...tři krásná místa...

neděle, dubna 29, 2018


Příjemný nedělní večer všem!

Jsem se svými příspěvky poněkud ve skluzu, a proto se vrátím ještě do povelikonočního týdne. Z Náměště jsme si zajeli do Dalešic. Přesně řečeno do Dalešického pivovaru.


Jen tak rychle jsem zkontrolovali, zda paní sládková nesedí na komíně...


... dokonce ani správní rada nebyla přítomna :o)
Ale jinak, na pivovar je radost pohledět.


Stačilo ujet pár kilomentrů a byli jsme u Dalešické přehrady.
Jak vidíte, jako se dalo jen tušit, ale byla to nádhera.



Nikde ani živáčka, ticho "rušilo" je štěbetání ptactva.
Vyrazili jsme na procházku k zřícenině hradu Holoubek. Je to opravdu jen pár kamenů, ale nijak to dojem z té příjemné cesty nekazilo. Úžasný relax to byl.


Občas nás k Dalešické přehradě bere Hanička , naprosto chápu, co jí tam táhne. Genius loci toho místa je opravdu silné.


Stejně tomu je i na Zelené Hoře, kde jsem se zastavili na cestě domů. Už jsem tady o ní jistě psala, zastavím se tam moc ráda kdykoli. Geniální stavba architekta Jana Blažeje Santini - Aichala.
Poutní kostel sv. Jana Nepomuckého s půdorysem pěticípé hvězdy mě nikdy nepřestane ohromovat.


Pokaždé, když stojí před nějakou Santiniho stavbou, musím smeknout před jeho genialitou, invencí, před schopností realizovat své nápady a sny.
Pokochejte se se mnou...






Tak, to je skoro vše.
Užijte si nádherný večer a pokud zítra nemusíte do práce, mějte krásné volné dny.

Vaše Helena

PS: jen taková zpráva pod čarou. Při našich toulkách kolem Dašic jsme projížděli také městečkem Hrotovice. Už mě trochu znáte, potřebuji vědět kde jsem, co vidím... Tohle bych tedy raději nevěděla, respektive bych byla raději, kdyby se to, co jsem se dočetla, nikdy nestalo. 8. květen 1945 byl nejtragičtějším dnem celého kraje. Hrotovice jsou osvobozovány Rudou armádou. Kolem poledne obyvatelé i osvoboditelé slavili na náměstí. V tu chvíli na město dopadly tři pumy, nad vší pochybnost, ze sovětských letadel. Bilance příšerná - zahynulo 114 občanů města a 36 vojáků Rudé armády.
Nemusím zdůrazňovat, že celá tragédie byl v době totality upracována a překrucována...
Na takové hrůzy se nesmí zapomínat! A pozor na to, aby to co je nám předkládáno jako pravda, pravda skutečně byla!

You Might Also Like

41 komentářů

  1. Helenko, nedarilo se mi v poslednich dnech vkladat komentare, snad to vyjde dnes. Krasne misto, musel to byt prima vylet, az na ty nemile informace na zaver. Doufam, ze ta doba uz je navzdy pryc, i kdyz si nejsem uplne jista - zase v jinem ohledu. Kez by... Hezke dny. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko, taky jsem zaznamenala jisté potíže, snad už je vše Ok.
      Děkuji a bohužel, musím souhlasit.
      Hezký večer, H.

      Vymazat
  2. Vzala jsi mne do míst, která neznám (resp. znám jen z blogu od HankyŠ) - díky za procházku. Začínám mít čím dál větší pocit, že někam k té Dalešícké přehradě bychom se měli taky někdy vydat na výlet.
    Hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, Dalešice a okolí za výlet určitě stojí.
      Děkuji za návštěvu a zdravím, H.

      Vymazat
  3. Helenko, vy jste cestovatelé...samá krásná místa...a Santíniho miluju!!!! Máme tu vedle taky jeho nádhernou stavbu.
    Přeji krásný májový týden. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, někdy se to tak sejde... Santini, ten je prostě jen jeden... Myslíš asi kapli v Panenských Břežanech, je úžasná!
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  4. Helenko, díky za krásnou reportáž. V těchto místech jsem nikdy nebyla. Měj pěkné dny.

    OdpovědětVymazat
  5. Helenko, krásná místa, fotky....A Santini....na něj mi slova chvály nestačí. To byl genius!!
    Měj se krásně, Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Peti, děkuji, napsala si to opravdu výstižně! Byl geniální!
      Hezký večer, H.

      Vymazat
  6. A vida, kam já jsem se to dnes dostala, úžasné a ještě to voní velikonočním mazancem.
    Taková místa, kde člověk vypustí páru, ta jsou šíleně důležitá a když se k tomu přidá kouzlo filmové, nějaká ta historie, no proč né.
    Přeji ti, aby všechny cesty byly stejně podmanivé a krásný týden.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemám co dodat, děkuji za krásná slova!
      Simi, přeji hezké dny, H.

      Vymazat
  7. Trošku smutný záver, ale žiaľ takých tragických miest je veľa a najsmutnejšie je, že vznikajú aj v dnešnej dobe. A ten pivovar je fakt skutočný? Myslela som, že je len vo filme...Prajem krásne jarno-letné dni.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moni, bohužel, musím jen souhlasit...
      A pivovar je opravdu skutečný - vaří tam pivo, je tam moc hezká restaurace, můžeš si ho celý prohlédnout a dokonce se i ubytovat. hezké místo! I ta zahrada tam je!
      Posílám pozdravy, H.

      Vymazat
  8. Helenko, opět moc hezké fotky pro mě známých míst :) ... U Dalešické přehrady jsme dokonoce strávili o prázdninách týden na chatě (jako děti). Podnikáte krásné poznávací výlety, tak až si naplánujete další výlet v blízkosti Velkého Meziříčí, tak se třeba potkáme na kávě :) Přeji pěkné dny, M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, já vím, však jsem si na tebe vzpomněla!
      Ta káva nám třeba jednou vyjde, budu ráda!
      Přeji hezké dny, H.

      Vymazat
  9. Helenko, krásná místa jste navštívili. Už jsem koukala do map, kde se nachází, ale mám to trochu z ruky, tak třeba někdy... Děkuji za krásnou procházku hned třemi báječnými lokacemi.
    Přeji příjemné dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, já vím, ale třeba tě tam cesta někdy zavede...
      Rádo se stalo, tobě člověk má co oplácet!
      Měj se hezky, H.

      Vymazat
  10. Zvládli jste toho hodně za jeden den. Musím přiznat, že kolem Zelené Hory jsme jezdívali často, ale nijak mě to tam netáhlo, takže jsme nezastavili ani jednou.
    U přehrady muselo být krásně. :-)
    Měj se moc hezky, pa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dý, dny to byly dva, zase takové dostihy to nebyly :o) Zelenou Horu mám moc ráda.
      I tobě přeji pohodové dny, H.

      Vymazat
  11. Milá Helenko opět jsem se kochala 😊..Moc děkuji za úžasnou procházku s Tebou.
    Zelená Hora mne pokaždé přitahuje jak magnet..Jak jsme v okoli musíme na návštěvu.
    Krásný máj ti přeji.Z ❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeničko, moc děkuji! Chápu, pamatuji si, že jste tam nedávno byli. Je to úžasné místo!
      Měj se moc hezky, H.

      Vymazat
  12. Krásná místa, Helenko.
    My se svezli po přehradě lodí ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Ilonko, na lodi to musí být krásný zážitek...
      Hezký večer, H.

      Vymazat
  13. Helenko, nádherný výlet.. Santini ... to je úžas. Krásně jsi vše nafotila. Díky, že jsem se tam taky mohla podívat.. nikdy jsem tam nebyla.
    Užívej si jara v pohodě. Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jarko, moc ráda tě tu vidím a děkuji za milá slova!
      Přeji i tobě krásné jarní dny, H.

      Vymazat
  14. Krásný výlet, Santini byl machr! Mám ještě mnoho míst, kam nutně potřebuju! Dole pod kostelem je super kavárna..... myslím, že se to jmenovalo Penzion v Kapli.... e

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, je to tak! Ten Penzion (a kavárna) tam je a je moc krásný!
      I já toho potřebuji ještě hodně vidět.
      Hezký večer, H.

      Vymazat
  15. Helenka,
    krásny príspevok i fotografie, až na ten záver...budem pevne veriť, že podobný čin sa už nikdy nezopakuje.
    Pozdravujem, pá
    A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Adinko, moc děkuji za tvůj milý komentář a přeji krásné dny, H.

      Vymazat
  16. Nebyla jsem v těchto místech. Ono je jich u nás tolik, těžko být všude :-). Takže jsem ráda za Tvoje větičky a krásné fotky.
    Měj se moc hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, je to tak! Objevování mě moc baví, ale všechno se stihnout nedá!
      Moc děkuji a přeji hezký večer, H.

      Vymazat
  17. Helo, už Tě začínám podezřívat, že Tvoje dny jsou nějaké delší :-D, co Ty všechno stíháš!! S poslední větou pod čarou nezbývá než souhlasit. Na "pravdu", která je nám předkládána bychom si měli dávat velký pozor v každé době!! Moc Tě zdravím a přeji příjemný večer. ZaZa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ZaZi, nemám, neboj! Naopak - stejný pocit mám u mnohých z vás!
      A jsem ráda, že to s tou pravdou vnímáš stejně - děkuji!
      Krásný večer, H.

      Vymazat
  18. Heli!!
    Já jsem též ve skluzu..jak je hezky- jsme venku, na hrázích u vody, v lese a v loukách...a ještě nešly vůbec vkládat komentáře....
    Ráda jsem s Tebou vycestovala do krásných míst...(a Santitni..aaach)
    Tvůj minulý příspěvek z výzvy se Stopou.. bylo mi hezky u jeho čtení....
    Měj se krásně a májově!! Jarka
    _________________________________________
    PS...Na takové hrůzy se opravdu nesmí zapomínat...Právě kvůli té pravdě...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaru, ono ta těch tvých hrázích je určitě moc krásně, nedivím se!
      Moc děkuji za milá slova a přeji krásné dny, H.

      Vymazat
  19. Helenko, stihneš spoustu věcí. Krásné fotky, krásná místa. Jen pod čarou smutno.
    Měj se hezky.

    OdpovědětVymazat
  20. Helenka nádherné miesta ... ja sa nečudujem, že sa tam rada vraciaš :) Pozdravujem, Marta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Marti, snažíme se, když to jde, i něco hezkého vidět.
      I já tě moc zdravím, H.

      Vymazat