...adventní dny...

pondělí, prosince 05, 2022

Příjemné pondělní odpoledne!

Chtělo by se mi napsat - advent zvolna plyne. Ale on neplyne, on prostě letí. O to víc si užívám chvilky klidu. Já nepotřebuju moc - puky hyacintů, světýlka,


sobotní ráno a sníh, který mi udělal velkou radost. A Aaronovi taky. Se sněhem po ránu nastane takový klid... Nádhera. 


A je inspirativní - byla letošní premiéra. A povedly se.



Roky jsem to chtěla vyzkoušet a letos konečně. A přitom taková blbost, že :o) Bambusové lžičky s pořádnou čokoládou, stačí dát do hrnku a zalít horkým mlékem. Některé jsou trochu čertovské - s chilli :o)


Dobře se hodí do mikulášských pytlíků nebo prostě jen tak jako adventní dáreček.

A teď ještě z jiného soudku, i když návštěva kostela k adventu taky patří. Novorománská nádhera - Kostel sv. Petra a Pavla je na jihu Čech, kousek od Hluboké. Není vám povědomá? Velké poděkování za její přiblížení patří Dáše. Bere nás k téhle krásce většinou ve dnech, kdy kvetou sakury. Já nabízím podzimní pohled.

Není to místo, na které se vypravíte přes půl republiky, ale když už tam budete, doporučuji zastavit. Za otevřenými dveřmi byla mříž, ale ruka se prostrčit dala.


Byl podvečer, kostel jsme obešli kol dokola. Po každém kroku nabízel jiný, úchvatný pohled na své zdi. Ty jsou z části z kamene a z části ze šamotových cihel.




Slov už není potřeba - vychutnejte si tu krásu...








Tak ještě jednou - Dášo, moc děkuji za inspiraci. Tady se nám opravdu líbilo. Ten poklid a malebnost. Prostě krása...


Jitkám přeji krásný sváteční podvečer a všem parádní večer. Dneska přece chodí Mikuláš!!!

Užijte si to!

Vaše Helena

You Might Also Like

48 komentářů

  1. http://es-ideas.blogspot.com/
    Helenko, mávám vám z postele🥲a přeji vám krásný mikulášský večer. Je vidět, že jsi připravena i na čerta ))) lžičky jsou super nápad.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tedy Evi, to je načasování! Doufám, že už ti je dobře a ještě si advent užiješ...
      Děkuji a zdravím, H.

      Vymazat
  2. Helenka,
    milujem hyacinty, som zvedavá, akej farby budú tie Tvoje :-)
    Lyžičky sú krásne, iste potešia nielen na Mikuláša. U nás zatiaľ nasnežilo iba raz...
    Prajem krásny večer a pozdravujem,
    A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Adinko, jsou bílé! Manžel nám rád tu vůni a bílé voní nejméně...
      Děkuji a přeji hezké dny, H.

      Vymazat
  3. Helo, ty lžičky jsou parádní, vidím je poprvé a jako dáreček určitě potěší. Kostel je opravdu nádherný a podle modré oblohy soudím, že vyšlo i počasí. Pěkné dny a bohatou nadílku 🤪

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, okoukaný nápad, ale jako malá pozornost se mi taky líbí...
      Ano, kostel jsem navštívili na konci října, byli jsme na jihu 4 dny a bylo stále krásně...
      Moc zdravím, H.

      Vymazat
  4. Helenko vánočky se Ti moc povedly a ty lžičky jsou také krásné. Přeji ti moc hezké a klidné dny.

    OdpovědětVymazat
  5. Lžičky se mi moc líbí a vánočky se ti moc povedly. Už se nemůžu dočkat, až si ji taky upečeme. 🙂
    Měj hezký večer, Helenko.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nikolko, děkuji. Vánočky jsme odvezli do Prahy dětem, podělily se s přáteli a prý všem chutnalo :o)
      Moc zdravím, H.

      Vymazat
  6. Odpovědi
    1. Děkuji, snad se tak povedou všechny...
      Světlanko, přeji hezké dny, H.

      Vymazat
  7. Heleno, ten kostel je nádherný. Mám tenhle typ staveb moc ráda. A jsem ráda, že nejsem jediná, kdo cpe ruku s foťákem skrz mříž (jsem zvědavá, kdy mi ten foťák jednou vypadne na tu špatnou stranu ;-)). Jinak vidím, že nenecháváš nic náhodě a trénuješ. A lžičky jsou bezva nápad (asi někdy ukradnu ;-)) a hyacintová výzdoba moc pěkná.
    Krásné advetní dny - pokud možno klidné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je, Stáňo! Líbilo se nám u něj všem, kouzelné místo! No, vždycky se děsím, že budu nešikovná, ale nedá mi to :o)
      Trénovat se musí :o), nápad na lžičky není můj, konečně došlo k realizaci... Dobré věci je třeba šířit!
      Moc děkuji a přeji hlavně zdravé dny, H.

      Vymazat
  8. Dobrý večer, děkuji za vánoční tip na jedlý dárek. Určitě využiju. ;; A ráda jsem si prohlédla kostel sv. apoštolů Petra a Pavla v Hosíně. Chvilku mi trvalo, než jsem zjistila, kde kostel hledat. Ale zadařilo se. Klidný advent.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeničko, vítám vás tady! Jsem ráda, že se ten nápad hodí!
      Kostel je nádherný, určitě stojí za vidění.
      Přeji hezké adventní dny, H.

      Vymazat
  9. Vánočky se povedly a ty mlsky také. Je to dobrý nápad. Kostel je opravdu krásný.

    OdpovědětVymazat
  10. Helo, u tebe klasika: krásná inspirace, povedené fotky a od Dášky mám o tom kostele už dlouho zasetou myšlenku se tam podívat. A ty vánočky, jsi prostě super hospodyňka. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, ze srdce děkuji! Jsem ráda, že jsme kostel viděli na vlastní oči - je opravdu nádherný.
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  11. Milá Helenko, já tedy zírám, co všechno stíháš. Nazdobeno, napečeno, určitě i uklizeno a ještě krásné výlety. Já mám pocit, že jsem tak měsíc ve skluzu, ale doufám, že příští týden už bude v práci volněji a taky to doženu.
    Máš to moc pěkné a nápadité. Těším se na pokračování.
    Pěkný adventní týden ti přeji. Jitka
    A jen tak mimochodem: Děkuji za pěkné přání 😘

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, moc děkuji, ale je to trochu mylný dojem. Ač jsem doma sami, se psem uklízíš neustále...
      Ono je pořád co zlepšovat a dohánět...
      Moc děkuji za milá slova a přeji pohodový den bez stresů. H.

      Vymazat
  12. Helenko, ty lžičky jsou skvostný nápad, musím si to zapamatovat do balíčku na příštího Mikuláše. Měj pohodové adventní dny.

    OdpovědětVymazat
  13. Při pohledu na bílou krajinu v sobotu ráno jsem si říkala: kdyby to tak vyšlo na Vánoce. Uvidíme.
    Čokoládové lžičky je parádní nápad ! Vánočky máš tedy opravdu povedené. Taky mne to čeká.
    Zatím jsem upekla podle Jitky (A jen tak mimochodem) severskou adventní vločku a uspěla jsem :-).
    Kostel je krásný. Znám ho taky z fotek od Dáši. On musí být fotogenický v každé roční době.
    Měj klidné dny adventu !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko, mám to stejně, třeba jen poprašek...
      Vánočky jeli za dětmi, na Jitčinu vločku ještě nedošlo, ale je nádherná!
      Kostel je opravdu skvost.
      Moc zdravím, H.

      Vymazat
  14. Helenko,u tebe je vždy hezky a pohoda.Už jen ten úvod příspěvku je takové pohlazení na duši,
    Lžičky jsou úžasný nápad a vždy lituji,že už jsou vnoučata velká,protože si vzpomenu,jak je takové věci bavily.Vánočky máš parádní,taky jsem vždy pekla na zkoušku,ale letos pojedu rovnou naostro.Hlavně vybrat ten správný recept.A kostel je nádherný,ty mohu pořád.
    Měj hezký předvánoční čas

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, to jsem moc ráda, že příspěvky tak působí. Skutečnost je mnohdy jiná...
      Vánočky peču roky podle jednoho receptu, jeli jsme za dětmi, tak aby si je užily, oba vánočku milují...
      I tobě přeji hezké dny! H.

      Vymazat
  15. Vánočka se ti moc povedla :) Náš pejsek měl ze sněhu taky radost, jen škoda, že vůbec nevydržel.

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Dominiko!
      Snad to nebyl poslední sníh...
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  16. Opět jsi pilná jako včelička a ty lžičky se mi hodně líbí. Předpokládám, že jsi je tvořila ty, ano?
    Vánočka mne čeká, kdybych ji upekla již nyní, nevím zda bych nemusela po pár dnech péct další :-). Máš je krásné Helenko. Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, snažím se, ale stále je co zlepšovat. Ano, lžičky jsou z mé kuchyně :o)
      Jeli jsem za dětmi a vánočku milují, tak jsem ji vezla jako prezent. K velké radosti :o)
      Moc děkuji a přeji hezké dny, H.

      Vymazat
  17. Vija

    Helenko, ty lžičky jsou skvělý nápad, asi uděláme až dorazí drobotina, doufám, že vydrží a nechají ztuhnout.
    Měj hezké dny. J

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ó, to budete mít ale sladké tvořeníčko :o) Věřím, že se to bude mrňatům líbit!
      Jani, měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  18. Helo, u Tebe doma je krásná předvánoční pohoda. Vánočky jsou povedené i lžičky - super nápad. Reportáž z výletu je jako vždy parádní. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, moc děkuji za milá slova a přeji pohodové adventní dny, H.

      Vymazat
  19. Ahoj Helenko, vánočky máš parádní taky jsem už dvakrát pekla, naposled dvě včera ale taky půjdou do světa, tátovi jedna a druhou vezmu v pátek do Prahy synovi. Líbí se mi čokolžičky, čokoládu do hrníčku jsem dělala ale jen jsem zapíchala dřívka od nanuku. Na lžičkách to je šikovnější. Hezký den, Lenka
    www.babilenka.cz.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, moc děkuji. Vánočky jely k dětem do Prahy...
      Nápad je starý, nejdřív jsem neměla lžičky, když jsem je sehnala, docela dlouho jen tak odpočívaly :o) Na těch dřívkách to taky jde, myslím, že to tak i některé čokoládovny prodávají...
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  20. Helenko, skvělý nápad s těmi lžičkami a vánočku tu bych si dala hned! Fotky Dáši si vybavuju, děkuji i za ty tvé. Krásný již třetí adventní víkend! M

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Marcel, není můj :o)
      Vánoček bude mnoho, kamarádi se už hlásí... :o)
      Přeji příjemný večer, H.

      Vymazat
  21. Helenko, taky jsem to chtěla vyzkoušet, dělala jsem vajíčka, která se rozpustí v horkém mléce a uvnitř byla ještě horká čokoláda v prášku. Máš pravdu a přitom taková blbost :-). Kostel nádhera. Měj se. Dana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Danuško, to nevadí, že jsem velké holky, občas si prostě musíme taky hrát :o)
      Moc tě zdravím a přeji hezké dny, H.

      Vymazat
  22. Kaleidoskop podle Hanky
    Už nějakou dobu mám, Helenko, problém napsat komentář, pořád to chce přihlašování a furt dokola, nechápu, u jiných to funguje. Takže na zkoušku ☺.
    Všechno se mi to moc líbí, máš to krásně nazdobeno a vánočky jsou přímo výstavní. Těsto zpracuješ v robotu nebo v pekárně? Jen taková technická otázka.
    To místo, které jste navštívili je zajímavé a krásně jsi to nafotila, tak se měj hezky a hlavně přeji klid a pohodu. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, nic neměním, bohužel si to žije vlastním životem... Mně před časem tvůj blog nešel vůbec otevřít, zkoušela jsem různé prohlížeče...
      Těsto dělám v pekárně.
      Moc děkuji za milá slova i trpělivost.
      H.

      Vymazat
  23. Ahoj Helenko,
    ten výlet jsem si užila s tebou! Měj pohodové adventní dny!
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat