli, zato bramboráky a levandulové palačinky :o)
      Moc děkuji za přání a jsem ráda, že ses tady inspirovala.
      I tobě přeji hezké dny, pa H.

2. Moc Tě zdravím Helenko....děkuji za virtuální výlet s krásnými fotečkami.Jsem tak trochu ostuda,ale ani na jednom jsem nebyla,budu to muset napravit....u nás je tolik krásných míst.
    Přeji Ti pohodové,skoro už podzimní dny...Jana

1. Janičko, taky tě moc zdravím! Nic si z toho nedělej, i já byla všude poprve, jak to je dál, než na jednodenní výlet, tak to trochu problém...
      Měj se moc hezky, pa H.

3. Ahoj Helo, krásný výlet.I já jsem ostuda, také jsem na uvedených místech nebyla. Tak možná příští rok. Děkuji za Tvé návštěvy mého blogu a za vlídné komentáře. Zdravím.Marie

1. Maruško, ono to je od nás docela daleko... I nám to trvalo dost let a ještě se musíme vrátit, je tammoc hezky.
      Pa, H.

4. Mila Helenko Wieder zeigst du wunderschöne Fotos lässt uns Teilhaben an dem Schönen diese Welt.Danke zdravim tebe Karin

1. Liebe Karin, danke! Es ist ein wunderschöner Ort.
      Hallo an euch zu, Helena

5. Nádherné fotky a nádherná a poučná reportáž. Pěkný blog, hezký večer. Dana

1. Danuško,moc děkuji za milá slova a srdečně tě vítám na mém blogu!
      Hezké odpoledne, H.

6. Helenko krásny výlet, nádherne fotky...tam sa len tak ľahko nedostanem a tak ti ďakujem za prehliadku ktora veľmi zaujala :-) Krásnu nedeľu prajem.

1. Maruško, jak vidíš, máme to blíž a stejně nám to trvalo...
      Děkuji a moc zdravím,H.

7. Ja keď pozriem nejaký článok u Teba, hneď by som balila ... Ty si ako vírus, ale taký príjemný :) ďakujem za náááádhernú prechádzku, zas zopár miest, ktoré budem túžiť vidieť ...

1. Marti, moc mě potěšil tvůj komentář! Děkuji! Mám to stejně, něco vidím a chci tam jet.
      Pohodové dny, pa H.

8. Helenko, já bych si i ráda početla dál! Opět děkuji za krásný výlet, nádherné fotečky a příjemné a poučené vyprávění! Moc děkuji! :)

Krásný víkend!! Jola

9. Helenko, já bych snesla i delší povídání:-)
    Na Rábí jsme nikdy nebyli a také ho mám v merku.
    S tím Řeznem jsi mi připomněla dobu těsně po pádu železné opony... byla to moje první cesta na západ s rodiči, ale bohužel jen za nákupy. Mě bylo 13 let a z Řezna jsem si přivezla svůj první Walkman:-))))) Ale už tehdy se mi moc líbíly historické uličky a na fotkách vypadá opravdu krásně,
    Díky za tu vzpomínku:-)
    Krásnou neděli, Helenko
    Monča

1. Moni,ta délka, to je vždycky boj, pro někoho málo, pro někoho...však víš, učíš!
      Moc děkuji za milé vzpomínání a posílám pozdravy,H.

10. Helenko, děkuji za hezký výlet, procházky po hradech mám moc ráda.
    Fotečky jsou parádní.
    Měj se krásně.

1. Janičko, já chodím po hradech taky moc ráda, víc nebo po zámcích.
      Děkuji za pochvalu a moc zdravím, H.

11. Helenka, ty si veľká cestovateľka a vďaka Tebe všeličo spoznám. Krásne miesta. Andrea

12. Heli z tvojich článkov sa nielen kochám ale aj učím...vždy je to pútavo napísane a mňa to vždy láka isť pozrieť :)

1. Zuzanko, moc ti za ta slova děkuji, těší mě to!
      Posílám pozdravy, H.

13. Udelali jste si moc hezky vylet klidne bych cetla a cestovala dal.Jediny hrad kde jsem byla nekolikrat je Klenova ,kamaradka tam mela pred sedmi lety svatbu .

1. Elli, moc děkuji! A svatba na Klenové musela být moc hezká, jeli jsme tam víceméně náhodou a moc se mi tam líbilo.
      Hezké jaro, pa H.

14. Milá Helenko ,ráda s Tebou chodím na výlety,vždy to jsou hezké fotky a zasvěcené povídání!Také jsem vyčetla,že jsi měla narozky ,tak dodatečně od srdíčka vše NEJ.....Daja

1. Dájenko, ty si na mě tak hodná! Děkuji, mám z toho radost.
      Děkuji i za přání a moc, moc zdravím, H.

15. Helenko, další nádherný "virtuální" výlet .... děkuju .... Marki

16. Heleno, díky za tipy na výlet. Na toto téma byl článek spíše kratší, nežli delší a mě by "pár řádků navíc" určitě nevadilo :-)

1. Dittu, ráda jsem tě inspirovala. Já se musela držet, psala bych a psala...ale tohle není učebnice dějepisu :o)
      Hezké odpoledne, H.

17. Helenko, nádherná procházka. Krásný večer, Lucka

18. Heli, krásna a zaujímavá prehliadka. Mám rada zrúcaniny hradov, dýchajú na mňa podstatne väčšou silou ako tie zachovalé i s interiérmi.

1. Jani, naprosto souhlasím. V posledních letech mám taky raději zříceniny - genius loci je v těch kamenech velmi silný.
      Pa, H.

19. Helenko nádherná procházky a úžasné fotečky!!!Krásné dny přeji!

20. Helenko, parádní výlet. Zase jsi mě inspirovala - české hrady nikdy nezklamou.
    S Regensburgem - to mám jako ty donedávna - projíždíme.
    Měj se krásně Věrka

1. Věru, a na ty hrady to nemáte zase tak daleko...Klukům by se tam určitě líbilo a tobě taky.
      Ten Regensburg stojí opravdu za procházku,úžasně upravené město.

21. Helenko,
    ani na jednom z míst jsem doposud nebyla :-o
    Takže moc děkuji za virtuální prohlídku těchto míst :-)
    Teď už s přicházejícím podzimem, se přesuneme z cest ke kamnům s teplým čajem a něčím dobrým k zakousnutí ;-)
    Krásný podzimní týden!

1. Ilonko, i pro nás to byly premiéry. A on takový slunečný podzimní den na hradě, to taky není špatné,světlo je najednou úplně jiné a má to své kouzlo...
      Ale ty raději už na žádný nelez :o)
      Pa, H.

22. Helenko, na Klenové jsem byla, je tam moc krásně a jak píšeš, taky Regensburgem projíždíme a nikdy jsme tam ještě nebyli. Tak snad příště. Měj se krásně a díky za virtuální cestování, moc mě potěšilo :-))

1. Jani, Klenová mě moc překvapila, kouzelné místo. A Regensburg, jak vidím,je nás víc...
      Mě moc potěšila tvoje slova,díky! Pa,H.

23. Hezký výlet, díky za zprostředkování :D a zajímavé povídání. Jitka

24. Výlety můžu i ty virtuální. Obzvlášť to sluníčko na fotkách mě potěšilo, dneska je extrémně hnusně! Přesto pohodový den;-)

1. Šárko, než jsem tě stihla pozdravit, máme krásnou slunečnou sobotu, i když trochu chladnou...